Paliwo. Co do baku?

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/22 10:31

Poprzedni wątek - Następny wątek

MrBlacker

Cytat: asta w 2018/08/16 23:50
a E10 nie da rady?

Da radę. Tylko u nas możesz mieć problem, aby znaleźć taką stację.
Ale chyba u naszych zachodnich sąsiadów 95 jest w wersji E10.
Osobiście jednak uważam, że im mniej biokomponentów tym lepiej.
Co prawda nowe silniki powinny być do nich dostosowane, ale któż to wie jaki będzie stan silnika po 4-5 latach jeżdżąc wyłącznie na paliwie E10 lub B10.

arekp

Cytat: Snooper w 2018/08/16 21:42W Polsce paliwo jest albo z Płocka albo z Gdańska (tak, nawet na Shell'u)- pytanie tylko jaka jakość - tak samo jak wódka

Nie zapominaj o Schwedt, z którego jeszcze kilka lat temu (nie wiem jak jest teraz), paliwo kupowały stacje Shell w Szczecinie - przy czym nigdy jako kierowca nie wiedziałeś na czym jeździsz, bo te Shelle to nie stacje własne czy partnerskie, tylko franszyza i to właściciel obiektu decyduje skąd kupuje. Shell nie ma swoich paliw w Polsce.

Podobnie jak BP, które nie wiem jak w tym roku, ale w poprzednich miało umowę z Lotostem - można takie informacje sprawdzać w relacjach inwestorskich na stronach koncernów, które lubią przed inwestorami pochwalić się dużym kontraktem na kolejny rok.

rk

Problemem z E10 w stosunku do E5 w naszych autach (przystosowanych do rozpuszczających właściwości etanolu od baku przez przewody/gumowe częsci, po pompy i wtryski) jest praktycznie tylko wartość kaloryczna takich paliw. Sytuacja nie jest tak różowa w wypadku starszych silników, gdzie często trzeba naprawdę uważać.

Dylemat zatem jest jeden - chce mniej smrodzić i więcej płacić czy odwrotnie [inną sprawą są aspekty związane z biokomponentami i użyciem ziemi uprawnej do produkcji czegoś innego niż żywność]. Wartość kaloryczna jest o około 15% niższa w wypadku E10.

Na chwilę obecną to nie wiem gdzie można dostać paliwa E10 w Polsce.


EDIT:
Czasami mogą rolę grać inne rzeczy, takie jak np. większa higroskopijność paliw E10 (np. na stacjach o małym przerobie albo jak auto długo stoi nieużywane).

asta

fragment z artykułu w sieci  <<Jak na przykład szczecińska sieć Bobryk, która ogłasza, że sprzedaje paliwo tylko z niemieckich rafinerii.>>
Pytanie do Szczecinian czy próbowaliście i jest to coś ekstra ??

rk

Wolę iść na piechotę, niż tankować na Bobryku.

arekp

Cytat: rk w 2018/09/02 21:39
Wolę iść na piechotę, niż tankować na Bobryku.

Mam podobnie, choć pisząc o "niemieckiej rafinerii" z dużym prawdopodobieństwem piszą o tej z Schwedt, a pisałem już gdzieś, że jeszcze kilka lat temu (bo nie wiem jak jest obecnie) dwa Shelle w mojej okolicy zaopatrują się m.in. tam.

asta

na autokult.pl było, jest coś takiego
VW -  do używania E10 przystosowane są wszystkie auta z wyjątkiem modeli: Lupo 1.4 o mocy 77 kW (od 08.2000 to 11.2003), Polo 1.4 FSI o mocy 63 kW (01.2002 do 06.2006), Golf IV 1.6 FSI o mocy 81 kW (11.2001 do 05.2004), Golf IV Variant 1.6 FSI o mocy 81 kW (10.2001 do 10.2006), Bora 1.6 FSI o mocy 81 kW (10.2001 do 09.2005), Bora Variant 1.6 FSI o mocy 81 kW (10.2001 do 09.2005), Golf V 1.4 FSI o mocy 66 kW (11.2003 do 11.2004), Golf V 1.6 FSI o mocy 85 kW (08.2003 do 05.2004), Golf V 2.0 FSI o mocy 110 kW (01.2004 do 05.2004), Touran 1.6 FSI o mocy 85 kW (11.2002 do 05.2004), Touran 2.0 FSI o mocy 110 kW (10.2003 do 05.2004).



rk

Skopiowali to pewnie ze strony VW. Nasze T2 są przystosowane na 100%.

iks

Czy ktoś może powiedzieć w jakiej minusowej temperaturze mogą wystąpić problemy z paliwem? Od czego to zależy? Np BP reklamuje swoje paliwa Ultimate jako zimoodporne. Zastanawiam się czy to tylko chwyt reklamowy czy biorąc pod uwagę tylko ten jeden aspekt (mróz, zima) paliwa Ultimate są faktycznie lepsze od zwykłych na BP.


Tomus


mms1994

Wiec circle można odrzucić i zobaczyć różnice w przypadku reszty ;)

MrBlacker

Pamiętajcie też, że w Polsce do Circle K, Shell'a czy BP standardowe paliwo dostarczane jest z polskich rafinerii (Lotos i Orlen) i od innych mniejszych dystrybutorów. Tak naprawdę do końca nie wiadomo skąd jest paliwo na konkretnej stacji.

W przypadku paliw premium to chyba jedynie Shell importuje własne paliwo reszta bierze również z polskich rafinerii.

Czy warto w ogóle tankować premium?
Paliwo Premium różni się od paliwa standardowego większą liczbą oktanową (benzyna) lub cetanową (olej napędowy) co marketingowo ma dać większą moc, ale to tylko marketing bo to nie jest praktycznie zauważalne. Poza tym paliwa te różnią się doborem dodatków co skutkuje "poprawą jakości" spalin emitowanych z układu wydechowego.

Wg mnie nie warto przepłacać za paliwo premium, ale warto zwracać uwagę, gdzie tankować i dlatego ja w swoich autach tankuję benzynę 95, ale tylko na dużych firmowych stacjach Lotos lub Orlen. Tiguanem obecnie tylko na stacjach Orlen.

mms1994

Bp, Shell czy Circle K nawet jak biorą to samo paliwo to Orlen/Lotos to dodawają jakieś uszlachetniacze. Są floty w Polsce które zakazują tankowania paliwa na stacjach Orlen/Lotos, bo jakoś gorsze mają paliwo ;)

wrb

Ja leję 95, tankuję na Amic (poprzednio Lukoil) bo jest po drodze do domu. Nie zauważyłem, żeby coś było nie tak z paliwem, auto pali i jeździ. Nie zauważyłem też żeby chodziło w jakiś niepokojący sposób. Poprzedniego dieselka również zalewałem na tej stacji przez lata i jeździ w rodzinie do teraz, zblizajac sie przebiegiem do 200k.


Robiłem przymiarki do 98 albo premium, ale pomimo godzin spędzonych na researchowaniu, nie trafiłem nigdy na informacje które by mnie utwierdziły w tym, że warto dopłacić do droższego paliwa.


Teraz jak przeczytałem ten wątek, to znowu zaczęła mnie dręczyć myśl, czy może jednak warto lać coś ponad 95? :D