Zwiększone obroty silnika

Zaczęty przez iks, 2019/06/11 18:32

Poprzedni wątek - Następny wątek

mms1994

Elektryczny dogrzewacz, zaczyna działać bodajże przy temp poniżej 5 stopni

Ryszardo

Czy wszystkie wersje mają ten elektryczny dogrzewacz? Jak można zlokalizować go pod maską? Kiedyś w Golfie IV miałem dodatkowe świece dogrzewające płyn idący do nagrzewnicy, czy tu jest tak samo?

Charls

Nie, tutaj w kanale wentylacyjnym trochę poniżej prawego kolana poniżej panelu klimatyzacji jest elektryczna grzałka PTC o mocy 1000W, załącza się przy temp zewnetrzej poniżej 5 st, działa do temp 75 st płynu chłodzącego, napięcie akumulatora powyżej 12V. Jeśli jest Webasto to nie było PTC, myślę że w Tiguanie II może być podobnie


Cytatu mnie właśnie teraz przy temperaturze ok. zera lub lekko powyżej na krótkim odcinku ok. 10 km wzrastają obroty biegu jałowego lekko pow. 1000 a na wyświetlaczu środkowym pojawia się komunikat ZWIĘKSZONE ZAPOTRZEBOWANIE NA ENERGIĘ





Gdy silnik jest zimny to nawet powyżej 5 st będą podwyzszone obroty bo podawana jest większa dawka paliwowo powietrzna coś a'la ssanie w zasilaniu gaznikowym

Ryszardo

Charles, masz rację, poszukałem trochę na innych forach grupy VW, system dogrzewający w wielu autach z silnikami diesla działa dokładnie tak jak odpisałeś.

Ryszardo

Informacja z innego forum, myślę że niczyich praw nie naruszyłem.

mms1994

Piątek-sobota-niedziela, robiłem trasy, łącznie ponad 400km. Wczoraj zrobiłem z 40km po mieście i dziś pod pracą (po przejechaniu ok 12km) auto trzymało ok 1k obrotów. Po włączeniu start-stop "Konieczna praca silnika" i "zapotrzebowanie na energię". Wypalał mi się DPF czy co? Wyłączenie nawiewu (klimy), świateł itp nie powodowało obniżenia obrotów. Przez 20minut stania cały czas tak trzymał

arekp

Nie wiem jakie macie tam temperatury, ale może się nie zdążył nagrzać?

Wypalania DPF też nie ma co się panicznie bać, jeśli raz czy drugi przerwiecie procedurę nic się nie stanie.

mms1994

Olej miał 9x stopni, bez problemu się nagrzewa (30 minut około jadę, a gdzieś po 15-20 minutach auto w pełni nagrzane) .

Jak dpf to pół biedy :D

MrBlacker

Pytanie co dokłądnie znaczy 9x, bo z tego co wiem optymalna temperatura oleju to 95-105⁰C. Gdy silnik się całkowicie rozgrzeje, nie szalejesz i nie jeżdzisz długo z dużą prędkością to takie 100⁰C jest standardem.

Możliwe, że w Twoim przypadku silnik nie był jeszcze do końca rozgrzany stąd podwyższone obroty.
Niestety silniki diesel'a potrzebują więcej czasu, aby osiągnąć optymalne warunki pracy. W przypadku, gdy większość to szybkie i krótkie trasy, szczególnie miejskie, to auto z silnikiem benzynowym byłoby lepszym wyborem. ;)

mms1994

Nie mam problemów z nagrzewaniem, zawsze po 20 min mam już temp oleju ponad 90 stopni, temp cieczy chłodzącej to często po ok 10 min mam już 90 i na postoju wtedy utrzymuje normalnie obroty (750-800). 70% przebiegu robię na autostradzie, wiec bez sensu benzyna ;)

iks

Kilka moich obserwacji "dla świeżych" użytkowników:


Ta nagrzewnica (w Discover: Automatyczny dogrzewacz) wpływa na szybsze wskazywanie osiągania temperatury 90 stopni silnika. Jest to jednak bardzo ciekawe bo wystarczy na chwilę się zatrzymać, i już temperatura szybko spada więc jest to jakieś sztuczne podbijanie. Sama nagrzewnica faktycznie robi różnicę, o wiele szybciej wnętrze się nagrzewa co jest dość ważne przy dieslu i na dodatek krótkich dystansach.


Co do zwiększonych obrotów, to u mnie występują:
- przy włączonej nagrzewnicy (tutaj najbardziej zwiększone)
- przy wypalaniu DPF (to dla mnie jedyny znak rozpoznawczy wypalania, bo Start-Stop wyłączam więc nie mam żadnego komunikatu: konieczna praca silnika)
- przy odpalaniu auta w niskiej temperaturze (już od około 4-6 stopni, zwiększenie trwa bardzo krótko)
- przy upałach (nawet gdy auto tylko stało na słońcu)

Charls

Cytat: mms1994 w 2020/01/22 09:09
Piątek-sobota-niedziela, robiłem trasy, łącznie ponad 400km. Wczoraj zrobiłem z 40km po mieście i dziś pod pracą (po przejechaniu ok 12km) auto trzymało ok 1k obrotów. Po włączeniu start-stop "Konieczna praca silnika" i "zapotrzebowanie na energię". Wypalał mi się DPF czy co? Wyłączenie nawiewu (klimy), świateł itp nie powodowało obniżenia obrotów. Przez 20minut stania cały czas tak trzymał


czasami wystarczy zrobić raz drugi tzw delikatną przygazówkę, to obroty zejdą, przynajmniej u mnie to zaobserwowałem