Autor Wątek: Pakiet Drogowy (Rear Traffic Alert i Side Assist Plus z Lane Assist)  (Przeczytany 481 razy)

Rafdry

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan allspace
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0Tdi
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Koprzywnica
Advertisement
 Jestem tu nowy. Witam wszystkich. Mam pytanie dotyczące Pakiet Drogowy (Rear Traffic Alert i Side Assist Plus z Lane Assist). Sprzedawca Vw twierdzi że jest to system który tylko ostrzega przed zmianą pasa jeżeli znajduje się w martwym punkcie na pasie obok ale to samo posiada LA tylko że brakuje ostrzeżenia w lusterkach. Proszę o rade czy warto zamawiać ten system czy jest to tylko wizualne ostrzeżenie. [/font][/size]
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Thanked: 56 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
Lane Assist nie ostrzega przed samochodem znajdującym się w martwym punkcie, tylko pomaga utrzymać się w osi pasa ruchu. Korzysta z kamery w obudowie lusterka za przednią szybą.

Ostrzeganie o pojazdach w martwym polu to właśnie Side Assist, składa się z czujników radarowych za tylnym zderzakiem i ostrzegawczych diód led w obudowie lusterek. Do tego Rear Traffic Alert ostrzega w razie wykrycia ruchu poprzecznego przy cofaniu np. przy wyjeździe z miejsca parkingowego.

Poglądowy filmik od VW: https://www.youtube.com/watch?v=3WxHl2oUGb8
 

Rafdry

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan allspace
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0Tdi
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Koprzywnica
Dziękuję za info. Waszym zdaniem warto dołożyć 1900zeby mieć te systemy? Czyli historia sprzedawcy że LA to ten sam system to brak wiedzy z jego strony?
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Thanked: 56 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
Moim zdaniem jeśli budżet pozwala, to warto. Osobiście nie żałuję zakupu żadnego z opcjonalnych systemów asystujących w Tiguanie.

Co do sprzedawcy to jednak zupełna ignorancja. Mogę zrozumieć, że nie zawsze można pamiętać szczegółową zawartość poszczególnych pakietów - czasem pod tą samą nazwą są różne rzeczy w różnych modelach. Ale jak działa Side Assist i Lane Assist to na 100% miał opisywane na szkoleniach, do tego akurat w zakresie tych dwóch nie ma różnic pomiędzy poszczególnymi modelami VW.

LA jest w standardzie w każdym Tiguanie, więc łatwo w samochodzie demonstracyjnym sprawdzić jak działa. Przy zmianie pasa ruchu bez włączonego kierunkowskazu kierownica będzie stawiać większy opór, ale nie ma to nic wspólnego z tym czy obok jedzie inny samochód czy też nie.
 

już_nie_passat

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 94
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline
  • Silnik: TDI 190KM
  • Skąd: KT
Dla tych co nie mieli do czynienia z LA w Tiguanie:
sygnalizacja próby przekroczenia linii oddzielającej pasy ruchu za pomocą oporu na kierownicy jest taka prawie symboliczna i nie działa kiedy włączymy kierunkowskaz (oczywiście). Owszem czuć opór ale trzeba być na to przygotowanym. Nie twierdzę, że to źle. Większość osób, które pierwszy raz mają z tym do czynienia (a nie wiedzą że LA jest aktywny) w ogóle nie zwróci na uwagi. Dla porównania np. Subaru odpala całą choinkę światełek i buczków w takim przypadku.

[size=78%] [/size]
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 757
  • Thanked: 67 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Off-road
  • Silnik: 2.0 TSI / 180KM
  • Skąd: ZS
Nie pamiętam ile kosztował ten pakiet kiedy zamawiałem auto, ale również nie żałuję tej dopłaty.
 

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 408
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
Warto to wziąć, na pewno bardzo użytkowy jest kiedy wyjeżdżamy tyłem z miejsca parkingowego, idealnie wychwytuje auta jadące drogą, których nie widać, a nadciągają - choć chyba od 2020 ma to być już standard bo łunia nakazała :)
 

Rafdry

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan allspace
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0Tdi
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Koprzywnica
Więc skoro zamówiłem auto wczoraj to będzie to specyfikacja na 2020 więc możliwe że ten system będzie w standarcie więc dlatego odradzał mi jego zamawinie. Nie wiem czy dobrze dumam
 

TMP

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 279
  • Thanked: 56 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
Raczej nie, specyfikacja czyli rok modelowy 2020 jest produkowany już teraz. Do tego zmiany w obowiązkowym wyposażeniu wchodzą dla nowo dopuszczanych samochodów w roku 2022, a dla już produkowanych dopiero w 2024 r. i chyba niekoniecznie jest w nich mowa o asystencie martwego pola dla samochodów osobowych.

http://www.europarl.europa.eu/news/pl/press-room/20190410IPR37528/technologie-ratunkowe-w-pojazdach-parlament-przyjmuje-przepisy-ratujace-zycie
 

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 408
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
Więc skoro zamówiłem auto wczoraj to będzie to specyfikacja na 2020 więc możliwe że ten system będzie w standarcie więc dlatego odradzał mi jego zamawinie. Nie wiem czy dobrze dumam

takich rzeczy to się nie spodziewaj :D  wszystko zależy też kiedy auto jest homologowane. Przy takich zmianach na pewno ten system zwiększy Ci wartość auta przy ewentualnej sprzedaży


@TMP widzę, że odkąd czytałem o zmianach na przełomie roku zmienili "asystenta wyjazdu" na kamery cofania, nie powiem żebym to czytał na jakimś górnolotnym portalu ale dzięki za sprostowanie :)
 

Rafdry

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: Tiguan allspace
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0Tdi
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Koprzywnica
Jeszcze jedna kwestia. Czy to może znacznie wydłużyć produkcję auta czy bez związku?