OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?

Zaczęty przez XVS, 2023/03/01 14:08

Poprzedni wątek - Następny wątek

arekp

Niby żadna różnica między posiadanym 180KM, a 220KM, a po przejażdżce Tiguanem naszego klubowego kolegi rk robiła dużą różnicę. Zwłaszcza zestrojenie skrzyni, która w trybie D było lepsze niż wersja słabsza w trybie S.

Ad

Bardzo fajnie sie jezdzi szybkim Tigiem. Sa szybsze i bardziej zrywne samochody, ale moj Tig tez daje sobie rade.

A co do wersji, to dla mnie to jest proste. Nigdy nie zalowalem, ze kupilem dobra wersje samochodu. Zdazylo mi sie natomist zalowac, ze nie kupilem lepszej.

arekp

@Ad mi w sumie nie tyle chodzi o szybkość samochodu w tym przypadku. Jeżdżę dynamicznie w centrach miast, gdyż to pozwala nie utykać na skrzyżowaniach. Jak masz się czym odbić, to masz ku temu możliwości. Tryb D uważam za wystarczający, ale zdecydowanie lepiej w określonych sytuacjach - typu wbicie się w lukę na skrzyżowaniu - sprawdza się tryb S, ale on jest już zestrojony zbyt ostro jak na taką jazdę.

W przypadku przejażdżki wersją 220 KM, tryb D był dla mnie (osobista preferencja) idealny. Rozłożenie obrotów per bieg + dynamika dawały mi to, czego w wersji 180KM brakuje w trybie D, a jest tego za dużo w trybie S. Mając wersję 220KM, nie korzystałbym w określonych sytuacjach z trybu S w mieście.

Przy czym nadal będę odsyłał kilka(naście?) postów wcześniej w tym wątku, w którym po tych prawie 7 latach napisałem swoją opinię o tym modelu.

XVS

Cytat: arekp w 2023/03/02 10:43@XVS to nie do końca tak, że Polacy kupują na wypasie, a Niemcy nie.
ale ja nigdzie nie zrobiłem takiego porównania. Stwierdziłem tylko fakt, na podstawie ponad 1700 ofert Tiguana na platformie mobile.de

na rynku polskim jest sytuacja taka, że ofert w programie Das Welt Auto jest śmiesznie mało, więc trudno wyciągać jakiekolwiek wnioski.
https://www.dasweltauto.pl/pol/pl/samochody-uzywane/volkswagen+tiguan+gliwice+suv-4x4+benzyna+UE9MMjE0MTAyMDUzNjg=/  ta oferta jest fajna, ale czy tak naszpikowana asystentami ? czy opis taki jak fotografie:)
w zasadzie im więcej jest systemów wspomagających kierowcę, tym lepiej,o ile działają prawidłowo. Dla mnie mile widzianym były asystent wykrywający ruch poprzeczny, i martwego pola. Pierwszy przydaje się przy wyjeżdżaniu z parkingu, gdzie czasami nic się nie widzi i jedzie na "czuja".

van_daal

Zadzwoń, dopytaj.
Faktycznie dość fajny konfig. Ma kamery 360, Matrixy...

... i "kontrolę" w infotainmencie...  ;D

Ciekawe co to "Pakiet połysk"? Ceramika?

Galon

 
Cytat: XVS w 2023/03/02 01:54Przejrzałem nawet kilka ofert w DE i ku mojemu zaskoczeniu między 1.5 a 2.0 4x4 nie ma wielkiej różnicy w cenie.
[quote author
To masz następną podpowiedź. z silnikiem 2.0 związane są większe koszty i większa utrata wartości. Dobrze, że w tym wypadku nie dotyczy to auta nowego,.



XVS

Cytat: van_daal w 2023/03/03 13:36Ciekawe co to "Pakiet połysk"? Ceramika?
pojęcia bladego nie mam. Finasowanie wykazują tylko leasing i kredyt. Najmniej mnie to interesuje.
Cytat: Galon w 2023/03/03 20:57z silnikiem 2.0 związane są większe koszty i większa utrata wartości. Dobrze, że w tym wypadku nie dotyczy to auta nowego,.
masz rację, ale w przypadku samochodów rocznych, z podobnym przebiegiem, to utrata wartości 2.0 4Motion, jest bardzo duża w porównaniu do 1.5 TSI. No i może dlatego jest ich mało w ofertach sprzedaży, bo mało ich kupiono Czasami ceny są w ogóle na tym samym poziomie, kiedy nowy na starcie jest droższy o prawie 19 tysięcy tylko ze względu na silnik i napęd. na ta chwilę w konfiguratorze tylko Tiguana Allspace

Rocko

Cytat: XVS w 2023/03/03 22:00
No i może dlatego jest ich mało w ofertach sprzedaży, bo mało ich kupiono


Albo najzwyczajniej w świecie Niemcy za wszelką cenę pozbywają się rocznych 2.0 a trzymają 1.5 😜 takie gdybanie nie ma większego sensu i szkoda na to czasu 😉

Ad

Nie sadze, zeby na zachodzie sprzedawalo sie duzo 1.5. W Polsce sa one popularne, bo sa tansze. W Polsce jest tylko jeden wyznacznik - cena. W bogatszych krajach ludzie kupuja drozsze wersje. Jak juz, to moze dlatego jest wiecej dostepnych 1.5 w Niemczech, bo nikt ich nie chce i stoja. 150 KM dla 1700kg to nie jest duzo. Ten samochod dopiero zaczyna jezdzic od 200KM.

Rocko

@Ad kolega XVS pisał, że jest mało ofert na 1-2 letnie 1.5 TSI a dużo więcej na 2.0 TSI, które dodatkowo są w tej samej cenie co 1.5 TSI. Na zachodzie właśnie więcej sprzedaje się mniejszych i słabszych samochodów, bo są niższe podatki i tam ludzie bardzo mocno patrzą na koszty eksploatacji. A nie ma co ukrywać, że 1.5 TSI będzie miał niższe obciążenia podatkowe co roku jak i będzie tańszy w utrzymaniu, ale wszystko kosztem przyspieszenia. Tylko czy na zachodzie patrzą na przyspieszenie jak jest różnica pomiędzy 8 a 9 sekund do 100 km/h? Szczerze wątpię patrząc na ich styl jazdy 😉

Ad

Moze troche generalizuje tutaj, bo sa na pewno ludzie, dla ktorych samochod to narzedzie i nie chca placic duzych kosztow utrzymania samochodu, ale jest tez pelno ludzi, dla ktorych roznica typu £100 czy 200 czy nawet 400 rocznie wiecej nie ma zadnego znaczenia ekonomicznego. I nie chodzi tu o przyspieszenie od 0-100 tylko o kulture jazdy wiekszym silnikiem, ktory jest mniej wyzylowany, nie meczy sie tak na autostradach, jest bardziej cichy w uzytkowaniu (mniejsze obroty przy wiekszej predkosci) i bardziej elastyczny.

Jezeli samochod to dla Ciebie tylko narzedzie i ma sluzyc do poruszania sie na krotkich trasach od A do B, mniejszy silnik bedzie OK. Jezeli jezdzisz w trasy regularnie, interesujesz sie samochodami i chcesz troche wiecej od samochodu niz tylko bycie sklepowym koszykiem, lepiej kupic wiekszy silnik i lepsza wersje samochodu. Takie jest moje zdanie i dlatego osobicie kupilem najlepsza wersje. Mialem do wyboru, kupic lepszy samochod w gorszej wersji (silnikowej / wyposazeniowej) ale wolalem kupic mniej prestizowy samochod ale za to w wyzszej wersji. Co mi z tego ze mam fajne BMW czy Audi, jak w srodku jest bida i malutki silniczek. Pojezdzilem sobie kiedys wynajeta duza Skoda sedan z silnikiem 1.0 i turbo i bylo to slabe doswiadczenie. W Tiguanie bylo mi malo nawet te 220 koni, ktore mialem oryginalnie. Dlatego teraz mam ponad 300 i samochod chce jezdzic. To jest ciezki samochod z duza bryla i wiekszy silnik daje sobie niezle z tym rade. Jakby to ode mnie zalezlo, to powinna byc wersja 3.0L V6 tez dostepna w katalogu. Bylaby idealna dla tego samochodu.

thanek

Nie chcę się za mocno zagłębiać w filozofię, a już na pewno zgadywać jak to jest na Zachodzie i dlaczego, ale patrząc na polskie ogłoszenia Otomoto, na szybko wychodzi mi, że używany Tig drugiej generacji w roczniku 2020-2022, benzyna 1.5 kosztuje średnio 148k PLN, a wersje 2.0 (bez wersji R) to średnio 197k PLN (zaznaczyłem tylko używki i tylko opcje nieuszkodzone, a pojemności wskazałem przedziałami dla 1.5 1450-1550, a dla 2.0 1900-2100, bo sprzedający różnie to opisują). Oczywiście tych pierwszych jest sporo więcej, oczywiście ciężko to porównywać, bo wersje 1.5 często są w tańszym wyposażeniu Life, podczas gdy 2.0 to najczęściej Elegance lub R-Line (albo właśnie R). Ponadto trudno porównywać egzemplarze 1:1 bo np. jeden może mieć dach panoramiczny za 5k, a drugi nie itd. Różnica jest jednak dość wyraźna.
Niemniej "próbki" są tak małe, że wyciąganie ogólnych wniosków na ich temat nie ma za bardzo sensu i wchodzimy tu w zgadywanki, albo myślenie życzeniowe.

Ad

Tak jak napisalem, w Polsce najwazniejszy wyznacznik to cena. Czym tanszy tym lepszy. Dlatego jest tak duzo malych silnikow i slabszych wersji. Niestety odbiegamy potwornie jezeli chodzi o sile nabywcza ludzi od reszty Europy. Dla Niemca taka roznice w cenie to nie sa gigantyczne pieniadze. W Polsce 50tys to sa gigantyczne pieniadze. Zreszta wystarczy wejsc na podobne forum zachodnie, zeby zobaczyc, ze duzo wiecej jest wersji 2.0 niz u nas.

ernestbugaj

Co by nie mówić to na tle Europy Zachodniej jesteśmy jako społeczeństwo dalej stosunkowo biedni. Nic zatem dziwnego, że najlepiej sprzedającymi się autami prywatnie są Dacie, Toyoty Yaris, etc. Krótko mówiać najtańsze.

Nie każdy u nas ma taką możliwość, żeby najpierw zastanowić się jakiego auta potrzebuje, ja np. muszę mieć 4x4 i hak, bo przyczepę będę ciągnął regularnie i to jeszcze po błocie na działce, a do tego lubię lepsze audio i wygodne fotele. Często trzeba iść na kompromisy.
Można tez iść inna drogą, o której ktoś wspomniał - biedawersja BMW czy Audi, ale ważne, że sąsiad zazdrości.

XVS

#29
Cytat: Rocko w 2023/03/04 08:01Albo najzwyczajniej w świecie Niemcy za wszelką cenę pozbywają się rocznych 2.0 a trzymają 1.5 😜
no chyba odwrotnie. Skoro w ofercie sprzedaży jest 1426 samochodów, a z tego 35 z silnikami powyżej 1600 cm3, to wyzbywają się jakich ? skoro reszta to 1.5 ? Przebieg do 40 kkm i cena do 40 tyś ojro, rodzaj paliwa Pb. pojemność między 1600 a 2400 cm3. (dane z dziś).

Ale masz rację, nie ma sensu się nad tym zbytnio zastanawiać.
Jak napisał Frodo - z punktu A do punktu B jest wystarczający 1.5.
Obecnie mam Passata, który już w zasadzie nie jest eksploatowany i Avensis. Niby 2.0, ale silnik wolnossący ma mniejszy moment obrotowy od Tiguana o 54 Nm, dostepny dopiero przy 4000 obr, podobną moc i da się tym jeździć, tylko lekko niewygodnie.

Cytat: Rocko w 2023/03/04 10:31@Ad kolega XVS pisał, że jest mało ofert na 1-2 letnie 1.5 TSI a dużo więcej na 2.0 TSI, które dodatkowo są w tej samej cenie co 1.5 TSI.
nie wiem z czego to wywnioskowałeś - jest odwrotnie. Samochodów z silnikami 2.0 jest kilkukrotnie mniej w ofertach sprzedaży na mobile.de jak 1.5
Cytat: Ad w 2023/03/04 10:50do wyboru, kupic lepszy samochod w gorszej wersji (silnikowej / wyposazeniowej) ale wolalem kupic mniej prestizowy samochod ale za to w wyzszej wersji.
też się nad tym zastanawiałem rozpatrując Skodę Karoq i Seata Ateca, nawet Formentor przez chwilę mi przeleciał przez głowę, ale to jednak jest ciut mało praktyczne autko, za to ładne
przykładowy Karoq za chyba rozsądne pieniążki https://www.mobile.de/pl/Samochod/Skoda-Karoq-Sportline-2.0TSi-4x4-DSG-AHV-ACC/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:22900_20_,frn:2021,prx:40000,ful:petrol,mlx:40000,ccn:1600,cnd:used,dmg:false,vcg:offroad/pg:vipcar/362456998.html