FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG

Fora techniczne => VW TIGUAN II - 2016 - 2024 => Wątek zaczęty przez: XVS w 2023/03/01 14:08

Tytuł: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: XVS w 2023/03/01 14:08
sądziłem, że jestem na forum Tiguana, w temacie zakup.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: van_daal w 2023/03/01 14:11
Najwyraźniej jednak nie czerpiesz informacji z tegoż forum i przytaczasz informacje z innego.  ::)
Kolega Mave zwrócił Ci na to uwagę...
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: XVS w 2023/03/01 14:30
o efekcie kangura pisano nie na innych forach, a w różnych źródłach, np. motoryzacyjnej prasie. O wspomnianej skrzyni, czytałem przypadkowo, a w zasadzie dla sprawdzenia, czy faktycznie jest prawdą co krąży w sieci. I tyle. Nie wiem, czy to istotne, bo mnie to akurat zdziwiło, ale na górze tej strony jest taki napis :
FORUM: VW TIGUAN, SEAT TARRACO, ATECA, SKODA KODIAQ, KAROQ, AUDI Q3, Q5, VW TOUAREG
Sądziłem, więc że przytoczenie przykładu, pod ewentualną weryfikację nie będzie wielkim fauxpas. Po prostu chce się dowiedzieć jak najwięcej przed dokonaniem zakupu.
W grę wchodzą silniki 1.5, 2.0 190 lub 230 KM i wszystkie możliwe informacje jakie są na temat tych jednostek.
Zdaję sobie sprawę, że 1.5 to mniejsza dynamika aniżeli 2.0 i że 2.0 z napędem 4x4 musi więcej spalić. Ale czasami warto ponieść koszty większego zużycia paliwa, lub odwrotnie, zdecydować się na słabsza jednostkę ze względu na jakies wady jednego, czy drugiego rozwiązania. Zauważyłem, że Tiguanów z napędem 4x4 i silnikiem 2.0 jest ogólnie mało w porównaniu do 1.5, wręcz znikomo.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: van_daal w 2023/03/01 14:46
Sądziłem, więc że przytoczenie przykładu, pod ewentualną weryfikację nie będzie wielkim fauxpas. Po prostu chce się dowiedzieć jak najwięcej przed dokonaniem zakupu.
I tak w istocie jest. Kolega Mave wtrącił uwagę w formie żartu. Na domiar udzielił Ci pożądanej informacji.
Po co zatem te nerwy?
Ja wiem, czasy są nerwowe... Więcej luzu.  :)
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: XVS w 2023/03/01 14:52
ale ja nie mam pretensji do Mave, wręcz odwrotnie. Właśnie sobie czytam o skrzyni DQ381
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: Galon w 2023/03/01 16:28
Jeżeli większość podróży to statystyczne nie więcej niż kilkadziesiąt km dziennie to lepszy 1.5, mniej pochłonie paliwa. Jak dłuższe, regularne i często wykonywane trasy to wówczas do gry wchodzi 2.0 .
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: Boo w 2023/03/01 18:47
Ja tam ze swojego 1.5 jestem bardzo zadowolony. Póki co przejechałem nim 5 000 km i gdybym zamawiał dzisiaj to taki sam.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: XVS w 2023/03/01 18:51
Generalnie tak jak napisał Galon. Codzienne wyjazdy na zakupy, od czasu do czasu kilkadziesiąt kilometrów, czasami kilkaset. Tak, czy siak, zawsze lepiej wypada 1.5. Pytanie, czy z DSG, czy manual. Żona na 100% byłaby bardziej zadowolona z auatoamtu, mi jest to obojętne. Nie przeszkadza mi wajchowanie.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: Galon w 2023/03/01 22:46
to kreuje się Twoja potrzeba, 1.5 z DSG i FWD. Różnicę w cenie do 2.0 i 4x4 warto przeznaczyć na lepiej wyposażoną wersje. Będzie z tego codzienny pożytek, a nie jakiś tam potencjalny albo raz na kwartał. Reszta to czynniki mniej skalkulowane, dyktowane emocjami. Co nie oznacza, że przy zakupie trzeba słuchać wyłącznie rozumu, w końcu małżeństwa zawierane są głównie z innych powodów. Nie wszystkie są wtedy długotrwałe ;)
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2023/03/01 23:53
Generalnie tak jak napisał Galon. Codzienne wyjazdy na zakupy, od czasu do czasu kilkadziesiąt kilometrów, czasami kilkaset. Tak, czy siak, zawsze lepiej wypada 1.5. Pytanie, czy z DSG, czy manual. Żona na 100% byłaby bardziej zadowolona z auatoamtu, mi jest to obojętne. Nie przeszkadza mi wajchowanie.


Ja obecnie robię dziennie do 50km, a zazwyczaj nie więcej niż 15-20km. Spalanie w 2.0 TSI z 4x4 i DSG mam na poziomie 8l/100km - droga do miasta przez dwie miejscowości jedna za drugą, więc wszędzie ograniczenia. Przy 1.5 nie będzie znacząco mniejsze, bo silnik też nie zdąży się dogrzać.


EDIT: sprawdziłem ostatnie tankowanie, wyszło 8,6l/100km "w koło komina".
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: XVS w 2023/03/02 01:54
Podejrzewam, że i tak zagazuję auto. Jak zapewne zauważyliście, wspomniałem, że nie zależy mi na zamawianiu auta z salonu i mogę kupić używane. Przejrzałem nawet kilka ofert w DE i ku mojemu zaskoczeniu między 1.5 a 2.0 4x4 nie ma wielkiej różnicy w cenie.
 Z 1.5 rzucił mi się w oczy https://home.mobile.de/JENZ-KRUMNOW#des_359960502 (https://home.mobile.de/JENZ-KRUMNOW#des_359960502) i ten https://home.mobile.de/JENZ-KRUMNOW#des_357263774 (https://home.mobile.de/JENZ-KRUMNOW#des_357263774)
Z 2.0 https://home.mobile.de/AH-KUEVER#des_358163775 (https://home.mobile.de/AH-KUEVER#des_358163775)  lub ten https://home.mobile.de/AH-KUEVER#des_359766041 (https://home.mobile.de/AH-KUEVER#des_359766041)  https://www.mobile.de/pl/Samochod/Volkswagen-Tiguan-2.0-TSI-DSG-4MOTION/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:25200_54_highline,frn:2021,prx:40000,ful:petrol,mlx:40000,eas:true/pg:vipcar/361230720.html (https://www.mobile.de/pl/Samochod/Volkswagen-Tiguan-2.0-TSI-DSG-4MOTION/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:25200_54_highline,frn:2021,prx:40000,ful:petrol,mlx:40000,eas:true/pg:vipcar/361230720.html) 

https://www.mobile.de/pl/Samochod/Volkswagen-Tiguan-2.0-TSI-4Mo-DSG-WntrPkt/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:25200_54_,frn:2021,prx:40000,ful:petrol,mlx:40000,pa:automatic_parking!rear_sensors!rear_view_cam!front_sensors/pg:vipcar/358336718.html



tak przeglądając zwróciłem uwagę, że Niemcy niezbyt ochoczo doposażają swoje auta w systemy wspomagające, np czujniki martwego pola, czy ruchu poprzecznego. Asystent parkowania też raczej rzadkość.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: thanek w 2023/03/02 06:19
Ja tylko dodam, że w moim 2.0 spalanie na trasie praca-dom (kilka km przez centrum w korkach) to jakieś 12l/100km. Tak, są przypadki, gdy udaje mi się też zejść nawet do 7l ale raczej jadąc jednostajnie krajowkami. Miejskie szlaki to dla tego silnika katorga. Mi to nie przeszkadza ale gdybym miał codziennie tigiem jeździć do biura to już bym nie był tak zadowolony.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2023/03/02 10:43
A to fakt, jazda w typowym korku powoduje przyrost konsumpcji pionowo. Ale to jeden z nazwijmy to problemów, które w teorii rozwiązuje Start/Stop - i niezależny czy weźmiesz 1.5/2.0/3.0/...

@XVS to nie do końca tak, że Polacy kupują na wypasie, a Niemcy nie. Dobór i zawartość pakietów na danych rynkach się mocno różni od siebie - podobnie jak bywa z paletą lakierów. Zamawiając swoją konfigurację dopłacałem do pakietu asystentów Plus, ale niejako w promocji powitalnej z nowym modelem na rynku dostałem AID czy Keyless których sam bym nie kupił. Nie mówię, że opcje tam nie były dostępne, ale że mogły być w jakimś absurdalnie wycenionym pakiecie dodatkowym.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: _ad4m w 2023/03/02 11:00
U mnie na krótkich dystansach - 5 km przez miasto to prawie zawsze wychodzi równo 12 l/100km.Jak robię trochę dłuższą trasę, powiedzmy 20 km, ale w ruchu mieszanym, to na luzie idzie zejść poniżej 8l/100km.
Według mnie jest to mega przyzwoity wynik, zważając że te 190KM pod butem mają moc.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: Frodo w 2023/03/02 15:38
Dorzucę swoje 3 grosze.
1.5 (jeździłem) w tej wielkości auto to raczej transport z A do B, w czym oczywiście nie ma nic złego.
W mocniejszych wersjach 4x4 ma dużą przewagę przy ruszaniu, włączaniu się do ruchu itp. bo dużo mniejsza szansa, że będziesz stał i mielił, ale to dla kierowców którzy to cenią. Jeśli nie czujesz tematu, to pewnie zbędne.
190 (miałem w Atece) fajny silnik, ale różnica nie tak wielka jak się wydaje, bo jednak 4x4 więcej waży.
220/230 (mam) rakieta - szczególnie doceniam przy wyprzedzaniu, ale w korkach pali jak smok. Subiektywnie różnica mocy względem 190 jest olbrzymia, znacznie większa niż się spodziewałem, a spalanie praktycznie takie samo.
Dla mnie mocniejsze wersje bez DCC nie mają sensu bo buja tym na wszystkie strony (w Atece dużo lepiej nawet bez DCC, choć tam też dopłaciłem za DCC).
Osobiście polecam też fotele ErgoActive i lepsze światła, elektryczna klapa (szczególnie jak są dzieci), reszta wg uznania - jeden woli skórę i szklany dach inny konie... co kto lubi!  8) Np. Żona bardzo lubi kamery 360 i DSG...
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2023/03/02 15:59
Niby żadna różnica między posiadanym 180KM, a 220KM, a po przejażdżce Tiguanem naszego klubowego kolegi rk robiła dużą różnicę. Zwłaszcza zestrojenie skrzyni, która w trybie D było lepsze niż wersja słabsza w trybie S.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: Ad w 2023/03/02 23:06
Bardzo fajnie sie jezdzi szybkim Tigiem. Sa szybsze i bardziej zrywne samochody, ale moj Tig tez daje sobie rade.

A co do wersji, to dla mnie to jest proste. Nigdy nie zalowalem, ze kupilem dobra wersje samochodu. Zdazylo mi sie natomist zalowac, ze nie kupilem lepszej.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: arekp w 2023/03/03 09:34
@Ad mi w sumie nie tyle chodzi o szybkość samochodu w tym przypadku. Jeżdżę dynamicznie w centrach miast, gdyż to pozwala nie utykać na skrzyżowaniach. Jak masz się czym odbić, to masz ku temu możliwości. Tryb D uważam za wystarczający, ale zdecydowanie lepiej w określonych sytuacjach - typu wbicie się w lukę na skrzyżowaniu - sprawdza się tryb S, ale on jest już zestrojony zbyt ostro jak na taką jazdę.

W przypadku przejażdżki wersją 220 KM, tryb D był dla mnie (osobista preferencja) idealny. Rozłożenie obrotów per bieg + dynamika dawały mi to, czego w wersji 180KM brakuje w trybie D, a jest tego za dużo w trybie S. Mając wersję 220KM, nie korzystałbym w określonych sytuacjach z trybu S w mieście.

Przy czym nadal będę odsyłał kilka(naście?) postów wcześniej w tym wątku, w którym po tych prawie 7 latach napisałem swoją opinię o tym modelu.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: XVS w 2023/03/03 13:13
@XVS to nie do końca tak, że Polacy kupują na wypasie, a Niemcy nie.
ale ja nigdzie nie zrobiłem takiego porównania. Stwierdziłem tylko fakt, na podstawie ponad 1700 ofert Tiguana na platformie mobile.de

na rynku polskim jest sytuacja taka, że ofert w programie Das Welt Auto jest śmiesznie mało, więc trudno wyciągać jakiekolwiek wnioski.
https://www.dasweltauto.pl/pol/pl/samochody-uzywane/volkswagen+tiguan+gliwice+suv-4x4+benzyna+UE9MMjE0MTAyMDUzNjg=/ (https://www.dasweltauto.pl/pol/pl/samochody-uzywane/volkswagen+tiguan+gliwice+suv-4x4+benzyna+UE9MMjE0MTAyMDUzNjg=/)  ta oferta jest fajna, ale czy tak naszpikowana asystentami ? czy opis taki jak fotografie:)
w zasadzie im więcej jest systemów wspomagających kierowcę, tym lepiej,o ile działają prawidłowo. Dla mnie mile widzianym były asystent wykrywający ruch poprzeczny, i martwego pola. Pierwszy przydaje się przy wyjeżdżaniu z parkingu, gdzie czasami nic się nie widzi i jedzie na "czuja".
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: van_daal w 2023/03/03 13:36
Zadzwoń, dopytaj.
Faktycznie dość fajny konfig. Ma kamery 360, Matrixy...

... i "kontrolę" w infotainmencie...  ;D

Ciekawe co to "Pakiet połysk"? Ceramika?
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: Galon w 2023/03/03 20:57
 
Przejrzałem nawet kilka ofert w DE i ku mojemu zaskoczeniu między 1.5 a 2.0 4x4 nie ma wielkiej różnicy w cenie.
[quote author
To masz następną podpowiedź. z silnikiem 2.0 związane są większe koszty i większa utrata wartości. Dobrze, że w tym wypadku nie dotyczy to auta nowego,.


Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: XVS w 2023/03/03 22:00
Ciekawe co to "Pakiet połysk"? Ceramika?
pojęcia bladego nie mam. Finasowanie wykazują tylko leasing i kredyt. Najmniej mnie to interesuje.
 
z silnikiem 2.0 związane są większe koszty i większa utrata wartości. Dobrze, że w tym wypadku nie dotyczy to auta nowego,.
masz rację, ale w przypadku samochodów rocznych, z podobnym przebiegiem, to utrata wartości 2.0 4Motion, jest bardzo duża w porównaniu do 1.5 TSI. No i może dlatego jest ich mało w ofertach sprzedaży, bo mało ich kupiono Czasami ceny są w ogóle na tym samym poziomie, kiedy nowy na starcie jest droższy o prawie 19 tysięcy tylko ze względu na silnik i napęd. na ta chwilę w konfiguratorze tylko Tiguana Allspace
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2023/03/04 08:01
No i może dlatego jest ich mało w ofertach sprzedaży, bo mało ich kupiono


Albo najzwyczajniej w świecie Niemcy za wszelką cenę pozbywają się rocznych 2.0 a trzymają 1.5 😜 takie gdybanie nie ma większego sensu i szkoda na to czasu 😉
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: Ad w 2023/03/04 10:01
Nie sadze, zeby na zachodzie sprzedawalo sie duzo 1.5. W Polsce sa one popularne, bo sa tansze. W Polsce jest tylko jeden wyznacznik - cena. W bogatszych krajach ludzie kupuja drozsze wersje. Jak juz, to moze dlatego jest wiecej dostepnych 1.5 w Niemczech, bo nikt ich nie chce i stoja. 150 KM dla 1700kg to nie jest duzo. Ten samochod dopiero zaczyna jezdzic od 200KM.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: Rocko w 2023/03/04 10:31
@Ad kolega XVS pisał, że jest mało ofert na 1-2 letnie 1.5 TSI a dużo więcej na 2.0 TSI, które dodatkowo są w tej samej cenie co 1.5 TSI. Na zachodzie właśnie więcej sprzedaje się mniejszych i słabszych samochodów, bo są niższe podatki i tam ludzie bardzo mocno patrzą na koszty eksploatacji. A nie ma co ukrywać, że 1.5 TSI będzie miał niższe obciążenia podatkowe co roku jak i będzie tańszy w utrzymaniu, ale wszystko kosztem przyspieszenia. Tylko czy na zachodzie patrzą na przyspieszenie jak jest różnica pomiędzy 8 a 9 sekund do 100 km/h? Szczerze wątpię patrząc na ich styl jazdy 😉
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: Ad w 2023/03/04 10:50
Moze troche generalizuje tutaj, bo sa na pewno ludzie, dla ktorych samochod to narzedzie i nie chca placic duzych kosztow utrzymania samochodu, ale jest tez pelno ludzi, dla ktorych roznica typu £100 czy 200 czy nawet 400 rocznie wiecej nie ma zadnego znaczenia ekonomicznego. I nie chodzi tu o przyspieszenie od 0-100 tylko o kulture jazdy wiekszym silnikiem, ktory jest mniej wyzylowany, nie meczy sie tak na autostradach, jest bardziej cichy w uzytkowaniu (mniejsze obroty przy wiekszej predkosci) i bardziej elastyczny.

Jezeli samochod to dla Ciebie tylko narzedzie i ma sluzyc do poruszania sie na krotkich trasach od A do B, mniejszy silnik bedzie OK. Jezeli jezdzisz w trasy regularnie, interesujesz sie samochodami i chcesz troche wiecej od samochodu niz tylko bycie sklepowym koszykiem, lepiej kupic wiekszy silnik i lepsza wersje samochodu. Takie jest moje zdanie i dlatego osobicie kupilem najlepsza wersje. Mialem do wyboru, kupic lepszy samochod w gorszej wersji (silnikowej / wyposazeniowej) ale wolalem kupic mniej prestizowy samochod ale za to w wyzszej wersji. Co mi z tego ze mam fajne BMW czy Audi, jak w srodku jest bida i malutki silniczek. Pojezdzilem sobie kiedys wynajeta duza Skoda sedan z silnikiem 1.0 i turbo i bylo to slabe doswiadczenie. W Tiguanie bylo mi malo nawet te 220 koni, ktore mialem oryginalnie. Dlatego teraz mam ponad 300 i samochod chce jezdzic. To jest ciezki samochod z duza bryla i wiekszy silnik daje sobie niezle z tym rade. Jakby to ode mnie zalezlo, to powinna byc wersja 3.0L V6 tez dostepna w katalogu. Bylaby idealna dla tego samochodu.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: thanek w 2023/03/04 11:15
Nie chcę się za mocno zagłębiać w filozofię, a już na pewno zgadywać jak to jest na Zachodzie i dlaczego, ale patrząc na polskie ogłoszenia Otomoto, na szybko wychodzi mi, że używany Tig drugiej generacji w roczniku 2020-2022, benzyna 1.5 kosztuje średnio 148k PLN, a wersje 2.0 (bez wersji R) to średnio 197k PLN (zaznaczyłem tylko używki i tylko opcje nieuszkodzone, a pojemności wskazałem przedziałami dla 1.5 1450-1550, a dla 2.0 1900-2100, bo sprzedający różnie to opisują). Oczywiście tych pierwszych jest sporo więcej, oczywiście ciężko to porównywać, bo wersje 1.5 często są w tańszym wyposażeniu Life, podczas gdy 2.0 to najczęściej Elegance lub R-Line (albo właśnie R). Ponadto trudno porównywać egzemplarze 1:1 bo np. jeden może mieć dach panoramiczny za 5k, a drugi nie itd. Różnica jest jednak dość wyraźna.
Niemniej "próbki" są tak małe, że wyciąganie ogólnych wniosków na ich temat nie ma za bardzo sensu i wchodzimy tu w zgadywanki, albo myślenie życzeniowe.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: Ad w 2023/03/04 11:44
Tak jak napisalem, w Polsce najwazniejszy wyznacznik to cena. Czym tanszy tym lepszy. Dlatego jest tak duzo malych silnikow i slabszych wersji. Niestety odbiegamy potwornie jezeli chodzi o sile nabywcza ludzi od reszty Europy. Dla Niemca taka roznice w cenie to nie sa gigantyczne pieniadze. W Polsce 50tys to sa gigantyczne pieniadze. Zreszta wystarczy wejsc na podobne forum zachodnie, zeby zobaczyc, ze duzo wiecej jest wersji 2.0 niz u nas.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: ernestbugaj w 2023/03/04 13:23
Co by nie mówić to na tle Europy Zachodniej jesteśmy jako społeczeństwo dalej stosunkowo biedni. Nic zatem dziwnego, że najlepiej sprzedającymi się autami prywatnie są Dacie, Toyoty Yaris, etc. Krótko mówiać najtańsze.

Nie każdy u nas ma taką możliwość, żeby najpierw zastanowić się jakiego auta potrzebuje, ja np. muszę mieć 4x4 i hak, bo przyczepę będę ciągnął regularnie i to jeszcze po błocie na działce, a do tego lubię lepsze audio i wygodne fotele. Często trzeba iść na kompromisy.
Można tez iść inna drogą, o której ktoś wspomniał - biedawersja BMW czy Audi, ale ważne, że sąsiad zazdrości.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: XVS w 2023/03/04 13:28
Albo najzwyczajniej w świecie Niemcy za wszelką cenę pozbywają się rocznych 2.0 a trzymają 1.5 😜
no chyba odwrotnie. Skoro w ofercie sprzedaży jest 1426 samochodów, a z tego 35 z silnikami powyżej 1600 cm3, to wyzbywają się jakich ? skoro reszta to 1.5 ? Przebieg do 40 kkm i cena do 40 tyś ojro, rodzaj paliwa Pb. pojemność między 1600 a 2400 cm3. (dane z dziś).

Ale masz rację, nie ma sensu się nad tym zbytnio zastanawiać.
Jak napisał Frodo - z punktu A do punktu B jest wystarczający 1.5.
Obecnie mam Passata, który już w zasadzie nie jest eksploatowany i Avensis. Niby 2.0, ale silnik wolnossący ma mniejszy moment obrotowy od Tiguana o 54 Nm, dostepny dopiero przy 4000 obr, podobną moc i da się tym jeździć, tylko lekko niewygodnie.

@Ad kolega XVS pisał, że jest mało ofert na 1-2 letnie 1.5 TSI a dużo więcej na 2.0 TSI, które dodatkowo są w tej samej cenie co 1.5 TSI.
nie wiem z czego to wywnioskowałeś - jest odwrotnie. Samochodów z silnikami 2.0 jest kilkukrotnie mniej w ofertach sprzedaży na mobile.de jak 1.5
do wyboru, kupic lepszy samochod w gorszej wersji (silnikowej / wyposazeniowej) ale wolalem kupic mniej prestizowy samochod ale za to w wyzszej wersji.
  też się nad tym zastanawiałem rozpatrując Skodę Karoq i Seata Ateca, nawet Formentor przez chwilę mi przeleciał przez głowę, ale to jednak jest ciut mało praktyczne autko, za to ładne
przykładowy Karoq za chyba rozsądne pieniążki https://www.mobile.de/pl/Samochod/Skoda-Karoq-Sportline-2.0TSi-4x4-DSG-AHV-ACC/vhc:car,srt:price,sro:asc,ms1:22900_20_,frn:2021,prx:40000,ful:petrol,mlx:40000,ccn:1600,cnd:used,dmg:false,vcg:offroad/pg:vipcar/362456998.html
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: Frodo w 2023/03/04 14:54
Nie wiem jak Karoq, ale Ateca 2.0 TSI, którą miałem subiektywnie różniła się znacząco od Tiguana, dużo bardziej niż na papierze. Inny charakter auta - jazda dużo spokojniejsza w Tigu, Ateca bardziej zadziorna. DSG, DCC i audio za dopłatą dużo lepsze w Tigu, mimo że znowu na papierze tego nie widać. Co do DSG to chyba kwestia oprogramowania.
Co do 1.5 TSI, to Ateca ma dużo słabszą DQ200, z suchymi sprzęgłami, na którą wiele osób narzekało. Nie wiem jak z Karoq.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: XVS w 2023/03/04 20:23
Co do 1.5 TSI, to Ateca ma dużo słabszą DQ200, z suchymi sprzęgłami, na którą wiele osób narzekało. Nie wiem jak z Karoq.
ta sama skrzynia jest w Karoq. No nic, mam jeszcze trochę czasu. Ale sporo sie juz od Was dowiedziałem
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: XVS w 2023/05/21 00:53
Poprosiłem doradcę handlowego o podanie pełnej specyfikacji interesującego mnie samochodu i coś takiego mnie zaintrygowało
 Kod literowy skrzyni biegów:URZ
co to jest za skrzynia ? Widzę, że montowano je również w Audi.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: Mave w 2023/05/21 07:22
...DQ 381
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: XVS w 2023/05/21 13:40
OK, a skrzynia  URZ ? co to takiego ? Był fajny Tiguan, ale niestety poszedł i to blisko mnie. Jedyna "wada" to biały kolor, ale to do przełknięcia.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: Mave w 2023/05/21 16:05
...oznaczenie URZ to kod skrzyni biegów.
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: PanKrzychu w 2023/05/22 13:01
U mnie DQ381 ma kod VEA.
Ten kod jest zależny od modelu auta czy sam typ skrzyni ma jakieś dodatkowe wersje/podgrupy?
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: Mave w 2023/05/22 13:25
...u Ciebie,  to znaczy ? ... VEA to napęd na 4 koła
Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: PanKrzychu w 2023/05/22 13:30
U mnie w 2.0TDI 150km 4mot.
Hehe to co Oni mi w tej książce gwarancyjnej wpisali:
Kod skrzyni biegów: VEA

Dopiero sam musiałem się dokopać jaka konkretnie skrzynia biegów jest, tak to zero informacji w dokumentach

Tytuł: Odp: OT z Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?
Wiadomość wysłana przez: Mave w 2023/05/22 14:36
...no dobrze Ci napisali, skrzynia DQ 381 z napedem na 4 koła (4 motion) VEA