akumulator - wymiana

Zaczęty przez Andrzej1111, 2021/02/12 21:35

Poprzedni wątek - Następny wątek

Cyfrus

Fakt maksymalny prąd rozruchu wcale nie musi być podany według normy EN. To ciekawe że u Ciebie zamontowali aku AGM, gdyż są one wrażliwe na temperaturę, a komorze silnikowej jest mega ciepło ;-).
Alternator według rozpiski wyposażenia ściągniętej w VW to 140A u mnie.

Ciekaw jestem jakie aku z pierwszego montażu maja inni...

Frodo

Moc alternatora zapewne wystarczająca. Ja pisałem o mocy rozrusznika by pokazać, że na papierze niemal każdy akumulator by wystarczył. Tylko niestety szybko się zużywają...
Ja w Tigu mam dużo opcji, w tym ogrzewanie postojowe, i w chyba wtedy montują AGM, co niekoniecznie jest dobrym rozwiązaniem. Teoretycznie można sobie przeprogramować na inny.  Faktycznie gorąco pod maską Tiga TSI! Mam wrażenie, że dużo bardziej niż w Skodzie TDI. Może kiedyż z ciekawości zmierzę jak bardzo rozgrzewa się akumulator - za jakieś 10 dni będę miał dostęp do termometru na podczerwień. Pamiętam, że w Atece z fabrycznym hakiem miałem większą chłodnicę, nie wiem czy tak robią również w Tigu. Po wyłączeniu słychać, że coś chodzi, poza wentylatorem, chyba elektryczna pompa wody. Jednak niezależnie od tego, subiektywnie wszystko pod maską bardzo się rozgrzewa.

Cyfrus

No tak temperatura na prawdę bardzo wysoka pod maską. Jak się dojedzie to klapa prawie chłodna, a po chwili ciepła i cieplo aż bucha na zewnątrz  :) .

Frodo

Jako ciekawostkę powiem, że akumulator którego napięcie spada w okolice 9V podczas rozruchu i ma niewielką pojemność (szybko się ładuje i niewiele to zmienia) jest jeszcze ok do celów gwarancyjnych wg ASO - dali mi wydruk z testera. Nie można całkowicie się nie zgodzić, bo zapala. Tylko boli bo właśnie gwarancja się skończyła i już w tą zimę pewnie będzie koniec, wg. prawa Murphiego gdzieś na odludziu na mrozie...

van_daal

Cytat: Frodo w 2022/08/23 16:14wg. prawa Murphiego gdzieś na odludziu na mrozie...
Jak nic tak właśnie będzie.  ;D
Jeszcze dodam, że po ćmoku...

baster19

Hey, przymierzam się do wymiany orginalnego akumulatora ku mojemu zaskoczeniu na adaptacji w pozycji code jest 10 jedynek , i tak samo jest w Bmc, czy ktoś miał takie ustawienia i dlaczego one nie zgadzam się z codem z akumulatora?

foxter11

Widzę, że też masz 2.0 TDI - jaki akumulator polecacie na wymianę w tym modelu? Mój ma już 5 lat i przed wakacyjnym wyjazdem wolałbym go wymienić dla świętego spokoju.
Rozumiem, że po wymianie trzeba podjechać do ASO na jakieś kodowanie - wiadomo, ile sobie za to liczą?

turzol

#52
Wymieniałem ostatnio aku fabryczny w 2.0TDI na mercedesowski AGM o pojemności 80Ah, adaptacja nowego aku w cenie. Każdy punkt wymiany aku powinien taką procedurę umieć wykonać.
[mod: usunięto zbędny cytat]

Mave

...Mercedes produkuje akumulatory  :o

turzol

Te akumulatory dla różnych producentów produkuje VARTA. To że ma naklejkę z gwiazdą mi akurat nie przeszkadza. Porównywałem w sklepie takie aku OEM z Vartą silver - różnica w samej wadze na korzyść ori była znacząca co dużo mówi o jakości samego aku.

Mave

...czyli kupiłeś akumulator Varta z naklejka  mercedesa ... OK