Wymiana akumulatora wykonana samodzielnie nie powoduje problemów z elekroniką w Tigu, a morze lepiej zrobić w serwisie. Jaki byłby to koszt.
To pytanie czy stwierdzenie? Mozna ogarnąć samemu pod warunkiem ze masz prostownik z funkcja potrzymania napiecia ktory podlaczasz na czas wymiany akumulatora. W przeciwnyum razie po zaniku napiecia moga pojawic sie bledy w sterownikach ktore trzeba bedzie pokasowac przez OBD.
Dzięki za odpowiedz. To było pytanie, w instrukcji obsługi mowa że niby można samemu. Dalej że jak coś nie działa to do serwisu. Więc chciałem dopytać czy można zrobić samemu.
Wymieniałem rok temu samodzielnie i bez podtrzymywania. Zero problemów i błędów. Tylko ważna kolejność odłączania i potem podłączania klem.
MarM. Dzięki za odpowiedz. A możesz powiedzieć czy u ciebie jest system stop-start. Ponoć jak jest ten system to trzeba robić w ustawieniach w systemie odnośnie akumulatora. Pozdrawiam.
Jak wymieniasz akumulator na nowy to trzeba go zaadaptowac przez OBD.
A jak to zrobić.
Fakt, trzeba wprowadzić fakt wymiany akumulatora. Zrobiłem to u kolegi w zakładzie, miał jakąś wersje VCDS-a i tam była procedura wymiany. Wprowadzało się kod producenta aku i jeszcze jakiś jego parametr, ale już nie pamiętam co. Robiłem to kilka dni po wymianie i wszystko było ok, mam start-stop.
Witam. A może ktoś dokładnie opisze cała procedurę. Z góry dziękuje..
Wymieniłem swój akumulator w Tiguanie z 2016 roku na nowy i nic nie programowałem - jak na razie przez 2 tygodnie wszystko działa super i auto pali w końcu na dotyk jak nowe :)
Rozumie ze założyłeś nowy o takich samych parametrach i wymiarach.
Cytat: WuWojtas w 2021/02/21 08:33
Wymieniłem swój akumulator w Tiguanie z 2016 roku na nowy i nic nie programowałem - jak na razie przez 2 tygodnie wszystko działa super i auto pali w końcu na dotyk jak nowe :)
Będzie działał, tylko jest ładowany jako zużyty, o zmniejszonej pojemności, co będzie prowadzić do szybszego wyczerpywania się i krótszej żywotności.
Acha, ok. To przy okazji zlecę programowanie
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Cytat: WuWojtas w 2021/02/21 16:23Acha, ok. To przy okazji zlecę programowanie
Po kilku jazdach samochód sam się zorientuje że aku jest nowy i dostosuje parametry ładowania
W sobotę padł mi aku nagle w czasie jazdy. Zapaliły się wszystkie możliwe błędy i koniec. Przyjechała laweta i gość urządzeniem rozruchowym odpalił auto, wszystkie możliwe błędy pokazywały się jeden po drugim. Aku był tak słaby że auto nie chciało wjechać na lawetę, skrzynia nie działała. Wciągnął na lince auto i do domu. Jako ciekawostka - PZU odmówiło przysłania lawety bo było mniej niż 20 km do mojego domu Kupiłem nowy aku włożyłem, odpaliłem (jakieś dwa błędy) i przejechałem 80 km, w międzyczasie stawałem 3 razy. Po trzecim odpaleniu nie było żadnego błędu, dzisiaj cały dzień jeżdżenia i wszystko ok ( żadnego błędu). Nic nie KODOWAŁEM. Chyba serwisy trochę ściemniają z kodowaniem. W czasie wymiany nie podtrzymywałem prądu, wyjąłem stary i wstawiłem nowy.
Mam start stop.
Nikt nic nie ściemnia. TRZEBA wprowadzić fakt wymiany akumulatora. Mam teraz ODB11 i można nawet tym to zrobić, nie wspominając o VCDS. Podaje się kod producenta i chyba pojemność i prąd rozruchowy. Sterownik musi wiedzieć jaki ma akumulator i odpowiednio do tego regulować parametry ładowania. To że zgasły Ci kontrolki to tylko świadczy o tym że nie masz błędów aktualnych. Są zapamiętane w sterownikach te które miałeś podczas awarii aku. Warto było by je wyczyścić. Ogarnij kogoś kto ma sprzęt i zrobi Ci procedurę wymiany bo szkoda źle ładować nowe aku.
Ok przekonałeś mnie dzięki.
Cytat: Ted w 2021/09/03 10:33Ok przekonałeś mnie dzięki.
nie ma takiej potrzeby, parametry ładowania są na bieżąco aktualizowane.
Bo niby skąd wiadomo czy nowy aku jest wyprodukowany przed tygodniem czy leżał rok na półce
ktoś może przechodził wymianę aku na gwarancji?
Tak, tu więcej informacji: https://vag-forum.pl/forum-ogolne/akumulator-zywotnosc/
Cytat: asta w 2021/03/09 00:04Po kilku jazdach samochód sam się zorientuje że aku jest nowy i dostosuje parametry ładowania
Samochód się nie zorientuje bo to nie jest istota myśląca. Jeśli zakładasz ten sam model i markę z takimi samymi parametrami to pół biedy, jeśli inny z innymi parametrami to trzeba w module podtrzymania baterii programować, żeby zamiast służyć 3 lata, posłużył 5 albo i więcej
Cytat: Charls w 2021/09/15 13:44
Cytat: asta w 2021/03/09 00:04Po kilku jazdach samochód sam się zorientuje że aku jest nowy i dostosuje parametry ładowania
Samochód się nie zorientuje bo to nie jest istota myśląca. Jeśli zakładasz ten sam model i markę z takimi samymi parametrami to pół biedy, jeśli inny z innymi parametrami to trzeba w module podtrzymania baterii programować, żeby zamiast służyć 3 lata, posłużył 5 albo i więcej
tak tylko producent podaje parametry nowego, a jak Ty kupujesz leżaka magazynowego to jego parametry, mają się nijak do tego co podaje producent (szczególnie pojemność).
Masz racje, że to nie jest istota myśląca, tylko maszyna, która na podstawie zebranych danych dopasuje parametry. I dzieje się tak podczas całej eksploatacji, bo pojemność aku z biegiem czasu spada i parametry podane dziś przy wymianie za dwa lata są nic nie warte bo aku mógł stracić 50% pojemności u Gienka, a u Edmunda taki sam 70%
Ktoś po coś wymyślił potrzebę kodowania gdy auto posiada system zarządzania energią. Można się do tego stosować a można olać, auto będzie jeździć ale czy na pewno w tle nie przyniesie to niechcianych skutków tego nie wiesz Ty ani ja a pewnie tylko producent. Można przytaczać mnóstwo artykułów chociażby pierwszy lepszy z brzegu Wymiana akumulatora w Start Stop - czy kodowanie jest konieczne? (akustrefa.pl) (https://akustrefa.pl/poradnik-eksperta-2/item/1829-wymiana-akumulatora-w-start-stop-czy-kodowanie-konieczne) ale czy to ma sens, jeśli ktoś ma swoje zdanie.
Bardzo ciekawy artykuł. Jest też w nim wzmianka o "samouczeniu" systemu zarządzania energią.
Niemniej otwartą pozostaje kwestia czy po takim "samouczeniu" system prawidłowo obsłuży nowy aku nie skracając jego żywotności.
Ja ostatnio wymieniałem aku i sam kodowałem przez obd11.
W kodowaniu jest producent, nr seryjny, pojemność aku, oraz jego typ(efb, agm itp).
Wydaje mi się że wystarczy zmienić nawet ostatnią cyfrę w nr seryjnym i będzie Ok - oczywiście jak pozostałe parametry się nie zmieniły jak pojemność czy typ.
Ori miałem Varte i wytrzymała 2 lata i 9msc. - tak średnio bym powiedział
Cytat: kabum w 2021/09/23 21:54Ori miałem Varte i wytrzymała 2 lata i 9msc. - tak średnio bym powiedział
Średnio? :) Ja bym powiedział bardzo kiepsko
Cytat: kabum w 2021/09/23 21:54Ori miałem Varte i wytrzymała 2 lata i 9msc. - tak średnio bym powiedział
Jakiś dramat. U mnie poleciało już 5 lat i nawet się nie zająknie przy odpalaniu.
W sumie jedna kwestia, aku chyba ma dość długą gwarancję. Wydaje mi się, że to w instrukcji od Tiguana była mowa o kilku latach gwarancji na akumulator.
Ja mam ze 2 lata
W aso odrzucili mi wymianę na gwarancji przez to że miałem podłączony wideorejestrator(z trybem parkingowym)
Podobno wg pomiarów był za duzy pobór prądu w spoczynku. Przez 3 dni musieli do tego dochodzić a ja nie miałem czasu już na zabawę z nimi więc olałem sprawę i kupiłem aku poza Aso - (cena w aso 1100 zł z wymianą, zaproponowano mi tylko 10%rabatu)
Ogólnie co jestem w VW zasada to zawsze od strony serwisu jest ze wszystkim problem...
Ja w swoim Rapciu mam aku od sierpnia 2015 i ani myśli się skończyć.
Cytat: van_daal w 2021/09/17 10:48Jest też w nim wzmianka o "samouczeniu" systemu zarządzania energią.
Niemniej otwartą pozostaje kwestia czy po takim "samouczeniu" system prawidłowo obsłuży nowy aku nie skracając jego żywotności.
obsłuży, tak jak wcześniej pisałem to że aku ma na etykiecie np 60Ah nie znaczy, że tyle ma.
Cytat: kabum w 2021/09/25 18:54że miałem podłączony wideorejestrator(z trybem parkingowym)
Wątek akumulatorowy, ale myślę że warto zasugerować rozwiązanie które ja używam -> https://blackvue.com/product/power-magic-ultra-battery-b-124x/ Jest oczywiście kosztowne i w wątku z kamerami już o tym rozmawialiśmy, ale ja wyszedłem z założenia że wolę zapłacić te "kilka stówek" za battery pack do kamery niż któregoś dnia się stresować problemami z odpaleniem auta gdy akurat będzie potrzebne.
... dużo tańsze rozwiązanie np. do MIO https://www.mio.pl/produkty/akcesoria/do-rejestratora/mio-mivue-smartbox-iii/
BV też ma takie rozwiązania, tyle że to nadal drenuje akumulator w aucie, więc nie rozwiązuje podstawowego problemu.
Większośc firm ma takie rozwiązanie są też takie uniwersalne ... nie do końca drenuje aku :) (sprawdz zasade działania)...ale z pewnością zabezpiecza przed takimi sytuacjami o których piszesz ;)
Cytat: arekp w 2021/09/26 21:37... wyszedłem z założenia że wolę zapłacić te "kilka stówek" za battery pack do kamery niż któregoś dnia się stresować problemami z odpaleniem auta gdy akurat będzie potrzebne.
Cześć, przyłączę się z pytaniem do tego wątku.. Wiecie może od czego jest mała wtyczka przy biegunie plusowym akumulatora? Zwierzątko odgryzło mi kable ale żaden błąd nie wyskoczył, dlatego zastanawiam się co to jest?[/size]
Cytat: Mave w 2021/09/26 22:37nie do końca drenuje aku (sprawdz zasade działania)
Coś co zasila kamerę przez x-czasu z akumulatora po wyłączeniu auta rzeczywiście nie drenuje ;-) To że przy niskim poziomie naładowania nie podtrzyma kamery mnie nie pociesza. Wolę zewnętrzne rozwiązanie.
Cytat: arekp w 2021/09/27 19:50
Cytat: Mave w 2021/09/26 22:37nie do końca drenuje aku (sprawdz zasade działania)
Coś co zasila kamerę przez x-czasu z akumulatora po wyłączeniu auta rzeczywiście nie drenuje ;-) To że przy niskim poziomie naładowania nie podtrzyma kamery mnie nie pociesza. Wolę zewnętrzne rozwiązanie.
... można zastosować power bank za normalne pieniądze ;) ... 1400 zł to trochę dużo, no chyba że kupuje się na firmę ;D prywatnie to mam za tę kwotę dwa akumulatory do auta 8) więc niech sobie kamerka drenuje aku ...
Witajcie.
Mam dylemat waham się pomiędzy akumulatorem moll 70Ah 760A EFB (taki mam teraz) a moll 80Ah 800A EFB. Pacjent to Tiguan II, 190KM, 4x4 dość bogato wyposażony. Nie mam go od nowości więc nie wiem czy moll był fabrycznie zamontowany. W instrukcji zalecają 70 Ah. W konfiguratorze Varty podają że może być i 70 Ah i 80 Ah.
Pytanie czy ten 80Ah będzie dobrym rozwiązaniem, może ktoś zamontował i może podzielić się doświadczeniami. Niestety 80Ah jest dłuższy o ponad 3 centymetry, więc nie bedzie pasowało ubranko ;-) oraz oryginalny uchwyt na dole (jaki ew, kupić i gdzie).
Będę wdzięczny za sugestie od osób które przerabiały temat.
No i przyszła kolej na mój aku. Pierwszy objaw to zakrztuszenie się przy odpalaniu. Ale wtedy auto stało przez 2 tyg więc nie połączyłem tego z umierającym aku. Tego samego dnia 3 trasy po 15km każda - odpalał jak zwykle co upewniło mnie w przekonaniu (niesłusznie jak widać) że chodziło o 2 tyg stania auta bez jazdy.
Po kolejnych 3 dniach stania rozrusznik już tylko kliknął i zgasły wszystkie lampki plus reset zegarka. Kolejna próba odpalenia również zakończona niepowodzeniem.
Auto 2.0 tsi 4motion dsg z 12.2017, przebieg 57kkm więc 4 lata 7 miesięcy. Oczywoście 7 miesięcy po przedłużonej gwarancji bo miałem 2+2 choć jak napisałem poniżej wydaje się że gwarancja na niewiele by się zdała.
Czy to dużo czy mało ciężko powiedzieć. Wydawało mi się że aku powinien wytrzymać dłużej (start-stop wyłączany przy każdym odpaleniu), ale jak poczytałem w necie i na forum że padały po niecałych 3 latach to może nie jest tak źle.
Oryginalnie zamontowany był aku:
Banner typ EFB
6R0 915 105 B
12V 69Ah 360A DIN
680A EN/SAE/GS
Prawy PLUS
Wymiary 175 mm x 278 mm
Zdecydowałem się na wymianę w ASO aby nie było problemów z pakietem serwisowym (np wymiana świec) i z Gwarancją mobilności - wiem jestem asekurantem ;)
Zaproponowano 2 opcje:
- zamiennik 1:1 za 1189 pln
- wersję ekonomiczną za 869 pln - którą wybrałem
O taki aku:
https://economy-parts.pl/czesci-samochodowe/volkswagen/tiguan/?product=akumulatory-rozruchowe&select_result=JZW915105AC
Oferta dla aut powyżej 4 lat.
Plus wymiana 163 pln wraz ze sprawdzeniem instalacji (czy to nie problem np z ładowaniem, kodowanie aku i wyzerowanie błedów).
Wiem ze aku ze sklepu wraz z montażem można mieć za 500 wraz z kodowaniem aku- polecono mi taki:
https://specpart.pl/akumulator-grom-efb-start-stop-70ah-740a-prawy-plus-dtr.html
ale chciałme mieć wyzerowane błędy i pewność że to tylko aku.
Z ciekawostek:
1. Po wymaine aku zrobiono procedurę wskazania punktów skrajnych polożenia skrętu kół (na maxa w lewo, na maxa w prawo i tak 3x) oraz szyb (każda w dół i górę).
Sprawdzono czy alternator daje tyle prądu ile chce system, sprawdzono stary aku (był na skraju dobry/zły), sprawdzono pojemność aku poprzez ładowanie (przez 1h przyjął tylko 2Ah z 69 pojemności więc praktycznie się nie ładował). Ponownie sprawdzono stan aku. Sprawdzenie poboru prądu spoczynkowego. Całość trwała 3h!
Werdykt: alternator daje tyle ile powinien, aku do wymiany.
2. System auta ma ustawiony wykrywanie prądu spoczynkowego (jak już magistrala uśnie i działa tylko alarm lub to co producent wpakował tam fabrycznie). U mnie ten limit wynosi 20mA, ALE mam podłączona kamerę z trybem parkingowym przez adapten VIOFO HK3 Hardwire kit i z podłączona kamera bierze 300mA (nadal malo w porównaniu do pojemności aku 69Ah) ale system rozpoznaje to jako BŁĄD (bo wartość przekracza ustwioną fabrycznie wartość 20mA) co jest uwaga: PODSTAWĄ ODMÓWIENIA GWARANCJI NA AKU. O czym zostałem poinformowany.
Odłączyłme więc kamerę na jakiś czas (podłączę przez usb aby działała w czasie jazdy i pokombinuję z powerbankiem usb).
Dla pewności poprosiłem o ponowny test z odłączoną kamerą, aby mieć pewność że auto nie bierze "lewego" prądu (co byłoby podstawą odmowy gwarancji na aku), ale wyszło równe 20mA.
P.S. auto odpaliłem sam za pomocą kabli. Ważne aby podłączać najpierw plusy, potem minus w dawcy i na końcu minus w biorcy (tigu). Ważne jest też to aby podłączać sie w tigu nie bezpośrednio do klemu (-) tylko do tej łapki która jest tuż nad nią.
Serwis był zdziwony że nie ma błedów skrzyni dsg lub check engine.
Sorry za mega długi wpis, ale może komuś się przyda.
Wydaje mi się że 70 jaką miałeś była oryginalna. Generalnie 70A ma 278mm długości, a 80A chyba zawsze 315mm. Tak jak napisałeś, nie będą pasowały sanki i ubranko. To ubranko chroni nieco aku przed ciepłem z silnika.
Ja bym montował 70A chyba że bardzo potrzebujesz większej pojemności. Pamiętaj aby zakodować żeby system wiedział co ma i jakim prądem dysponuje.
P.S. nie jestem przekonany czy konfig Varty podaje poprawne opcje i w ogole czy varta jest najlepszym aku. Ale co osoba to opinia alw widzę że bierzesz pod uwagę Moll'a które vag montuje zarówno w fabryce jak i oferuje jako wymianę. Zresztą jest kilka firm min Banner lub SeBang.
Dzięki za opinię. Tak sprawdziłem dokładniej i niestety otwór na śrubę do mocowania aku jest bliżej niż myślałem, czyli niestety łatwo nie da się zamontować 80Ah który jest o 3 cm dłuższy. Ale może trafi się ktoś kto przerabiał temat. Zawsze te z pierwszego montażu aku są lepsze od tych kupowanych później. Co ciekawe ten mój teraz ma 70Ah i max prąd rozruchu 700A. Teraz aku Moll w sklepie ma 70Ah i 760A, czyli niby lepiej. Alternator bez problemu to udźwignie, ma 140A. Pomysł na wstawienie większego powstał po tym jak po 20 min przeglądania VCDS ustawień przy włączonym zapłonie, nie odpalił mi samochód, a dodatkowo zobaczyłem w Mesiu B klasie z najmniejszym silnikiem benzynowym 1.8 (ok. 130KM) i z przeciętnym wyposażeniem był oryginalny aku 80Ah.
A ten mój aku przy testach raz pokazuje że jest dobry, a raz żeby go wymienić, stąd zacząłem drążyć temat.
A Wy jakie macie aku z pierwszego montażu, tak z ciekawości i przy jakim silniku?
W moim doświadczeniu, problemem nie są parametry, tylko ich utrzymanie, czyli trwałość akumulatora... Czy miałeś kiedyś problem z nowym?
Poprzednio do Skody kupiłem najdroższy model Varta, największej pojemności jaki się zmieścił i... padł zupełnie po 4 latach.W Tigu też widzę, że napięcie przy rozruchu spada do poziomu 9 z hakiem na 3 letnim oryginalnym akumulatorze i to AGM! Doładowywanie niewiele zmienia - akumulator przyjmuje mało energii. W tym problem! Myślę, że pociągnie jeszcze maksymalnie rok...
Nie wiem czy są jeszcze dobre akumulatory, a jeśli są to czy są warte dopłaty? Ja do Skody teraz kupiłem jeden z tańszych, rzekomo polskiej produkcji, polecany przez sprzedawcę. Ma 2 lata gwarancji, a mam nadzieję, że wytrzyma 4...
Do Tiga planuję podobną strategię.To 2 przykłady, ale tych aut i akumulatorów trochę miałem... i ogólnie mam wrażenie, że trwałość akumulatorów bardzo się pogorszyła. Z drugiej strony jak jadę do pracy, na zakupy itp. to w dzień zostawiam włączoną kamerkę (przód i tył, jak ktoś zahaczy na parkingu...), co zapewne nie pomaga...
Cytat: Frodo w 2022/08/17 10:02
W moim doświadczeniu, problemem nie są parametry, tylko ich utrzymanie, czyli trwałość akumulatora... Czy miałeś kiedyś problem z nowym?
Poprzednio do Skody kupiłem najdroższy model Varta, największej pojemności jaki się zmieścił i... padł zupełnie po 4 latach.W Tigu też widzę, że napięcie przy rozruchu spada do poziomu 9 z hakiem na 3 letnim oryginalnym akumulatorze i to AGM! Doładowywanie niewiele zmienia - akumulator przyjmuje mało energii. W tym problem! Myślę, że pociągnie jeszcze maksymalnie rok...
Nie wiem czy są jeszcze dobre akumulatory, a jeśli są to czy są warte dopłaty? Ja do Skody teraz kupiłem jeden z tańszych, rzekomo polskiej produkcji, polecany przez sprzedawcę. Ma 2 lata gwarancji, a mam nadzieję, że wytrzyma 4...
Do Tiga planuję podobną strategię.To 2 przykłady, ale tych aut i akumulatorów trochę miałem... i ogólnie mam wrażenie, że trwałość akumulatorów bardzo się pogorszyła. Z drugiej strony jak jadę do pracy, na zakupy itp. to w dzień zostawiam włączoną kamerkę (przód i tył, jak ktoś zahaczy na parkingu...), co zapewne nie pomaga...
Jak spada do 9V to faktycznie już zbliża się jego żywot do końca. A jaki masz aku z pierwszego montażu w swoim Tigu? Ja nie wiem czy ten Moll jest od nowości bo nie mam go od nowości. Co ciekawe w opisie wyposażenie jest wpisany aku 70Ah z prądem 420A - co jest mega dziwne bo to diesel i potrzebuje kopa...
Cytat: Cyfrus w 2022/08/17 12:49A jaki masz aku z pierwszego montażu w swoim Tigu?
Varta AGM 680A 68Ah
(prąd jest mierzony w różny sposób - Twoje 420A, to zapewne niższa wartość, na akumulatorze powinna być tez podana ta wyższa, pewnie w okolicach 700A...)
Nie wiem jakie rozrusznik są montowane w Tigu, ale pewnie nie mocniejsze (w zależności od silnika) niż coś koło 2 kW, to jest mniej niż 200A...
Fakt maksymalny prąd rozruchu wcale nie musi być podany według normy EN. To ciekawe że u Ciebie zamontowali aku AGM, gdyż są one wrażliwe na temperaturę, a komorze silnikowej jest mega ciepło ;-).
Alternator według rozpiski wyposażenia ściągniętej w VW to 140A u mnie.
Ciekaw jestem jakie aku z pierwszego montażu maja inni...
Moc alternatora zapewne wystarczająca. Ja pisałem o mocy rozrusznika by pokazać, że na papierze niemal każdy akumulator by wystarczył. Tylko niestety szybko się zużywają...
Ja w Tigu mam dużo opcji, w tym ogrzewanie postojowe, i w chyba wtedy montują AGM, co niekoniecznie jest dobrym rozwiązaniem. Teoretycznie można sobie przeprogramować na inny. Faktycznie gorąco pod maską Tiga TSI! Mam wrażenie, że dużo bardziej niż w Skodzie TDI. Może kiedyż z ciekawości zmierzę jak bardzo rozgrzewa się akumulator - za jakieś 10 dni będę miał dostęp do termometru na podczerwień. Pamiętam, że w Atece z fabrycznym hakiem miałem większą chłodnicę, nie wiem czy tak robią również w Tigu. Po wyłączeniu słychać, że coś chodzi, poza wentylatorem, chyba elektryczna pompa wody. Jednak niezależnie od tego, subiektywnie wszystko pod maską bardzo się rozgrzewa.
No tak temperatura na prawdę bardzo wysoka pod maską. Jak się dojedzie to klapa prawie chłodna, a po chwili ciepła i cieplo aż bucha na zewnątrz :) .
Jako ciekawostkę powiem, że akumulator którego napięcie spada w okolice 9V podczas rozruchu i ma niewielką pojemność (szybko się ładuje i niewiele to zmienia) jest jeszcze ok do celów gwarancyjnych wg ASO - dali mi wydruk z testera. Nie można całkowicie się nie zgodzić, bo zapala. Tylko boli bo właśnie gwarancja się skończyła i już w tą zimę pewnie będzie koniec, wg. prawa Murphiego gdzieś na odludziu na mrozie...
Cytat: Frodo w 2022/08/23 16:14wg. prawa Murphiego gdzieś na odludziu na mrozie...
Jak nic tak właśnie będzie. ;D
Jeszcze dodam, że po ćmoku...
Hey, przymierzam się do wymiany orginalnego akumulatora ku mojemu zaskoczeniu na adaptacji w pozycji code jest 10 jedynek , i tak samo jest w Bmc, czy ktoś miał takie ustawienia i dlaczego one nie zgadzam się z codem z akumulatora?
Widzę, że też masz 2.0 TDI - jaki akumulator polecacie na wymianę w tym modelu? Mój ma już 5 lat i przed wakacyjnym wyjazdem wolałbym go wymienić dla świętego spokoju.
Rozumiem, że po wymianie trzeba podjechać do ASO na jakieś kodowanie - wiadomo, ile sobie za to liczą?
Wymieniałem ostatnio aku fabryczny w 2.0TDI na mercedesowski AGM o pojemności 80Ah, adaptacja nowego aku w cenie. Każdy punkt wymiany aku powinien taką procedurę umieć wykonać.
[mod: usunięto zbędny cytat]
...Mercedes produkuje akumulatory :o
Te akumulatory dla różnych producentów produkuje VARTA. To że ma naklejkę z gwiazdą mi akurat nie przeszkadza. Porównywałem w sklepie takie aku OEM z Vartą silver - różnica w samej wadze na korzyść ori była znacząca co dużo mówi o jakości samego aku.
...czyli kupiłeś akumulator Varta z naklejka mercedesa ... OK