Autor Wątek: Nagminne rozładowywanie baterii w kluczyku, uruchamianie silnika bez baterii  (Przeczytany 5877 razy)

Ekhangel

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 230
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Poznań
Advertisement
Mam auto od 2,5 roku i chyba już z cztery razy wymieniałem baterie w dwóch różnych kluczykach, przy czym ze trzy razy w jednym z nich. Czy ktoś spotkał się z takim problemem? Czy jest to normalne w autach z keylessem? Specjalnie muszę wozić baterie w schowku z jego powodu.

Czy istnieje możliwość uruchomienia silnika z rozładowaną baterią? Rozumiem, że dostęp do kabiny przy pomocy samego kluczyka możliwy jest po zdjęciu klapki/zaślepki na klamce? Robił już to ktoś? Ma jakieś porady jak to zrobić bez rysowania karoserii?
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 855
  • Thanked: 112 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
...wymieniałem baterie w kluczyku którego używam po około 1,5 roku, w drugim na razie nie wymieniałem przez 2,5 roku i działa. Zdarzyło mi się może ze dwa razy że po wejściu do samochodu (drzwi zadziałały normalnie - otwarły się dotykowo) wyświetlił się komunikat że nie rozpoznano kluczyka, wystarczyło przyłożyć kluczyk do obudowy kolumny kierowniczej (miejsce jest oznaczone) w miejscu gdzie normalnie jest stacyjka w wersji bez keyless  i wszystko zadziałało, następnym razem wszystko było już normalnie. W zaślepce jest taka mała szczelina na grot kluczyka którym można ja podważyć, dobrze jest podłożyć pomiędzy kluczyk a drzwi kawałek jakiejś szmatki, chusteczki  aby nie porysować lakieru i zrobić to w miarę delikatnie aby nie ułamać zaczepów które niestety są od strony klamki.
« Ostatnia zmiana: 2023/03/15 14:35 wysłana przez Mave »
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1443
  • Thanked: 179 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
U mnie normą jest wymiana baterii raz na 1,5-2 lata.

Ciekawostką jest, że w ciągu tego całego okresu od zakupu auta, ASO w Szczecinie dwa razy stwierdzało w czasie przeglądu, że bateria jest do wymiany - przy czym przed wstawieniem auta na przegląd/serwis olejowy, nigdy nie miałem komunikatu o konieczności wymiany baterii. Raz wymienili bez pytania i wystawili FV na czynność, co mnie poirytowało.

Czy aby Twoje wymiany baterii nie są podobnie "przypadkowe"?
 

westsajd

Ja nigdy nie miałem komunikatu na desce, baterie padały bez ostrzeżenia.
Co do samych baterii to polecam energizer ultimate, wytrzymują około dwóch lat. Tanie, np. auchanowe, to max pół roku i śmietnik.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

 

Ekhangel

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 230
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Poznań
Też mam Energizery. Czyli "rozruch awaryjny" polega na przyłożeniu kluczyka (w założeniu: ze zdechłą baterią) do ikony kluczyka na "stacyjce", tak? Będę musiał sprawdzić przy kolejnym zdechnięciu baterii.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 855
  • Thanked: 112 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
... przyłożenie kluczyka wyłącza alarm i dezaktywuje immobiliser, włączenie zapłonu i rozruch nadal jest na przycisku ...przy przyłożonym kluczyku ...co tu sprawdzać, tak to działa.
 

foxter11

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 106
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GD
Heh to chyba jakaś odgórna instrukcja dla ASO albo im wyświetlają się inne komunikaty niż nam. Miałem tez 2 razy sytuację w ASO że stwierdzili słabą baterię ale nic nie płaciłem za wymianę. Natomiast 2 razy rozładowała mi się znienacka i nigdy do tej pory nie widziałem komunikatu o słabej baterii. Chyba że miganie na czerwono to oznaka słabej baterii?
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1443
  • Thanked: 179 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
W wersji z AID - ja mam przedlift - komunikat o słabej baterii wyświetla się na AID przed uruchomieniem samochodu.

Co do deaktywacji immo, to działa bez problemu. Jednak śmieszą mnie tacy, co potrafią z buta kilometry robić w poszukiwaniu sklepu z baterią, bo nie czytają komunikatu na AID - lub wcześniej instrukcji obsługi pojazdu ;-)
 

Ekhangel

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 230
  • Thanked: 9 times
  • Model: Tiguan II
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Poznań
Mi się też nigdy nie pojawił komunikat. Z tego co czytałem na zachodnich forach, to wielu ludziom się nie pojawia. Także jest to wtopa ze strony VW o dość krytycznym charakterze. Nie chciałbym, żeby kiedyś mnie to złapało na wakacjach w głuchej dziczy bez baterii w schowku ani wiedzy jak awaryjnie otworzyć auto.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 855
  • Thanked: 112 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
...u mnie w Tiguanie, Skodzie i nawet w motocyklu (keyless) system zawsze informuje o słabej baterii a mimo to zawsze mam zapasową baterię w dowodzie rejestracyjnym danego pojazdu i zawsze pierwsze co czytam w instrukcji, to możliwość awaryjnego otwarcia i uruchomienia pojazdu.

Ekhangel
... za często te baterie padają u Ciebie, paru kolegów miało tak (co prawda w motocyklu) i serwis wymienił im kluczyki.
 

Miro74

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 48
  • Thanked: 7 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Life
  • Silnik: 1.5 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WL
Minął mi właśnie rok jak odebrałem swojego Tiga (końcówka marca zeszły rok), i jakieś 3 tygodnie temu zobaczyłem pierwszy raz komunikat o nierozpoznanym kluczyku, musiałem odpalać przez przykładanie kluczyka, jak to w życiu bywa to była niedziela, a byliśmy na wycieczce w górach. Ja od razu potem kupiłem zapasową baterię i wożę w schowku, ale komunikat już się nie pojawił. I w sumie to nie wiem czy to błąd oprogramowania czy słaba bateria. 
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1443
  • Thanked: 179 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
@Miro74 czasem jak jest duży szum radiowy w okolicy, zdarza się taki komunikat. Ale z 7-letniego doświadczenia z Tiguanem, trzeba liczyć że raz na 12-18 miesięcy warto zrobić kontrolę baterii.


Wszystko zależy od producenta baterii, sposobu w jaki była przechowywana zanim kupisz, oraz jej typu (są producenci robiący baterie do tzw. profesjonalnego użycia, ale są droższe więc pytanie czy jest sens ładować takie do kluczyka).


Ja bym zmienił, aby uniknąć któregoś dnia - zwłaszcza kiedy będziesz się spieszyć - konieczności otwierania zamka samochodu grotem, zamiast pilotem.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 855
  • Thanked: 112 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
 "Wymień baterie w kluczyku" - komunikat dotyczący "słabej baterii
 "Nie rozpoznano kluczyka ..." - brak komunikacji z  immobiliserem
 

arekp

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1443
  • Thanked: 179 times
  • Model: BMW X5
  • Wersja: 45e M-sport
  • Silnik: 3.0 R6 394KM
  • Napęd: 4x4
Rozładowany kluczyk będzie skutkował informacją o "nierozpoznaniu" do czasu zbliżenia go do kolumny kierowniczej.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 855
  • Thanked: 112 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
...rozładowany kluczyk nie otworzy drzwi (dotykowo) a tu kolega nic nie wspomniał o takim problemie, ... i zawsze jest najpierw komunikat o wymianie baterii jeśli jest "słaba". Miałem komunikat o " nierozpoznaniu" kluczyka jakieś 3 miesiące temu i do dzisiaj nie wymieniłem baterii bo nie ma takiej potrzeby bo to dwa różne powiadomienia, jedno dotyczy baterii w kluczyku a drugie immobilizera.