Witam wszystkich,We wrześniu odebrałem Tiga - 1.5 TSI DSG Elegance + fotele ergoActive i pakiet zimowy, zamówiony w kwietniu br.
Mam pytanie do bardziej doświadczonych o LANE ASSIST.
U mnie tylko odbija od linii niezależnie od prędkości, czasami pojawią się info żeby jechać środkiem drogi.
Czy trzymanie jest tylko razem z Travel Assist/IQ drive-część tego systemu niby mam ?
W VW jest to strasznie niezrozumiałe bo lane assist jest jeden.Mam takie możliwości ustawienia jak w załączniku.
Zwykły LA działa tak jak piszesz.
Dopiero w połączeniu z aktywnym ACC albo TA trzyma się środka.
Jakoś tak.
Mam aktywny ACC i razem z nim też niestety odbija, nie trzyma środka...
Dokładnie. LA+ACC nie pomaga. U mnie też pingpong. Temat był juz kiedys rozstrzasany, ale nie pamiętam na czym stanęło. Chyba travel asisst był potrzebny...
Może tak być, że dopiero TA.
Nie mam TA (ale są wszystkie systemy wspomagania dostępne przed FL) i trzyma się środka! :)
Chyba że przestaje sobie radzić, to wtedy jedzie w świat... :o
W każdym razie ping pong nie występuje.
Skoda robiła to lepiej a Hyundai to już w standardzie lepiej trzymał sie drogi sam niż Tiguan za dopłatą.
Musi być jeszcze opcja: Adaptacyjne prowadzenie po torze. Jest to fajne ale taka zabawka bym powiedział bo ręce musisz mieć na kierownicy inaczej krzyczy więc pytanie w sumie po co.
Cytat: Frodo w 2022/12/06 15:27
Nie mam TA (ale są wszystkie systemy wspomagania dostępne przed FL) i trzyma się środka! :)
Chyba że przestaje sobie radzić, to wtedy jedzie w świat... :o
W każdym razie ping pong nie występuje.
Frodo, ale vw zmienil w modelu FL właśnie funkcjonalność tego.
Wcześniej bez Travel assista dzialalo, a w FL bez travel assita iuz tak rozowo nie jest i mamy pingpong.
Tylko z TA.
Opcja głupia, więc nie przejmuj się brakiem. System jest nadwrażliwy i wręcz wymusza ciągle trzymanie rąk na kierownicy oraz wykonywanie jakichś mikroruchów.
Można wgrać soft do kamery, który wymusza trzymanie kierownicy dopiero po upłynięciu 60s, można ten czas wydłużyć, ale ze względu na bezpieczeństwo nie polecam.
[mod: usunięto zbędny cytat]
Też na początku miałem wątpliwości co do logiki działania tych systemów. Teraz, po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów uważam, że są dobrze przemyślane. Oceniając je należy tylko pamiętać, że nie są to systemy jazdy autonomicznej tylko wspomagające jazdę i poprawiające bezpieczeństwo.
Pełna zgoda. W długiej trasie bardzo ułatwiają one podróż.
Cytat: turzol w 2023/02/04 21:35Można wgrać soft do kamery, który wymusza trzymanie kierownicy dopiero po upłynięciu 60s
Możesz podać więcej szczegółów co i jak?
Przecież ten soft w tigu jest do wspomagania, a nie do puszczania kierownicy i jedzenia kanapki na autostradzie. To i tak działa o niebo lepiej niż u konkurencji, gdzie czasami trzeba mikroruchy wykonywać bo nie ma czujników pojemnościowych na kierownicy
Cytat: _ad4m w 2023/02/06 08:06działa o niebo lepiej niż u konkurencji, gdzie czasami trzeba mikroruchy wykonywać bo nie ma czujników pojemnościowych na kierownicy
w Tigu są dopiero po FL... :( stąd moje pytanie o soft
W obdeleven jest opcja zmiany. Między innymi dla tego go sobie zamówiłem. Nazywa się "Lane Assistant moment of intervention"
Jest ustawiona domyślnie na "late" (późno) i dlatego aktywuje się jak najeżdżasz na linię.Zmieniłem na "select via menu, default early" (wybór z menu - domyślnie wcześnie).Po tym w menu assistant pojawia się opcja "Adaptacyjne prowadzenie po torze"
Teraz po włączeniu zapłonu prowadzi środkiem pasa. Tak miałem w Touranie i domyślna w Tigu mnie wkurzała.Opcję można wyłączyć w menu car assistanta jak jedziesz po krętych ścieżkach, żeby nie "walczyć" z kierownicą.
Cytat: Frodo w 2023/02/05 22:02
Możesz podać więcej szczegółów co i jak?
Trzeba wgrać odpowiedni soft za pomocą ODIS lub VCP, który ma sparametryzowany czas po którym wymagana jest interwencja kierowcy.
Dzięki. Tyle się domyślałem. Ale skąd ten soft?
Jak pisałem w wątku o spalaniu, ostatnio znów trafiło mi się kilka tras do przejechania. Po lekturze ostatnich postów tego wątku sprawdziłem i auto nadal zadawalająco sobie radzi trzymając pasy ruchu. Nie jest idealnie, ale to auto z 2016 roku.
Na drogach w Niemczech, gdzie jakość wymalowanych pasów jest nieporównywalnie lepsza, auto radzi sobie zdecydowanie lepiej niż w Polsce - gdzie potrafiło mi szarpnąć w kierunku betonowej ściany "bo system nie ogarnął" - i wczoraj przetestowałem to samo miejsce w Szczecinie, system nadal tak samo wariuje na nielogicznym malowaniu pasów.
Z racji warunków pogodowych, ostatnio wracając z Warszawy w śnieżycy pojawił mi się dotychczas nieznany komunikat z systemu, proszący o ... oczyszczenie kamery (nie radaru), gdyż ma problem z rozpoznawaniem znaków drogowych. Nie pamiętam dokładnego komunikatu, gdyż widziałem go mimo tylu lat tylko jeden raz.
Przy czym konfigurując auto w 2016 roku, były dwa poziomy systemu asystentów drogowych i wybierałem ten bogatszy. Muszę odszukać papiery od auta, to powinienem mieć w nich stary katalog i opis funkcji. Jak znajdę, to wrzucę tu zdjęcie.
Ja generalnie jestem mega zadowolony z działania Travel Assist, jak i Lane Assist (nawet mam dodatkowo właczone wibracje kierownicy przy przekraczaniu pasa bez kierunkowskazu, co motywuje mnie do przepisowej jazdy ;) ), ale jedna rzecz mnie ostatnio zaskoczyła mocno na minus: kiedy jechałem w śnieżycy i śnieg oblepił radar, dostałem komunikat, że dalsza jazda z asystentami jest niemożliwa i przechodzimy na sterowanie "ręczne" - OK, to zrozumiałe. Natomiast to, co mnie zaskoczyło negatywnie to fakt, że wówczas nie działa nawet zwykły (nie aktywny) tempomat. ACC mnie tak rozleniwił, że perspektywa trzymania nogi na gazie w trasie przez tyle kilometrów nie jest niczym przyjemnym ;)
Cytat: thanek w 2023/02/12 10:21Natomiast to, co mnie zaskoczyło negatywnie to fakt, że wówczas nie działa nawet zwykły (nie aktywny) tempomat. ACC mnie tak rozleniwił, że perspektywa trzymania nogi na gazie w trasie przez tyle kilometrów nie jest niczym przyjemnym
Hahaha. Miałem to samo podczas powrotu z Warszawy w zeszłym tygodniu. Prawie cała trasa z nogą na pedale gazu - dyskomfort i ból nogi po trasie nieprzyjemny. Ja cały czas powtarzam, że przyzwyczajenia są złe, ale brak ACC jest jeszcze gorszy ;-)
Druga kwestia to brak jakiegokolwiek CC w przypadku deaktywacji radaru. Omawialiśmy to na forum. Moje osobiste zdanie jest takie, że dobrze to zostało przemyślane. Przyzwyczajenie do ACC może spowodować niebezpieczne zachowanie w przypadku "zapomnienia się".
Ja jestem zdegustowany jak widzę oszczędności wprowadzane przez firmy motoryzacyjne, a VAG w tym to już ma doktorat :-)
W latach 2016-2017 na początku produkcji Tiguana 2, była taka różnica, że w Audi radar do ACC był ogrzewany (tak ogrzewany) i nie było ówcześnie problemu przed chwilą opisanego.
Wydawało by się, że technologia jest od lat dostępna więc rozwiązanie znane. Problem w tym, że minęło 7 lat i jechałem ostatnio najnowszym Audi A3 wyprodukowanym kilka miesięcy temu, wyposażonego we wszystkie najnowsze systemy wyraźnie dojrzalsze niż te dostępne w VW i ... w czasie marznącego śniegu ACC sie wyłączył identycznie jak w naszych Tiguanach. Bo niestety obecne Audi A3 w konfiguracji za ponad 200k pln nie ma ogrzewanego radaru ACC !!! Księgowi ... a nie rozsądek i potrzeba Klienta.
Kurcze wydawało mi się, że handlowiec mi mówił przy zamawianiu (RM2020), że radar przedni jest grzany w każdym wariancie wyposażenia oprócz chyba tego podstawowego - do tej pory nie zdarzyło mi się, żeby nie działał. Ale jestem w stanie sobie wyobraźić sytuację, że grzanie po prostu nie daje rady przy gęstych opadach śniegu. Wtedy to oblepienie radaru może być na tyle duże, że takie podgrzewanie elementu się podda szczególnie przy większych prędkościach.
Nie wiem czy radar jest grzany, ale warunki w jakich wtedy jechałem były takie że na 90% grzanie niewiele by dało. Na bramkach musiałem odśnieżać przód żeby czytniki autostradowe w ogóle otworzyły mi szlaban ;)
A czy wiecie jaka jest zależność miedzy liniami bocznymi a tą zieloną ikonką? Czasami zielona ikonka się pojawią, następnie obie linie się podświetlają, ikonka znika, ale trzymanie środka pasa działa.
Ta ikonka wskazuje, że zaczął działać system Line Assist (przekroczyłeś prędkość ok. 55 km/h).
Białe paski pojawiają się gdy system rozpoznaje linie wyznaczające pas.
Jeśli nie ma zielonej ikony to trzymanie się w pasie nie działa.