a czy w ogóle wiesz czemu ma służyć zapalanie kontrolki świec żarowych latem?
nie za bardzo rozumiem, wpierw włączasz zapłon czyli wciskasz sam guzik START a dopiero potem naciskasz hamulec i odpalasz, czy jak?
Poza tym to nie ma żadnego celu i niczemu to nie służy. Cel ma np. przy ręcznej skrzyni w dieslu odpalanie i gaszenie z wciśniętym sprzęgłem
Niektórzy stosują zasadę, że przed zapalaniem silnika należy włączyć zapłon i odczekać, aż pompa paliwa skończy pracować ale jeśli układ paliwowy jest szczelny, paliwo się nie cofa to nie widzę w tym sensu. Sens miało pompowanie paliwa przed odpaleniem pedałem gazu w silnikach zasilanych gaźnikiem, bo nie miały wstępnej pompy paliwowej
Co do świec żarowych i ich kontrolki zimą - też nie ma sensu czekanie ponieważ poniżej +4 ...5 stopni świece zaczynają podgrzewać już w momencie odblokowania centralnego zamka i otwarcia drzwi kierowcy podobnie jak w niektórych benzyniakach, gdzie wstępna pompa paliwa zaczyna pompować już po odblokowaniu i otwarciu drzwi kierowcy