Autor Wątek: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź  (Przeczytany 657725 razy)

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2070 dnia: 2023/12/04 09:10 »
Advertisement
Mechanicy mówią że może to mieć korzyść jeśli samochód ma wgrane mapy pod 98.
Co do Tiguana to nie wiem bo równiż leję tylko 95 (i nie zamierzam tego zmieniać - nie mam obaw).
Ale ogólnie gdy kiedyś do 1,8 (bez turbo) lałem 95 i czasem 98 to różnicy nie zauważałem.
Jak gadałem z gościem z hamowni to potwierdził, że poprawa osiągów silnika z mapą fabryczną na 95 po wlaniu 98 jest ale nie jest ona znacząca.
Dopiero zrobienie mapy na 98 pozwala wyciągnąć z silnika trochę więcej. Przy czym zrobienie nowej mapy nawet na 95 też sporo dodaje.
Więc ten...
 
The following users thanked this post: Tomaszglog

S-Tig

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 419
  • Thanked: 51 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI 150
  • Napęd: FWD
  • Skąd:  
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2071 dnia: 2023/12/04 19:26 »
Jak jest w przypadku nowych Tiguanów?
Mają czujnik spalania stukowego i gdy wykryje 98 przesunie zapłon. I tyle. Mapy to zupełnie inna sprawa.
Też przejdę na 98.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2072 dnia: 2023/12/04 19:29 »
Dajcie znać dokładnie w czym jest problem z nowym paliwem, Auta od kilku lat są do tego przystosowane .Może coś przegapiłem. Dobrze, że jest to forum to się pewnie coś dowiemy.
 

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2073 dnia: 2023/12/04 20:27 »
takich Tigów nie wyprodukowano, które normatywnie byłyby niedostosowane do nowej etyliny 95.
A 98 Pb jest świetna, z tym że bardziej dla przekonania wlewającego niż dla silnika. Ma jednak też inną zaletę, nie jest kwestionowana w wynikach kontroli jakości paliw....to chyba  z uwagi na mniejszy popyt.
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Thanked: 34 times
  • Model: Audi Q5
  • Wersja: Advanced
  • Silnik: 40 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2074 dnia: 2023/12/07 18:24 »
@Tomaszglog ja dosyć długo tankowałem tylko Pb98 (dopóki różnica w cenie wynosiła 30 - 40 gr na litrze). Powiem tak: w spalaniu czy mocy silnika różnic nie widziałem. Silnik natomiast pracował ciszej i nie wył nawet przy wyprzedzaniu 😁 a Pb 98 tankowałem niejako przy okazji, bo lałem paliwo Dynamic 98. Później przerzuciłem się na "premium" Pb 95.
 

Adek99

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 32
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI 190KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2075 dnia: 2023/12/23 09:57 »
Nie wiem czy to dobry wątek, mam pytanie do użytkowników Tiguana FL 190KM TSI. Zastanawiam się nad kupnem takiego modelu, obecnie do końca roku jest niezły rabat. Udało mi się przejechać taką wersją silnikową w Allspace (sam myślę o standardowym) i jestem zszokowany występującym tam ok. 2-sekundowym opóźnieniem w działaniu skrzyni DSG. Słyszałem, że grupa VW miała z tym duży problem gdy weszła norma WLTP, ale podobno zostało to już rozwiązane. Jeździłem również Cuprą Formentor (ten sam silnik i skrzynia) i tam tak długiego "laga" nie było - tzn. był taki "standardowy" ok. 0,5 sekundy - to samo mam teraz w Golfie.
Jak jest z tym "lagiem" w Waszych egzemplarzach? Czy jest aż tak długi? Czy da się do tego przyzwyczaić? Z góry dzięki za odpowiedzi, muszę podjąć decyzję do końca roku.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2076 dnia: 2023/12/23 10:47 »
Według mnie ten co oceniłeś na 2 sekundowy to jest właśnie poprawiony niestety, tak ... da się do tego przyzwyczaić.
Ja osobiście (był to początek produkcji) kupiłem mniejszy silnik z manualną skrzynią właśnie z tego powodu.
 
The following users thanked this post: Adek99

Adek99

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 32
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI 190KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2077 dnia: 2023/12/23 11:29 »
Dzięki, no to mnie nie pocieszyłeś  :( Jak to możliwe, że w Cuprze nie ma laga a w Tigu jest... Jeździłem też Karoqiem, co prawda 1.5 TSI i tam też nie ma aż tak długiego opóźnienia. Może ktoś z forumowiczów ma 2.0 TSI 190 po lifcie i się wypowie.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2078 dnia: 2023/12/23 12:05 »
Brat kupił Audi A3 2.0 TSI 190KM 4x4 i też nie ma laga (pomijam że ten silnik w takim aucie to petarda), wynika że zupełnie inny soft mają różne auta.
Ale Tiguan to pudełko na kółkach i targetem najczęściej inny klient bo to nie jest usportowione auto z założenia, może to być powodem innego zestrojenia
 

thanek

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Thanked: 92 times
  • Zamówienie: 30.07.2021, w PL: 30.05.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PO
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2079 dnia: 2023/12/23 13:52 »
Fakt, w trybie Normal i Eco jest jakiś lag, ale raczej nie 2 sekundy, a już zwłaszcza przy kick-downie jest on na pewno sporo krótszy, ale nie można powiedzieć, że go nie ma. W trybie sport można powiedzieć, że znika niemal całkowicie,  więc jak zależy mi na dużej responsywności to wbijam tryb sport i jest OK. Ogólnie te  skrzynie są mocno ograniczone przez  soft i słyszałem, że można je spokojnie przeprogramować tak, by zachowywały się "tak jak kiedyś". Dla mnie to nie jest niezbędne, więc jeżdżę na Normalu i tylko czasem korzystam ze Sport.
 
The following users thanked this post: Adek99

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2080 dnia: 2023/12/23 14:22 »
Podobnie mi mówił sprzedawca "może Pan jeździć cały czas na SPORT"
 

Adek99

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 32
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI 190KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2081 dnia: 2023/12/23 14:47 »
Fakt, w trybie Normal i Eco jest jakiś lag, ale raczej nie 2 sekundy, a już zwłaszcza przy kick-downie jest on na pewno sporo krótszy, ale nie można powiedzieć, że go nie ma. W trybie sport można powiedzieć, że znika niemal całkowicie
Dzięki wielkie, taki "zwykły" lag mi nie przeszkadza, mam podobny teraz w Golfie. Czyli z egzemplarzem testowym coś było nie tak - te 2 sekundy były właśnie przy kick-downie. Sprzedawca na moje pytanie, dlaczego opóźnienie jest tak duże odpowiedział, że nie wie...
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1102
  • Thanked: 129 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2082 dnia: 2023/12/23 15:00 »
Ja bym jednak założył że będą te 2 sekundy jak w demo, a po odbiorze najwyżej pozytywnie się zaskoczysz na +
 

thanek

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Thanked: 92 times
  • Zamówienie: 30.07.2021, w PL: 30.05.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PO
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2083 dnia: 2023/12/23 15:19 »
Na Twoim miejscu cisnąłbym o przejażdżkę demem ale w wersji, jaką chcesz kupić,  bo to, co dla jednych  może być OK, dla Ciebie może być nieakceptowalne. Widzę, że teraz masz Golfa 4x4 180KM, więc zgaduję, że to niezły wariat, a Tig jednak jest sporo większym i cięższym autem.
 
The following users thanked this post: Kabe

Adek99

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 32
  • Thanked: 5 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0 TSI 190KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #2084 dnia: 2023/12/23 15:48 »
Niestety w promieniu 100 km w salonach nie mają "krótkiego" dema 190 KM.
Co do Golfa to podwyższone kombi i też swoje waży - jakieś 130 kg mniej niż Tiguan. Jeżeli chodzi o dynamikę to pomijając ten mega lag Tiguan jedzie porównywalnie do mojego Golfa - na papierze ma nawet minimalnie lepsze przyspieszenie do "setki".
Jeździłem również Cuprą Formentor 190 KM - tam dyaminka nieco lepsza niż w Golfie oraz Kią Sportage hybrydą 230 KM - tu z kolejki dynamika nieco gorsza.