Krótkie pytanie, krótka odpowiedź

Zaczęty przez rk, 2018/06/18 12:09

Poprzedni wątek - Następny wątek

Mave

#1605
Cytat: van_daal w 2022/07/10 13:44
A tu krótki filmik o zasadzie działania DCC:
https://www.youtube.com/watch?v=dKwJ23mFF1M

Na względnie równych drogach różnicy nie zauważysz gdyż system reaguje (de facto uaktywnia się) na nierównościach.

------------------------------------------------------
Nie mylcie zawieszenia DCC z "ustawieniami trybu jazdy". Kolega testuje ekstra płatne DCC czyli amortyzatory (uproszczenie) a nie działanie pozostałych elementów wchodzących w skład systemu "ustawiania trybu jazdy", który jest w standardzie (chyba) i zarządza kilkoma składowymi elementami - w tym opcjonalnym DCC.
Nic nie mylimy, tryby jazdy comfort, sport, Eco ... są ściśle powiązane z ustawieniem DCC ( amortyzacji zawieszenia) i tam nie ma możliwości wprowadzenia zmian , natomiast na filmie który pokazałeś jest włączony tryb jazdy indywidualny w którym można sobie wszystko ustawić. pod siebie ale o tym wcześniej wspominał Galon.

S-Tig

Cytat: Mave w 2022/07/10 21:04tryby jazdy comfort, sport, Eco ... są ściśle powiązane z ustawieniem DCC ( amortyzacji zawieszenia)
Nie, nie są. Można mieć tryby jazdy i nie mieć DCC.

Mave

Piszemy tu o działaniu DCC wraz z trybami jazdy, a nie co można a co nie można mieć, swoją drogą to ciekawe co piszesz, tryby jazdy bez DCC ? Chyba że masz na myśli ustawienie działania asystentów, możesz rozwinąć temat ?


p.s - a można mieć DCC i nie mieć trybów jazdy ?

thanek

Zgadza się, ja np. nie mam DCC i mam wybór trybów jazdy - zarówno profile jazdy wybierane z menu Eco/Normal/Sport (tak ma chyba każdy "spalinowy" Tig, bo hybrydy mają tu chyba też coś odnośnie trybu pracy silników), jak i tryby Snow/Onroad/Offroad (takie pokrętełko w konsoli środkowej) oraz Individual. - to jest chyba zawsze przy napędzie 4Motion. Różnica przy braku DCC jest taka, że w Individual nie ma możliwości wyboru trybu zawieszenia.


Mam pytanie do osób, które mają DCC ale jeździły też autem bez DCC (lub na odwrót) - do którego trybu DCC porównalibyście jazdę autem bez DCC?

Mave

Możesz podać gdzie te ustawienia - tryby jazdy (bez DCC) są, gdzie to można przelaczać ?


...coś pomiędzy normal a sport

thanek

Jedne są w pokrętełku w konsoli, a drugie wybieram za pomocą menu na ekranie (nie pamiętam jak się do tego menu dostać, ale w moim pokrętełku w środku jest przycisk ze skrótem prowadzącym do tego ustawienia).

Załączam zdjęcie pokrętełka (nie moje, ale u mnie jest identycznie).










Cytat: Mave w 2022/07/11 08:35...coś pomiędzy normal a sport


Dzięki, liczyłem na coś między comfort i normal.


S-Tig

Cytat: Mave w 2022/07/11 06:44p.s - a można mieć DCC i nie mieć trybów jazdy ?
Nie. Posiadanie DCC automatycznie oznacza wybór profilu jazdy przyciskiem obok lewarka.
Cytat: thanek w 2022/07/11 08:04Mam pytanie do osób, które mają DCC ale jeździły też autem bez DCC (lub na odwrót) - do którego trybu DCC porównalibyście jazdę autem bez DCC?
Mamy niestety tylko trzy poziomy DCC, więc Normal. Ale też skłaniałbym się ku wersji, że wydaje się, że lekko wychylony w stronę Sport.

Mave

#1612
Pokrętło to inna bajka ;)  tak to wygląda jeśli masz DCC i wszystkie profile są ustawione z automatu i nie można w nich nic zmienić poza ostatnim "indyidual" tam można wszystko pozmieniać - ustawić.

Mave

...a tak jak nie masz DCC , z tym że te ustawienia dotyczą tylko aktywnego tempomatu ACC ( zobacz opis ma górze zdjęcia) i tylko to ma wpływ na jego działanie.... no chyba że domawiałeś "wybór profilu jazdy"

thanek

U mnie jest troszkę inaczej (w przypadku ACC jest tak samo, ale to nie ma związku, bo to inne tryby), może później uda mi się sfotografować swoje ustawienia.

Mave

Cytat: S-Tig w 2022/07/11 09:31
Mamy niestety tylko trzy poziomy DCC, więc Normal.
... czyli masz DCC czy nie bo już zgłupiałem  ???


p.s - zdjęcia z DCC są ze superb (Tiga mam bez) więc mogą trochę inaczej wyglądać ale zasada działania i ustawień są takie same.


p.s - pokrętło służy do wyboru nawierzchni ...

     
Snow: na śliskie i ośnieżone nawierzchni
Onroad: do jazdy po asfalcie
Offroad: do przygód poza utwardzonymi drogami
Offroad Individual: do indywidualnych ustawień

S-Tig


Ad

Chyba nie sugerujesz, ze VW reklamowal i wlozyl system zawieszenia do tysiecy swoich samochodow, ktory nic nie robi? Ja zdecydowanie czuje roznice. Nie jestem pewien jak nie mozna nie czuc.

bartoleqq

Pytanko.

Podejrzewam u siebie zwichrowane tarcze. Czuję lekkie bicie na pedale hamulca przy hamowaniu. 
Czy tarcze podlegają gwarancji? Komuś wogole zmienili w ramach gwarancji bijące tarcze? Auto ma niecałe 18 tyś. przebiegu.

Auto będzie miało w listopadzie pierwszy przegląd po 2 latach. Warunki gwarancji to jakaś wydrukowana kartka A4 z drukarki, ciężko się połapać co dla nich jest problemem, a co normalną eksploatacją?

van_daal

Jak w swoim Rapidzie pojechałem tuż po 10kkm z reklamacją zbieżności to mi powiedzieli, że gwarancja na zwieszenie jest (jeśli dobrze pamiętam) do 5kkm. A może do 10kkm? W każdym razie było już niedługo po bo się wnerwiłem. I jeszcze, że nikt mnie nie uprzedził przy odbiorze wtedy.
Nie wiem, czy układ hamulcowy pod to ograniczenie też podlega.