Autor Wątek: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź  (Przeczytany 657454 razy)

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1605 dnia: 2022/07/10 21:04 »
Advertisement
A tu krótki filmik o zasadzie działania DCC:
https://www.youtube.com/watch?v=dKwJ23mFF1M

Na względnie równych drogach różnicy nie zauważysz gdyż system reaguje (de facto uaktywnia się) na nierównościach.

------------------------------------------------------
Nie mylcie zawieszenia DCC z "ustawieniami trybu jazdy". Kolega testuje ekstra płatne DCC czyli amortyzatory (uproszczenie) a nie działanie pozostałych elementów wchodzących w skład systemu "ustawiania trybu jazdy", który jest w standardzie (chyba) i zarządza kilkoma składowymi elementami - w tym opcjonalnym DCC.
Nic nie mylimy, tryby jazdy comfort, sport, Eco ... są ściśle powiązane z ustawieniem DCC ( amortyzacji zawieszenia) i tam nie ma możliwości wprowadzenia zmian , natomiast na filmie który pokazałeś jest włączony tryb jazdy indywidualny w którym można sobie wszystko ustawić. pod siebie ale o tym wcześniej wspominał Galon.
« Ostatnia zmiana: 2022/07/10 21:19 wysłana przez Mave »
 

S-Tig

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 419
  • Thanked: 51 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI 150
  • Napęd: FWD
  • Skąd:  
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1606 dnia: 2022/07/10 23:37 »
tryby jazdy comfort, sport, Eco ... są ściśle powiązane z ustawieniem DCC ( amortyzacji zawieszenia)
Nie, nie są. Można mieć tryby jazdy i nie mieć DCC.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1607 dnia: 2022/07/11 06:44 »
Piszemy tu o działaniu DCC wraz z trybami jazdy, a nie co można a co nie można mieć, swoją drogą to ciekawe co piszesz, tryby jazdy bez DCC ? Chyba że masz na myśli ustawienie działania asystentów, możesz rozwinąć temat ?


p.s - a można mieć DCC i nie mieć trybów jazdy ?
 

thanek

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Thanked: 92 times
  • Zamówienie: 30.07.2021, w PL: 30.05.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PO
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1608 dnia: 2022/07/11 08:04 »
Zgadza się, ja np. nie mam DCC i mam wybór trybów jazdy - zarówno profile jazdy wybierane z menu Eco/Normal/Sport (tak ma chyba każdy "spalinowy" Tig, bo hybrydy mają tu chyba też coś odnośnie trybu pracy silników), jak i tryby Snow/Onroad/Offroad (takie pokrętełko w konsoli środkowej) oraz Individual. - to jest chyba zawsze przy napędzie 4Motion. Różnica przy braku DCC jest taka, że w Individual nie ma możliwości wyboru trybu zawieszenia.


Mam pytanie do osób, które mają DCC ale jeździły też autem bez DCC (lub na odwrót) - do którego trybu DCC porównalibyście jazdę autem bez DCC?
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1609 dnia: 2022/07/11 08:35 »
Możesz podać gdzie te ustawienia - tryby jazdy (bez DCC) są, gdzie to można przelaczać ?


...coś pomiędzy normal a sport
 

thanek

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Thanked: 92 times
  • Zamówienie: 30.07.2021, w PL: 30.05.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PO
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1610 dnia: 2022/07/11 09:02 »
Jedne są w pokrętełku w konsoli, a drugie wybieram za pomocą menu na ekranie (nie pamiętam jak się do tego menu dostać, ale w moim pokrętełku w środku jest przycisk ze skrótem prowadzącym do tego ustawienia).

Załączam zdjęcie pokrętełka (nie moje, ale u mnie jest identycznie).










...coś pomiędzy normal a sport


Dzięki, liczyłem na coś między comfort i normal.

 

S-Tig

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 419
  • Thanked: 51 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI 150
  • Napęd: FWD
  • Skąd:  
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1611 dnia: 2022/07/11 09:31 »
p.s - a można mieć DCC i nie mieć trybów jazdy ?
Nie. Posiadanie DCC automatycznie oznacza wybór profilu jazdy przyciskiem obok lewarka.
Mam pytanie do osób, które mają DCC ale jeździły też autem bez DCC (lub na odwrót) - do którego trybu DCC porównalibyście jazdę autem bez DCC?
Mamy niestety tylko trzy poziomy DCC, więc Normal. Ale też skłaniałbym się ku wersji, że wydaje się, że lekko wychylony w stronę Sport.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1612 dnia: 2022/07/11 09:48 »
Pokrętło to inna bajka ;)  tak to wygląda jeśli masz DCC i wszystkie profile są ustawione z automatu i nie można w nich nic zmienić poza ostatnim "indyidual" tam można wszystko pozmieniać - ustawić.
« Ostatnia zmiana: 2022/07/11 10:10 wysłana przez Mave »
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1613 dnia: 2022/07/11 09:54 »
...a tak jak nie masz DCC , z tym że te ustawienia dotyczą tylko aktywnego tempomatu ACC ( zobacz opis ma górze zdjęcia) i tylko to ma wpływ na jego działanie.... no chyba że domawiałeś "wybór profilu jazdy"
 

thanek

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Thanked: 92 times
  • Zamówienie: 30.07.2021, w PL: 30.05.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PO
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1614 dnia: 2022/07/11 10:08 »
U mnie jest troszkę inaczej (w przypadku ACC jest tak samo, ale to nie ma związku, bo to inne tryby), może później uda mi się sfotografować swoje ustawienia.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1615 dnia: 2022/07/11 10:13 »
Mamy niestety tylko trzy poziomy DCC, więc Normal.
... czyli masz DCC czy nie bo już zgłupiałem  ???


p.s - zdjęcia z DCC są ze superb (Tiga mam bez) więc mogą trochę inaczej wyglądać ale zasada działania i ustawień są takie same.


p.s - pokrętło służy do wyboru nawierzchni ...

     
Snow: na śliskie i ośnieżone nawierzchni
Onroad: do jazdy po asfalcie
Offroad: do przygód poza utwardzonymi drogami
Offroad Individual: do indywidualnych ustawień
 

S-Tig

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 419
  • Thanked: 51 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI 150
  • Napęd: FWD
  • Skąd:  
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1616 dnia: 2022/07/11 10:55 »
Mam.
 

Ad

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 438
  • Thanked: 33 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: R-line / Highline
  • Silnik: 2.0 TSI / 305KM / DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1617 dnia: 2022/07/11 11:42 »
Chyba nie sugerujesz, ze VW reklamowal i wlozyl system zawieszenia do tysiecy swoich samochodow, ktory nic nie robi? Ja zdecydowanie czuje roznice. Nie jestem pewien jak nie mozna nie czuc.
 

bartoleqq

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 62
  • Thanked: 8 times
  • Model: tiguan
  • Wersja: tiguan
  • Silnik: 1.5
  • Napęd: FWD
  • Skąd: otwock
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1618 dnia: 2022/07/11 14:28 »
Pytanko.

Podejrzewam u siebie zwichrowane tarcze. Czuję lekkie bicie na pedale hamulca przy hamowaniu. 
Czy tarcze podlegają gwarancji? Komuś wogole zmienili w ramach gwarancji bijące tarcze? Auto ma niecałe 18 tyś. przebiegu.

Auto będzie miało w listopadzie pierwszy przegląd po 2 latach. Warunki gwarancji to jakaś wydrukowana kartka A4 z drukarki, ciężko się połapać co dla nich jest problemem, a co normalną eksploatacją?
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1619 dnia: 2022/07/11 14:33 »
Jak w swoim Rapidzie pojechałem tuż po 10kkm z reklamacją zbieżności to mi powiedzieli, że gwarancja na zwieszenie jest (jeśli dobrze pamiętam) do 5kkm. A może do 10kkm? W każdym razie było już niedługo po bo się wnerwiłem. I jeszcze, że nikt mnie nie uprzedził przy odbiorze wtedy.
Nie wiem, czy układ hamulcowy pod to ograniczenie też podlega.