Autor Wątek: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź  (Przeczytany 657302 razy)

thanek

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Thanked: 92 times
  • Zamówienie: 30.07.2021, w PL: 30.05.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PO
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1560 dnia: 2022/07/02 20:39 »
Advertisement
To, żeby podbić apel kolegi grs, od razu zapodam nowy temat ;)


Jeżdżę nowym Tigiem już ponad trzy tygodnie i póki co jestem bardzo zadowolony, ale są jakieś drobne niuansiki tu i tam, które chciałbym rozwiązać, albo chociaż wyjaśnić. Jednym z nich jest system start-stop. Otóż do Tiga przesiadam się z Peugeota, gdzie ten system też miałem i nie był on dla mnie tak irytujący jak wkoło wszyscy opowiadali, toteż nie wyłączałem go prawie wcale. Niestety, w Tigu zaczyna mnie od denerwować :D Chodzi o to, że w pugu działało to tak, że istniało bardzo wiele czynników, które nie pozwalały systemowi stop-start się uaktywniać czyli gasić silnika. Jednym z nich jest np. temperatura na zewnątrz. Gdy temp przekraczała 30 stopni to pug odłączał system stop-start i uważam, że było to bardzo fajne podejście, bo dzięki temu klima cały czas była w stanie utrzymać temperaturę w kabinie. Niestety w Tigu nawet w upale 35 st. silnik wyłącza się na skrzyżowaniu, a wtedy dosłownie w kilka sekund w kabinie robi się sauna (zwłaszcza przy odsłoniętej roletce dachu). Da się to jakoś skonfigurować? Peugeot miał ten system naprawdę fajnie przemyślany, bo nie załączał się gdy np. silnik był zimny, albo po większym grzaniu na autostradzie nie pozwalał silnikowi się wyłączać dopóki nie schłodzi turbiny. A już największym zaskoczeniem było dla mnie, że w Tigu stop-start blokuje kierownicę! To mnie wręcz przestraszyło ;) No, ale skoro ma być krótkie pytanie, to do meritum:

Czy można skonfigurować jakoś system stop-start, żeby np. nie wyłączał silnika przy określonej temperaturze na zewnątrz?
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1561 dnia: 2022/07/03 07:24 »
Nie ma możliwości konfiguracji systemu start stop.


p.s - start/stop blokuje Ci kierownicę ?
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1562 dnia: 2022/07/03 07:27 »
Panowie, a nie podyskutowalibyście sobie w wątku o hamulcach?
Może admin by to przeniósł?


...jak admin przeniesie dyskusje do tematu o hamulcach ... to podyskutujemy tam  :)
 
The following users thanked this post: grs

grs

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 169
  • Thanked: 54 times
  • Zam. 08.10.2021 - Odb. 22.07.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 2.0TSI 190KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1563 dnia: 2022/07/03 09:51 »
Super, to może poczekajacie z tą "pasjonującą" dyskusją do tego czasu ;)
 

van_daal

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1023
  • Thanked: 230 times
  • zamówiony 30.04.2021 _ _ _ odebrany 01.08.2022
  • Model: Tiguan II FL MY22
  • Wersja: Elegancka
  • Silnik: eHybrid @1.4 TSI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Szczecin
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1564 dnia: 2022/07/03 10:24 »
p.s - start/stop blokuje Ci kierownicę ?

Nie tyle blokuje, co wyłącza wspomaganie. Jak mocniej pokręcisz, to silnik się uruchomi.
Ponadto, SS nie powinien wyłączyć silnika m.innymi gdy temperatura w kabinie jest daleka od tej nastawionej (nie wiem jak bardzo daleka ale jak dłużej stoisz to silnik się ponownie uruchomi), gdy samochód stoi na wzniesieniu, gdy parę razy depniesz hamulec i tych "gdy" jest całkiem sporo.
Do niedawna działanie SS dawało się przyblokować VCDSem zmieniając próg minimalnego napięcia aku dla zadziałania ale podobno od jakiegoś czasu VAG to przyblokował.
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1565 dnia: 2022/07/03 11:00 »
Super, to może poczekajacie z tą "pasjonującą" dyskusją do tego czasu ;)
...jak tak grzecznie prosisz  ;)  to nie ma sprawy, poczekam.
 
The following users thanked this post: grs

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1566 dnia: 2022/07/03 11:07 »

p.s - start/stop blokuje Ci kierownicę ?

Nie tyle blokuje, co wyłącza wspomaganie. Jak mocniej pokręcisz, to silnik się uruchomi.
Ponadto, SS nie powinien wyłączyć silnika m.innymi gdy temperatura w kabinie jest daleka od tej nastawionej (nie wiem jak bardzo daleka ale jak dłużej stoisz to silnik się ponownie uruchomi), gdy samochód stoi na wzniesieniu, gdy parę razy depniesz hamulec i tych "gdy" jest całkiem sporo.
Do niedawna działanie SS dawało się przyblokować VCDSem zmieniając próg minimalnego napięcia aku dla zadziałania ale podobno od jakiegoś czasu VAG to przyblokował.
...ale to kolega thanek pisał że system start/stop mu blokuje kierownicę, dlatego o to jego zapytałem co przez to rozumie.
... ja wiem dokładnie jak to działa w Tigu ( od 1,5 roku )
 

thanek

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Thanked: 92 times
  • Zamówienie: 30.07.2021, w PL: 30.05.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PO
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1567 dnia: 2022/07/03 12:33 »
Tak, aż przed chwilą specjalnie wybrałem się na przejażdżkę żeby to potwierdzić i zgadza się to, co napisał van_daal: po prostu wyłączane jest wspomaganie. Ponadto lekkie przekręcenie kierownicy powoduje ponowny rozruch silnika, więc w sumie dla mnie to jakiś sposób na ręczne zarządzanie start-stopem ;) Wcześniej zauważyłem też, że lekkie odpuszczenie hamulca (nie używam auto hold) powoduje, że silnik się załącza, ale auto jeszcze nie rusza i to też jest jakaś opcja.
Potwierdzam też, że silnik samoczynnie załącza się gdy kabina mocno się nagrzeje, ale niestety - w porównaniu do Peugeota - jest już wtedy o wiele za późno i klima musi ponownie schładzać wnętrze (co z kolei powoduje zbyt silne wianie) i tak w koło Macieju ;)



 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1568 dnia: 2022/07/03 14:27 »
W hybrydach ten problem nie istnieje ,ale tak z ciekawości spytam czy nie macie na kokpicie specjalnego guzika który wyłącza start stop ( w T-rocach  jest taki )
 

thanek

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 327
  • Thanked: 92 times
  • Zamówienie: 30.07.2021, w PL: 30.05.2022
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM DSG
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: PO
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1569 dnia: 2022/07/03 14:53 »
Tak, jest taki przycisk. W hybrydach w jego miejscu jest chyba GTE.
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1570 dnia: 2022/07/03 15:25 »
No to jak jest taki przycisk to nie ma problemu z Start stopem Ja w t-roku pierwsze co robię to go naciskam
W Tigu przycisk GTE naciskam już z wielką przyjemnością przenosi mnie do innej bajki  :)
To już wiem dlaczego ten przycisk GTE jest w tak niefortunnym miejscu. Przedtem był tam start stop - naciskasz raz i w drogę  A w hybrydzie GTE nie używasz cały czas tylko wtedy gdy jest miejsce by z niego skorzystać ,powinien być na kierownicy.
 
The following users thanked this post: Galon

Galon

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 485
  • Thanked: 81 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: R-line
  • Silnik: ehybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: PO
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1571 dnia: 2022/07/04 11:02 »
Ten przycisk jest na kierowniczy, ale w Seatach z dopiskiem cupra…
 

Mave

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 829
  • Thanked: 109 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1572 dnia: 2022/07/04 13:23 »
Tak, aż przed chwilą specjalnie wybrałem się na przejażdżkę żeby to potwierdzić i zgadza się to, co napisał van_daal: po prostu wyłączane jest wspomaganie. Ponadto lekkie przekręcenie kierownicy powoduje ponowny rozruch silnika, więc w sumie dla mnie to jakiś sposób na ręczne zarządzanie start-stopem ;) Wcześniej zauważyłem też, że lekkie odpuszczenie hamulca (nie używam auto hold) powoduje, że silnik się załącza, ale auto jeszcze nie rusza i to też jest jakaś opcja.


... stojąc za jakimś samochodem, na światłach czy w korku ... jeśli on ruszy to silnik też zostanie uruchomiony  :) 
 

Wojmar

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 222
  • Thanked: 39 times
  • Model: VW Tiguan
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.4 TSI eHybrid
  • Napęd: FWD
  • Skąd: DW
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1573 dnia: 2022/07/04 17:08 »
Ten przycisk jest na kierowniczy, ale w Seatach z dopiskiem cupra…
No właśnie .Komu to przeszkadzało żeby w Tigu też tak zrobić .
 

Dybik

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 610
  • Thanked: 123 times
  • Model: Tiguan
  • Wersja: II R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 245 KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: CB / 20.10.21
Odp: Krótkie pytanie, krótka odpowiedź
« Odpowiedź #1574 dnia: 2022/07/04 17:26 »
I ja dołożę od siebie wniosek po demowce - ja zauważyłem że silnik odpalał się również w momencie kiedy swiatla przede mną zmieniały się na zielone. Chyba że to przypadek - ale na 95% jestem pewien że na światła również tig reagował.