Kontrola ciśnienia w oponach, czujniki TPMS

Zaczęty przez zibi1303, 2018/08/01 15:16

Poprzedni wątek - Następny wątek

zibi1303

A jak sprawdzaliście ciśnienie, manometrem na stacji czy z komputera jakoś odczytujecie ?

MrBlacker

Ja na razie mam ustawione 2.4 czyli raczej komfortowe. :)
A do odczytu mam czujniki TPMS. Domówiłem już po zakupie auta, ale teraz nie żałuję. Świetna sprawa.

rk

Cytat: zibi1303 w 2018/08/01 15:16
A jak sprawdzaliście ciśnienie, manometrem na stacji czy z komputera jakoś odczytujecie ?
Manometrem i czujnikami ciśnienia. Czujniki są bardziej miarodajne, ale wychodziło podobnie.

WOLF

#3
Cytat: zibi1303 w 2018/08/01 15:16A jak sprawdzaliście ciśnienie, manometrem na stacji czy z komputera jakoś odczytujecie ?
mam swój kompresor i manometr- przy domu i paru autach niezbędny nie wspomnę o malowaniu płotu  :) pędzlem była tragedia za pierwszym razem- tym manometrom na stacjach benzynowych jakoś nie ufam 

rk

I słusznie, moje doświadczenia również pokazują jednostkowe problemy. Nie żeby własne manometry były od tego wolne, no ale te na stacjach są non stop używane.

Pomiar z dwóch pokaże, że jedno ze źródeł jest rozregulowane.

WOLF

Cytat: rk w 2018/08/02 09:02Pomiar z dwóch pokaże, że jedno ze źródeł jest rozregulowane.
i tak dokładnie robię jeden ręczny mechaniczny drugi wbudowany ,jakiś czas temu stosowałem gaz ale odszedłem od niego drastycznej różnicy nie było (przypominam jeżdżę 99% po mieście )a problem był z uzupełnianiem trzeba jechać specjalnie co z tego że bezpłatnie jak marnowałem czas  >:( teraz nie mam go

MrBlacker

Z czujnikami TPMS jest o tyle fajniej, że wiadomo jakie jest aktualnie ciśnienie we wszystkich kołach i jak ono się zmienia w zależności od temperatury zewnętrznej i czasu jazdy.
Pomijam teraz kwestię dużej różnicy ciśnienia między oponami, bo to oczywiście też załatwia pomiar na podstawie czujników ABS.
Teraz mam napompowane wszystkie opony na 2,8 bara (pomiar przy lekko "rozgrzanych" oponach).
Jak wsiądę do auta w garażu to po wyjechaniu pojawia się nowy odczyt 2,6 (chłodniejszy dzień) i 2,7 (cieplejszy dzień), a po dłuższej jeździe mam 2,9 (chłodniejszy dzień) i 3,0 (cieplejszy dzień).

jeromer

Jeśli nie mam opcji sterowanej twardości amortyzatorów, to co dają ustawienia "Komfort, Normal, Pełne obciążenie" w sekcji "ciśnienie opon"?

knittos

@jeromer Zapewne nie masz czujników ciśnienia w oponach (nie widzisz ciśnienia każdego z kół osobno) tylko pomiar odbywa się poprzez czujniki ABS i do poprawnego monitorowania spadku ciśnienia w oponach jest potrzebne dobre ustawienie tej opcji.
Jeżeli natomiast masz czujniki to te opcje nie są Ci potrzebne.

Te wartości odpowiadają tabliczce znamionowej przy klapie wlewu paliwa z informacjami o ciśnieniu w oponach. Możesz na pompować minimalnie wtedy masz komfort, średnio czyli normal lub jak kamień czyli "pełne obciążenie".

MrBlacker

@knittos to nie tak.
Jak masz czujniki TPMS to te opcje są jak najbardziej przydatne, bo określają żądaną wartość ciśnienia w oponach.
Ustawienia poszczególnych opcji są następujące:

       
  • Komfort to 2.3 bara na wszystkie koła
  • Normal to 2.6 bara na wszystkie koła
  • Pełne obciążenie to 2.6 bara na przód i 3.0 bara na tył
Jeśli ciśnienie w oponie spadnie poniżej określonych wartości chyba o ponad 0.2 bara z wybranego ustawienia to system sygnalizuje, że trzeba dopompować oponę.

knittos

Ok, nie wiedziałem jak to działa dla TPMS teraz będę wiedział.

rk

Jest tak jak pisze @MrBlacker

Przy zmianie obciążenia należy wybrać jego rodzaj i wtedy widać, czy mamy prawidłowe ciśnienie w oponach i czy ew. potrzebujemy spotkania z kompresorem.

To samo w wypadku systemu z ABS. Tam dodatkowo dochodzi fakt, że przy zmianie załadunku jak ustawimy ciśnienie prawidłowe kompresorem/manometrem to trzeba o tym dać znać systemowi (przez naciśnięcie 'set'). Po tej operacji trzeba przejechać ładny kawałem z różnymi prędkościami (zwykle starcza normalna eksploatacja), żeby sterownik z DSP się zaadaptował. Po jakimś czasie system pracuje optymalnie.

MrBlacker


rk

Wrzuć też foto, jak to wygląda gdybyś zmienił ustawienie bez zmiany ciśnienia w oponach.

arekp

Cytat: rk w 2018/11/06 11:40czy mamy prawidłowe ciśnienie w oponach i czy ew. potrzebujemy spotkania z kompresorem.

Eee... tyle kasy to kosztuje i nie uzupełnia ciśnienia samodzielnie? ;-) Lipa! :D