A jak sprawdzaliście ciśnienie, manometrem na stacji czy z komputera jakoś odczytujecie ?
Ja na razie mam ustawione 2.4 czyli raczej komfortowe. :)
A do odczytu mam czujniki TPMS. Domówiłem już po zakupie auta, ale teraz nie żałuję. Świetna sprawa.
Cytat: zibi1303 w 2018/08/01 15:16
A jak sprawdzaliście ciśnienie, manometrem na stacji czy z komputera jakoś odczytujecie ?
Manometrem i czujnikami ciśnienia. Czujniki są bardziej miarodajne, ale wychodziło podobnie.
Cytat: zibi1303 w 2018/08/01 15:16A jak sprawdzaliście ciśnienie, manometrem na stacji czy z komputera jakoś odczytujecie ?
mam swój kompresor i manometr- przy domu i paru autach niezbędny nie wspomnę o malowaniu płotu :) pędzlem była tragedia za pierwszym razem- tym manometrom na stacjach benzynowych jakoś nie ufam
I słusznie, moje doświadczenia również pokazują jednostkowe problemy. Nie żeby własne manometry były od tego wolne, no ale te na stacjach są non stop używane.
Pomiar z dwóch pokaże, że jedno ze źródeł jest rozregulowane.
Cytat: rk w 2018/08/02 09:02Pomiar z dwóch pokaże, że jedno ze źródeł jest rozregulowane.
i tak dokładnie robię jeden ręczny mechaniczny drugi wbudowany ,jakiś czas temu stosowałem gaz ale odszedłem od niego drastycznej różnicy nie było (przypominam jeżdżę 99% po mieście )a problem był z uzupełnianiem trzeba jechać specjalnie co z tego że bezpłatnie jak marnowałem czas >:( teraz nie mam go
Z czujnikami TPMS jest o tyle fajniej, że wiadomo jakie jest aktualnie ciśnienie we wszystkich kołach i jak ono się zmienia w zależności od temperatury zewnętrznej i czasu jazdy.
Pomijam teraz kwestię dużej różnicy ciśnienia między oponami, bo to oczywiście też załatwia pomiar na podstawie czujników ABS.
Teraz mam napompowane wszystkie opony na 2,8 bara (pomiar przy lekko "rozgrzanych" oponach).
Jak wsiądę do auta w garażu to po wyjechaniu pojawia się nowy odczyt 2,6 (chłodniejszy dzień) i 2,7 (cieplejszy dzień), a po dłuższej jeździe mam 2,9 (chłodniejszy dzień) i 3,0 (cieplejszy dzień).
Jeśli nie mam opcji sterowanej twardości amortyzatorów, to co dają ustawienia "Komfort, Normal, Pełne obciążenie" w sekcji "ciśnienie opon"?
@jeromer Zapewne nie masz czujników ciśnienia w oponach (nie widzisz ciśnienia każdego z kół osobno) tylko pomiar odbywa się poprzez czujniki ABS i do poprawnego monitorowania spadku ciśnienia w oponach jest potrzebne dobre ustawienie tej opcji.
Jeżeli natomiast masz czujniki to te opcje nie są Ci potrzebne.
Te wartości odpowiadają tabliczce znamionowej przy klapie wlewu paliwa z informacjami o ciśnieniu w oponach. Możesz na pompować minimalnie wtedy masz komfort, średnio czyli normal lub jak kamień czyli "pełne obciążenie".
@knittos to nie tak.
Jak masz czujniki TPMS to te opcje są jak najbardziej przydatne, bo określają żądaną wartość ciśnienia w oponach.
Ustawienia poszczególnych opcji są następujące:
- Komfort to 2.3 bara na wszystkie koła
- Normal to 2.6 bara na wszystkie koła
- Pełne obciążenie to 2.6 bara na przód i 3.0 bara na tył
Jeśli ciśnienie w oponie spadnie poniżej określonych wartości chyba o ponad 0.2 bara z wybranego ustawienia to system sygnalizuje, że trzeba dopompować oponę.
Ok, nie wiedziałem jak to działa dla TPMS teraz będę wiedział.
Jest tak jak pisze
@MrBlacker Przy zmianie obciążenia należy wybrać jego rodzaj i wtedy widać, czy mamy prawidłowe ciśnienie w oponach i czy ew. potrzebujemy spotkania z kompresorem.
To samo w wypadku systemu z ABS. Tam dodatkowo dochodzi fakt, że przy zmianie załadunku jak ustawimy ciśnienie prawidłowe kompresorem/manometrem to trzeba o tym dać znać systemowi (przez naciśnięcie 'set'). Po tej operacji trzeba przejechać ładny kawałem z różnymi prędkościami (zwykle starcza normalna eksploatacja), żeby sterownik z DSP się zaadaptował. Po jakimś czasie system pracuje optymalnie.
Tak to wygląda z czujnikami TPMS.
Wrzuć też foto, jak to wygląda gdybyś zmienił ustawienie bez zmiany ciśnienia w oponach.
Cytat: rk w 2018/11/06 11:40czy mamy prawidłowe ciśnienie w oponach i czy ew. potrzebujemy spotkania z kompresorem.
Eee... tyle kasy to kosztuje i nie uzupełnia ciśnienia samodzielnie? ;-) Lipa! :D
Uzupełniać - nie uzupełnia, ale nie trzeba sprawdzać.
Dodam, że wersja z czujnikami daje możliwości wykrycia pewnych spadków ciśnienia których nie wykrywa system korzystający z ABS, a także wykrywa pewne typu spadków wcześniej. Wersja z ABS jest IMHO wystarczająca, jak komuś nie przeszkadza sprawdzanie ciśnienia co jakiś czas.
Cytat: arekp w 2018/11/06 14:51
Eee... tyle kasy to kosztuje i nie uzupełnia ciśnienia samodzielnie? ;-) Lipa! :D
Samodzielnie może nie, musisz mu trochę pomóc. :D
A koszt w stosunku do całości nie był aż tak duży (coś ok. 700 zł).
Dodam jeszcze, że z systemem TPMS mamy pełny podgląd aktualnego ciśnienia w oponach, widać kiedy rośnie (ciepłe dni oraz jak opony się rozgrzewają po postoju w chłodnym garażu) i maleje (chłodne dni).
Ja standardowo mam przy optymalnie rozgrzanych oponach 2.6 bara i obecnie ciśnienie oscyluje w granicach 2.4-2.8 bara, a latem w gorące dni dochodziło nawet do 3.0 barów. Zimą pewnie spadnie poniżej 2.4 bara.
A przy wymianie opon wymienia sie rowniez czujniki, jaki koszt?
A czemu ma się wymieniać - oponę można zmienić bez problemu. Jak ma się drugi komplet kół, to wtedy należy się zaopatrzyć w drugi zestaw. Ja dostałem w gratisie, ale koszt to pewnie ok. 1000 pln za komplet.
Myslalem ze trzeba wymieniac przy kazdej zmianie.
Nie wybralem tej opcji 700 tu 700 tam, i i tak wyszlo za duzo ; )
Zmieniłem koła i te zimówki nie mają czujników i cały czas pali się pomarańczowa lampka na desce. Czy da się to jakoś usunąć?
Cytat: rk w 2018/11/06 11:59
Wrzuć też foto, jak to wygląda gdybyś zmienił ustawienie bez zmiany ciśnienia w oponach.
A tak to wygląda na wyświetlaczu systemu Discover i na AID. :)
Pół biedy jak to wygląda ( u mnie tak samo), bo wystarczy aby w twoim przypadku dopompować tylne koła i komunikat znika. Co zrobić aby zniknęła pomarańczowa lampka (widoczna na dole drugiego zdjęcia)?
Kupić i zamontować drugi komplet czujników (ew. przenieść z drugich felg);) Nie wiem czy to można dezaktywować VCDSem, może ktoś bardziej obeznany się wypowie. Takie postępowanie (jazda bez czujników) powoduje, że samochód nie spełnia wymogów prawnych.
Dokładnie. Od jakiegoś czasu każde wyprodukowane auto musi posiadać system kontroli ciśnienia.
Jak nie ma czujników TPMS to auto jest wyposażone w system kontroli oparty na czujnikach ABS. Ale jak już masz czujniki TPMS to tego systemu nie ma.
W momencie zamontowania kół bez czujników TPMS teoretycznie masz auto niezgodne z przepisami.
Komplet zaprogramowanych czujników można już kupić od 400 zł (w ASO chyba ponad 1000 zł). Koszt nie aż tak duży, a masz pełną informację o ciśnieniu we wszystkich kołach przez cały rok. :)
Kurcze przez was ;) musiałem kupić drugi zestaw czujników 8) :) .
Przynajmniej będziesz czuł się bezpiecznie. ;)
A tą kontrolkę to 99% można wyłączyć za pomocą VCDS'a czy też OBDeleven.
Czujników jeszcze nie założyłem- kolejki. U wulkanizatora mi powiedzieli, że jeśli baza czujników auta ma tylko 4 miejsca, to trzeba będzie zrobić klonowanie kodów w czujnikach. Oni mają oczywiście urzadzenie do kodowania. Czy ktoś wie jak to jest w naszych autach - ile jest miejsca w bazie?
Założenie czujników wiąże sie z całkowitym zdjęciem opony z felgi ( info jw.).
A to kupiłeś czyste czujniki? Można kupić już zakodowane pod konkretne auto.
Z tego co wiem to w naszych autach po założeniu drugi komplet powinien sam się zaadaptować - nie trzeba nic więcej grzebać.
Niby są zakodowane pod Tiguana, ale pewno to nie jest tak, że przekładając koła od innego Tiga będzie wszystko hulało.
Jakieś legendy Koledzy w tym wątku piszecie.
Z czujnikami TPMS jest tak:
System będzie widział każdy nowy czujnik o ile jest kompatybilny. Nie ma żadnego kodowania "pod Tiguan'a". Jeżeli chcecie mieć czujniki w dodatkowym komplecie kół to po prostu kupujecie czujniki i zakładacie na koła - po kilkudziesięciu metrach system ma je zobaczyć i pokazać ciśnienie. I tyle. Ja za komplet oryginalnych czujników VW dałem ok. 600 zł. (nie pamiętam dokładnie bo to było 2 lata temu), oczywiście nie w ASO. Nie wymagały żadnego tajemniczego "kodowania".
Jak nie chcecie mieć czujników w zimowych kołach to ich nie kupujecie - nie pokaże ciśnienia i tyle.
"Kodowanie" może być potrzebne w przypadku uniwersalnych czujników (nie oryginalnych) bo te - zależnie od ich producenta - dopasowuje się do różnych systemów komunikacji (nie do modelu auta).
Dokładnie, jeśli czujniki są kompatybilne z systemem TPMS (VW miał kilka różnych wersji na przestrzeni lat, więc lepiej uważać) stosowanym w Tiguanie nic się nie koduje. System czujniki zobaczy dość szybko, nawet wyświetli ciśnienie w tym momencie. Na wyświetlaczu będzie jednak zaznaczone ono innym odcieniem szarości. Po niedużym dystansie od tego momentu wszystko wróci do normy.
Tak jak koledzy pisali wcześniej, brak czujników kończy się pomarańczową lampką ostrzegawczą.
Oryginalny czujnik faktycznie nie trzeba programować, ale nieoryginalny już tak - ale tylko sam czujnik (najlepiej już kupić taki zaprogramowany).
Natomiast tal jak pisałem wcześniej w aucie nie trzeba nic robić. Czujniki same się zaadaptują.
@już_nie_passat gdzie zakupiłeś oryginalne czujniki?
Cytat: MrBlacker w 2018/11/15 13:03gdzie zakupiłeś oryginalne czujniki?
Felgi i czujniki kupowałem w firmie Schmer (Szczecin). Czujniki to sami zaproponowali - na ich stronie nie ma informacji, że takowe sprzedają.
Strony internetowej nie podaję bo jeszcze Admin uzna to za reklamę :-)
Ale zainteresowani znajdą.
Zima się zbliża i niestety temperatura spada już blisko zera.
Między innymi w takich sytuacjach warto mieć pod kontrolą ciśnienie w oponach.
Dzisiaj wsiadając do auta po pracy przy nierozgrzanych oponach ciśnienie 2.4 bara czyli 0,2 bara poniżej ustawionego (2.6 bara przy temperaturze pokojowej).
Dopiero po przejechaniu kilkunastu kilometrów ciśnienie wzrosło do 2.5 bara.
Przy systemie kontroli ciśnienia opartym tylko na czujnikach ABS niestety takiej informacji nie mamy i nie wiadomo jakie jest aktualnie ciśnienie w oponach.
Nie mamy ale można przyjąć 0.1 bara na każde 10 stopni C różnicy. Ten system oparty o ABS wykryje już w okolicach >=0.2 bara straty.
Ale jak spadnie na wszystkich kołach równocześnie to już tego chyba nie wykryje.
Nie wykryje kilku różnych scenariuszy, ale ten wspomniany przez ciebie (mały spadek we wszystkich 4 kołach) TPLI+ da rade wykryć.
czy wszystkie wersje wyposażeniowe mają czujniki ciśnienia kół (z odczytem ciśnienia w każdym kole), czy też może tylko wykrywają spadek ciśnienia poprzez ABS? nie jest to dla mnie jasne
domyślnie jest system oparty o ABS, za system z czujnikami ciśnienia trzeba dopłacić
Przeglądam konfigurator i nigdzie nie widzę możliwości dodania czujników ciśnienia kół. Czy to kwestia samego dodania wentyli z czujnikiem i system zaczyna je widzieć i przełącza z odczytu via ABS na odczyt ciśnienia z czujnika w każdym kole. Ten odczyt poprzez ABS to chyba bardziej pomiar obwodu koła i jego zmniejszenia przy spadku ciśnienia.
Jest w sekcji "Bezpieczeństwo", o ile konfigurujesz wersję Highline. Według cennika opcja ta nie jest dostępna w innych wariantach wyposażenia. Sprzętowo oprócz czujników w wentylach dochodzi moduł sterownika. Nie ma automatycznego przełączania między systemem opartym na ABS albo TPMS - przy wyborze wariantu TPMS opcja ABS nie jest aktywna.
Odczyt ABS to nie żaden pomiar obwodu koła - mierzone są wibracje związane z deformacjami, do tego robiona jest analiza przez DSP. Charakterystyczna zmiana wibracji może oznaczać spadek ciśnienia.
Jak pisał
@TMP , masz albo jeden system albo drugi - w wypadku gdy masz czujniki ciśnienia (wraz z kontrolerem/odbiornikiem radiowym) odpowiednia elektronika (DSP itp.) nie są montowane. Więc system ABS NIE jest zapasem, w wypadku gdy padnie Ci czujnik.
Jazda bez czujników jest traktowana jako jazda niesprawnym autem (jak to jest egzekwowane w praktyce nie wiem). Jest to istotne jak zmieniasz koła a nie tylko opony, wtedy potrzebujesz drugiego kompletu. Jak pisali koledzy są dostępne zamienniki. Przy wymianie samych opon, istnieje ryzyko uszkodzenia czujników i czasami konieczne są wymiany uszczelek itp. Jak czujniki leżą w oponach w piwnicy/przechowalni zużywają mało prądu z baterii. Na chwilę obecną trudno powiedzieć, ile takie czujniki pożyją (zakładam minimum kilka lat). Przy zmianie kół auto samo wykryje nowe czujniki i lokalizacje (przód-tył /lewa-prawa strona), zamienniki należy najpierw skonfigurować (protokół komunikacyjny przy pierwszym montażu).
No nareszcie przyszedł ten dzień. Czujniki zamontowane. Kupione na alle (nieoryginalne, ale nowe). Przed wysłaniem dzwonił gość i pytał jakie mam auto i niby było wstępnie zaprogramowane. Po montażu nic - tak samo jak przed. Po przejechaniu ok. 5km wreszcie zaskoczyło. 8)
Cytat: rk w 2018/11/30 10:58Odczyt ABS to nie żaden pomiar obwodu koła - mierzone są wibracje związane z deformacjami, do tego robiona jest analiza przez DSP. Charakterystyczna zmiana wibracji może oznaczać spadek ciśnienia.
A jak niby ABS ma mierzyć wibracje ;-) - mierzy prędkość kątową koła - nawet w instrukcji piszą, że jest to pomiar obwodu koła.
Obroty koła a zatem w połączeniu z czasem prędkość kątowa jak najbardziej. Obwód - niekoniecznie. Samochód nie jest w stanie tego zmierzyć bo niby jak (oprogramowanie może przyjąć jedynie homologowane koła).
Pierwsze generacja tego systemu nie robiła nic więcej więc nie były w stanie wykryć przypadku spadku ciśnienia we wszystkich oponach (dość częsty scenariusz związany ze zmianami temperatury). Pytał o to
@MrBlacker Druga generacja używa DSP do obróbki danych (analiza widmowa) z czujników prędkości obrotowej koła (ABS/ESP) i na tej podstawie próbuje ustalić standardową częstotliwość i amplitudę drgań obracającego się koła (przy okazji starając się wyeliminować inne źródła wibracji, błędy itp.). Tutaj jest excerpt z przykładowego podejścia:
https://www.sae.org/publications/technical-papers/content/2016-01-0459/ (https://www.sae.org/publications/technical-papers/content/2016-01-0459/)
Druga generacja systemu jest dzięki temu w stanie wykryć spadek ciśnienia we wszystkich kołach na raz.
Przymierzam się już do zakupu nowych felg do letnich opon. Z racji, że mam obecnie czujniki TPMS to do nowych felg będę montował nowy komplet.
W ETCE pokazuje mi, że obecnie mam takie czujniki: 5Q0998270B.
Jak sobie szukałem nowych czujników to znalazłem model 5Q0907275B, niby też powinien pasować do mojego auta.
Pytanie czy aby na pewno będzie pasował? Czym one mogą się różnić?
EDIT:
No i wszystko już jasne.
5Q0998270B - to kompletny zestaw czterech czujników, a 5Q0907275B to pojedynczy czujnik wchodzący w skład tego zestawu.
Cena w ASO kompletnego zestawu 1050 zł, a na ALE ceny nowych oryginalnych czujników (komplet) można już kupić za 400 zł.
Cześć. Z tego co zrozumiałem czytając ten wątek. To nie mogę sobie dorzucić czujników tpms jak mam ABS-owe czujniki. Tak? Brakuje tutaj jakieś modułu, zgadza się?
Pozdrawiam
Zasadniczo tak. Nie wiem jak wygląda retrofit systemu, może któryś kolega już to sprawdzał.
Potrzebny byłby odbiornik mocowany pod tylnym zderzakiem, wpięcie w magistralę CAN, czujniki do kół i kodowanie. Tutaj kilka obrazków z całej procedury w golfie:
https://forums.ross-tech.com/showthread.php?5328-TPMS-(Tire-Pressure-Meter-System-Direct)-for-VW-Golf-MKVII-MQB
Nie wiem od czego to zależy, może ktoś to rozwikła? Wymieniłem koła na letnie. W zimowych zakładałem nowe czujniki (nieoryginalne). Po przekładce musiałem przejechać ok. 1km i te nowe dane wskoczyły. Teraz po zmianie na letnie (z czujnikami oryginalnymi) musiałem przejechać ok. 25km aby wskazania powróciły. Od czego to zależy?
Z informacji które mam możesz próbować coś wywnioskować.
Czujniki oryginalne mają tryb uśpienia (aby oszczędzac baterie), być może coś nie zagrało z wyjściem z tego trybu. Nowe czujniki się nie zaadoptują, jak stare są aktywne (może nie mają trybu uśpienia itp., pewnie koła były w aucie świeżo po wymianie) albo będzie w okolicy więcej czujników. Ewentualnie jakieś zakłócenia i tym podobne. Coś tam kiedyś ktoś wspominał, że jest też pamięć tych czujników, być może stare się skasowały - to tylko hipoteza, bo nie wiem czy informacja o pamięci jest prawdą.
Cytat: jeromer w 2019/04/05 16:20........musiałem przejechać ok. 25km aby wskazania powróciły
Też zauważyłem taki efekt. Co prawda nie wiem ile musiałem przejechać ale przez pierwsze kilka kilometrów na pewno wskazania nie wskoczyły. Nawet pomyślałem, że może bateryjki przez zimę zdechły. Następnego dnia wszystko było OK. Wydaje mi się, że w poprzednich latach nie zaważyłem takiego działania. Po namyśle doszedłem do wniosku, że jedyne co w tym roku zrobiłem inaczej to to, że nie obniżyłem ciśnienia na zimę (zazwyczaj to robię ale jakoś tym razem zaniedbałem), więc nie dopompowywałem kół po założeniu - tylko zmierzyłem, było OK. Zaryzykuję teorię, że czujniki idą w "uśpienie" ale znacząca zmiana ciśnienia je szybko wybudza. Bez tego trzeba więcej czasu aż zaskoczą.
Do drugiego kompletu kół zamówiłem ostatnio drugi komplet czujników TPMS w bardzo okazyjnej cenie (ograniczona ilość). Czujniki nowe, oryginalne kupione w ASO VW za niecałe 500 zł za komplet.
Dokładnie te same czujniki w tym samym ASO VW (oraz wszystkich innych) są sprzedawane w cenie katalogowej za ok. 1000 zł.
Kilka pytań, bo cały czas nie uruchomiłem tego mierzenia ciśnienia, czy to prawda, że jak się uruchomi to już nie można wyłączyć? W jakich warunkach powinno się pierwszy raz włączyć (temperatura, przejechane ileś km)? Czy jak będę kupował zimówki to muszę i komplet czujników czy je można w prosty sposób przekładać?
Zakładam, że kupiłeś auto bez systemu TPMS i chcesz go sobie zamontować, bo jakbyś go miał to by działał od początku. ;)
Jeśli go nie masz to masz system oparty na ABS. Parę postów wcześniej
@TMP opisywał jak przebiega montaż takiego systemu.
Po montażu wariantu TPMS system oparty na ABS zostaje wyłączony.
Jeśli masz czujniki w kołach to działa, jeśli nie masz to nie działa żaden system i jest to niezgodne z obecnymi przepisami (pisaliśmy o tym wcześniej).
Oznacza to, ze dla drugiego kompletu kół też musisz posiadać czujniki. Możesz oczywiście je przełożyć z letnich kół, ale to się wiąże ze zdjęciem/założeniem opon zarówno na kołach zimowych i letnich.
Po założeniu nowych czujników lub wymianie kół z czujnikami po przejechaniu kilku kilometrów czujniki powinny działać już normalnie.
Oczywiście zawsze też można wrócić do systemu opartego na ABS, ale to się wiąże kodowaniem sterownika - nie da się tego zmienić w menu ustawień auta.
Niemożliwe żebym nie miał bo to dobrze wyposażone nowe auto z salonu. Mam tak, rozumiem, że muszę ustawić pierwszy raz: https://zapodaj.net/985fcdb0f7b53.jpg.html
Wszystko jasne. Masz system oparty o ABS.
Pompujesz koła na stacji do odpowiedniej wartości i wybierasz SET. Wtedy system wie, że to jest właściwe ciśnienie i do tego się odnosi.
Jakbyś miał TPMS to w menu systemu Infotainment i na AID w statusie auta byłoby TAK (https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=143.msg3455#msg3455).
@iks Nic nie musisz "włączać", system już działa. W praktyce nie ma potrzeby używania tej funkcji aż do momentu sygnalizacji że coś jest nie tak (czyli zwykle do okresu zmiany opon/kół). Chyba że coś się stanie po drodze - przynajmniej przy założeniu, że obecnie masz prawidłowe ciśnienie.
Wlasnie mialem rano napisac, ze przy braku TPMS wystarczy kliknac SET o czym nie napisal od razu
@MrBlacker @iks tez mam dobrze doposazone auto i TPMS nie bralem, niby mala kwota ale ziarnoko do ziarnka... wyszlo i tak za duzo ; )
Oki, czyli podsumowując jeśli mam system oparty na ABS nie kupuję żadnych nowych czujników przy zmianie opon na zimowe?
Rozumiem, że system ten nie wyświetla ciśnienia dla każdego koła osobno, to jak to działa w przypadku spadku ciśnienia w jednym z kół. Pojawia się komunikat i tyle? Trzeba zgadywać, która opona wymaga dopompowania?
W wypadku spadku ciśnienia tylko w jednym kole system oparty o ABS pokaże jego lokalizację. System potrafi też wykryć spadek we wszystkich 4 kołach (np. ze względu na spadek temperatury). Przy spadku w więcej niż 1 kole nie będzie informacji które to koła. Nie pokaże też jakie jest ciśnienie. System uruchamia się przy spadku o >=0.2 bara.
Generalnie, TPMS z czujnikami pokaże ci które koło, wykryje też pewne typu spadków ciśnienia szybciej. W systemie opartym o ABS istotne jest, żeby ciśnienie/dopompowywanie robić na zimnych oponach (max. kilka km małych miejskich prędkości). Po dopompowaniu/upuszczeniu powietrza na podstawie tabliczki z ciśnieniami nabitych we wnęce drzwi kierowcy należy je ustawić jako prawidłowe w systemie infotainment. System zacznie w 100% działać dopiero po jakimś czasie, DSP musi zanalizować zachowanie kół. Proponuje też przeczytać cały ten wątek.
Cytat: iks w 2019/05/16 17:43Oki, czyli podsumowując jeśli mam system oparty na ABS nie kupuję żadnych nowych czujników przy zmianie opon na zimowe?
Nie potrzebujesz nic kupować.
Przy ostatniej wymianie kół na letnie został założony drugi komplet czujników TPMS.
Po wyjechaniu z serwisu nie musiałem przejeżdżać nawet kilkunastu metrów, aby pokazały się wskazania ciśnienia na AID. Nowe czujniki praktycznie od razu były aktywne.
Możliwe, że czujniki się wcześniej zaktywowały, bo woziłem je od kilku dni w aucie i dlatego tak szybko zadziałały. ;)
Mam pytanko ... komplet felg o opon kupiony / jednak posluchalem Was i kupilem sugerowany rozmiar przez vw czyli 235/19/50. Wracajac z pracy pokawil sie blad cisnienia i potwierdzilem ich nowa wartos w menu ... mam nadzieje, ze nie bedzie juz z tym problemu. Pytanie jest takie - jakie wartosci cienienia macie na tym rozmiarze ? Nie wiem czy moj wulkanizatornie przesadzil ... dal na przod i tyl po 2,7
Dzieki z gory za pomoc
Najlepiej podjedź na stacje gdzie możesz ustawić ciśnienie, zobacz tabliczkę (bodajże przy drzwiach kierowcy) z dedykowanymi ciśnieniami i sobie ustaw odpowiednie do tego ilu masz pasażerów itp, a następnie ustaw ciśnienie w czujnikach przez menu :)
Jak mnie pamięć nie myli jest 2,3 albo 2,6 w zależności od opcji.
Przede wszystkim pompujesz w zależności od obciążenia auta. Do codziennej jazdy inaczej i na wakacyjny wyjazd z pełnym obciążeniem inaczej. ;)
W moim aucie są dwie opcje podstawowe (dwie osoby z lekkim bagażem):
- wersja Komfort 2.3 bar na wszystkie koła
- wersja Standard 2.6 bar na wszystkie koła
Przy pełnym obciążeniu (4/5 osób z załadowanym bagażnikiem na maksa) z przodu mniej, a z tyłu więcej.
- przednie koła 2.6 bar
- tylne koła 3.0 bar
Ja poza wyjazdami urlopowymi zawsze jeżdże z opcją Standard.
W innym aucie z innym silnikiem może się to delikatnie różnić, ale zasada jest taka sama. ;)
Ale ze mnie gapciuch

Tabliczka


Mam wersje 1.5 TSI o teoretycznie into podaje o od 2,3 do 2,6 w zaleznosci od jakiegos kPa
Wiecie moze co to jest to kPa ?(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20191127/0fb295ec6274d07c4e60a032eaaa2d43.jpg)
Cytat: pryzma w 2019/11/27 09:59
Ale ze mnie gapciuch (https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji16.png) Tabliczka (https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji213.png)(https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji213.png)(https://emoji.tapatalk-cdn.com/emoji213.png)
Mam wersje 1.5 TSI o teoretycznie into podaje o od 2,3 do 2,6 w zaleznosci od jakiegos kPa
Wiecie moze co to jest to kPa ?
Nie w zależności tylko w różnych jednostkach ;) KiloPascal/bar/funty na cal kwadrat
W różnych krajach urządzenia do pompowania maja różne jednostki, więc zamiast robić pare wariantów tabliczek taniej jedna większą gdzie masz wszystko ;)
Ciebie interesuje kolumna bar (99% urządzeń w Polsce używa tej jednostki ;) )
Cytat: mms1994 w 2019/11/27 10:29
W różnych krajach urządzenia do pompowania maja różne jednostki, więc zamiast robić pare wariantów tabliczek taniej jedna większą gdzie masz wszystko ;)
Ciebie interesuje kolumna bar (99% urządzeń w Polsce używa tej jednostki ;) )
Czyli reasumujac dac 2,6 ? 2,3 bedzie za malo ?
Cytat: mms1994 w 2019/11/27 10:29
W różnych krajach urządzenia do pompowania maja różne jednostki, więc zamiast robić pare wariantów tabliczek taniej jedna większą gdzie masz wszystko ;)
Ciebie interesuje kolumna bar (99% urządzeń w Polsce używa tej jednostki ;) )
Tak tak ... ze bar to wiem ... tylko jak rozumiec na tabliczce 2,3 i 2,6 niby dla tego samego obciazenia ?
2,3 to tryb komfort (samochód będzie wygodniejszy) , 2,6 to tryb "zwykły" (twardsze zawieszenie, może być bardziej ekonomiczny z racji mniejszy oporów na oponie).
Ja osobiście napompowałem na 2,5
Cytat: mms1994 w 2019/11/27 10:50
2,3 to tryb komfort (samochód będzie wygodniejszy) , 2,6 to tryb "zwykły" (twardsze zawieszenie, może być bardziej ekonomiczny z racji mniejszy oporów na oponie).
Ja osobiście napompowałem na 2,5
To podjade i zmniejsze na 2,4 ... obadam sytuacje ... bo generalnie ten Tig na 19 jest twardy jak skukinkot
Zmienilem na 2,4 i moze faktycznie jest troszke bardziej komfortowo ( mniej twardo ;) lub tylko mi sie wydaje. Trzeba potestowac ... ale moze jest lepiej ... moze
Witam. Borykam się już z tym problemem na kilku forach. Mam Arteona z czujnikami ciśnienia na letnich felgach. Kupiłem drugi komplet alufelg plus czujniki 5Q0907275B niby zaprogramowane. Niestety po zmianie kół na zimowe i zrobieniu 700 km w dwa tygodnie, kombinowaniu z obdeleven dalej nie mam pokazywanego ciśnienia jak to było na letnich. Założyłem na chwilę letnie alufelgi i system zaczął działać, po kolejnej zmianie na zimowe i kilkunastu km nic. Czy to możliwe że czujniki są źle zaprogramowane? Czy może muszę coś przez obdeleven zrobić. Za wszelką pomoc z góry dziękuję.
Jeśli czujniki są oryginalne i właściwie zaprogramowane to po założeniu kół powinny zostać automatycznie wykryte po przejechaniu kilkudziesięciu metrów.
Z tego co opisujesz wygląda na to, że czujniki najprawdopodobniej nie są zaprogramowane lub są wadliwe/uszkodzone.
Czy ktoś zna serwis w pomorskim gdzie mi zaprogramują czujniki? Bo oddać ich już nie mogę.
Przed wymianą opon nie sprawdzałem w ogóle tej opcji w menu. Kilka dni temu przełożyli mi gumy na zimowe, w menu klikłem SET i teraz mam taki obrazek:
https://imgur.com/a/BsT82r6 (https://imgur.com/a/BsT82r6)
Czy to oznacza, że mam te a-be-es-owe sprawdzanie ciśnienia w oponach? Przejechane mam z 30 km po mieście i na razie nic nie wskazuje (chyba że to normalne i wskazuje tylko w razie problemu).
Cytat: gruby w 2020/12/10 12:02
Przed wymianą opon nie sprawdzałem w ogóle tej opcji w menu. Kilka dni temu przełożyli mi gumy na zimowe, w menu klikłem SET i teraz mam taki obrazek:
https://imgur.com/a/BsT82r6 (https://imgur.com/a/BsT82r6)
Czy to oznacza, że mam te a-be-es-owe sprawdzanie ciśnienia w oponach? Przejechane mam z 30 km po mieście i na razie nic nie wskazuje (chyba że to normalne i wskazuje tylko w razie problemu).
Tak, powinieneś postąpić zgodnie z tym co jest tam napisane. Nie masz TPMS. (U mnie z TPMS mam cały czas podgląd ciśnienia w każdym kole.)
Niby tak zrobiłem od razu po wymianie opon, ale może coś źle klikłem. Jeszcze raz spróbuję, dzięki.
Ten tekst się będzie zawsze wyświetlać. Po prostu jest to ekran służący do poinformowania systemu "teraz jest ok z ciśnieniem" i nie ma potrzeby by go używać jeśli nic się nie dzieje tzn. nie ma sygnalizacji problemu/nie dotykano ponownie opon.
No to trochę słabo. Mogliby napisać, że ciśnienie ok a jak zmieniłeś opony to wybierz "SET". No ale nic. Bieda wersja wyposażenia to bieda wersja wyposażenia.
Pocieszę, że w żadnej wersji Tiguana TPMS nie był w standardzie. Co do ekranu w Infotainment - wystarczy na niego nie przechodzić i traktować tak samo jak każdy inny ekran ustawień, do użycia w razie potrzeby :)
Bardzo dobrze, że każdy może zdecydować samodzielnie.
W poprzednim samochodzie miałem czujniki i tylko mnie wkurzały, działały ok, ale kontrolowanie ciśnienia w każdym z kół stało się pewnego rodzaju niegroźnym natręctwem.
W moim Tigu mam prawie wszystkie opcje poza czujnikami, wystarcza mi SET i muszę przyznać, że miałem sytuację z oponą zimową kiedy słusznie wskazał spadek ciśnienia bo miałem wkręta.
Cytat: spec556 w 2020/12/10 13:23
Bardzo dobrze, że każdy może zdecydować samodzielnie.
W poprzednim samochodzie miałem czujniki i tylko mnie wkurzały, działały ok, ale kontrolowanie ciśnienia w każdym z kół stało się pewnego rodzaju niegroźnym natręctwem.
W moim Tigu mam prawie wszystkie opcje poza czujnikami, wystarcza mi SET i muszę przyznać, że miałem sytuację z oponą zimową kiedy słusznie wskazał spadek ciśnienia bo miałem wkręta.
Ja mam aktualnie auto z TPMS i drugie bez (z czujników ABS). Zdecydowanie wolę TPMS - wciskam przycisk i wszystko wiem... A odnośnie kontrolowania to właśnie dużo bardziej można o tym zapomnieć jak masz TPMS.
Cytat: Frodo w 2020/12/10 13:29Zdecydowanie wolę TPMS - wciskam przycisk i wszystko wiem...
O ile działa i nie szwankuje co nie jest bardzo często takie oczywiste. Ja wolę z ABS, jest bezawaryjne.
Cytat: Charls w 2020/12/15 11:12
Cytat: Frodo w 2020/12/10 13:29Zdecydowanie wolę TPMS - wciskam przycisk i wszystko wiem...
O ile działa i nie szwankuje co nie jest bardzo często takie oczywiste. Ja wolę z ABS, jest bezawaryjne.
U mnie póki co w Tigu zero problem z TPMS; odpukać! Za to "bezawaryjne" TPM z ABS w Octavii działa jak chce - czasem tak, czasem nie; np. niedawno opona przebita i ciśnienie blisko 0, a nic się nie wyświetliło podczas jazdy, niestety ta oczywista bezawaryjność kosztowała mnie... Michelina w (poza małym przebiciem) dobrym stanie! >:( (OBD11 nie wykazuje żadnych błędów czujników TPM lub ABS)
@Frodo kiedy ostatni raz ustawiałeś ciśnienie?
Cytat: mms1994 w 2020/12/15 13:59
@Frodo kiedy ostatni raz ustawiałeś ciśnienie?
Jakieś 2 tyg. temu. :) Ogólnie sprawdzam ciśnienie przy niemal każdym tankowaniu i jak muszę coś dopompować to zawsze ustawiam. Nic tu nie zaniedbuję. Zresztą łatwo ustawić bo jest dedykowany przycisk.
Dla porównania w Tigu z TPMS, to tylko odruchowo rzucam okiem na auto (czy nie ma uszkodzeń parkingowych, czy opony wizualnie ok itp.), a poza tym rzadko coś z tym robię... Przy czym Tiga mam krótko, więc jeszcze za wcześnie by zbytnio chwalić TPMS - zobaczymy...
Miałem podobnie jak Ty w Octavii i pomógł reset czegoś tam, wykonany w ASO przy użyciu komputera. Od tamtego czasu wszystko ok działało ;)
Cytat: mms1994 w 2020/12/15 14:27
Miałem podobnie jak Ty w Octavii i pomógł reset czegoś tam, wykonany w ASO przy użyciu komputera. Od tamtego czasu wszystko ok działało ;)
Jeśli sobie przypomnisz czego, to daj znać. ;)
U mnie ogólnie działa i bardzo to cenię. Np. kiedyś zablokował się tłoczek hamulcowy, tylne koło się rozgrzało i też był alarm bo ciśnienie wzrosło, więc koło się wolniej obracało - super! Tarcza była już czerwona...
Tylko czasem zawodzi, a takie rzeczy zazwyczaj trudno zdiagnozować... Mam to samo jeszcze z czujnikiem przyśpieszenia kątowego ESP G202 (sporatyczny błąd) - był w serwisie już kilka razy, ale jak coś szwankuje raz na kilka tyg. to nawet nie wiesz czy naprawili... Trudno powiedzieć czy sprawy są powiązane, nie powinny być ale kto wie...
Już nie pamiętam, było to gdzieś w wakacje 2017 :P
Ogólnie było tak, że zeszło mi ciśnienie, a auto nic nie powiedziało, pojechałem do ASO, coś zresetowali (tak przynajmniej mi powiedzieli) i potem wszystko działało, czasem był nawet zbyt wrażliwy, bo faktycznie zejście z ciśnienia (2,4 na 2,2) rzucało już błędem, że ciśnienie nieprawidłowe ;)
Cytat: Frodo w 2020/12/15 12:47Za to "bezawaryjne" TPM z ABS w Octavii działa jak chce - czasem tak, czasem nie;
U mnie w żadnym aucie nigdy nie miałem z tym problemu w przeciwieństwie do czujników. Aktualnie w Tigu jak spadnie z 2.30 bar na 1.90 bar zaczyna krzyczeć. W ciągu ostatnich 2 lat zdarzyło się tylko raz, aby spadło mi ciśnienie.
Cytat: Charls w 2020/12/15 21:11U mnie w żadnym aucie nigdy nie miałem z tym problemu
To dobrze, ale Mms1994 i ja mieliśmy problemy, więc ogólnie na pewno nie jest to "bezawaryjne" mimo, że zasada działania jest znacznie prostsza.
Są auta bez TPMS, bez wskaźnika temperatury płynu chłodzącego, bez obrotomierza, bez elektrycznego otwierania bagażnika, bez turbo i ze zwykłymi żarówkami halogenowymi... a to czego nie ma zapewne się nie psuje. Duster welcome to! Korba rozruchowa dla kogoś? ;)
Jak ktoś woli sprawdzać ciśnienie manualnie, to fajnie. Co kto lubi! Dobrze, że jest wybór.
Hej. Jest tu ktoś kto posiada fabrycznie felgi Suzuka 20 cali i moze napisać jakie ciśnienie zaleca producent na tabliczce przy drzwiach kierowcy? Pozdrawiam