Kontrola ciśnienia w oponach, czujniki TPMS

Zaczęty przez zibi1303, 2018/08/01 15:16

Poprzedni wątek - Następny wątek

iks

Oki, czyli podsumowując jeśli mam system oparty na ABS nie kupuję żadnych nowych czujników przy zmianie opon na zimowe?


Rozumiem, że system ten nie wyświetla ciśnienia dla każdego koła osobno, to jak to działa w przypadku spadku ciśnienia w jednym z kół. Pojawia się komunikat i tyle? Trzeba zgadywać, która opona wymaga dopompowania?

rk

#61
W wypadku spadku ciśnienia tylko w jednym kole system oparty o ABS pokaże jego lokalizację. System potrafi też wykryć spadek we wszystkich 4 kołach (np. ze względu na spadek temperatury). Przy spadku w więcej niż 1 kole nie będzie informacji które to koła. Nie pokaże też jakie jest ciśnienie. System uruchamia się przy spadku o >=0.2 bara.


Generalnie, TPMS z czujnikami pokaże ci które koło, wykryje też pewne typu spadków ciśnienia szybciej. W systemie opartym o ABS istotne jest, żeby ciśnienie/dopompowywanie robić na zimnych oponach (max. kilka km małych miejskich prędkości). Po dopompowaniu/upuszczeniu powietrza na podstawie tabliczki z ciśnieniami nabitych we wnęce drzwi kierowcy należy je ustawić jako prawidłowe w systemie infotainment. System zacznie w 100% działać dopiero po jakimś czasie, DSP musi zanalizować zachowanie kół. Proponuje też przeczytać cały ten wątek.

MrBlacker

Cytat: iks w 2019/05/16 17:43Oki, czyli podsumowując jeśli mam system oparty na ABS nie kupuję żadnych nowych czujników przy zmianie opon na zimowe?

Nie potrzebujesz nic kupować.

MrBlacker

Przy ostatniej wymianie kół na letnie został założony drugi komplet czujników TPMS.
Po wyjechaniu z serwisu nie musiałem przejeżdżać nawet kilkunastu metrów, aby pokazały się wskazania ciśnienia na AID. Nowe czujniki praktycznie od razu były aktywne.
Możliwe, że czujniki się wcześniej zaktywowały, bo woziłem je od kilku dni w aucie i dlatego tak szybko zadziałały. ;)

pryzma

Mam pytanko ... komplet felg o opon kupiony / jednak posluchalem Was i kupilem sugerowany rozmiar przez vw czyli 235/19/50. Wracajac z pracy pokawil sie blad cisnienia i potwierdzilem ich nowa wartos w menu ... mam nadzieje, ze nie bedzie juz z tym problemu. Pytanie jest takie - jakie wartosci cienienia macie na tym rozmiarze ? Nie wiem czy moj wulkanizatornie przesadzil ... dal na przod i tyl po 2,7
Dzieki z gory za pomoc

mms1994

Najlepiej podjedź na stacje gdzie możesz ustawić ciśnienie, zobacz tabliczkę (bodajże przy drzwiach kierowcy) z dedykowanymi ciśnieniami i sobie ustaw odpowiednie do tego ilu masz pasażerów itp, a następnie ustaw ciśnienie w czujnikach przez menu :)
Jak mnie pamięć nie myli jest 2,3 albo 2,6 w zależności od opcji.

MrBlacker

Przede wszystkim pompujesz w zależności od obciążenia auta. Do codziennej jazdy inaczej i na wakacyjny wyjazd z pełnym obciążeniem inaczej. ;)

W moim aucie są dwie opcje podstawowe (dwie osoby z lekkim bagażem):

  • wersja Komfort 2.3 bar na wszystkie koła
  • wersja Standard 2.6 bar na wszystkie koła
Przy pełnym obciążeniu (4/5 osób z załadowanym bagażnikiem na maksa) z przodu mniej, a z tyłu więcej.

  • przednie koła 2.6 bar
  • tylne koła 3.0 bar
Ja poza wyjazdami urlopowymi zawsze jeżdże z opcją Standard.
W innym aucie z innym silnikiem może się to delikatnie różnić, ale zasada jest taka sama. ;)

pryzma

Ale ze mnie gapciuch Tabliczka
Mam wersje 1.5 TSI o teoretycznie into podaje o od 2,3 do 2,6 w zaleznosci od jakiegos kPa
Wiecie moze co to jest to kPa ?

Tiggy

Cytat: pryzma w 2019/11/27 09:59
Ale ze mnie gapciuch Tabliczka
Mam wersje 1.5 TSI o teoretycznie into podaje o od 2,3 do 2,6 w zaleznosci od jakiegos kPa
Wiecie moze co to jest to kPa ?

Nie w zależności tylko w różnych jednostkach  ;) KiloPascal/bar/funty na cal kwadrat

mms1994

W różnych krajach urządzenia do pompowania maja różne jednostki, więc zamiast robić pare wariantów tabliczek taniej jedna większą gdzie masz wszystko ;)
Ciebie interesuje kolumna bar (99% urządzeń w Polsce używa tej jednostki ;) )

pryzma

Cytat: mms1994 w 2019/11/27 10:29
W różnych krajach urządzenia do pompowania maja różne jednostki, więc zamiast robić pare wariantów tabliczek taniej jedna większą gdzie masz wszystko ;)
Ciebie interesuje kolumna bar (99% urządzeń w Polsce używa tej jednostki ;) )
Czyli reasumujac dac 2,6 ? 2,3 bedzie za malo ?

pryzma

Cytat: mms1994 w 2019/11/27 10:29
W różnych krajach urządzenia do pompowania maja różne jednostki, więc zamiast robić pare wariantów tabliczek taniej jedna większą gdzie masz wszystko ;)
Ciebie interesuje kolumna bar (99% urządzeń w Polsce używa tej jednostki ;) )
Tak tak ... ze bar to wiem ... tylko jak rozumiec na tabliczce 2,3 i 2,6 niby dla tego samego obciazenia ?

mms1994

2,3 to tryb komfort (samochód będzie wygodniejszy) , 2,6 to tryb "zwykły" (twardsze zawieszenie, może być bardziej ekonomiczny z racji mniejszy oporów na oponie).
Ja osobiście napompowałem na 2,5

pryzma

Cytat: mms1994 w 2019/11/27 10:50
2,3 to tryb komfort (samochód będzie wygodniejszy) , 2,6 to tryb "zwykły" (twardsze zawieszenie, może być bardziej ekonomiczny z racji mniejszy oporów na oponie).
Ja osobiście napompowałem na 2,5
To podjade i zmniejsze na 2,4 ... obadam sytuacje ... bo generalnie ten Tig na 19 jest twardy jak skukinkot

pryzma

Zmienilem na 2,4 i moze faktycznie jest troszke bardziej komfortowo ( mniej twardo ;) lub tylko mi sie wydaje. Trzeba potestowac  ... ale moze jest lepiej ... moze