Odczyt ABS to nie żaden pomiar obwodu koła - mierzone są wibracje związane z deformacjami, do tego robiona jest analiza przez DSP. Charakterystyczna zmiana wibracji może oznaczać spadek ciśnienia.
Jak pisał
@TMP , masz albo jeden system albo drugi - w wypadku gdy masz czujniki ciśnienia (wraz z kontrolerem/odbiornikiem radiowym) odpowiednia elektronika (DSP itp.) nie są montowane. Więc system ABS NIE jest zapasem, w wypadku gdy padnie Ci czujnik.
Jazda bez czujników jest traktowana jako jazda niesprawnym autem (jak to jest egzekwowane w praktyce nie wiem). Jest to istotne jak zmieniasz koła a nie tylko opony, wtedy potrzebujesz drugiego kompletu. Jak pisali koledzy są dostępne zamienniki. Przy wymianie samych opon, istnieje ryzyko uszkodzenia czujników i czasami konieczne są wymiany uszczelek itp. Jak czujniki leżą w oponach w piwnicy/przechowalni zużywają mało prądu z baterii. Na chwilę obecną trudno powiedzieć, ile takie czujniki pożyją (zakładam minimum kilka lat). Przy zmianie kół auto samo wykryje nowe czujniki i lokalizacje (przód-tył /lewa-prawa strona), zamienniki należy najpierw skonfigurować (protokół komunikacyjny przy pierwszym montażu).