Wracając do tematu łańcuchów na celowniku mam cały czas łańcuchy firmy Pewag. Dlaczego łańcuchy tej firmy?
- Po pierwsze robią łańcuchy, które sprzedaje oficjalnie VW.
- Po drugie wybrane poniżej łańcuchy mają zabezpieczenia na felgi aluminiowe i są w miarę w rozsądnej cenie (oczywiście trzeba dobrze poszukać).
Rozmawiałem też z inżynierem z tej firmy i do naszych aut dla osób bardziej ogarniętych sugeruje on model
SERVO - montaż jednoetapowy. Nie jest konieczna wersja
SERVO SUV, która różni się jedynie średnicą przekroju ogniwa o 0,25 mm. Zwykła wersja jest wystarczająca do wagi i przeznaczenia Tiguana.
Dla mniej ogarniętych jest wersja
SNOX SUV - łatwiejszy montaż, ale dwuetapowy.
Kolejna rzecz to niestety oficjalnie nie potwierdzą wyboru łańcuchów dla kół od 18" wzwyż, bo VW zatwierdził dla Tiguana maksymalne koła 17". Zalecenie jest takie, aby po założeniu na koło organoleptycznie sprawdzić czy przypadkiem gdzieś od środka nie będzie łańcuch ocierał o jakieś wystające elementy.
Ostatnio też zainteresowały mnie modele tekstylne od Michelin, jednak mają ograniczoną homologację i chyba niewiele osób skorzysta:
- SOS GRIP - taka skarpeta, na mniej ekstremalne warunki, ale dla auta 4x4 chyba mało przydatna - homologacja na Francję
- EASY GRIP - odpowiednik zwykłych łańcuchów - homologacja na Francję i Włochy (jeśli planujemy inne rejony np. Austrię, Niemcy czy Szwajcarię to te też odpadają)