Koła, opony, felgi - lato, zima

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/22 16:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

Fircyk

Większość polskich sprzedawców w sieci określa datę produkcji. NO i komfort opłaty za pobraniem - umawiałem się ze sprzedawcą na konkretną datę, przychodzi opona stara to nie odbieram - brak problemu ze zwrotem gotówki.
[/quote]

Dlatego każdy podejmuje sam decyzje ja nie namawiałem tylko poleciłem jako zadowolony klijent co do daty produkcji  to większość  pisze że nie starsze niż  24 miesiące. W tej firmie to troszkę jednak z opinni loterja  bo nie dają gwarancj że będą z  roku  zamuwienia,  ale chciałem zamówić  oponki  do INSGI  w  OPONEO i mieli TYLKO oponki roczne i starsze niestety. Zmienilem marke i były nowe. 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


Fircyk



Cytat: Fircyk w 2018/10/03 21:30
Większość polskich sprzedawców w sieci określa datę produkcji. NO i komfort opłaty za pobraniem - umawiałem się ze sprzedawcą na konkretną datę, przychodzi opona stara to nie odbieram - brak problemu
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka



Dlatego każdy podejmuje sam decyzje ja nie namawiałem tylko poleciłem jako zadowolony klijent co do daty produkcji  to większość  pisze że nie starsze niż  24 miesiące. W tej firmie to troszkę jednak z opinni loterja  bo nie dają gwarancj że będą z  roku  zamuwienia,  ale chciałem zamówić  oponki  do INSGI  w  OPONEO i mieli TYLKO oponki roczne i starsze niestety. Zmienilem marke i były nowe. 


Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


arekp

Cytat: Fircyk w 2018/10/03 20:50To  bardzo mi przykro może podziel się opinnią dla kolegów i koleżanek.

Co tu dużo pisać. Po 300km od założenia, jedną trasę "nad morze i z powrotem" całkiem niezłą drogą i opona do wyrzucenia z powodu bąbla który wyskoczył. Serwis od razu mi się uparł, że uderzyłem w krawężknik - co wiedziałem, że nie nastąpiło - ale nie odpuściłem i kazałem wysłać do producenta.

Od producenta dostałem pisemko, że opona fizycznie uszkodzona od uderzenia i rachunek na 25 PLN do zapłaty za bezpodstawną ekspertyzę.

To był jedyny raz od 1999 roku kiedy miałem problem z oponą wymagający gwarancji i serwisem opon za jednym razem. Pomijam ze dwa gwoździe przez te wszystkie lata, robiąc rocznie 12-20kkm (chyba tylko jednego roku zeszedłem z przebiegiem poniżej 10kkm). To był letni Nokian.

Letniego kupiłem zachęcony zimówkami, które świetnie sprawiły mi się na śniegu. Problem w tym, że kolejnej zimy śniegu nie było, za to dość mokro. Pisałem też na innym forum VW, że mnie Nokian któregoś razu na mokrym zakręcie przewiózł, że mało się z zakrętem nie rozminąłem i dobrze że na przeciwnym pasie nikogo nie było.

Ja wiem że można trafić na gorszy egzemplarz, że każdy lubi coś innego w oponach i każdy ma prawo wyboru. Do tego to było ładnych kilka lat temu, więc produkt też mógł się zmienić - choć wtedy w testach dostawał i tak niezłe noty przy rewelacyjnej cenie. Mój wybór to nigdy więcej Nokianów, choćby dali bezpłatnie i jeszcze dopłacali ich wartość w prezencie.

fordisek

Ja w poprzednim aucie Pasacie B8 miałem zimówki Michelin Alpin 5, sprawdziły się rewelacyjnie na śniegu jak i na mokrej nawierzchni. Na śniegu to zachowują się jakby miały kolce, dosłownie "wgryzają" się w śnieg.
Do Tiguana też je kupiłem i czekam na zimę  :D




MrBlacker

Ja też już przymierzam się do zakupu zimówek i celuję w ten sam rozmiar co letnie (235/55 R18), bo będą zakładane na obecne felgi. Na lato będą nowe felgi w tym samym rozmiarze.
Moje typy to:

       
  • Continental WinterContact TS850 P 235/55R18 100 H FR CONTISEAL - samo-uszczelniająca i posiada rant ochronny - największa dostępność
  • Pirelli SCORPION WINTER 235/55R18 104 H XL SEALINSIDE - samo-uszczelniająca, nie ma rantu ochronnego (przynajmniej takiej nie znalazłem), natomiast ma podwyższony indeks nośności

  •    
  • Michelin LATITUDE ALPIN LA2 235/55 R18 104 H - nie jest samo-uszczelniająca (nie mogę namierzyć w tym rozmiarze wersji selfseal, mniejsze natomiast są dostępne) i nie ma rantu ochronnego
Z racji tej, że nie mam koła zapasowego raczej skupiam się na oponach w wersji SEAL, a do tego mam czujniki TPMS. Bardzo wygodne i wystarczające.
Co prawda mam w bagażniku kompresor wraz z uszczelniaczem więc w ostateczności można by rozważyć zwykłą oponę.
Różnica w cenie nie jest jakaś kosmiczna, bo to ok. 400-600 na komplecie przy cenie 3000-3500, a bezpieczeństwo większe.

twofish

Koledzy, a jaką zimówkę polecicie na rozmiar 255/45 19 cali? Trochę mały wybór jest w tym rozmiarze i nie wiem na co sie zdecydować.

- Michelin PILOT ALPIN PA4 255/45 R19 104 V XL, MO
- Continental WinterContact TS 850 P 255/45 R19 104 V XL, FR
- Nokian WR A4 255/45 R19 104 V XL
- Pirelli SottoZero Serie 3 255/45 R19 104 V XL, MO, FR

Najbardziej podchodzi mi Michelin, podobno w śniegu są całkiem całkiem, jednak na suchym / mokrym asfalcie (ostatnie polskie zimy w miastach) średnio dają radę. Są to wyczytane komentarze, nie z autopsji :)

Rocko

#96
@fordisek mam dokładnie te same i zeszłej zimy nie miałem żadnych problemów 🙂 mam nadzieje, że tak będzie też w kolejnych sezonach 👍🏽
W poprzednich dwóch samochodach bardzo zadowolony też byłem z Goodyear'ów Ultragrip 8 i 9.

JohnDoe

Cytat: twofish w 2018/10/04 21:28
Koledzy, a jaką zimówkę polecicie na rozmiar 255/45 19 cali? Trochę mały wybór jest w tym rozmiarze i nie wiem na co sie zdecydować.

- Michelin PILOT ALPIN PA4 255/45 R19 104 V XL, MO
- Continental WinterContact TS 850 P 255/45 R19 104 V XL, FR
- Nokian WR A4 255/45 R19 104 V XL
- Pirelli SottoZero Serie 3 255/45 R19 104 V XL, MO, FR

Najbardziej podchodzi mi Michelin, podobno w śniegu są całkiem całkiem, jednak na suchym / mokrym asfalcie (ostatnie polskie zimy w miastach) średnio dają radę. Są to wyczytane komentarze, nie z autopsji :)


Mam taki sam dylemat. Ważna sprawa to głośność i tutaj wygrywają Nokiany, ale ostatnio przeczytałem sporo negatywnych opinii i sam nie wiem..

luk99


A co sadzicie o:
Nokian WR SUV 3 235/55 R18 104 H XL (https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-suv-3-235-55-r18-104-h-xl#202420027)?
W wielu testach sa dosyc wysoko (takze na mokrym), cena wydaje sie ok i maja sporo dobrych opini.

Kabe

Cytat: luk99 w 2018/10/05 10:36

A co sadzicie o:
Nokian WR SUV 3 235/55 R18 104 H XL (https://www.oponeo.pl/dane-opony/nokian-wr-suv-3-235-55-r18-104-h-xl#202420027)?
W wielu testach sa dosyc wysoko (takze na mokrym), cena wydaje sie ok i maja sporo dobrych opini.
Ja już 2 zimy mam takie opony w rozmiarze R17 i nie stwierdziłem problemów. 

asta

Cytat: luk99 w 2018/10/05 10:36A co sadzicie o:
Nokian WR SUV 3 235/55 R18 104 H XL
mam w rozmiarze 17''. To będzie trzecia zima - są ok.

Wiem, że niektórzy kręcą nosem bo są MADE IN RUSSIA

flamecards

JA kupiłem Falkeny Eurowinter HS01 - na 17 calowe felgi. Osiągi mają nawet lepsze niż niektóre opony premium.


https://www.oponeo.pl/dane-opony/falken-eurowinter-hs01-suv-215-65-r17-99-h#228727792_reviewslist


Rocko

Cytat: flamecards w 2018/10/05 13:57Osiągi mają nawet lepsze niż niektóre opony premium.
https://www.oponeo.pl/dane-opony/falken-eurowinter-hs01-suv-215-65-r17-99-h#228727792_reviewslist
Pytanie czy przez cały okres użytkowania czy tylko jak są nowe 😜 słyszałem kiedyś legendy, że producenci tańszych opon dają lepsza mieszankę gumy na zewnętrzną warstwę opony po to żeby w testach wypadały dobrze. A po lekkim zużyciu gwałtownie spadają ich parametry.
Ciekawe ile w tym prawdy 🙂

asta

Cytat: Rocko w 2018/10/05 15:26słyszałem kiedyś legendy, że producenci tańszych opon dają lepsza mieszankę gumy na zewnętrzną warstwę opony po to żeby w testach wypadały dobrze.
wg mnie to nie kwestia innej mieszanki, tylko procesu starzenia się, za znanymi starymi markami stoją lata doświadczeń i testów i być może ich produkty mają wolniejszy proces starzenia ( dłuzej zachowują swoje właściwości).
Ale i tak uważam (choć kupuję opony marek znanych od lat), że powinna być jak najnowsza, a zapewnienia producentów, że dobrze magazynowana do 36 mcy jest jak nowa mnie nie przekonują.

flamecards

Wymieniłem dziś opony....w ASO. Wymieniłem celowo teraz, gdyż wyjeżdżam na 4 tygodnia (nie autem) i generalnie jak przyjadę w listopadzie to już mogą się przydać. Jakie było moje zdziwienie, że serwisanci nie oznaczyli opon - lewy przód, prawy tył itp. - ani na oponie ani na workach. Nie wiem, ale ja byłem ze szkoły, że powinno się oznaczać takie rzeczy, serwis twierdzi, że nie. A Wy jakie macie zdanie?