Koła, opony, felgi - lato, zima

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/22 16:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

asta

Cytat: Fircyk w 2018/10/02 23:01Kupione na  ×××  logistykaopon.pl  ×××  żeby nie było  że  zachęcsm
Też się swojego czasu zastanawiałem nad zakupem u nich, ceny mają dobre, opinie kiepską, brak możliwości zakupu za pobraniem - to dla mnie dyskwalifikuje sprzedawcę.

arekp

Cytat: Fircyk w 2018/10/02 23:01Kupione na  ×××  logistykaopon.pl  ×××

Firma z Austrii, nic dziwnego że długi czas realizacji i brak płatności za pobraniem.

Ja tylko zwrócę uwagę na ew. gwarancję, bo z jej realizacją może być pod górę.

Fircyk

Gwarancję  realizuje producent nie firma sprzedająca

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


JohnDoe

Czy ktoś z tutaj obecnych ma opony Nokian WR A4 255/45 R19 104 V? Lub niekoniecznie ten rozmiar ale Nokiany zimowe? Troche pogrzebałem na forach i fb... ludzie hurtowo piszą, że po sezonie/dwóch opony mają mikro-pęknięcia..

MrBlacker

Używałem przez 4 lata w poprzednim aucie (nie SUV) opony zimowe tej firmy, ale nie pamiętam teraz jaki model.
Przyznam szczerze, że sprawowały się bardzo dobrze. Specjalnie jakoś ich nie oglądałem, ale nic takiego nie zwróciło mojej, ani serwisu oponiarskiego uwagi.

arekp


Cytat: Fircyk w 2018/10/03 12:14
Gwarancję  realizuje producent nie firma sprzedająca


Czyli sprawdziłeś w otrzymanej od sprzedawcy karcie gwarancyjnej, kto jest gwarantem na Twoje opony? Bo akurat gwarantem może, ale wcale nie musi być producent.




EDIT: dodam, że na karcie gwarancyjnej opon sprzedawanych w Polsce, gwarantem jest Continental Opony Polska Sp. z o.o. Pytanie co jest na karcie dostarczonej z oponami z Austrii.

fordisek

A ja Panowie, w sprawie kupowania opon z Austrii wypowiem się tak. Kupiliście w większości auta za grubo ponad 100 tyś zł i chcecie oszczędzać jakieś 300-400 zł na komplecie opon? Dajcie sobie spokój i kupcie bezpiecznie w Polsce u polecanych sprzedawców, a z pewnością nie będziecie mieli problemów z ewentualną reklamacją.

arekp

Cytat: fordisek w 2018/10/03 13:15
A ja Panowie, w sprawie kupowania opon z Austrii wypowiem się tak. Kupiliście w większości auta za grubo ponad 100 tyś zł i chcecie oszczędzać jakieś 300-400 zł na komplecie opon? Dajcie sobie spokój i kupcie bezpiecznie w Polsce u polecanych sprzedawców, a z pewnością nie będziecie mieli problemów z ewentualną reklamacją.

Ja bym tu nie doszukiwał się "oszczędności", tylko zwykłego rozsądku przy zakupie.

Mój komentarz dotyczący gwarancji jest związany z doświadczeniami przy zakupie sprzętów elektronicznych przeznaczonych na region DACH, gdzie gwarancja mimo oficjalnej obecności na rynku polskim producentów, była tu wykluczona - i mówimy o dużym producencie jakim jest Yamaha.

Fircyk

Jesteśmy  w UE i raczej producenci nie robią wyjatków i problemów takie same prawa mamy. Ja osobiscie jak mogę  to oszczedzam nawet 200 zł ale jak ktoś się orientuje to  te opony są  z wyższej  pułki cenowej (wiekszość po 1000 zł psztuka i więcej ) więc  srednia to oszczędność.  Oszczednośc to 400 zł za sztuke i znajdą się amatorzy  takiej oszczędności. Ale i oni będą  mieli swoje argumenty do zakupu takich opon, ja polecam te oponki bo jezdzilem w różnych warunkach i sa zaje...te .  Szukałem opinii i też  się  potwierdzają i zero uwag.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


arekp

Cytat: Fircyk w 2018/10/03 17:15Jesteśmy  w UE i raczej producenci nie robią wyjatków i problemów takie same prawa mamy.

Prawa do gwarancji masz takie, jakie masz zapisane w karcie gwarancyjnej. Tak jak napisałem, osobiście naciąłem się na taki wyjątek kupując Yamahę w Berlinie, kiedy tuż przed zapłatą zapytałem o gwarancję na terenie Unii. Sprzedawca potwierdził, ale jego reakcja przy tym wzbudziła moją wątpliwość. Dopytałem więc precyzyjnie, czy w Polsce w razie problemów uzyskam pomoc autoryzowanego serwisu. Odpowiedź otrzymałem w dość bezczelnym tonie, że bez powodu nie przyjechałem kupić sprzętu do Berlina i gwarancja obejmuje tylko region DACH.

Z zakupu nie zrezygnowałem - różnica w cenie była gigantyczna - ale po powrocie do Polski potwierdziłem tą informację w autoryzowanym serwisie i usłyszałem to samo, że sprzęt kupiony w DE mogę serwisować jedynie we wspomnianych trzech krajach.

Od tego czasu mocno uważam w kwestii gwarancji i ważę ryzyko oraz procedury realizacji gwarancji przez gwaranta - którym jak pisałem wyżej wcale nie musi być producent.

Rocko

Szanowni forumowicze należy pamiętać, że tak w Polsce jak i w całej Unii roszczenia możemy kierować albo z gwarancji, która jest dobrą wolą producenta, albo z rękojmi, która uregulowana jest odgórnie i za nią odpowiada sprzedawca. Ja zawsze wolę kupować u renomowanego sprzedawcy na terenie RP, bo w razie co wolę się przepychać w ramach polskich a nie obcych regulacji prawnych 🙂 a że cena wyższa... no cóż komfort psychiczny jest dla mnie ważniejszy 🙂

Fircyk

Schodzimy  na tematy gwarancji  a temat o oponach dla mnie teraz ważne  są same  "oponki"  myślę że nie ma co przeżywać  gwarancji  bo  nie znam żadnej osoby która  by reklamowała oponki. Dziś jestem szczęśliwy  że  kupilem za 700 zł  taniej i dostałem  to co chciałe. Pozdro 

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


arekp

Cytat: Fircyk w 2018/10/03 20:39nie znam żadnej osoby która  by reklamowała oponki

Miło mi, jestem Arek i reklamowałem Nokiany - bezskutecznie. To już znasz jedną osobę :)




EDIT: zapomniałem dodać, że od tego czasu do każdego auta w którym nie miałem fabrycznie "zapasówki", dokupowałem taką. Na czas zgłoszenia reklamacyjnego nie dostaje się nic zastępczego ;-)

Fircyk

To  bardzo mi przykro może podziel się opinnią dla kolegów i koleżanek.  Zawsze jest wyjatek od reguły , ja byłem zadowoliny z tych opon w  Nissanie pathfinder ale nie pamiętam modelu.

Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka


asta

gwarancja to jedno, mnie bardziej interesuje data produkcji opony, a u tego sprzedawcy się zdarza ( na podstawie opinii z sieci), że opony przychodzą kilku letnie bo zgodnie z ...... opone do 36 m-cy uważa się za nową. Dla kogoś kto trzaska kilometry to może nie mieć znaczenia, ale jak ktoś robi na zimówkach  małe przebiegi to ma szybko starą prawie nieużywaną oponę. Większość polskich sprzedawców w sieci określa datę produkcji. NO i komfort opłaty za pobraniem - umawiałem się ze sprzedawcą na konkretną datę, przychodzi opona stara to nie odbieram - brak problemu ze zwrotem gotówki.