Koła, opony, felgi - lato, zima

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/22 16:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

MArek

Cytat: ratoschlaff w 2022/02/07 15:08Rozglądam się za felgami 18 na lato.
A nie lepiej 19". MI po zmianie w tym roku z 20" na 19" na zimę felgi wydają się jakieś takie małe. I na 18" też będzie spory balon.

ratoschlaff

Przy odbiorze auta, letnie 18 będą w bagażniku i chciałem je wykorzystać  ;) Myślałem o takich https://allegro.pl/oferta/felgi-vw-tiguan-passat-golf-7x18-et43-oem-5n0-7084080371 ale nie wiem ile jest prawdy w tym, że są tylko lakierowane. Widać, że ranty są różnej grubości  :-\ Podobnie tu https://allegro.pl/oferta/felgi-18-vw-tiguan-5na-7-et43-r-line-ideal-11710507310
Chyba, że mi się tylko zdaje ::)

MArek

#903
Ja bym się nie bawił w regenerowane felgi. Nigdy nie wiadomo co było robione -prostowanie spawanie szpachlowanie. Uzywki w oryginalnym malowaniu albo zamienniki. Przy zamiennikach bierz pod uwagę montaż. Średnica otworu centralnego i gniazda śrub. Auto od producenta przyjedzie na letnich wiec może zostawić oryginał na letnich a kupić coś na zimę.

ratoschlaff

Cytat: MArek w 2022/02/07 16:04
Ja bym się nie bawił w regenerowane felgi. Nigdy nie wiadomo co było robione -prostowanie spawanie szpachlowanie. Uzywki w oryginalnym malowaniu albo zamienniki. Przy zamiennikach bierz pod uwagę montaż. Średnica otworu centralnego i gniazda śrub. Auto od producenta przyjedzie na letnich wiec może zostawić oryginał na letnich a kupić coś na zimę.
Też obawiam się używek i regenerowanych.
Auto wyjedzie na zimowych, bo zamawiałem opony w salonie :) Mam jeszcze czas na znalezienie felg, bo to co mi się podoba - brak w magazynie  :-\ Dalej szukam inspiracji ;D

Ad

Jestem troche uprzedzony, ale do Tiga osobiscie ponizej 20stek bym nie zjezdzal  ;D
Kupilbym 21ki, ale troche drogo

Ad

22ki tez dobrze leza w tych gigantycznych wycieciach na kola


filmik   https://www.youtube.com/watch?v=QFMYmJ3qeA8

Frodo

Pytanie na ile zależy na wyglądzie, ewentualnie prowadzeniu (choć Golf R z tego nie będzie nawet na 24-kach...), a na ile na komforcie, co moim zdaniem akurat nie jest mocną stroną Tiga, a każdy 1 cal gumy dużo daje!
Ja miałem 20, zmieniłem na 18-ki i *na polskich drogach* nie wybrałbym nic powyżej 19 dla rodziny... Przy czym rozumiem, jeśli ktoś bierze większe ze względu na prowadzenie jeśli lubi trochę sportową jazdę i nie ma DCC. Dla mnie było nieakceptowalne jak testowałem bez DCC Tig nawet na 19-kach kołysał się jak kaczka w zakrętach... Dużo gorzej niż na 18 z DCC na... comfort! Nie mówiąc o sport!   
To moje subiektywne 0,02 zł.

Ad

Cytat: Frodo w 2022/02/07 20:48
Pytanie na ile zależy na wyglądzie, ewentualnie prowadzeniu (choć Golf R z tego nie będzie nawet na 24-kach...), a na ile na komforcie, co moim zdaniem akurat nie jest mocną stroną Tiga, a każdy 1 cal gumy dużo daje!
Ja miałem 20, zmieniłem na 18-ki i *na polskich drogach* nie wybrałbym nic powyżej 19 dla rodziny... Przy czym rozumiem, jeśli ktoś bierze większe ze względu na prowadzenie jeśli lubi trochę sportową jazdę i nie ma DCC. Dla mnie było nieakceptowalne jak testowałem bez DCC Tig nawet na 19-kach kołysał się jak kaczka w zakrętach... Dużo gorzej niż na 18 z DCC na... comfort! Nie mówiąc o sport!   
To moje subiektywne 0,02 zł.
Moje subiektywne zdanie jest troche inne, ale zdecydowanie szanuje Twoje zdanie. Kazdy ma inne odczucia. Jak wszyscy mylelibysmy tak samo, to swiat bylby nudny.

Jezdze od pol roku na 20stkach (profil 40) na DCC ustawione mam najczesciej na Comfort (tzn na Individual, ale zawieszenie jest ustawione na Comfort). Na Sporcie tez jezdze jak sie spiesze. Jezdze po drogach dosc slabych. Jak to w Polsce, jestem zmuszony omijac glowne drogi, zeby nie stac w korkach, wiec jezdze najczescie po drogach bocznych. Wg moich odczuc dramatu nie ma. Powiedzialbym nawet, ze jest dobrze. Oczywiscie, jak sie trafi duza dziura to lupie przeokrutnie, ale podejrzewam, ze tak samo byloby na 19stch czy 18stkach, bo to lupie zawieszenie, a nie kola. Ja jestem w pelni zadowolony z komfortu. I rodzina rowniez. Nikt nie narzeka na komfort w samochodzie, a lubie sobie przycisnac.

Nie przecze, ze na 18stkach czy 19stkach moze byloby troche bardziej komfortowo, ale nie kupilem 220konnego samochodu, zeby robic z niego perski dywan. Dla mnie jest OK tak jak jest i nie sadze, zeby na 21kach byl jakis dramat.

Frodo

Cytat: Ad w 2022/02/07 21:15
Oczywiscie, jak sie trafi duza dziura to lupie przeokrutnie, ale podejrzewam, ze tak samo byloby na 19stch czy 18stkach, bo to lupie zawieszenie, a nie kola.
Polecam porównanie na rowerze (bez zawieszenia) - zobaczysz jakie cuda czyni nadmuchana guma... :D
PS. oczywiście ciśnienie też jest ważne by koła w rowerze mogły pracować, tak jak pracują te w samochodzie.
Kiedyś lubiłem auta jak najniższe, najlepiej trzymające się w zakrętach i najszybsze za wszelką cenę. Opony też były do tego dostosowane. :D Teraz priorytety się zmieniły, co najmniej do jazdy z rodziną i też niestety częściej kręgosłup przypomina o sobie... W Tigu dużo wcześniej zaczyna mi przeszkadzać np. zbyt wysoki środek ciężkości i trzymanie boczne (lub jego brak) niż 18ki...
Z estetyką oczywiście nie dyskutuję, to każdy ma własną opinię.

Ad

Cytat: Frodo w 2022/02/07 21:33
Polecam porównanie na rowerze (bez zawieszenia) - zobaczysz jakie cuda czyni nadmuchana guma... :D
PS. oczywiście ciśnienie też jest ważne by koła w rowerze mogły pracować, tak jak pracują te w samochodzie.
Kiedyś lubiłem auta jak najniższe, najlepiej trzymające się w zakrętach i najszybsze za wszelką cenę. Opony też były do tego dostosowane. :D Teraz priorytety się zmieniły, co najmniej do jazdy z rodziną i też niestety częściej kręgosłup przypomina o sobie... W Tigu dużo wcześniej zaczyna mi przeszkadzać np. zbyt wysoki środek ciężkości i trzymanie boczne (lub jego brak) niż 18ki...
Z estetyką oczywiście nie dyskutuję, to każdy ma własną opinię.
Kazdy ma swoje wlasne priorytety, ale dla okazjonalnej dziury kupowac mniejsze kola? Poza tym piszesz, jakby to byla roznica pomiedzy perskim dywanem a lozem fakira. Kregoslup Ci sie nie zlamie od jezdzenia na 20stkach. Wiem, bo jezdze i mi sie nie zlamal. Tak, moze lupnie minialnie glosniej na 20stkach, ale jak ma wpasc kolo w duza dziure to i tak to poczujesz. Nawet jabys poduszkami obil swoje 18stki  ;D Niestety, ale na polskich drogach to nawet Royce Royce by nie dal Ci super komfortu. Jezdzielem Tigiem po Europie i na zachodzie samochod sunie po drodze w sposob, jakby jechal centymetr nad. Niestety tutaj blizej do Rosji, niz do zachodu pod wzgledem jakosci drog.

Samochod ma tak ogromne wyciecia na kola, ze kola mniejsze niz 20 wygladaj dosc biednie (w mojej opini). Zobacz jak te 22ki na zdjeciu sie wpasowaly. A czy wyglad ma znaczenie, to juz oczywiscie kazdego wlasna decyzja. Dla mnie ma. Samochod musi mi sie podobac, bo inaczej mysle o jego zmianie.

Moze mi priorytety tez sie kiedys zmienia... ale nie wiem kiedy bo juz dawno po 40stce jestem  8)

MArek

Cytat: Frodo w 2022/02/07 20:48Pytanie na ile zależy na wyglądzie, ewentualnie prowadzeniu (choć Golf R z tego nie będzie nawet na 24-kach...), a na ile na komforcie, co moim zdaniem akurat nie jest mocną stroną Tiga, a każdy 1 cal gumy dużo daje!
Ja miałem 20, zmieniłem na 18-ki i *na polskich drogach* nie wybrałbym nic powyżej 19 dla rodziny... Przy czym rozumiem, jeśli ktoś bierze większe ze względu na prowadzenie jeśli lubi trochę sportową jazdę i nie ma DCC. Dla mnie było nieakceptowalne jak testowałem bez DCC Tig nawet na 19-kach kołysał się jak kaczka w zakrętach... Dużo gorzej niż na 18 z DCC na... comfort! Nie mówiąc o sport!   
To moje subiektywne 0,02 zł.
Nie wiem czym jeździłeś że tig się tak strasznie kołysał - może jakaś wytłuczony?. Ludzie mówią iż jest dość sztywne zawieszenie. Nie mam DCC ale mam sportowe zawieszenie wiec nie wiem jak jest w serii ale mój prowadzi się bardzo dobrze. W tym roku kupiłem zimówki na 19 i po założeniu koła gdzieś znikły w nadkolach i jeśli chodzi o mnie to 19" to jest minimum a nawet za mało jeśli chodzi o wygląd. W stosunku do 20" jest lekko bardziej komfortowo ale to pewnie też kwestia opon zimowych z stosunku do letnich. Ty strasznie jesteś zafascynowany zawieszeniem DCC a nie bierzesz pod uwagę że auto na balonie w 18" traci na stabilności właśnie przez ten wielki balon. Mając zawieszenie o regulowanej twardości zakładanie takich balonów to bezsens nie wspominając wyglądzie a w zasadzie jego braku.

Frodo

#912
Cytat: MArek w 2022/02/08 14:13
Nie wiem czym jeździłeś że tig się tak strasznie kołysał - może jakaś wytłuczony?.
(...)
Ty strasznie jesteś zafascynowany zawieszeniem DCC a nie bierzesz pod uwagę że auto na balonie w 18" traci na stabilności właśnie przez ten wielki balon. Mając zawieszenie o regulowanej twardości zakładanie takich balonów to bezsens nie wspominając wyglądzie a w zasadzie jego braku.
Jechałem wersją demonstracyjną na 19", prawie nową, więc zakładam, że specjalnie niewytłuczony.
To nie fascynacja DCC, tylko jedyne co czyni dla mnie Tiga... akceptowalnym. Jeśli chodzi o SUV tej klasy, to bez DCC kupiłbym np. Atekę, którą prowadzi się ok nawet bez DCC (testowałem), choć też lepiej z DCC (miałem). Początkowo zakładałem, że SUV nie dla mnie bo nie cierpię wysokiego środka ciężkości, ale jak mówię z DCC... ok. Faktycznie odczuwam dużą różnicę. 
Dla mnie największą zaletą DCC nie są różne ustawienia twardości, lecz dynamiczne (litera D w DCC) działanie - możliwość błyskawicznego usztywnienia dowolnych amortyzatorów wg potrzeb.   
Co do braku stabilności na 18" z DCC to polecam wypróbować. Ja wypróbowałem Tiga II na 18, 19 i 20, z i bez DCC. Coś mi się wydaje, że Ty jedynie fantazjujesz nt. 18" z DCC - prawda?
Przy czym raczej już kończę wypowiedzi na ten temat - to miała być i jest tylko moja subiektywna opinia wg obecnych potrzeb. Każdy niech bierze co chce - dobrze, że jest wybór! :D
PS. Nie mam pojęcia jak jest w Tigu ze sportowym zawieszeniem - nigdy nie jeździłem.

MArek

Cytat: Frodo w 2022/02/08 18:30to miała być i jest tylko moja subiektywna opinia wg obecnych potrzeb
I to jest sedno. Opinia a rzeczywistość. Pozdrawiam.
Cytat: Frodo w 2022/02/08 18:30To nie fascynacja DCC, tylko jedyne co czyni dla mnie Tiga... akceptowalnym.
Czyli wszyscy którzy zakupili auto bez DCC mają samochód nie nadający się do jazdy!!!  - No może poza jeszcze tymi co maja sportowe zawieszenie ale to z naciskiem na może bo nie testowałeś. Rozbawiłeś mnie do łez.
Kupiłeś 230km samochód z aktywnym zawieszeniem i włożyłeś do niego balony do jazdy po krawężnikach zamiast kół. Gdzie tu sens i logika?

Dybik

Ja jezdzilem demo na 20 z zawieszeniem sportowym. Dla porównania mam astre j ze sportowym zawieszeniem w ktorej jest bardzo twardo. W Tiguanie jest spoko, gdybym miał ocenic w skali 1 twarde, 10 miekkie , dalbym tej demowce 5 - 6. Według mnie jest całkiem spoko. Chociaż patrząc na gumę i odległość rantu felgi do gleby - wybrałem 19 + dcc dla komfortu. Obawiam się że żona by szybko 20 załatwiła na naszych dziurawych drogach. A 80% przebiegu to miasto ... ponadto wydaje mi się że zawieszenie jednak mocniej dostaje przy 20. Ale to moje argumentacje. Jak bedzie to dopiero sie okażę. żałuję trochę wyboru pod kątem wyglądu bo 20 są idealne. Chociaż Valencia które wybraliśmy też nie wydają się być bardzo złe.