Kolejny poradnik dla wymagających:
Wady ogumienia wielosezonowego
Szereg korzyści wynikających z eksploatacji ogumienia całorocznego należy zestawić z ich najistotniejszymi wadami. Wśród nich warto wymienić:
gorsze właściwości jezdne na tle ogumienia sezonowego w warunkach skrajnych temperatur, wynikające z zastosowania kompromisowej mieszanki gumowej,
szybsze zużycie bieżnika, co w szczególności uwidacznia się podczas hamowania na suchej nawierzchni,
wyższy koszt zakupu, średnio o ok. 10-20%,
wyższe opory toczenia i zużycie paliwa w porównaniu do opon letnich.
Opony całoroczne do SUV-a – czy warto?
Czy warto zatem wybrać ogumienie całoroczne pod kątem aut typu SUV, mając na uwadze zarówno ich wady, jak i zalety? I tak, i nie, gdyż wiele zależy od stylu jazdy oraz intensywności eksploatacji pojazdu.
Opony całoroczne polecane do SUV-a dla kierowców, którzy:
nie osiągają wysokich prędkości, a więc w praktyce poruszają się głównie w warunkach miejskich,
dysponują niedużymi autami typu SUV, a więc takimi, które zaliczyć można do grona popularnych crossoverów (np. BMW X1, Mitsubishi ASX czy Volskwagen T-Roc),
pokonują rocznie nie więcej niż ok. 10 000 km, co przełoży się na długą eksploatację opon całorocznych i wymierne korzyści ekonomiczne.