Koła, opony, felgi - lato, zima

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/22 16:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

tiguan220

Cytat: mms1994 w 2021/11/16 13:53Sam sobie zaprzeczasz, bo raz mówisz że bezpiczeństwo jest ważne, że ten 1m robi różnicę, a potem kupujesz oponę używaną, co do której nie ma gwarancji że jest w jaki kolwiek sposób bezpieczna. Byle rozgarnięty "mirek" od opon to przyzna.
I całe Twoje dbanie o to, żeby w razie czego najlepiej zahamować na nic się zda, bo zwyczajnie inaczej zadziałają systemy, bo wykryją różnice w sile hamowanie i z automatu spadnie wydajność
Tak, kupiłem oponę używaną 2 letnią z bieznikiem 6,5mm (bo moje opony były właśnie 2 letnie z dokładnie takim bieżnikiem). Została sprawdzona przez byle pana mirka na wulkanizacji, była cała, nie łatana, taka jak w opisie oferty sprzedaży. Tak, sam sobie zaprzeczam, tylko w czym? W tym, że takiej opony całorocznej 2 letniej z takim bieznikiem w odpowiednim rozmiarze byłby problem kupić tak jak napisałem? Czy mam po 1 sezonie wszystkie opony zmieniać bo jedna się uszkodziła? Może po każdej trasie mam zakładać nowy komplet? Odpłynąłeś...

tiguan220

Cytat: mms1994 w 2021/11/16 13:53Sam sobie zaprzeczasz, bo raz mówisz że bezpiczeństwo jest ważne, że ten 1m robi różnicę,
W testach wychodzi różnica w drodze hamowania z 50km/h na śniegu ponad 7m między zimową a całoroczną. Każdy metr robi różnicę a już na pewno 7 przy takiej prędkości.

tiguan220

Cytat: mms1994 w 2021/11/16 13:53I całe Twoje dbanie o to, żeby w razie czego najlepiej zahamować na nic się zda, bo zwyczajnie inaczej zadziałają systemy, bo wykryją różnice w sile hamowanie i z automatu spadnie wydajność
Widzę, że masz napęd 4x4. Zapewne wiesz, że wszystkie opony powinny być takie same. Tak samo jak poziom zużycia powinien być zbliżony we wszystkich oponach. Po to się zamienia opony miejscami żeby zużycie było równomierne. Z tymi systemami to nawet nie próbuje zrozumieć co miałeś na myśli

tiguan220

Cytat: Frodo w 2021/11/16 09:46Więc całkowicie nie zgadzam się z tezą @tiguan220 co dla wymagających a co nie.
Możesz się nie zgadzać, nic to nie zmienia. Najlepsza opona całoroczna nie ma podjazdu do najlepszych sezonowych - FAKT. Więc skoro wymagasz od opony najlepszych parametrów a kupujesz całoroczne to sam sobie przeczysz.

tiguan220

Kolejny poradnik dla wymagających:

Wady ogumienia wielosezonowego
Szereg korzyści wynikających z eksploatacji ogumienia całorocznego należy zestawić z ich najistotniejszymi wadami. Wśród nich warto wymienić:

gorsze właściwości jezdne na tle ogumienia sezonowego w warunkach skrajnych temperatur, wynikające z zastosowania kompromisowej mieszanki gumowej,
szybsze zużycie bieżnika, co w szczególności uwidacznia się podczas hamowania na suchej nawierzchni,
wyższy koszt zakupu, średnio o ok. 10-20%,
wyższe opory toczenia i zużycie paliwa w porównaniu do opon letnich.
Opony całoroczne do SUV-a – czy warto?
Czy warto zatem wybrać ogumienie całoroczne pod kątem aut typu SUV, mając na uwadze zarówno ich wady, jak i zalety? I tak, i nie, gdyż wiele zależy od stylu jazdy oraz intensywności eksploatacji pojazdu.

Opony całoroczne polecane do SUV-a dla kierowców, którzy:
nie osiągają wysokich prędkości, a więc w praktyce poruszają się głównie w warunkach miejskich,
dysponują niedużymi autami typu SUV, a więc takimi, które zaliczyć można do grona popularnych crossoverów (np. BMW X1, Mitsubishi ASX czy Volskwagen T-Roc),
pokonują rocznie nie więcej niż ok. 10 000 km, co przełoży się na długą eksploatację opon całorocznych i wymierne korzyści ekonomiczne.

Ad

Sa.


Nowe, ale zdecydownie nie nowo zrobione. 2018 rok??



Co to za oznaczenie M+S?



Ad


mms1994

Cytat: Ad w 2021/11/17 13:01Nowe, ale zdecydownie nie nowo zrobione. 2018 rok??
Już prawie 4 letnie ;)
Teoretycznie producenci przewidują, że opona może nawet 60mies czekać na sprzedaż jeśli dobrze przechowywana

Ad

Cytat: mms1994 w 2021/11/17 13:12
Cytat: Ad w 2021/11/17 13:01Nowe, ale zdecydownie nie nowo zrobione. 2018 rok??
Już prawie 4 letnie ;)
Teoretycznie producenci przewidują, że opona może nawet 60mies czekać na sprzedaż jeśli dobrze przechowywana
Problem jest taki, ze nigdy do konca nie wiadomo czy byly przechowywane dobrze. Chyba nie powinienem narzekac bo udalo mi sie je kupic w dobrej cenie, ale nastepnym razem doplace te pare set zlotych, zeby miec nowe nowe. Wtedy nie trzeba nic zgadywac

mms1994

Jak kupisz 50% taniej good deal, ale jak niektórzy sprzedają takie np 5% taniej niz tegoroczne na allegro to trochę nie porozumienie ;)

Ad

Cytat: mms1994 w 2021/11/17 13:21
Jak kupisz 50% taniej good deal, ale jak niektórzy sprzedają takie np 5% taniej niz tegoroczne na allegro to trochę nie porozumienie ;)
50% to tylko uzywki. Szukalem pare dni i te byly najtansze ze wszystkich nowych. Tylko pare stow (400-500) taniej od innych sklepow, ale inni tez nie sprzedawali produkcji 2021.

van_daal

Cytat: Ad w 2021/11/17 13:012018 rok??
Skąd taki wniosek? Na fotkach nie widać cechy.
Data produkcji jest nabijana w takiej owalnej wstawce (wstawka - bo zmiana co tydzień) i składa się z 4 cyfr z numerem tygodnia i rokiem (format: TTRR).

Ad

Cytat: van_daal w 2021/11/17 13:52
Cytat: Ad w 2021/11/17 13:012018 rok??
Skąd taki wniosek? Na fotkach nie widać cechy.
Data produkcji jest nabijana w takiej owalnej wstawce (wstawka - bo zmiana co tydzień) i składa się z 4 cyfr z numerem tygodnia i rokiem (format: TTRR).
Trzy maja 4718, jedna 4818, wiec wychodzi na to ze 2018.
Firma od ktorej kupilem mowi o sobie, ze sa serwisem Mercedesa, takze teoretycznie powinno byc ok.

Wygladaja dobrze, ale nie jestem ekspertem. Mialy troche suchych pajakow i pajeczyn na sobie, wiec nie wyglada na to, ze lezaly w wodzie.

Zobaczymy co powiedza podczas zakladanie. Musze czekac tydzien, do srody, bo terminow brak. W przyszlym tyg ma byc snieg, wiec mam nadzieje, ze zdarze.

tiguan220

Cytat: Ad w 2021/11/17 13:01Sa.
Czemu akurat ten model? Opona leciwa, z 2013 roku.
W 2013 i 2014 zajmowała pierwsze miejsce w testach. Obecnie raczej środek/koniec stawki premium. Ciągle lepsza od całorocznej.