Koła, opony, felgi - lato, zima

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/22 16:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

tiguan220

Cytat: van_daal w 2021/11/15 13:14Ależ jest kompromis: nie ma jednej opony letniej doskonałej na każdą sytuację i w każdym obszarze. Jedne są lepsze na sucho inne na mokro. Jedne są ciche inne głośne, jedne szybciej się ścierają inne wolniej itd. Wybór opony - niezależnie od typu - zawsze jest jakimś kompromisem.
Mylisz się. Prosty przykład, obecnie są przynajmniej 3 modele zimówek, które są ciche, oszczędne, rewelacyjnie hamują na mokrym i suchym. Mają w skali 6 stopniowej oceny od 5 do 6 w każdej z kategorii (np. trakcja, prowadzenie, aquaplaning, hamowanie, hałas, trwałość itp). Kupując takie opony nie idę na żaden kompromis.

van_daal

E tam. Na pewno któraś jest ciut lepsza w jednym a inna w drugim... ;)

tiguan220

Jest kompromis jak zaczynasz patrzeć na cenę i wybierasz w modelach o nieco gorszych parametrach. Jeżeli kupujesz np Michelin Alpin 6 albo Continental WinterContact, to nie idziesz na żaden kompromis. Obie mają najlepsze noty w poszczególnych kategoriach. Może masz na mysli jakieś wyścigi F1, tam faktycznie ma znaczenie slick czy semislick czy pada czy sucho. Ale nie o tym jest ten temat.

tiguan220

Cytat: van_daal w 2021/11/15 13:26E tam. Na pewno któraś jest ciut lepsza w jednym a inna w drugim...
Tak, ale to są tak znikome różnice, że można je pominąć. Natomiast porównując do nich oponę całoroczną różnica nie jest już znikoma.


van_daal

Podpisuję się obiema rękoma pod tym artykułem.
Co ciekawe: aż bije po oczach KOMPROMISEM! ;)


A teraz serio.
Czy możemy już podsumować, że każde porządne opony są dobre, o ile wybrane z należytą rozwagą i właściwie do okoliczności?

byq84

Jeżdzę na oponach całorocznych od 15 lat i nigdy mnie nie zawiodły podczas snieżycy i śniegu.
Wcześniej głównie na Goodyerach 4Seasons, Nexeny, Imperiale oraz Michelin CrossClimate.
O ostatnich wypowiem się krytycznie ponieważ po 3 latach straciły swoje właściwości na śniegu,
Oczywiście mój styl jest w 95 procentach miejski i czasem trasa.

Mave

... ciekawe te rozważania różnic w długości drogi hamowania - 10 metrów,  5 metrów ... skoro wystarczy 1,5  aby znaleźć się na środku skrzyżowania 😁 albo stanąć na przejściu dla pieszych zamiast przed ...

van_daal

Cytat: Mave w 2021/11/15 14:04skoro wystarczy 1,5  aby znaleźć się na środku skrzyżowania 😁 albo stanąć na przejściu dla pieszych zamiast przed
Kurde, ale musiałem fuksa mieć, bo jakoś nie pamiętam, bym się nie zatrzymał przed przejściem tudzież skrzyżowaniem...
:D

tiguan220

Cytat: van_daal w 2021/11/15 14:07Kurde, ale musiałem fuksa mieć, bo jakoś nie pamiętam, bym się nie zatrzymał przed przejściem tudzież skrzyżowaniem...
Nie widzę związku z drogą hamowania. Droga hamowania jest mierzona przy wciśniętym hamulcu w podłogę. Rozumiem, że nie hamujesz tak na co dzień, to nic niezwykłego.
W sytuacji awaryjnej te kilka metrów potrafi zrobić różnicę.

tiguan220

Cytat: tiguan220 w 2021/11/15 13:33Podpisuję się obiema rękoma pod tym artykułem.
Co ciekawe: aż bije po oczach KOMPROMISEM!
Kompromis to jest wtedy jak rezygnujesz z czegoś ale dostajesz coś w zamian. Zrezygnowałeś z lepszych parametrów a nie dostałeś nic w zamian.
Gdzie tu jest kompromis?

MArek

Cytat: tiguan220 w 2021/11/15 14:34Gdzie tu jest kompromis?
Ktoś kto jeździ niewiele musi wymieniać komplet co 4-5 lat. W przypadku opon całorocznych jeden komplet lub dwa komplety w przypadku lato/zima.
W przypadku opon np 20" nie mała oszczędność. Pomijając przekładanie i składowanie sezonowe opon.

Mave

Cytat: van_daal w 2021/11/15 14:07
Cytat: Mave w 2021/11/15 14:04skoro wystarczy 1,5  aby znaleźć się na środku skrzyżowania 😁 albo stanąć na przejściu dla pieszych zamiast przed
Kurde, ale musiałem fuksa mieć, bo jakoś nie pamiętam, bym się nie zatrzymał przed przejściem tudzież skrzyżowaniem...
:D
... to był przykład dla zobrazowania zagadnienia dotyczącego różnicy w drodze hamowania i uświadomienia że czasem nawet 0,5 metra ratuje życie.


p.s - moim zdaniem jak coś jest uniwersalne  ... to do niczego nie pasuje dobrze

MArek

Cytat: Mave w 2021/11/15 14:58to był przykład dla zobrazowania zagadnienia dotyczącego różnicy w drodze hamowania i uświadomienia że czasem nawet 0,5 metra ratuje życie
Ciekawe czy wybierając samochód brałeś to pod uwagę?

Mave

Cytat: MArek w 2021/11/15 15:00
Cytat: Mave w 2021/11/15 14:58to był przykład dla zobrazowania zagadnienia dotyczącego różnicy w drodze hamowania i uświadomienia że czasem nawet 0,5 metra ratuje życie
Ciekawe czy wybierając samochód brałeś to pod uwagę?
... mowa tu o oponach, więc miałem już komplet zimowych kół zanim odebrałem samochód, ale samochód również ma parę systemów które pomagają


p.s - rozumie jak ktoś kieruje się oszczędnością OK jest to sprawa indywidualna ale nie rozumie jak ktoś pisze że opony wielosezonowe nie różnią się od letnich w lecie i zimowych w zimie.