Koła, opony, felgi - lato, zima

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/22 16:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

Charls

Cytat: Frodo w 2020/11/20 11:33Przecież Tig II bez DCC (nie wiem jak ze sportowym zawieszeniem, nie wiem jak w Tigu I) kołysze się jak kaczka (!) na zakrętach, tak że jest *bardzo nieprzyjemnie* długo zanim puszczają opony... Przecież nawet pierwsza lepsza Octavia dużo lepiej zachowuje się na zakrętach
Oj nie, mój Tig I FL na zawiasie sport i kołach 19 wygląda co prawda jak kiosk na kółkach ale bujania tu nie uświadczysz, sztywny jak gokart aż do przesady



Cytat: Frodo w 2020/11/20 11:33Octavia dużo lepiej zachowuje się na zakrętach, nawet na 16"
[/size]
Jeśli porownujesz do Tiga na 16 czy 17 na zwykłym zawieszeniu to tak

Frodo

Cytat: Charls w 2020/11/20 13:01
Cytat: Frodo w 2020/11/20 11:33Octavia dużo lepiej zachowuje się na zakrętach, nawet na 16"
Jeśli porownujesz do Tiga na 16 czy 17 na zwykłym zawieszeniu to tak
Z autopsji komentarz moich dzieci po jeździe testowej w Tigu II 190 TSI z 18: "strasznie bujało" na zakrętach, coś tam piszczały jak wszedłem trochę szybciej w zjazd z autostrady. Żona potwierdziła, a ja uznałem że fatalnie (dużo gorzej niż np. w Atece z 18 bez DCC - też tesowałem, było dużo lepiej). Jeździli ze mną w wakacje Octavią z 16 na gorszych zakrętach niż jazda testowa i nigdy się na to nie uskarżali... Ja też czułem się dużo pewniej.
Z DCC zupełnie inna bajka! Osobiście jestem zachwycony (dużo lepsze niż np. DCC w Atece - wiem bo miałem).

MArek

Cytat: Frodo w 2020/11/20 14:08
Cytat: Charls w 2020/11/20 13:01
Cytat: Frodo w 2020/11/20 11:33Octavia dużo lepiej zachowuje się na zakrętach, nawet na 16"
Jeśli porownujesz do Tiga na 16 czy 17 na zwykłym zawieszeniu to tak
Z autopsji komentarz moich dzieci po jeździe testowej w Tigu II z 18: "strasznie bujało" na zakrętach, coś tam piszczały jak wszedłem trochę szybciej w zjazd z autostrady. Żona potwierdziła, a ja uznałem że fatalnie (dużo gorzej niż np. w Atece bez DCC - też tesowałem, było dużo lepiej). Jeździli ze mną w wakacje Octavią z 16 na gorszych zakrętach niż jazda testowa i nigdy się na to nie uskarżali... Ja też czułem się *dużo* pewniej.
Z DCC zupełnie jest inna bajka! Osobiście jestem zachwycony (dużo lepsze niż np. DCC w Atece - wiem bo miałem).
Zawieszenie sportowe i koła 20" i nie ma ma mowy o bujaniu. Auto jak po sznureczku jedzie. Nie wiem jak się ma do DCC. Do prowadzenia DCC dla mnie zbędne  ale już do komfortu czasem by się przydało.

Frodo

W DCC doceniam przede wszystkim jego *dynamiczny* (litera D w nazwie) charakter. Wg potrzeb może usztywniać dowolne amortyzatory i w różnym zakresie na nierównościach, zakrętach, podczas ostrego hamowania itp. i to nawet w trybie komfort. Znam auta, które świetnie radzą sobie bez tego, ale w SUVie to dla mnie opcja nr 1 po układzie napędowym oczywiście: komfort i sport w jednym (wiadomo bez przesady - środka ciężkości to nie zmienia).[/font]

mariobravox

Mam 18/235/55. Czy da się założyc 225? Opony są sporo tańsze

Fircyk

Wszystko możesz  jak auto twoje. Użyj kalkulatora rozmiarów. Ubezpieczenie czy gwarancja to są  tematy i znane, więc szkoda pisać.

Charls

Cytat: mariobravox w 2020/11/21 11:55Czy da się założyc 225? Opony są sporo tańsze
Jesteś pewny że są sporo tańsze? a jaki profil chcesz założyć przy 225?

mariobravox

Nie zastanawiałem się nad tym, sprawdzałem w obu przypadkach profil 55. 235 od 400zł 225 od 250 zł na oponeo

lebski

Witam, Odrazu mówię że przeczytałem cały wątek o oponach!  :D


Czy ktoś używał łańcuchów Konig/Thule K-Summit dedykowanych do aut bez miejsca na tradycyjne łańcuchy? Cena wydaję się kosmiczna ale jest to jakieś konkretne rozwiązanie dla Tiguana z kołami 18+.


https://www.taurus.info.pl/pl/p/Koenig%20K-Summit%20XL%20gr.55/15293?utm_source=lancuchypl&utm_medium=www&utm_campaign=produkt


Pozdrawiam.

mms1994

W Polsce przejdzie, ale bałbym się tym w Alpy jechać ;)

lebski

#640
Cytat: mms1994 w 2020/12/09 21:20W Polsce przejdzie, ale bałbym się tym w Alpy jechać ;)



Ale pod jakim względem nie poradzenia sobie z podjazdem czy nie przejścia ewentualnej kontroli? Wydaję mi się, że to są pełnowartościowe łancuchy na opony a nie jakieś typu "łańcuchy w spray-u".


Poniżej zdjęcia opon 235/50/R19 na kołach Srebring 8.5 dla mających wątpliwości co do takiego kompletu.


mms1994

Cytat: lebski w 2020/12/10 13:50Ale pod jakim względem nie poradzenia sobie z podjazdem czy nie przejścia ewentualnej kontroli?
VW zahomologował tylko 17tki dla użytku z łańcuchami, kraje o bardziej restrykcyjnym podejściu do przepisów (Niemcy, Austra, Szwajcaria) tego się trzymają. Możesz zrobić 10tys km tam i wrócić i nic, a mogą Cię zatrzymać i w najlepszym wypadku dostaniesz mandat ;)
"Homologacje / gwarancje / zgodność:  Ö-Norm 5117, UNI 11313, TUV." te normy określają że łańcuch jest dopuszczony do ruchu na drogach publicznych, ale nadal to nie znaczy że możesz założyć na każdym aucie (w teorii, w praktyce 99% osób nawet tego nie weryfikuje)

MrBlacker

TUTAJ oraz TUTAJ pisałem o tym.
Wałkowałem ten temat dość długo  i zgodnie z przepisami łańcuchy muszą mieć odpowiednią homologację (najlepiej spełniać wymagania normy austriackiej ONORM V5117) i to wystarczy co do zgodności z przepisami w krajach europejskich.
Co prawda gdzieś czytałem, że prawo w Austrii zabrania stosowania tzw. łańcuchów drabinkowych, ale jeśli spełniają normę ONORM V5117 to chyba można je leganie użytkować.

Do mojego auta z kołami 235/55 R18 idealnie pasują łańcuchy PEWAG SERVO SPORT 7MM RSS 79.

e131

Witam, czy ktoś próbował zamontować do zwykłego tiga II felgi 8.5jx19h2, et30?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Fircyk

Bedzie wystawało  ja zakładałem 19x8 et 28 i wystawało prawie 1cm
max są felgi  Rline 19x8,5 et 38 i to będzie  dla co nie których za dużo.