Koła, opony, felgi - lato, zima

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/22 16:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

Michał

Miałem Nokiany WR4 w poprzednim aucie. Przejeździłem 3 zimy i jeszcze je sprzedałem wraz z autem. Nie miałem z nimi najmniejszych problemów. Sprawowały się w zimie znakomicie i były cichsze od moich letnich opon (też Nokiany).

Kabe

Ja mam już któreś z kolei Nokiany zimowe, mają plusy i minusy. 
Bardzo dobre na śnieg to ich mocna strona (jak jedziesz w góry na narty to będziesz zadowolony)
Minus, który potwierdza wiele osób to guma szybko twardnieje i tracą parametry. Pierwsze 3 zimy jest OK, 4 sezon już słabo bo guma robi się twarda i tracą parametry.

e131

Witam, może ktoś się orientuje. Mam felgi nissan 18 cali z et43, zastanawiam się nad dystansami z wiadomych przyczyn. Jakiej szerokości dystanse można było by dołożyć, żeby nie przesadzić? Może ktoś dokładał i ma zdjęcia?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Frodo

Cytat: e131 w 2020/10/20 21:16
Witam, może ktoś się orientuje. Mam felgi nissan 18 cali z et43, zastanawiam się nad dystansami z wiadomych przyczyn. Jakiej szerokości dystanse można było by dołożyć, żeby nie przesadzić? Może ktoś dokładał i ma zdjęcia?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zależy jaka szerokość opon i felg, jaki Tig i co chcesz osiągnąć. Ja np. w Tigu II R-Line obliczyłem, że przy oponach 235/55R18, dystanse 15 przy takich felgach wysuną zewnętrzną krawędź do miejsca, w którym są *opony* z fabrycznymi felgami 20" Suzuka (5 na ET43->ET38 i 10 na szerokość opony 235->255 (czyli 1 cm z każdej strony)), niestety felga będzie bardziej schowana jeśli masz np. 7.
Kupiłem już 2x15 w tym celu, ale choroba mnie zmogła, więc póki co nie mam zdjęć.

e131

Te Nissan 18, to tak, fabryczne, szerokość 7, opony 235/55. Bez pakietu R-line. Mam wrażenie, że fabrycznie dosyć są mocno schowane, co się odbija na wyglądzie i na utrzymaniu na drodze, moim zdaniem(bazuję tu tylko na fizyce, mogę się mylić).
A masz może link do sklepu gdzie zakupiłeś dystanse? 15mm dystans to ile ET ostatecznie? 43-15=28?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ellah

Ktos juz kupil jakies zimowki? Co jest modne w tym sezonie ;)?


e131

Ja kupiłem nowe opony Hankooka Evo3 w330a w wersji x(nowe tegoroczne). W porównaniu do 3 letnich continentali, jestem mile zaskoczony póki co.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

ellah

Cytat: e131 w 2020/10/21 12:41
Ja kupiłem nowe opony Hankooka Evo3 w330a w wersji x(nowe tegoroczne). W porównaniu do 3 letnich continentali, jestem mile zaskoczony póki co.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk


tez sie na nie czaje, widzialem ze dopiero sie pojawily - brak testow jeszcze, co Cie przekonalo?


e131

W sumie to całkiem dobre wyniki testów poprzednika z zeszłego roku. Kategorie przyczepności na mokrym są odpowiednie, nie gorsze niż na innych z półki premium. Wedlug producenta radzą sobie tak samo jak te przedstawione w zeszłym roku. Cena. Gwarancja dożywotnia - cokolwiek to znaczy, ale jest.
Nie znalazłem natomiast informacji co zmienili w wersji z X.


Jak już mam, jeździłem po mokrych ulicach asfaltowych na razie, to radzą sobie bardzo dobrze, nawet przy ruszaniu nie miałem żadnych poślizgów. Odprowadzają wodę całkiem dobrze. Są cichsze od contisportcontact 5. Chociaż bieżnik bardziej wskazuje na radzenie sobie ze śniegiem. Jestem zadowolony z zakupu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

e131

Może też tak, czytając o innych oponach, które powiedzmy były w granicy dołożenia 100zl na sztuce, to w cale nie były lepsze, albo dużo lepsze.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Frodo

Cytat: e131 w 2020/10/20 21:42
Te Nissan 18, to tak, fabryczne, szerokość 7, opony 235/55. Bez pakietu R-line. Mam wrażenie, że fabrycznie dosyć są mocno schowane, co się odbija na wyglądzie i na utrzymaniu na drodze, moim zdaniem(bazuję tu tylko na fizyce, mogę się mylić).
A masz może link do sklepu gdzie zakupiłeś dystanse? 15mm dystans to ile ET ostatecznie? 43-15=28?
Zgadza się z ET. Kupiłem używane, póki co tylko 2 szt. Polecam dobre np. Eibach "Made in Germany" bo mają TUV i ABE - jest konfigurator na stronie eibach.pl i można dobrać wg modelu i silnika, a następnie poszukać najlepszej ceny.
Jeśli wybierzesz zestaw bez śrub, to kupiłbym równie dobre np. tej samej firmy (np. do 15 będzie długość gwintu 27+15=42 lub 43 mm) bo co jak co ale na śrubach, które trzymają koła bym nie oszczędzał... To już pewnie lepiej tańsze dystanse - powinny też być ok, ale trochę boję się braku TUV przy kontroli, szczególnie za granicą, a może "Made in Germany" robi większe wrażenie na policji niż goły metal. Szczególnie jeśli dany model jest dedykowany do Tiguana to może jednak inna rozmowa.

e131

Cytat: e131 w 2020/10/21 13:18
W sumie to całkiem dobre wyniki testów poprzednika z zeszłego roku. Kategorie przyczepności na mokrym są odpowiednie, nie gorsze niż na innych z półki premium. Wedlug producenta radzą sobie tak samo jak te przedstawione w zeszłym roku. Cena. Gwarancja dożywotnia - cokolwiek to znaczy, ale jest.
Nie znalazłem natomiast informacji co zmienili w wersji z X.


Jak już mam, jeździłem po mokrych ulicach asfaltowych na razie, to radzą sobie bardzo dobrze, nawet przy ruszaniu nie miałem żadnych poślizgów. Odprowadzają wodę całkiem dobrze. Są cichsze od contisportcontact 5. Chociaż bieżnik bardziej wskazuje na radzenie sobie ze śniegiem. Jestem zadowolony z zakupu.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Prostując i cytując sam siebie. Powyżej 145 przy temperaturze 13 stopni słychać wyciew tych oponach. Dobrze, że w naszym kraju nie wolno jeździć szybciej niż 140km/h ;-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Frodo

Cytat: Frodo w 2020/10/20 21:30
Cytat: e131 w 2020/10/20 21:16
Witam, może ktoś się orientuje. Mam felgi nissan 18 cali z et43, zastanawiam się nad dystansami z wiadomych przyczyn. Jakiej szerokości dystanse można było by dołożyć, żeby nie przesadzić? Może ktoś dokładał i ma zdjęcia?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zależy jaka szerokość opon i felg, jaki Tig i co chcesz osiągnąć. Ja np. w Tigu II R-Line obliczyłem, że przy oponach 235/55R18, dystanse 15 przy takich felgach wysuną zewnętrzną krawędź do miejsca, w którym są *opony* z fabrycznymi felgami 20" Suzuka (5 na ET43->ET38 i 10 na szerokość opony 235->255 (czyli 1 cm z każdej strony)), niestety felga będzie bardziej schowana jeśli masz np. 7.
Kupiłem już 2x15 w tym celu, ale choroba mnie zmogła, więc póki co nie mam zdjęć.
UPDATE: Właśnie spędziłem chwilę w garażu i Tig ma dystanse - przód 2x15, tył 2x20 do moich 18". Efekt super! Tego mi brakowało  ;D po pochopnej sprzedaży moich Suzuka 20".
Polecam dystanse... z dobrej jakości śrubami oczywiście!  ;) Do dziś jeszcze myślałem, że raczej muszę wymienić felgi i opony, a teraz to już jest w kategoriach: może kiedyś...
Przy okazji chyba wymienię przód też na 2x20 by bardziej podoba mi się mocowanie dystansów na śruby i kół do dystansów, co jest dostępne w tym rozmiarze (zamiast dłuższych śrub do 2x15, choć w praktyce 1 i 2 powinno być ok). Oczywiście lepiej od razu kupić fajne felgi, ale tak można się ratować jak ktoś ma inne...

e131

Cytat: Frodo w 2020/10/26 20:28
Cytat: Frodo w 2020/10/20 21:30
Cytat: e131 w 2020/10/20 21:16
Witam, może ktoś się orientuje. Mam felgi nissan 18 cali z et43, zastanawiam się nad dystansami z wiadomych przyczyn. Jakiej szerokości dystanse można było by dołożyć, żeby nie przesadzić? Może ktoś dokładał i ma zdjęcia?
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Zależy jaka szerokość opon i felg, jaki Tig i co chcesz osiągnąć. Ja np. w Tigu II R-Line obliczyłem, że przy oponach 235/55R18, dystanse 15 przy takich felgach wysuną zewnętrzną krawędź do miejsca, w którym są *opony* z fabrycznymi felgami 20" Suzuka (5 na ET43->ET38 i 10 na szerokość opony 235->255 (czyli 1 cm z każdej strony)), niestety felga będzie bardziej schowana jeśli masz np. 7.
Kupiłem już 2x15 w tym celu, ale choroba mnie zmogła, więc póki co nie mam zdjęć.
UPDATE: Właśnie spędziłem chwilę w garażu i Tig ma dystanse - przód 2x15, tył 2x20 do moich 18". Efekt super! Tego mi brakowało  ;D po pochopnej sprzedaży moich Suzuka 20".
Polecam dystanse... z dobrej jakości śrubami oczywiście!  ;) Do dziś jeszcze myślałem, że raczej muszę wymienić felgi i opony, a teraz to już jest w kategoriach: może kiedyś...
Przy okazji chyba wymienię przód też na 2x20 by bardziej podoba mi się mocowanie dystansów na śruby i kół do dystansów, co jest dostępne w tym rozmiarze (zamiast dłuższych śrub do 2x15, choć w praktyce 1 i 2 powinno być ok). Oczywiście lepiej od razu kupić fajne felgi, ale tak można się ratować jak ktoś ma inne...
A masz zdjęcie może? I eibach z przodu i tyłu? Jak skręcasz to nigdzie nie zahacza?


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Frodo

#584
 Wziąłem H&R bo przypadkowo ktoś sprzedawał używane w stanie praktycznie jak nowe dużo taniej - jakość zdaje się być równie dobra, tzn. bez najmniejszych zastrzeżeń, też "Made in Germany".
Musiałem zrobić zdjęcia bo nie miałem... Nic nie ociera.
Mam wrażenie, że nawet odczuwalnie pewniej sprawuje się na zakrętach. :D Z jednej strony kilka cm to mało w stosunku do rozstawu kół, ale z drugiej to dość dużo w stosunku do długości ramion zawieszenia. Fabrycznie na 20" był u mnie identyczny rozstaw zewnętrznych krawędzi kół z przodu i 1 cm mniej z tyłu - może faktycznie tak to lepiej pracuje. Środek koła, a to ma większe znaczenie dla geometrii zawieszenia, jest jeszcze bardziej wysunięty (mniejsze ET) niż fabrycznie. W każdym razie wrażenia wizualne i z jazdy są dobre!