Koła, opony, felgi - lato, zima

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/22 16:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

Charls


niggus

No raczej ma skoro pytałem się o ceny w ASO:)Tiguan chyba nie ma mniejszych kół niż 17" (zgaduje) a rozbieżność cen spora

Charls

Cytat: niggus w 2019/11/27 12:28No raczej ma skoro pytałem się o ceny w ASO:

@MrBlacker  pisał że poza ASO płacił 120 więc pod tym kątem pisałem posta. Poza tym dla mnie nie ma znaczenia kto i gdzie zmienia mi opony.

VWTIG

Mam letnie w rozmiarze 255x45 R 19, czy zimowe muszę w tym samym rozmiarze mieć? Czy muszą być dedykowane do SUV czy poprostu osobowe? E

Ewentualnie jeśli ktoś mógłby cos polecić to z góry dziękuję.

spec556

Muszą być dedykowane do SUVów, u siebie mam felgi Victoria lato/zima zakładam ten sam rozmiar 235/50/19
Na zime mam Nokian WR4 SUV  235/50 R19 99 V
Bardzo dobre opony, trzeba tylko dopilnować by były wyprodukowane w Finlandii a nie w Rosji.

mms1994

Jak nie mieszkasz w górach to polecam Pilot Alpin SUV ;)

Charls

Cytat: spec556 w 2019/12/11 13:00Muszą być dedykowane do SUVów,
Wcale nie muszą, to marketing, w 4WD wystarczą XL a w FWD wystarczą wręcz zwykłe bez żadnych oznaczeń typu SUV czy XL

VWTIG

Czy majac rozmiar 255x45R19 zmuszony jestem zimowe tez kupić dokłądnie w tym rozmiarze? Czy ktoś tez mierzył się z takim wyborem?

spec556

Marketing marketingiem...  cyt. popularny portal motoryzacyjny....

[/font][/size]
Opony zimowe produkowane do samochodów typu SUV mają nieco inną budowę i charakter mieszanki niż ogumienie do zwykłych aut osobowych. Produkty te są specjalnie wzmacniane, a ich konstrukcja jest dostosowywana do wagi samochodu i jego mocy.

iks

Cytat: VWTIG w 2019/12/11 16:55
Czy majac rozmiar 255x45R19 zmuszony jestem zimowe tez kupić dokłądnie w tym rozmiarze? Czy ktoś tez mierzył się z takim wyborem?
Jeśli nie chcesz kupować drugiego kompletu felg to tak.

MrBlacker

Pisałem już o tym wcześniej, ale przypomnę. ;)

Opony XL to przede wszystkim auta powyżej 2,5 ton. Dodatkowo takie opony są mniej ekonomiczne (większe opory toczenia) i mniej komfortowe (głośniejsze).
Pozwalają one na zastosowanie większego ciśnienia w oponie w celu uzyskania większej nośności. Przykładowo dla zwykłej opony z nominalnym ciśnieniem 2,5 bara odpowiednikiem jest opona XL z nominalnym ciśnieniem 2,9 bara.

Moje letnie to Hankook Ventus S1 evo2 SUV (takie dostałem z autem) z indeksem 100V bez XL, ale za to samouszczelniające. Maksymalne obciążenie to 800 kg na oponę przy maksymalnym ciśnieniu 3,5 bara i przy maksymalnej prędkości przy 240 km/h.
A moje zimówki to Continental WinterContact TS 850 P (to już mój wybór) z indeksem 100H również bez XL i również samouszczelniające. Maksymalne obciążenie to 800 kg na oponę przy maksymalnym ciśnieniu 3,5 bara i przy maksymalnej prędkości 210 km/h.
Zarówno te letnie i te zimowe  wg producentów są dedykowane do mojego auta (Tiguan Allspace 2.0 TSI 4motion 132 kW).

Ale powiedzmy sobie szczerze nasze auta to nie prawdziwe SUVy (waga poniżej 2 ton) tylko takie podwyższone osobowe kombi.
Osobiście uważam, że nie ma sensu stosowania opon wzmocnionych (XL), wystarczą dobre opony dedykowane do naszego "SUV'a". Na stronach większości producentów możemy dobrać opony pod kątem konkretnej marki, modelu i silnika.
Dla mnie ważne jest też, aby opony miały rant ochronny i były samouszczelniające.

Charls

#401
To wszystko czysta teoria nie mająca związku z rzeczywistością. XL miałem w BMW X1, miałem w A6 a nawet na A4 i w użytkowaniu niczym się nie różniły od zwykłych, za dużo bierzecie sobie teorii  do bani (bez obrazy  :) ) więc czy to będą zwykle czy XL żadna różnica
Poza tym pisząc że "wystarczą XL" oczywiście źle się wyraziłem, raczej równie dobrze mogą być, bynajmniej z własnych doświadczeń tak twierdzę

@MrBlacker Tiguan to taki twór i pseudo SUV, że z powodzeniem może jeździć na zwykłych oponach , jak każda osobówka klasy kompakt, średniej itp...

Cytat: spec556 w 2019/12/11 18:43Marketing marketingiem...  cyt. popularny portal motoryzacyjny....[/size]Opony zimowe produkowane do samochodów typu SUV mają nieco inną budowę i charakter mieszanki niż ogumienie do zwykłych aut osobowych. Produkty te są specjalnie wzmacniane, a ich konstrukcja jest dostosowywana do wagi samochodu i jego mocy.


To nadal zwykły marketing, jakiej wagi jakiej mocy, przecież to mrzonki

Charls

#402
Edit:
Dodam że mój Tig wyjechał jako nowy od dealera na Bridgestone BLIZZAK LM-32 255/40 R19 100 V (FR, XL)

byq84

Czekam na odbiór mojego R-Line, na pewno dostałeś 255/40 R19? a nie 255/45/19?[/size]

Skonek2000

Tygrysy, ja do swojego Allspace HL zamówiłem felgi Victoria Falls z oponami 235/50 R19, zastanawiam się czy nie zmienić jeszcze na jakieś 18 - powód opon w 235/50 R19 jakoś za wiele nie jest dostępnych i ceny kosmiczne.....Za to Victoriach wyglada zaje-fajnie ;-)
Jakieś sugestie Tygrysy ?