Koła, opony, felgi - lato, zima

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/22 16:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

iks

No i chcę kupić na zimę odpowiednik tych opon, o których pisałem wcześniej tylko w rozmiarze 255/45 R19 a tu okazuje się, że nie są wyszukiwane jako 4x4 nie mają też oznaczenia SUV. Wiecie może od czego to zależy i czy to ma jakieś znaczenie?


https://www.oponytanio.pl/rshop/Opony/Goodyear/UltraGrip-Performance-GEN-1/255-45-R19-104V-XL/R-357657





Charls

Istotne jest oznaczenie nie SUV a  XL - (Extra Load = RF) opona o wzmocnionej konstrukcji i podwyższonej nośności

tiguan220

Nie ma znaczenia, niby po co ma być wzmocniona?. Do tiga z 4x4 ma być ten sam bieżnik i rozmiar na wszystkich kolach żadna filozofia. Przy przekładce  warto zmieniać opony z przodu na tył i po przekątnej, z przodu opony zużywają się szybciej i w tym przypadku 4x4 nie ma nic do tego.

Charls

Niby nie ma ale ja tam w swoich autach które miały 4x4 wolałem mieć XL, to nie Polo ważące 1100 kg tylko prawie 1700, ale wymogu jako takiego nie ma

iks

A może ktoś ma na sprzedanie używane alufelgi 7 J x 19 ET 43?

iks

Czy w rozmiarze 255/45 R19 nie ma zimowych samouszczelniających? Nie mam nawet zestawu naprawczego więc wypadałoby takie kupić a tu posucha.

arekp

Ogólnie jest problem z samouszczelniającymi. Kupowałem teraz letnie do Tiguana (u mnie R18) i zrezygnowałem z samouszczelniających, bo musiałbym iść na kompromis jakościowy.



Jeśli ktoś będzie się rozglądać za letnimi, jestem zadowolony po przejechaniu prawie 3kkm: Continental PremiumContact 6 i na chwilę obecną bym polecił.

MrBlacker

W rozmiarze 235/55 R18 (fabryczny rozmiar dla Tiguana) łatwiej jest dostać opony samouszczelniające. Ja kupowałem właśnie takie opony zimowe marki Continental. ;)

W przypadku rozmiaru 255/45 R19 faktycznie nie można nic sensownego namierzyć. Natomiast są dostępne 235/50 R19, które Ci odradzałem. ;)

iks

@MrBlacker no wiem, ale właśnie nie chcę inwestować w drugie felgi teraz. No nic, pewnie skończy się na nie samo uszczelniających.

tiguan220

A fabrycznie tig jest na oponach wzmocnionych? Zależy to od 4motion i rozmiaru? Czy tak jak myślę żaden egzemplarz nie wyjeżdża na wzmocnionych oponach? Obejrzałem swoje 255 i nie widzę nigdzie XL jest za to SUV, to to samo?

Revo

U mnie na oponie jedynie widzę max load 775kg
215/65r17

MrBlacker

@tiguan220 oznaczenie XL i SUV to co innego.
Opony XL to przede wszystkim auta powyżej 2,5 ton. Dodatkowo takie opony są mniej ekonomiczne (większe opory toczenia) i mniej komfortowe (głośniejsze).
Pozwalają one na zastosowanie większego ciśnienia w oponie w celu uzyskania większej nośności. Przykładowo dla zwykłej opony z nominalnym ciśnieniem 2,5 bara odpowiednikiem jest opona XL z nominalnym ciśnieniem 2,9 bara.

Moje letnie to Hankook Ventus S1 evo2 SUV (niestety tylko klasa średnia ) z indeksem 100V bez XL, ale za to samouszczelniające.
Maksymalne obciążenie to 800 kg na oponę przy maksymalnym ciśnieniu 3,5 bara i przy maksymalnej prędkości przy 240 km/h.

A moje zimówki to Continental WinterContact TS 850 P z indeksem 100H również bez XL i również samouszczelniające oraz dedykowane do SUV'a 4x4.
Maksymalne obciążenie to 800 kg na oponę przy maksymalnym ciśnieniu 3,5 bara i przy maksymalnej prędkości 210 km/h.

Wg mnie konkretnie do tego auta nie ma sensu stosowania opon wzmocnionych (XL), wystarczą opony z półki premium dedykowane do SUV'a, ale koniecznie dodatkowo z rantem ochronnym. ;)

iks

A już wiem, że nic nie wiem. Te nasze oryginalne mają rant ochronny?

PS. Chcę kupić te, ktoś jeździ i zadowolony? Chyba mają tą ochronę - oznaczenie MFS:

https://www.oponeo.pl/dane-opony/goodyear-ug-performance-g1-255-45-r19-104-v-xl-mfs#258819513

Charls

#283
Cytat: MrBlacker w 2019/07/29 13:46Opony XL to przede wszystkim auta powyżej 2,5 ton
moje X1 e84 wyszło z fabryki na runflatach z oznaczeniem XL a jego waga to 1650 kg więc te 2,5 tony to raczej nie jest jakiś sztywny wyznacznik



Cytat: MrBlacker w 2019/07/29 13:46SUV to co innego.
to raczej taki marketing na zasadzie "skoro są auta typu SUV to stwórzmy opony o nazwie SUV", producenci tłumaczą, że niby coś tam ulepszyli

bajgos

Witam wszystkich na forum!

Jestem właśnie w trakcie wyboru nowego samochodu. Na krótkiej liście została Ateca i Tiguan.Proszę o poradę w temacie wielkości felg (17" Tulsa lub 18" Kingston) w połączeniu z DCC.
Wybrałem już wersje 2.0 TSI Comfortline + progresywny układ kierowniczy.
Nie zależy mi na większych felgach ze względu na wygląd - 17" Tulsa podobają mi się.Mam jednak wątpliwość czy 17" przy profilu opony 65 nie pozbawia DCC najważniejszych zalet.Chodzi mi o lepsze trzymanie w zakrętach w trybie sport oraz brak wpływu na komfort w trybie normalnym i komfortowym.Z drugiej strony przy 18" profil to 55 i nie wiem na ile to poprawia sytuację. Czy warto dopłacić do droższych felg, opon, większego zużycia paliwa i gorszej trakcji w zimie.