Koła, opony, felgi - lato, zima

Zaczęty przez MrBlacker, 2018/06/22 16:06

Poprzedni wątek - Następny wątek

misiek

To dobrze wiedzieć bo w testach wypadają dobrze ale właśnie różne są opinie i dlatego sam już nie wiedziałem a cena ok. 100zl niższa od np Michelina.

TMP

Cytat: FPSPROJEKT w 2018/12/11 09:41a gdzie szukać świadectwa homologacji, dealer przekazuje klientowi?
Powinno być w komplecie dokumentów przekazywanych dealerowi od importera, nawet w dwóch wersjach: polskiej i niemieckiej. O ile dobrze pamiętam świadectwo homologacji jest wymagane do pierwszej rejestracji nowego samochodu. Przy leasingu zajmuje się tym leasignodawca, ale bez problemu uzyskałem kopię w/w dokumentów od dealera.

kabum

Mi się udało uzyskać te dane od Dealera  ;)

MrBlacker

To jest dokument, który dostajesz przy odbiorze auta - konieczny do rejestracji auta.
Dane trochę mało czytelne, ale są. :)

Ja dostałem od dealera jeszcze wyciąg homologacji kół dla mojego auta (z  ElsaPro), gdy oficjalnie zapytałem o możliwość zamontowania felg 18", ale o szerokości i ET niezgodnym z homologacją.


wrb

Na 19 na zimę zakładacie 235/50 czy 255/45?

rk


wrb

Dzięki. Też myślę właśnie o 235/50.

Rocko

Na zimę zawsze lepiej założyć węższą, bo przez to jest większy nacisk na cm2 i opona lepiej wgryza się w śnieg 🙂

arekp

Taka ciekawostka z dziś: po nie wiem ilu latach świętego spokoju, pod garaż dojechałem z kapciem. Koło dopompowałem, znalazłem malutki gwoździk w oponie między bieżnikiem, więc uznałem że skoro samouszczelniające, to wyciągam delikatnie.

Niestety peszek, syczy głośno. Wołam mobilną wulkanizację, gość inkasuje 100 PLN brutto i pokazuje mi, że gwoździk wbił się DOSŁOWNIE 1mm obok warstwy uszczelniającej, która wbrew temu czego się spodziewałem jest tylko na szerokości bieżnika, nie zachodzi w żaden sposób na boki opony.

MrBlacker


arekp

Continental z Contiseal. Jedno jest pewne, jak mi auto dało znać że coś jest nie halo, to z ciśnieniem 0,7 bara dojechałem do stacji i uzupełniłem powietrze.


Ale jak sprawdzić detale techniczne na stronie poniżej:


https://www.continental-tires.com/car/technology/extended-mobility-main/contiseal


to warstwa uszczelniająca zdaje się być rozlana znacznie poza bieżnik. U mnie malutki gwoździk, o średnicy poniżej 1mm był na wysokości ostatniego, cieńkiego rowka bieżnika i to już było poza uszczelniaczem.

MrBlacker

Też mam teraz zimówki Continental (WinterContact TS850P FR CONTISEAL 235/55 R18 100H) i jak je zakładałem to wydawało mi się , że ta warstwa jest dość szeroka i wychodzi poza bieżnik.
@arekp jaki masz model?

arekp

#192
Sprawdzę później jak będę przy samochodzie, ale to model z 2016 roku.


EDIT: TS850P w rozmiarze 215/65 R17

spec556

Panowie, jakie ciśnienie do zimówek 235/50/19? :)

rk

Takie jak na tabliczce z ciśnieniem. Ja jeżdżę na ciśnieniu komfortowym (oznaczone jako mała ikonka 'i') 2,3 bara.