Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/20 11:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

Ad

Ja wlasnie wrocilem od ASO. Serwis mial byc 1300. Klocki tarcze przod 2900. Konsultant powiedzial, ze udalo mu sie zbic ze wszystkiego jeszcze 500, wiec 3700 do zaplaty i dorzucil samochod zastepczy gratis. Nie odebralem samochodu jeszcze jednak. Zostal, bo zglosilem w koncu te zgrzyty spod samochodu podczas skrecania w lewo. Przejechalem sie z kierownikiem i samochod zostal. Powiedzial, ze najprawdopodobniej beda musieli sie konsultowac z VW w Niemczech. Nie brzmi to fajnie. Na razie smigam nowka sztuka Passatem za darmo. 4tys przejechane dopiero (a juz ktos porysowal klape).

MrBlacker


Ad

3700 za tarcze, klocki przod plus serwis

MrBlacker

To coś ten Twój serwis bardzo drogi.
Wg mojej kalkulacji z ASO VW za wymianę kompletu na przód i tył wyszło tylko 1000 zł, a i tak wydaje się to dość sporo.
Wydawało mi się, że serwisy VW mają podobne ceny, no drobne różnice mogą być, ale nie 2,5 raza więcej (licząc 500 zł za wymianę przodu wg mojej kalkulacji) za taką samą operację. ;)

Ad

Cytat: MrBlacker w 2022/01/21 15:03
To coś ten Twój serwis bardzo drogi.
Wg mojej kalkulacji z ASO VW za wymianę kompletu na przód i tył wyszło tylko 1000 zł, a i tak wydaje się to dość sporo.
Wydawało mi się, że serwisy VW mają podobne ceny, no drobne różnice mogą być, ale nie 2,5 raza więcej (licząc 500 zł za wymianę przodu wg mojej kalkulacji) za taką samą operację. ;)
To, ze drogo, to wiem :)
Napisalem powyzej jak to wyszlo.
Mialo byc za serwis 1300, za tarcze i klocki na przod 2900. Obnizyl mi 500zl, wiec 3700 do zaplaty za wszystko. Oprocz tego dali mi samochod zastepczy za darmo (na niewiadomo ile).
Jestem przekonany, ze jakbym robil hamulce gdzies indziej, to przynajmniej z tysiaka bym zaoszczedzil, ale juz zrobilem w ASO. Moze nastepnym razem zrobie gdzies indziej.

Kabe

Cytat: Kabe w 2022/01/21 10:43
Sprawdzę wieczorem numery części na mojej fakturze, bo mamy inne silniki, a klocki i tarcze podrożały z 3tys do 4,2tys przez 10 miesięcy. Ja serwis robiłem w Warszawie więc zakładam że nie jest tutaj najtaniej ... a jednak
Tył - klocki i tarcze takie same i każda tarcza podrożała 20pln, komplet klocków podrożał 25pln. Czyli niewielka różnica. Aaa zauważyłem że miałem rabat na części 5%, a kolega tylko 2,5%, więc różnicy brak.
Co do przodu to tutaj 1,4tsi ma tarczę 300mm, a 2.0tsi 180KM 340mm więc różnica w cenie jest prawie x2. Aż się zdziwiłem że takie różnice kosztowe pomiędzy wersjami/wielkościami tarcz i klocków.
Dwie tarcze wentylowane 300mm = 1035pln, 340mm = 1850pln.
Klocki ze wskaźnikiem do 300mm = 637pln, do 340mm = 1217pln.

Frodo

Może te 340 tarcze i klocki na dłużej wystarczają... obwód tarcz blisko 30% większy niż 300, nie wiem jak z rozmiarem klocków 
Co do tylnych, to o ile dobrze pamiętam co najmniej 240 TDI miało inne, może jakieś jeszcze,
a na przód o ile dobrze pamiętam były 3 różne w zależności od silnika.

Kabe

Cytat: Frodo w 2022/01/21 20:25Może te 340 tarcze i klocki na dłużej wystarczają... obwód tarcz blisko 30% większy niż 300, nie wiem jak z rozmiarem klocków
Nie bardzo chyba, u mnie 87tys tarcze 300mm wytrzymały. Dużo lepsze wyniki macie co do pierwszej wymiany klocków?

MrBlacker

Kompletny zestaw przód/tył tarcz i klocków został w sobotę wymieniony w ASO VW.
Przypominam, że miałem własne tarcze i klocki firmy TEXTAR (koszt zakupu 1250 zł).
Ostateczny koszt serwisu z 8,5% rabatem wyniósł niecałe 900 zł (szczegóły w załączniku).
Całkowity koszt 2150 zł.

Fircyk


Ad

Tarcze i klocki z przodu wymienione

Tarcza hamulcowa (wentylowana) - brutto 1193.40 x2
1 zest. klockow hamulc. ze wskaznikiem - brutto 872.10
robocizna za tarcze/klocki jakies 430zl
robocizna w sumie za wszystko 759
plus sruby, filtr powietrza, wymiana oleju i inne jakies tam pierdoly
w sumie 3611.

Co smieszne, to ze jak dzisiaj dzwonil koles z VW, ze samochod jest do odebrania, to mowil, ze faktura jest na 3740costam.

Oprocz tego wymienili mi gasnice przeterminowana i policzyli mnie 40zl za nowa (nie prosilem o wymiane).

arekp

Cytat: Kabe w 2022/01/21 20:57
Nie bardzo chyba, u mnie 87tys tarcze 300mm wytrzymały. Dużo lepsze wyniki macie co do pierwszej wymiany klocków?

Dam Tobie znać jak będę wymieniał. 88k km i serwis nadal stwierdza, że się nie kwalifikują do wymiany ;-)

MrBlacker

Zastanawiam się czy ja za dużo hamuję czy po prostu słabe klocki miałem zamontowane fabrycznie.
44000 km i klocki przód 2,5 mm tylko. Serwis sygnalizował mi już pół roku temu, że będzie trzeba wymieniać.

Fircyk

Zestaw czeka, 355mm/ 34MM tarcze dwuczęściowe i zacisk GOLF 8r/GTI dwutłoczkowy.  Na tył  jeszcze czekam.

Kabe

Cytat: MrBlacker w 2022/01/27 14:20Zastanawiam się czy ja za dużo hamuję
Dokładnie, za dużo jeździsz i za dużo hamujesz  ;D