Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/20 11:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

tiguan220

Cytat: rk w 2019/06/07 15:00przypomnij mi, kiedy wyprodukowało się twoje auto?
luty 2018

iks

A powiedzcie jeszcze bo tak dmuchając na zimne zacząłem do minimum ograniczać ręczny i auto hold w sumie też. Czy jeśli trzymam po prostu nogę na hamulcu żeby z DSG nie pojechać np na światłach, to mogę to robić długo? Oczywiście naturalnym jest, że jak akurat będzie się właśnie dopiero zmieniało światło na czerwone to pewnie wrzucę auto hold ale gdyby nie to mogę trzymać nogę na hamulcu nawet 2-3 minuty itd., nic się nie dzieje wtedy, żużycie, "spalenie hamulców"?

Tiggy

Cytat: iks w 2019/07/03 12:03
A powiedzcie jeszcze bo tak dmuchając na zimne zacząłem do minimum ograniczać ręczny i auto hold w sumie też. Czy jeśli trzymam po prostu nogę na hamulcu żeby z DSG nie pojechać np na światłach, to mogę to robić długo? Oczywiście naturalnym jest, że jak akurat będzie się właśnie dopiero zmieniało światło na czerwone to pewnie wrzucę auto hold ale gdyby nie to mogę trzymać nogę na hamulcu nawet 2-3 minuty itd., nic się nie dzieje wtedy, żużycie, "spalenie hamulców"?
Z ręcznym to jest tak, że najczęściej psuje się wtedy, kiedy jest używany 'od święta.' Jak każdy podzespół w aucie jest po to aby go używać a nie oszczędzać.We wszystkich autach gdzie je miałem używałem AH/automatycznego ręcznego regularnie i nie widzę negatywnych skutków.
Wracając do Twojego pytania - skutków ubocznych nie będzie (no może poza tym, że prawa noga będzie Cię boleć). W ten sposób jeździło się automatami przez X lat, kiedy nie montowano AH.

rk

U mnie w Golfie wszystko było OK (po 70000 km tarcze były zdrowe), w Tiguanie trudno powiedzieć, czy to wina AH czy po prostu materiału/konstrukcji. Raczej stawiam na materiał tarcz (przynajmniej u mnie). Serwisy twierdzą, że auta z AH/elektrycznym hamulcem postojowym  szybciej wymieniają tarcze z tyłu niż z przodu, ale to też może być kwestia np. cieńszych fabrycznych tarcz.

DSG co prawda różni się od klasycznych skrzyń automatycznych, ale po zatrzymaniu rozprzęga się, więc nie ma problemu i tak jak napisał @Tiggy będzie Cię jedynie bolała noga. Chyba, że chcesz ruszyć pod górkę to wtedy auto może się stoczyć i tutaj AH pomaga. Z DSG należy unikać jedynie długotrwałego 'pełzania', tym bardziej pod górkę (np. wyjazdy z garaży itp.). Wyjeżdżając po wzniesieniu lepiej jechac ciut szybciej, jak warunki na to pozwalają (pełne zasprzęglenie)

Czy jeździć z AH czy bez (ew. czasami załączać) ? To zależy jak ci wygodniej;) Z ręcznego na pewno warto korzystać od czasu do czasu, bo inaczej będzie problem w przyszłości z działaniem.



iks


MrBlacker

Ale przecież ręczny automatycznie jest włączany na postoju po przestawieniu DSG w tryb P? Czy się mylę?
Jeśli tak to wtedy chyba nie ma potrzeby dodatkowego jego używania, aby cały czas działał prawidłowo i w przyszłości nie było z nim problemów.

Charls

Cytat: rk w 2019/07/03 12:49DSG należy unikać jedynie długotrwałego 'pełzania'
Czy przypadkiem po całkowitym puszczeniu hamulca D1 już  jest "zasprzeglelone"  calkowicie a przy delikatnym trzymaniu na hamulcu i pełzaniu wówczas jest efekt "połsprzegła"? Jeżeli tak to nie może mieć negatywnego wpływu

iks

@MrBlacker jeśli nie jest włączony auto-hold to ręczny się sam "nie zaciąga".

MrBlacker

Cytat: iks w 2019/07/03 13:37
@MrBlacker jeśli nie jest włączony auto-hold to ręczny się sam "nie zaciąga".

Po zatrzymaniu na skrzyżowaniu masz rację, ale na postoju jak przełączysz DSG w tryb P to ręczny włącza się i nie trzeba mieć włączonego AH.
Przynajmniej tak jest u mnie. Po zatrzymaniu i przestawieniu DSG w tryb P nie muszę dodatkowo włączać hamulca ręcznego, bo dzieje się to automatycznie.

rk

#84
Cytat: Charls w 2019/07/03 13:27
Cytat: rk w 2019/07/03 12:49DSG należy unikać jedynie długotrwałego 'pełzania'
Czy przypadkiem po całkowitym puszczeniu hamulca D1 już  jest "zasprzeglelone"  calkowicie a przy delikatnym trzymaniu na hamulcu i pełzaniu wówczas jest efekt "połsprzegła"? Jeżeli tak to nie może mieć negatywnego wpływu
Wydaje mi się, że po całkowitym puszczeniu hamulca tarcze nie są w pełni zasprzęglone. Dzieje się to jedynie od pewnej prędkości. Tzn. możliwe jest pełzanie bez naciśniętego pedału gazu i hamulca. To się może dziać podobno również na 2 biegu i wolnej jeździe (do sprawdzenia). Ostatnio pojawiło się trochę informacji/plotek, że niektóre nowsze , skrzynie DSG potrafią się zasprzęglać i wysprzęglać co chwilę eliminując efekt 'þółsprzęgła'. Tak naprawdę najłatwiej to sprawdzić VCDSem chyba.

Cytat: MrBlacker w 2019/07/03 13:42
Po zatrzymaniu na skrzyżowaniu masz rację, ale na postoju jak przełączysz DSG w tryb P to ręczny włącza się i nie trzeba mieć włączonego AH.
Przynajmniej tak jest u mnie. Po zatrzymaniu i przestawieniu DSG w tryb P nie muszę dodatkowo włączać hamulca ręcznego, bo dzieje się to automatycznie.
Zaciąga się ręczny i widzisz to po diodzie na dźwigni ręcznego z wyłączonym AH??? Czy może włącza się blokada skrzyni ?

Charls

Na P hamulec się nie zaciąga bo mogę bujnąć autem w przód i tył, jest tylko blokada skrzyni i kół przednich, przynajmniej u mnie w DQ500

rk

Tak jest też u mnie (chyba, że czegoś nie zauważyłem), stąd też moje pytanie do @MrBlacker

iks

U mnie też, jeśli nie jest włączony auto-hold to ręczny się nie zaciąga po przejściu na P. Dzięki temu przestałem korzystać z ręcznego w garażu bo i po co, płasko jest nigdzie auto się nie stoczy.

MrBlacker

Przed chwilą sprawdziłem w aucie i instrukcji, faktycznie macie rację.
Przy DSG ustawionym na P włącza się mechaniczna blokada kół napędowych, a nie elektroniczny hamulec postojowy (tzw. ręczny).
Przyzwyczaiłem się do AH (rzadko jeżdżę bez) i chyba to mnie zmyliło. ;)

Charls

Przy AH zużycie tylnych tarcz może być przyśpieszone, to raczej naturalne