Klocki i tarcze hamulcowe - zużycie

Zaczęty przez VENOM, 2018/06/20 11:10

Poprzedni wątek - Następny wątek

asta

@westsajd to żeś mnie zaimponował z tą wymianą, jutro do nich jadę

asta

temat tych tarcz to tropiłem jakiś czas temu. W T2 w zależności od silnika, masy czy czego są różne tarcze. W 1.4 z tyłu sa te najmniejsze i tu był problem bo wyszła jakaś badziewiasta produkcja. Te same były też w passatach i tam też był problem.

mms1994

Cytat: mms1994 w 2020/03/31 11:47ć długim postoju (ponad 3tyg), m. in. kwarantanna ^^ tarcze tylne trochę hałasują przy hamowaniu "szumią". Przód ładnie się wyczyścił po paru hamowaniach 100-0. Znacie jakiś sposób/pomysł na rozwiązanie tego problemu?  Nie uśmiecha mi się wymieniać tarcz i klocków z tyłu po nie całych 8tys przebiegu
Byłem dziś w ASO. Wszyscy serwisanci zgodni, że wina materiału (klocka lub tarczy). Poszło zapytanie o zgodę na pokrycie kosztów naprawy przez gwaranta. Okaże się czy będzie. Była akcja serwisowa na Superba, Kodiaqa, Passata, Touarega, Tarraco, tylko nie na Tiga xd

mariobravox

I w Aertonie szczególnie się sypały z tyłu.

iks

Wy lepiej powiedzcie dlaczego my "się godzimy" na tą rdzę na piastach. Dla mnie to jest skandal żeby auta za taką kasę, tak wyglądały po kilku miesiącach. Ja oczywiście z tym walczę, ale już wiele miesięcy trwają przepychanki. Kolega jeden pisał, że w końcu mu serwis pomalował ale po jakimś czasie znowu wylazło. Dla mnie to porażka. Ktokolwiek wrzuci zdjęcia to ma ten syf.

mms1994

Cytat: mms1994 w 2020/05/12 19:31Byłem dziś w ASO. Wszyscy serwisanci zgodni, że wina materiału (klocka lub tarczy). Poszło zapytanie o zgodę na pokrycie kosztów naprawy przez gwaranta. Okaże się czy będzie. Była akcja serwisowa na Superba, Kodiaqa, Passata, Touarega, Tarraco, tylko nie na Tiga xd
Jest zgoda VW, bez żadnych problemów. Z innego aso wiem, że była seria w RM2020 z wadliwymi klockami z tylu

mariobravox


Stary w Mazdzie 6 choć złego słowa na auto nie powiem poza wyciszeniem miałem brązowe tarcze po 2 miesiącach max. Myślę że na statku już zbrązowiały.

asta

Cytat: mariobravox w 2020/05/15 22:36Jest zgoda VW, bez żadnych problemów. Z innego aso wiem, że była seria w RM2020 z wadliwymi klockami z tylu
u mnie zgody nie było, a VW PL stwierdził, że mi auta nie sprzedawał i to nie jego problem.

brzezinol

Co do klocków i tarcz z tyłu.
Mnie dopadł efekt wibracji i dudnienia przy hamowaniu, przy 23000 km, szczególnie jak miałem obciążone auto.
Przyjrzałem się tarczom z tyłu i zauważyłem odciski klocków na tarczy wyczuwalne pod palcem.
VW wymienił mi komplet  tarcze klocki z tyłu w ramach gwarancji bez żadnych dyskusji.
Mówili, że była seria wadliwych klocków, które przez używanie ręcznego zostawiały odciski na tarczy, bo po odpuszczeniu ręcznego i ruszaniu zrywała się cienka warstwa klocka i zostawała na tarczy.

michalw

A z jakiego roku/miesiąca masz auto? Bo ja ostatnimi czasy też odczuwam wibracje tylnych kół przy hamowaniu na autostradzie. Przebieg 38000 km. Produkcja auta 2018/10.

mms1994

Cytat: brzezinol w 2020/05/20 22:50ówili, że była seria wadliwych klocków, które przez używanie ręcznego zostawiały odciski na tarczy, bo po odpuszczeniu ręcznego i ruszaniu zrywała się cienka warstwa klocka i zostawała na tarczy.
To samo co u mnie
Cytat: michalw w 2020/05/21 14:04rzebieg 38000 km. Produkcja auta 2018/10.
9tys, 2019/09

Darayavahus

Pokrętne tłumaczenie. Gdyby tak było to przy pierwszym hamowaniu te pozostałości klocka powinny były zostać wytarte, natomiast u mnie po trasie 1300km nadal szumiało. Nol ale wymienili i jest spokój. Gdybym wiedział to bym jeszcze się może wstrzymał żeby jeszcze bardziej klocki dokończyć. Na bezpieczeństwo to chyba nie wpływa.

yarns

#132
Panowie, życie moich klocków hamulcowych powoli dobiega do końca (przebieg 36,5 tyś). Od ostatniego przeglądu co prawda zdarzył się cud - tarcze cudownie się zregenerowały i teraz grubość jest ok, ale niestety pojawiły się wżery rdzy. Aso (PIA Okęcie) koszt wymiany tarcz i klocków (przód i tył) wyceniło na 5200 zł, z czego 1240 to robocizna. Do serwisu można dostarczyć własne materiały i nie wpływa to na gwarancję, stąd moje pytanie, jakie tarcze i klocki polecacie? Tiguan II 180KM 4x4

Charls

Cytat: yarns w 2020/11/18 11:00Aso (PIA Okęcie) koszt wymiany tarcz i klocków (przód i tył) wyceniło na 5200 zł, z czego 1240 to robocizna

Ładnie kasują, w końcu szklane bloki i na pensje dla dyrektora musi zostać. Ja będę zakładał komplet P+T TRW, myślę że wyjdzie mnie jakieś 7x taniej



A musisz koniecznie wydać aż 1240 zł w ASO?

yarns

Niestety nie wiem jak wymiana tarcz i klocków poza serwisami VAG ma się do gwarancji. Robocizna w serwisie skody to 750 zł (z gwarancją nie ma problemu). Ta sama wymiana w norauto 370 zł...