Dzisiaj wymiana zrobiona w Tigu. Kupiłem w piątek filtr i podkładkę pod korek w ASO( 53PLN za jedno i drugie), a wczoraj w IC olej - Motul Specific 504/507. Przebieg 12000 km. Na bagnecie przed zlaniem połowa. Trochę mało, ale szczerze mówiąc od nowości nie sprawdzałem, więc nie wiem ile było na początku.
Spostrzeżenia:
1. Kupiłem bańkę 5 i 1 l, bo gdzieś( moźe w tym watku nawet) przeczytałem, że do 1,5 TSI ACT wchodzi 5,7 l- notabene do 1.9 TDI AVF w moim A4B6 wchodzi jakieś 3,9 l. I co? I dupa. Po zalaniu i po uzupełnieniu po kilku minutach pracy( żeby się filtr napełnił) weszło jakieś 4,8 l i zostałem z jedną butelką litrową w łapie. Nie otwarta, spróbuję oddać.
2. Nabyłem podkładkę pod korek spustu wg ETKI, a tu się okazuje, że wykręciłem śrubę która ma podkładkę zafiksowaną na stałe na korku. Identyczną jak do mojego AVF. Korek , który miał być wg ETKI, jest inny. Ten sam gwint, skok, ale długość inna i trzon przy podkładce inny, bo do TIGa miał być szerszy, żeby dobrze wycentrować podkładkę przy zagniataniu. I gdyby nie fakt, że również miałem zrobić wymianę w A4 i kupiłem i korek i filtr i olej i jeszcze nie zmieniłem, to NIE MIAŁBYM KORKA, bo jakiś osioł w fabryce dał coś innego na pierwszym montażu. Więc założyłem od A4 i zamknąłem temat. Moment dokręcęnia 30 Nm. Filtr 20+2Nm. Klucz do filtra typowy tzw cup type. 14x76 mm. Tzn 14 boków i 76 mm średnicy. Mam Jonnesway-a z Alle.... chyba 15 PLN. Wytłoczony z blachy, zdaje egzamin od lat w A4 i tu pasował idealnie. Robota czysta, łatwa i przyjemna. Osłona pod silnikiem się bardzo łatwo zdejmuje, świetny dostęp do filtra i korka spustu. Osłona trzymana przez bodajże 12 wkrętów T20 i 3 śruby T45, które mają klej, więc ASO je wymienia( podejrzewam coś z 10 PLN za szt). Ja zakręciłem na niebieski Loctite, ten sam efekt. Całkowity koszt 260 PLN+ kilka złotych na paliwo do Gratowiska, gdzie oddam przepracowany olej.
Teraz ze spokojem dojeździmy do serwisu olejowego w ramach pakietu serwisowego.