Ja kupiłem oryginalny VW, bo miałem budżet do wykorzystania na akcesoria. Normalnie lepiej sprawdzić OEMa, bo można zaoszczędzić kilka stówek (produkuje je chyba Westfalia). Wersja dla VW odrobinę się różniła (była np. lżejsza). Moim zdaniem bagażniki renomowanych producentów dadzą radę.
Oryginalny hak ma pionowe obciążenie rzędu 100 kg. Nie pamiętam gdzie to znalazłem. Na pewno tyle mają oba ze sklepu VW. Na rynku pewnie są haki o mniejszym pionowym obciążeniu (typu 50kg).
Oryginalny rack VW na 3 rowery waży w zależności od modelu od 16-22.5 kg i można go obciążyć 60kg (to jest max. jego konstrukcji dla haków o nacisku min. 75kg). Jest szansa, ale mała, że ciężki bagażnik z bardzo dużymi/ciężkimi rowerami przy 4 sztukach może się zbliżyć do 100kg. Prędkość max. dla oryginału to 130km/h. Jest regulacja rozstawu świateł więc wymagania rozporządzeń wg. mnie to spełnia (chociaż dla T2 nic nie trzeba formalnie rozsuwać, ja to jednak robię). Moje rowery nie wystają na szerokość poza obrys pojazdu (są na styk). Warto zwrócić uwagę na masę bagażnika (łatwiej się go montuje), jego ładowność przy danym haku oraz ilość rowerów (często przy bagażnikach z nośnością 60kg na rower przypada 15 kg, a to może być ciut mało jak rowery są duże).
Tiguan ma złącze 13-pinowe, tak samo jak oryginalny bagażnik więc jest kompatybilny z przepisami co do świateł wstecznych/przeciwmgłowych.
Co do przepisu odnoszącego się do wystawania do tyłu to chyba światła w bagażniku to załatwiają, ale pewny nie jestem;) One wszystkie mają ponad 50 cm głębokości, w wypadku ładunku trzeba by to oznaczyć czerwoną chorągiewką 50x50 cm lub tablicą z biało czerwonymi pasami. Generalnie czujniki się wyłączają (bagażnik jest traktowany jak przyczepka) i widać to na ekranie infotainment. Tryb EKO jest niemożliwy do wybrania. Jak koledzy pisali są ograniczenia możliwości otwarcia klapy (easy open nie działa itp.). Więcej szczegółów w instrukcji obsługi (w sekcji o przyczepach). W praktyce integracja jest całkiem niezła. Alarmu również działa (uruchamia się po odłączeniu bagażnika).
Widział/słyszał ktoś, aby policja/krokodylki karali za brak chorągiewki/tablicy z biało-czerwonymi pasami w wypadku bagażnika rowerowego na hak?