Zakup Tiguana II - dobra czy zła decyzja?

Zaczęty przez MrBlacker, 2019/02/26 10:39

Poprzedni wątek - Następny wątek

XVS

Szanowni użytkownicy. Noszę się z zamiarem zakupu Tiguana, niekoniecznie nówka, ale przynajmniej z programu Das Welt Auto lub bezpośrednio z rynku niemieckiego. Jaką wersję silnikowa uważacie za najbardziej udaną, czego unikać, czego wystrzegać się jak ognia. Czy jest sens kupowania 2.0 TSI z 4Motion, nie jeżdżąc w góry i w teren, czy 1.5 TSI jest wystarczający. Jaką wybrać skrzynię ? DSG, czy manualną itd.

Galon

DSG brać, o reszcie niech decyduje stan auta, tzn. niech 4x4 lub pojemność silnika nie zasłania tej kwestii.   

thanek

Pewnie nic odkrywczego nie napiszę, ale:


1.5 TSI: 2x4, mniejsza dynamika, oszczędniejszy
2.0 TSI: 4x4, większa dynamika, więcej pali


Wszystko zależy od Twoich oczekiwań i potrzeb. Generalnie 1.5 da radę w tej budzie, choć oczywiście nie zostaniesz królem na dzielni jeśli chodzi o wrażenia sportowe.
Gdyby na siłę szukać dalszych różnic to może taka, że pewnie 2.0 będzie miało wyższą wartość przy ewentualnej odsprzedaży, bo jest to rzadsza wersja, ale to raczej moje zgadywanki i w sumie nie wiadomo co przyszłość przyniesie.

Aha, są też różnice w skrzyniach DSG dla tych wersji silnikowych, ale niestety nie mam tyle wiedzy, żeby je wymienić.

XVS

Cytat: thanek w 2023/02/28 21:19
Aha, są też różnice w skrzyniach DSG dla tych wersji silnikowych
no właśnie. czytałem na forum Karoq, że w Karoq 1.5 TSI sprzężone są  suchymi skrzyniami DQ200 w których padają sprzęgła.

Rocko

Jeśli szukasz 5-7 letniego i zadowoli Cię 150 KM to szukaj 1.4 TSI z DSG sześciobegową. To sprawdzone przez wiele lat zestawienie. Olej w tym DSG producent każe wymieniać nie rzadziej niż co 60 tys km.
1.5 TSI to nowy silnik zestawiony z nowym DSG więc ciężko powiedzieć jak z bezawaryjnością. Na temat 2.0 TSI wiedzy nie mam.

XVS

Cytat: Rocko w 2023/02/28 22:191.5 TSI to nowy silnik zestawiony z nowym DSG więc ciężko powiedzieć jak z bezawaryjnością.
nie taki znowu nowy. 2016 rok wejścia do użytku to kilka lat to trochę na rynku jest. Wystarczająco, żeby wszystko z niego wyszło. Np. efekt kangura w połączeniu z manualną skrzynią, który już wyeliminowano. Raczej poluję na rocznik 2021-2022

Mave

Cytat: XVS w 2023/02/28 21:25
no właśnie. czytałem na forum Karoq, że w Karoq 1.5 TSI sprzężone są  suchymi skrzyniami DQ200 w których padają sprzęgła.
... czytaj na forum Tiguana  :)  w rocznikach które Cię interesują to 1,5 TSI ma DQ381


XVS

Tiguan Elegance
1.5 TSI EVO 110kW/150KM automatyczna, DSG 7-
stopniowa (AX14CZ) plus :lakier metalizowany

Obręcze aluminiowe Auckland 7J x 19
Kierownica 3-ramienna, multifunkcyjna, obszyta
skórą, podgrzewana, z łopatkami do zmiany
biegów

Fotele kierowcy i pasażera ergoActive z funkcją
masażu


Pakiet Zimowy dla foteli przednich i tylnych
- Dysze spryskiwaczy ogrzewane (szyba przednia)
- Podgrzewane fotele z przodu i zewnętrzne
fotele z tyłu

Pakiet systemów asystujących- Proaktywny system ochrony pasażerów
- System Side Assist z Rear Traffic Alert - asystent
zmiany pasa ruchu oraz wyjeżdżania z miejsca
parkingowego tyłem
Volkswagen Safe+ - dodatkowe 12 miesięcy ;
maksymalny przebieg 30 000 km
rocznik 2022, symboliczny przebieg. Realna suma jaką warto wydać na ten samochód ? Pochodzenie -Polska,