dzien dobry.
Dzis odkrylem w swoim tigu mozliwosc ustawienia kąta nachylenia i dlugosci siedziska. O raaaany jak to mozna wygodnie sobie dopasowac.. natomiast masaz plecow, troche przereklamowany... mam wrazenie ze chce mnie zrzucic pod pedaly :)
T
Masz fotele ergo?
Tak, polecam.
Witam Szanownych Forumowiczów.Jest to mój pierwszy post. Od miesiąca jestem posiadaczem nowego Tiga r.m. 2019. Jedną z opcji którą sobie wybrałem były siedzenia ErgoActive. Pracuję samochodem i pokonuję dość sporą ilość kilometrów co odbiją się dość negatywnie na moim kręgosłupie. Pierwsze wrażenia są jak najbardziej ok, ale od paru dni czuję pod czterema literami jakieś poprzeczne elementy. I tu moje pytanie, czy Wy również też tak macie? Tak się zastanawiam czy to specjalna konstrukcja tego fotela, by wymusić właściwą postawę? A może jakiś fuck-up..Jak Wam się ogólnie jeździ na tych fotelach?
Ja za wiele nie mogę powiedzieć bo jeździłem tylko demówkami (mój Tiguan utknął na placu w Poznaniu!?) ale jak dotąd nie zaznałem wygody w ErgoActive :) https://tiguan-forum.pl/index.php?topic=215.msg3923#msg3923
wrb, dzięki za odpowiedź. Mam dokładnie to samo co opisałeś w załączonym linku. Coś wystaje w spodzie fotela i uwiera na początku ud. Zajrzałem pod fotel ale wygląda to poprostu na konstrukcję fotela. Chyba będę musiał sobie sprawić jakąś orto-puduszkę. Mimo wszystko, są to fotele Ergo Active i powinny być megawygodne:(
Zastanawiam się czy jest jakiś generalnie schemat jak powinno się ustawić taki fotel....oczywiście zdaje soboe sprawę, że w głównej mierze to indywidualne podejście.
Cytat: flamecards w 2019/01/09 15:03
Zastanawiam się czy jest jakiś generalnie schemat jak powinno się ustawić taki fotel....oczywiście zdaje soboe sprawę, że w głównej mierze to indywidualne podejście.
Proszę:
https://www.youtube.com/results?search_query=ustawienie+fotela+kierowcy (https://www.youtube.com/results?search_query=ustawienie+fotela+kierowcy)
Cytat: Fu-tro w 2019/01/07 22:34
Witam Szanownych Forumowiczów.Jest to mój pierwszy post. Od miesiąca jestem posiadaczem nowego Tiga r.m. 2019. Jedną z opcji którą sobie wybrałem były siedzenia ErgoActive. Pracuję samochodem i pokonuję dość sporą ilość kilometrów co odbiją się dość negatywnie na moim kręgosłupie. Pierwsze wrażenia są jak najbardziej ok, ale od paru dni czuję pod czterema literami jakieś poprzeczne elementy. I tu moje pytanie, czy Wy również też tak macie? Tak się zastanawiam czy to specjalna konstrukcja tego fotela, by wymusić właściwą postawę? A może jakiś fuck-up..Jak Wam się ogólnie jeździ na tych fotelach?
Generalnie sądziłem, że będzie to przyjemniejsze w użyciu (też spędzam w aucie min 2,5-3h dziennie). Na dole żadnych wystających elementów nie czuję, ale sam masaż jak chińskiej poduszki elektrycznej za 30 PLN :) Jak w pakiecie EA - brać, jak osobno dopłacać - wg mnie przereklamowane.
Cytat: Tiggy w 2019/03/05 08:10Generalnie sądziłem, że będzie to przyjemniejsze w użyciu (też spędzam w aucie min 2,5-3h dziennie). Na dole żadnych wystających elementów nie czuję, ale sam masaż jak chińskiej poduszki elektrycznej za 30 PLN Jak w pakiecie EA - brać, jak osobno dopłacać - wg mnie przereklamowane
Potwierdzam. Fotele bardzo wygodne, ale masaż to pic na wodę fotomontaż. Nawet nie pleców tylko dolnej części lędźwiowej. Trzeba byłoby jeździć w t-shircie i "krzyżem" przylgnąć do fotela żeby lepiej poczuć. Do busa kupiłem matę z masażem i ogrzewaniem w Lidlu za niecałe 80PLN i masuje znacznie lepiej :-))
Cytat: ElPresidente w 2019/03/05 14:49"krzyżem" przylgnąć do fotela żeby lepiej poczuć
Bo tak się powinno jeździć ;-) Całe plecy oparte o fotel. To że nasz naród traktuje fotele samochodowe jak domowy wypoczynek, to już niestety nie wina producentów samochodów.
Cytat: arekp w 2019/03/05 21:31
Cytat: ElPresidente w 2019/03/05 14:49"krzyżem" przylgnąć do fotela żeby lepiej poczuć
Bo tak się powinno jeździć ;-) Całe plecy oparte o fotel. To że nasz naród traktuje fotele samochodowe jak domowy wypoczynek, to już niestety nie wina producentów samochodów.
ale przecież jazda na tzw walikonia powoduje przyleganie całego ciała. Powiem Wam, że miałem możliwość skorzystania z masażu w GLS'ie (jest tam nawet kilka wersji do wyboru) i jakoś mnie to nie powaliło (żona wręcz uznała, że wzmaga to jej chorobę lokomocyjną o_O), tak więc po VW bym się więcej nie spodziewał :) trzeba by jednak spróbować tego mercedowskiego masażyku na dłuższej trasie, ale nie stać mnie na zalanie tej pięćsetki :P
Cytat: arekp w 2019/03/05 21:31
Cytat: ElPresidente w 2019/03/05 14:49"krzyżem" przylgnąć do fotela żeby lepiej poczuć
Bo tak się powinno jeździć ;-) Całe plecy oparte o fotel. To że nasz naród traktuje fotele samochodowe jak domowy wypoczynek, to już niestety nie wina producentów samochodów.
Cóż mogę Wam poradzić ? z własnego doświadczenia- to prawda przylegać powinny ,pozycja ,,leżink "rozleniwia mata usypia ,ogranicza widoczność (nie mata oczywiście) i może spowodować to co u mnie -przepuklinę wewnątrz jelitową ,kawa nieregularne posiłki, bo jeszcze stówka i pod rozładunkiem to odpocznę ?!
zmądrzałem po paru latach dopiero, i zmieniłem pozycję co nie znaczy że na baczność bez przesady ;) a kiedy już plecy i du...a bolały i piekły to znaczy że trzeba stanąć i troszkę ruchu i gimnastyki, odetchnąć i dotlenić płuca bo choćby nie wiem jaka klima i filtry to i tak nie to co ,,świeże "autostradowe powietrze :D nie polecam inhalacji fają .Oczywiście dobry ,,poddupnik to podstawa i jak uwiera to nie fajnie (a jak wspomnę te z Jelcza :D :D )
pamiętajcie młode Herosy co mi starsze Wygi mówiły mówię Wam ,,lepiej minutę się spóźnić!!! niż w minutę zabić!!" :(
Szerokości Wszystkim życzę :)
T
Cytat: WOLF w 2019/03/06 06:41Cóż mogę Wam poradzić ? z własnego doświadczenia
....
Mądrze powiedziane. Coraz więcej asystentów : jazdy, parkowania, świateł, głosowych, nawigacji. Masaże, zamiast przerwy w jeździe. Bajerki pomagają, ale i ogłupiają, bo za chwilę bez tego nikt nie będzie umiał ale i chciał jeździć. Nasze autka to coraz bardziej techniczne zabawki, a my cieszymy się jak dzieci ( sam uwielbiam te nowinki 🤓). Technologia., Takie czasy. I dobrze czasami jak #WOLF przypomnieć sobie proste rozwiązania 😄
haha odnośnie technologi-przypomniał mi się moment kiedy przyszły do firmy nowe volvo FH 16 Szefowie uchachani w kabinie krzyczą ,, panowie i co teraz skończy się podkręcanie licznika bo tu już elektronika ;D "
powiedziałem wtedy do mojego młodego którego akurat szkoliłem ,, patrz Robert te dwa Berety nie nauczyli się jeszcze że może i Volvo ma dobrych stu fachowców -ale za tydzień dwa mózg złożony z tysięcy Polskich kierowców znajdzie obejście"
dwa i pół tygodnia minęło, miałem system skryty we wtyczce do zapalniczki z kabelkiem i na końcu igłą do wpięcia się w wiązkę :D :D
i tyle o technologi tak ciut od tematu
Czy u Was tez masaz sie nie wylacza po zgaszeniu zaplonu/Opuszczeniu samochodu i zaryglowaniu drzwi??
T
Cytat: Tomus w 2019/03/12 04:20Czy u Was tez masaz sie nie wylacza po zgaszeniu zaplonu/Opuszczeniu samochodu i zaryglowaniu drzwi??
No fakt, czyli fotel żyje jeszcze własnym życiem.😄
Spostrzegawczy jesteś. I to jak rano go przyłapałeś. 😜Ja przyzwyczaiłem się, że wyświetlacz zegarów działa jeszcze prawie minutę. A tu widzę, że Po ich wyłączeniu się fotel działa dalej cały swój cykl czasowy. Po co?
Dobre sobie nigdy bym tego nie zauważył, myślę ze to jest po to żeby właściciel oszczędzał paliwo jak dojedzie do celu a masaż się nie skończy. Tylko ile on trwa?
Cytat: Fircyk w 2019/03/12 15:30Tylko ile on trwa?
Teoretycznie 10min, choć zawsze wydaje mi się, że znacznie krócej....
Cytat: Fircyk w 2019/03/12 15:30
Dobre sobie nigdy bym tego nie zauważył, myślę ze to jest po to żeby właściciel oszczędzał paliwo jak dojedzie do celu a masaż się nie skończy. Tylko ile on trwa?
Po zaryglowaniu on caly czas pracuje...
Cytat: Tomus w 2019/03/12 17:47Po zaryglowaniu on caly czas pracuje...
Jutro sprawdzę czy po 10 min się wyłącza. Wierzyć się nie chce, że nie...
To specjalnie jest tak zrobione zeby pogłębiać więź z samochodem poprzez relax
Wysłane z mojego SM-G920F przy użyciu Tapatalka
To chyba po to, aby dokończyć relaks jak już się zatrzymamy po długiej podróży na parkingu i wyłączymy zapłon. ;)
Czy te fotele ergo sa tylko z Alcantara? czy sa tez ze skora i elektrycznym ustawianiem fotela?
Nie ma możliwości połączenia skóry i Ergo-Active. Fotel skórzany będzie miał pełną elektrykę i funkcję pamięci, ale bez funkcji "masażu".
Cytat: Peterka w 2019/05/31 12:10To jeszcze jedno pytanie. Czy ktoś ma doświadczenia z tymi fotelami z masażem ? Czy to coś daje na dłuższych trasach. Na długich do 1200 km jeżdżę dwa razy w roku. Czy ten szum/ pisk pracującego urządzenia do masażu nie irytujący podczas jazdy?
Z fotelami Ergo Active parę razy przejechałem się demówkami, wypróbowałem i nie zamówiłem.
Masować masuje, ale tylko na ograniczonej długości odcinka pleców - gdyby masaż był na całym oparciu i dodatkowo na siedzisku to wtedy od razu bym zamówił. ;)
Szumu jakiegoś specjalnego nie generują, który mógłby być uciążliwy. Masaż trwa chyba kilkanaście minut i później się włącza.
Poza tym pod zwykłymi fotelami są schowki (efektywnie je wykorzystuję) - w fotelach Ergo Active ich standardowo nie ma.
Fotele ego są pokryte alkantarą. Jak jest z utrzymaniem czystości? Ja mam teraz w M6 skore i jest ok. Nie ma plam, zabrudzeń. Czy na tej aljantarze widać plamy lub inne zabrudzenia. Daje się to łatwo zmyć?
Cytat: Peterka w 2019/06/17 08:57Czy na tej aljantarze widać plamy lub inne zabrudzenia
Oczywiście że widać, alcantara to płótno i brudzi się tak samo jak inne materialy tj. welur mikrofibra itp... trza czyścić , samo się nie wyczyści
A łatwo się czyści? Czy trzeba jechać ba profesjonalne pranie tapicerki?
Ja kupuję piankę w sprayu, spryskuję, na chwilę zostawiam i czystą ściereczką wycieram, czy łatwo schodzi - kwestia rodzaju zabrudzenia
U mnie się ani nie plami, ani nie brudzi, ale nie wykluczam że ma na to wpływ zakaz jedzenia w samochodzie :).
Prawdopodobnie jest jakiś związek;)
Ja tą "alkantarę" przecieram mokrą szmatką i zabrudzenia generalnie schodzą bardzo łatwo.
Mam fotele z masażami, dziś w fotelu kierowcy po włączeniu masażu usłyszałem odgłos jakby coś tam się blokowało i przeskakiwało.
Sam masaż działa prawidłowo tylko ten odgłos drażni. Chyba będę musiał odwiedzić ASO.
Miał ktoś z taki przypadek? Co radzicie?
spec556 u mnie też pojawił się problem z masażem w fotelu kierowcy. W trakcie działania, mniej więcej w pozycji środkowej występują takie szybkie wibracje i buczenie. Planuje wizytę w ASO.
Cytat: TMP w 2019/03/23 23:53
Nie ma możliwości połączenia skóry i Ergo-Active. Fotel skórzany będzie miał pełną elektrykę i funkcję pamięci, ale bez funkcji "masażu".
Z tego właśnie powodu bardzo broniłem się przed zakupem auta z pełną skórą, natomiast że się taki trafił poczyniłem wszystko aby funkcje masażu uruchomić mając fotele w pełni elektryczne z pamięciami dla kierowcy i pasażera.
Jako, że wewnętrzna konstrukcja foteli ergo jest identyczna z wersją elektryczną nie dało mi to spokoju i zacząłem drążyć temat.
Okazuje się, że po wymianie sterowników foteli na odpowiednie, po wgraniu parametrów udało się aktywować funkcję masażu :) Tym samym pod przyciskiem '3' na panelu pamięci fotela mam aktywacje tej funkcji. Jako, że jestem estetą postanowiłem panel zmienić na taki z właściwą ikonką co dało efekt w postaci takiej:
(https://i.imgur.com/C9ShWps.jpg)[/font][/size]
Cytat: turzol w 2023/05/16 11:51Okazuje się, że po wymianie sterowników foteli na odpowiednie, po wgraniu parametrów udało się aktywować funkcję masażu :)
Podziwiam za zacięcie... ;D
Sam "wgrywałeś parametry"?
Tak zmian dokonywałem sam, po wgraniu parametrów należy wykonać dodatkowo nastawy podstawowe foteli - w przeciwnym razie zostaną błędy w sterowniku.
[mod: usunięto zbędny cytat]
A jakim sprzętem/oprogramowaniem wgrywałeś?
VAS6154 + Odis-E 14.1