Witam,
Dzisiaj zmieniałem w aucie olej i kilka innych rzeczy. Dostałem informację, że mój Tiguan ma założoną elektroniczną książkę serwisową.
Temat znany już z Audi, dla zainteresowanych:
- po każdym przeglądzie dostajemy wydruk wszystkich przeglądów do tej pory i ich typu (wliczając zerowy)
- w bazie nie ma informacji wstecznych (pomijając przegląd zerowy)
- na moim wydruku są zatem dwie pozycje:
+ wymiana oleju z okresem zmiennym
+ przegląd przedsprzedażny
Przy następnej wizycie na wydruku będą 3 pozycje, nastepnie 4 itp. itd - stare poświadczenia będzie można zatem usunąć. Naturalnie jak stracimy poświadczenie, będzie ono do wglądu (ale chyba nie do wydruku) u dealera. O dokładne informacje dopytam się nastepnym razem (czy każdy dealer może takie wydać i mieć w nie wgląd itp.)
Dodatkowe informacje to data wydania auta, przebiegi, nr zlecenia, kod bezpieczeństwa (weryfikacyjny), warunki przedłużonej gwarancji (data i przebieg) oraz czy auto ma gwarancję mobilności. Jest także informacja czy przeglądu dokonało ASO czy nie i adres firmy wykonującej usługę ze stemplem i podpisem doradcy. Na życzenie dostaje się też wpis w klasycznej książce. W takim poświadczeniu raczej nie ma innych napraw, ale w tym temacie trzeba by się zapytać ASO.
Jak ja odbierałem auto w lipcu zeszłego roku to dostałem informację, że też będę miał elektroniczną książkę serwisową.
Począwszy od roku modelowego 2018 książki papierowe nie były już wydawane do nowych samochodów.
Szkoda tylko, że jako właściciele aut nie mamy wglądu do takiej książki z poziomu konta VW.
Interesujące. Widzę, że VW rozszerza książkę elektroniczną na starsze Tiguany (mój jest z końca 2016).
@MrBlacker no szkoda, Car-Net by się do tego idealnie nadawał. Taka możliwość jest w Audi, Oplu i pewnie innych markach. Szkoda również, że inne czynności takie jak naprawy nie są tam odnotowywane. Pozostaje ciągle trzymać papierologię.
Trochę więcej szczegółów, dodatkowo znalazłem informacje, że wszystkie Tiguany 2 mają być objęte elektroniczna książką serwisową, nawet wyprodukowane przed Majem 2016. U nas chyba trochę zaspano z jej wprowadzeniem.
https://www.volkswagen.co.uk/owners/servicing/digital-service-schedule (https://www.volkswagen.co.uk/owners/servicing/digital-service-schedule)
Dla zarejestrowanych serwisów niezależnych, istnieje możliwość wrzucenia danych przez Erwin. Niestety nie znalazłem możliwości odczytu takiej książki dla zwykłego użytkownika.
Powyższy artykuł odpowiada na kilka pytań (można zażyczyć sobie PDFa, można na żądanie wydrukować podsumowanie u dowolnego dealera). Naklejka z kodami wyposażenia została przeniesiona do instrukcji obsługi, tak samo jak informacje o serwisach.
Potwierdzam, że wszystko jest teraz elektrofoniczne.
Co ciekawe na pierwszej stronie instrukcji mam naklejki z serwisem (kiedy był robiony serwis zerowy) i co było robione, w razie gdyby system się zwiesił - taki system szpitalny, niby wszystko w komputerze ale jednak też na papierze : )
No właśnie a jak mam sprawdzić, że pakiet przeglądów, który wykupiłem został tam zapisany?
Wykupienie pakietu przeglądów potwierdza naklejka w instrukcji obsługi. To samo dotyczy przedłużonej gwarancji.
Cytat: TMP w 2019/05/16 00:29
Wykupienie pakietu przeglądów potwierdza naklejka w instrukcji obsługi. To samo dotyczy przedłużonej gwarancji.
U mnie wygląda to inaczej z pakietem przeglądów - mam na to osobny papier od VW (pakiet 60k/4Y).
Jesteś pewien, że nie masz tego też wklejonego w instrukcji obsługi? No chyba, że go pakiet dokupiłeś później (nie wiem czy jest taka możliwość).
Pamiętajcie, że tylko przedłużona gwarancja przyjeżdża z fabryki, więc musi być zamówiona od razu i wtedy też powinna znaleźć się w książce - czy nadal tak jest, to nie wiem, dawno nie odbierałem VW ;-)
Pakiet przeglądów można dokupić przy odbiorze auta, więc tu mogą być różne zasady dokumentowania.
Cytat: rk w 2019/05/16 11:57
Jesteś pewien, że nie masz tego też wklejonego w instrukcji obsługi? No chyba, że go pakiet dokupiłeś później (nie wiem czy jest taka możliwość).
Sprawdzę jeszcze raz, ale o ile pamiętam to miałem tylko ten papier. Auto brałem z placu (de facto nie składałem więc na nie zamówienia), pakiet dobrałem przy papierologii związanej z leasingiem.
[edit]
Przedłużona gwarancja jest dawana przez producenta, dlatego musi być zlecona w zamówieniu auta (pewnie nawet z wlepki w aucie możnaby to wyczytać). Z pakietem przeglądów jest chyba inaczej - daje go dealer, trzeba się na niego zdecydować przed odbiorem, ale niekoniecznie w momencie zamówienia.
Ja co prawda deklarowałem przedłużoną gwarancję i pakiet serwisowy od razu, ale tak naprawdę potwierdzałem to przy wystawieniu faktury.
Cytat: rk w 2019/05/16 11:57
Jesteś pewien, że nie masz tego też wklejonego w instrukcji obsługi? No chyba, że go pakiet dokupiłeś później (nie wiem czy jest taka możliwość).
Ok - myliłem się. Jest to wpisane ręcznie przez osobę wydającą auto na drugiej stronie instrukcji i podbite pieczątką dealera.
@MrBlacker dokladnie - ja deklarowelm przy zamowieniu ale nie widzialem zeby deler jakos to odnotowal. Dodatkowo sam zaznaczal, ze tym sie zajmiemy przy odbiorze bo na to jest osobna faktura.
O tym, ze opcja ta musi zostac zamowiona od nowosci powiedzial mi
@arekp, o ile jestem juz po zamowieniu i mam to wbite w ksiazke, to czy ktos wie, jakim kodem jest to opisane?
Pakiet przeglądów nie ma kodu, to jest sprawa wyłącznie lokalna i nie ma znaczenia z punktu widzenia fabryki.
Na dodatkową gwarancję są kody z grupy ASG (nie wszystkie mają zastosowanie do Tiguana w PL):
EA0 ASG Without follow-on warranty
EA1 ASG 1 year follow-on warranty, max. 30 000 km
EA2 ASG 1 year follow-on warranty, max. 60 000 km
EA3 ASG 1 year follow-on warranty, max. 90 000 km
EA4 ASG 2 years follow-on warranty, max. 40 000 km
EA5 ASG 2 years follow-on warranty, max. 80,000 km
EA6 ASG 2 years follow-on warranty, max. 120 000 km
EA7 ASG 3 years follow-on warranty, max. 50 000 km
EA8 ASG 3 years follow-on warranty, max. 100 000 km
EA9 ASG 3 years follow-on warranty, max. 150 000 km
Podobno info o wykupionym pakiecie przeglądów jest w elektronicznej książce serwisowej. Mam nadzieję, bo nigdzie więcej nie mam o tym śladu.
Też poza zamówieniem nie mam nigdzie potwierdzenia - żadnej naklejki ani nic podobnego. Dzwoniłem w tej sprawie do dealera i w systemie sprawdzili, że zarówno pakiet jak i gwarancję przedłużoną posiadam. Powiedziano mi też, że wszystko jest w elektronicznej książce i innym potwierdzeń nie ma.
Być może ten kod jest na tej szarej naklejce na pierwszej stronie (choć nie sądzę, bo brałem samochód z placu i przedłużyłem sobie gwarancję z 4 lat na 5), ale jest on inny dla Allspace niż wymienione przez
@arekp. Handlowiec mi nawet powiedział jaki to kod ale nie zapamiętałem :)
Ja podalem jakis kod? Hmm...
EDIT: juz widze, kody dal nam TMP :)
Sorki, moja pomyłka, rzeczywiście kody podał TMP.