Bolec blokujący jest tylko w dźwigni zmiany biegów (mogący blokować dźwignię w P lub N), no pomijając jak są wersje bez Kessy bo wtedy jest też w stacyjce. Pozycja skrzyni NIE jest przekazywana mechanicznie, a elektromagnetycznie.
@Preszus,jesteś pewien, że opieranie się na bolcu powoduje trudniejszą pracę manetki. Co prawda bolce blokujące w dźwigni i skrzyni połączone są linką Bowdena, to jednak bolec w dźwigni wyciągany jest elektrycznie.
Moim zdaniem ten dźwięk, to na 99% dźwięk zaciąganego do końca hamulca postojowego. Najłatwiej to sprawdzić prosząc kogoś po prostu aby go zaciągnął ręcznie jak ty nagrywasz. Fakt, że u mnie ten hamulec zaciąga się od razu po wyłączeniu silnika, ale to wynika z włączonego autohold. Doświadczeń z wyłączonym nie mam.
Wyprobuj sobie jeżdżenie z autohold. Ja to włączyłem bo nie chce mi się trzymać nogi na pedale hamulca na światłach. Po chwili przyzwyczaiłem się. Mam dość wąski wjazd w garażu i musze się trochę namanewrować. Autohold w niczym nie przeszkadza.
@VENOM Czemu uważasz, że takie opieranie się na bolcu nie służy skrzyni (bolec ma swój bieg blokujący)? Rozumiem, że nie ustawiasz na P tylko wyłączasz silnik w innym położeniu? Bo jak na P to bolec blokujący i tak się uruchomi.