DSG

Zaczęty przez mms1994, 2021/05/12 16:44

Poprzedni wątek - Następny wątek

thanek

Mi w salonie powiedzieli od razu przy odbiorze nowiutkiego auta, że to zjawisko jest normalne, a nie sądzę, by świeżo wyprodukowany Tiguan miał niesprawne hamulce :D Co ciekawe, efekt ten całkowicie znika kiedy używam auto-hold, ale dopóki się do auto-holdu nie przekonałem to właśnie takie efekt miałem zawsze przy parkowaniu (nawet na płaskim w garażu auto delikatnie "dojeżdżało" o ten cm, czy 2).

Rocko

Cytat: van_daal w 2023/12/15 12:52
Ja np. wierzę w fizykę.


Fizyka jest taka, że jak hamulec ręczny zaciągnie to samochód nie ma prawa się ruszyć nawet o 1 cm. Trzymając nogę na hamulcu zaciągam ręczny i wtedy pedał hamulca robi się miękki. Mam pewność, że ręczny zadziałał i samochód nie ruszy się nawet o 1 cm, bo skoro zacisnęły się szczęki to dlaczego miałyby popuścić i zaraz jeszcze raz zaciągnąć?


A siły grawitacyjne działają na hamulec ręczny. Żeby zadziałały na skrzynię to hamulec ręczny musiałby puścić.

Mave

...po zaciągnięciu hamulca "ręcznego" pomocniczego,  na płaskim czy na wzniesieniu pojazd nie ma prawa się przetoczyć ani milimetra a to "odprężenie" występujące podczas parkowania na wzniesieniu o którym tu niektórzy piszą to dotyczy zawieszenia a nie hamulca, może poruszyć się samo nadwozie ale koła się nie przetoczą, ( wynika to z tego że hamulec zasadniczy działa na 4 koła a pomocniczy na 2 kola) W naszych samochodach hamulec "ręczny" pomocniczy jest realizowany za pomocą tego samego układu,  klocków, tarcz co hamulec " nożny" tył, wciskając pedał dociskamy klocki do tarcz za pomocą cylinderka (hydraulicznie), zaciągamy "ręczny" silniczki elektryczne blokują klocki w takim położeniu, zwalniamy pedał hamulca i tyle, układ klocki tarcze się w tym czasie  nie zmienia więc nie może nastąpić obrót koła.

van_daal

Tyle, że hamulec ręczny jest tylko na osi tylnej a skrzynia (napęd) na przedniej co oznacza, że pomiędzy nimi jest mnóstwo elementów ze swoimi luzami i elastycznością.

Każdy robi jak uważa. Ja wolę na zimne dmuchać. Nic mnie nie kosztuje.

Mave

...pisałem że jest tylko na tył ...  ale nie widzę w tym związku ... skoro  hamulec "ręczny" jest " zaciągnięty" - załączony,  przy wciśniętym hamulcu "nożnym" zasadniczym,  to jakie luzy i elementy ...? no chyba że piszesz o hamulcu taśmowym na wale napędowym ale to nie w obecnych pojazdach.


p.s - przyjęte jest że "ręczny" zaciągamy/ załączamy przy wciśniętym pedale nożnego hamulca, czyli zatrzymujemy się używając hamulca zasadniczego i zaciągamy ręczny i przełączamy skrzynie na P czy najpierw przełączamy skrzynie na P a potem zaciągamy ręczny nie jest istotne pod warunkiem że po zatrzymaniu nie zwalniamy hamulca "nożnego" do momentu zadziałania hamulca " ręcznego"  - cała filozofia

foxter11

Niestety równo po 6 latach od zakupu (co do dnia :-\ ) i niecały 98k przebiegu padła mi mechatronika w skrzyni. Mimo ponad 5 lat serwisów w ASO, VW nie zgodził się na tzw. "dobrą wolę" - wg ASO odpowiedź przyszła z systemu tego samego dnia, obstawiam że automat odrzucił bo ostatni serwis był zrobiony w 6 miesięcy temu poza ASO bo wymieniałem też klocki i tarcze przód i tył w zaufanym zakładzie.
Słaba ta jakość skoro przy takim przebiegu pada tak istotny element układu napędowego. Ponoć do wymiany jest też obudowa mechatroniki - tutaj nie wiem czemu, czy to się wymienia z automatu?
Koszt 5k zł z diagnostyką i wymianą na nowy element, który ponoć jest produkowany na zamówienie pod konkretny VIN - ktoś może to potwierdzić?

S-Tig

To nie jest słaba jakość, to jest żenada po całości.Z tego co kojarzę padają jakieś zaworki i dobry magik może je wymienić znacznie taniej niż aso.

kabum

miałem to samo DQ381, przebieg lekko ponad 80k, odmowa z automatu, a samo ASO nie chciało prosić o wsparcie od Importera pomimo tego, że auto było serwisowane na bieżąco, a ostatni przegląd miało chyba 3/4msc przed awarią.
Ja się dowiedziałem, że ta część pod "VIN" to część regenerowana. Normalnie naprawa wynosi na nowej mechatronice w ASO ok 8k.(przynajmniej takie dostałem info z innego ASO gdy chciałem porównać ceny) 
Skończyło się na tym, że zleciłem naprawę w nieautoryzowanym punkcie za 3k z wymianą oleju i filtra.

Ale tak jakość to żenada i na to powinna być akcja serwisowa. Na jednej z grup na FB nie ma tygodnia żeby ktoś nie pytał o tą usterkę.

Mave

#113
Cytat: foxter11 w 2024/04/25 09:35
Niestety równo po 6 latach od zakupu (co do dnia :-\ ) i niecały 98k przebiegu padła mi mechatronika w skrzyni. Mimo ponad 5 lat serwisów w ASO, VW nie zgodził się na tzw. "dobrą wolę" - wg ASO odpowiedź przyszła z systemu tego samego dnia, obstawiam że automat odrzucił bo ostatni serwis był zrobiony w 6 miesięcy temu poza ASO bo wymieniałem też klocki i tarcze przód i tył w zaufanym zakładzie.
Słaba ta jakość skoro przy takim przebiegu pada tak istotny element układu napędowego. Ponoć do wymiany jest też obudowa mechatroniki - tutaj nie wiem czemu, czy to się wymienia z automatu?
Koszt 5k zł z diagnostyką i wymianą na nowy element, który ponoć jest produkowany na zamówienie pod konkretny VIN - ktoś może to potwierdzić?


...spróbuj może tu dopytać Auto Serwis Krupa Tronic 513 022 800


p.s - możesz opisać objawy tej usterki ?

turzol

Cytat: foxter11 w 2024/04/25 09:35
Niestety równo po 6 latach od zakupu (co do dnia :-\ ) i niecały 98k przebiegu padła mi mechatronika w skrzyni. Mimo ponad 5 lat serwisów w ASO, VW nie zgodził się na tzw. "dobrą wolę" - wg ASO odpowiedź przyszła z systemu tego samego dnia, obstawiam że automat odrzucił bo ostatni serwis był zrobiony w 6 miesięcy temu poza ASO bo wymieniałem też klocki i tarcze przód i tył w zaufanym zakładzie.
Słaba ta jakość skoro przy takim przebiegu pada tak istotny element układu napędowego. Ponoć do wymiany jest też obudowa mechatroniki - tutaj nie wiem czemu, czy to się wymienia z automatu?
Koszt 5k zł z diagnostyką i wymianą na nowy element, który ponoć jest produkowany na zamówienie pod konkretny VIN - ktoś może to potwierdzić?


Podobna usterka i udało się załapać na naprawę z dobrej woli, nowa płytka mechatroniki, śruby, adaptacja, olej 6litrów wraz z filtrem, 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów. Auto dawno po gwarancji, serwis od początku ASO.

Corso

W sumie, dobry temat dla kanału Motodziennik i cyklu ze skrzyniami w Krupa Tronic, jakoś na dniach ma być materiał o DQ200. Jeśli to tak regularnie pada to sprawa powinna trafić do jakiegoś rzecznika praw konsumenta. Ja rozumiem wyższe przebiegi, ale przy stosunkowo niskich nalotach?

Mave

...DQ 200 to nie w Tiguanie ... ale warto zobaczyć

foxter11

Objawów wcześniejszych nie było, stało się to z dnia na dzień. Pojechałem w trasę, po 50km wyskoczył "tryb awaryjny skrzyni biegow, możliwa dalsza jazda" i działały tylko biegi parzyste. W drodze powrotnej stało się to samo, również po ok 50km. Samochód 2 dni postał i chciałem ruszyć do serwisu i po 1km znow trybie awaryjny i tym razem działał tylko 2. bieg i wsteczny  >:(
Wiem, że w Gdańsku skrzynie robi Sosnowski ale liczyłem na dobrą wolę, poza tym ceny regeneracji poza ASO są już zbliżone do ASO, no i nikt za bardzo nie miał terminów.

Mave

#118
...a skrzynie masz DQ 381 ...
https://naprawczesc.pl/naprawa-dsg-dq381 ...piszą że sama naprawa sterownika 1700 zł do tego trzeba doliczyć jego demontaż, olej ...

Corso

Demontaż to tam chyba dość łatwy jest o ile dobrze pamiętam ? Najgorsze jest to, że nie ma wcześniej żadnych objawów, jedziesz w trasę i...wracasz lawetą. W sumie to jest nawet niebezpieczne jesli wypadnie np. w momencie wyprzedzania a z przeciwka jedzie inne auto.