DQ381 i DQ382 to skrzynie nowszej generacji niż DQ500 i one faktycnzie mają interwał 120k.
Można na nie trafić w Tigu, przy 2.0 TSI 190KM i wiem, że też się czasem trafić może przy 2,0 TDI (115/150KM). Ale są też 2.0 TDI 150 czy 2.0 TSI 190 z DQ500 ^^
Dzięki za odpowiedzi.
Ja mam TSI 2.0 180KM RP 2017 więc raczej mam DQ500.
Chyba że już wtedy wkładali inne skrzynie, ale zdawało mi się że dopiero od zmiany mocy silnika 2.0 TSI na 190KM.
Widzę że równolegle toczy się temat o DSG w trybie awaryjnym i tam też jest zamieszanie ze skrzyniami. Mało kto wie jaka ma w aucie. Da się to jakoś sprawdzic z naklejki, kodu czy czegokolwoek bez podpinania kompa?
@rk to jest potwierdzona informacja?
Cytat: rk w 2021/05/12 13:18Auto w momencie zawarcia umowy musi mieć do 7 lat.
Na stronie jest:
"Pakiety przeglądów dostępne są do 8 lat od daty pierwszej rejestracji."
Nie wiem jak to rozumieć czy po 7 latach od 1 rejestracji mozna kupić pakiet np na jeszcze 3 lata? Czy z wykupionym pakietem trzeba się zmieścić w 8 latach od 1 rejestracji?
Cytat: omen w 2021/05/12 18:43
DSG... Da się to jakoś sprawdzic z naklejki, kodu czy czegokolwoek bez podpinania kompa?
Dzwonisz do ASO, podajesz VIN i wiesz jakie DSG. (Ja tak zrobiłem przed zakupem auta.)
Też w książce serwisowej albo w bagażniku jeden z kodów mówi jaka to DSG
Jeśli są to tak - od jakiegoś czasu brak naklejek w bagażniku i książek serwisowych.
Książek serwisowych już nie ma ale naklejka kodowa jest w instrukcji obsługi.
U mnie nie, ale pewnie kiedyś były...
Nalepke mam, książkę mam, ale kodu odpowiadającego za skrzynie dsg chyba na niej nie ma.
No chyba że mając 2.0 TSI 180KM mam szukać innego kodu niż:
(0BT/0BH) dla DQ500
(0DE) dla DQ381
A 0GC masz?
Cytat: mms1994 w 2021/05/12 16:44DQ381 i DQ382 to skrzynie nowszej generacji niż DQ500 i one faktycnzie mają interwał 120k.
Czyli znowu szukają oszczędności i marketingowych kruczków. DQ500 jest jest skrzynią pancerną. Lepsze jest wrogiem dobrego ale pewnie było za drogo w produkcji
DQ381 i 382 to pewnie odpowiedniki DL382, która ma mniejszy potencjał jeśli chodzi o przeniesienie momentu obrotowego od DQ500
W DL382 w przeciwieństwie do DQ500 gdzie wymienia się całość oleju w części sprzęgłowej i mechatroniki, wymienia sie tylko olej w części sprzęgłowej a mechatronika nie ma juz interwału wymiany
Cytat: mms1994 w 2021/05/13 08:37A 0GC masz?
Wklejam foto nalepki z kodami. Tyle na niej mam. Jest 0BG ale nie wiem czy to to i jesli tak to jaka skrzynie oznacza.
Skrzynia DQ500 o oznaczeniu TAH
Cytat: Charls w 2021/05/13 10:18
W DL382 w przeciwieństwie do DQ500 gdzie wymienia się całość oleju w części sprzęgłowej i mechatroniki, wymienia sie tylko olej w części sprzęgłowej a mechatronika nie ma juz interwału wymiany
Przy czym DL382 to skrzynia Audi, inaczej montowana, więc w Tigu nia ma i nie będzie (chyba że jakiś kolejnym modelu, diametralnie innym od dotychczasowych...)
Z innej beczki: strasznie wkurzające to zrezygnowanie z naklejek przez VAG - tyle informacji było jak na dłoni... :(
Cytat: Frodo w 2021/05/13 11:59Przy czym DL382 to skrzynia Audi, inaczej montowana,
To oczywiste, DQ do silników montowanych poprzecznie, DL wzdłużnie, pytanie jaka oprócz tego jest różnica w budowie pomiędzy DQ382 a DL382
Cytat: Charls w 2021/05/13 12:12
Cytat: Frodo w 2021/05/13 11:59Przy czym DL382 to skrzynia Audi, inaczej montowana,
To oczywiste, DQ do silników montowanych poprzecznie, DL wzdłużnie, pytanie jaka oprócz tego jest różnica w budowie pomiędzy DQ382 a DL382
Zapewne masz na myśli DQ381. Podobne zdaje się być przeznaczenie (w sensie podobnego max Nm) i może też zastosowali niektóre podobne rozwiązania (takie jak pompa mechaniczna i elektryczna, inny olej i większa ilość by wydłużyć okres zmiany do 120 kkm), ale to zupełnie inne konstrukcje - zobacz na kształt, DL382 jest długa, a DQ381 gruba... ;) Jest też mocniejszy wariant DL382+, którego brak w DQ381.
DQ381 vs DQ382 to jedna jest do 4x4 druga do FWD, tak poza tym są identyczne
Cytat: Charls w 2021/05/13 10:57Skrzynia DQ500 o oznaczeniu TAH
Dziękuję bardzo.
no i wszystko jasne - czyli wymiana oleju po 60kkm.
Szkoda że w necie DQ500 opisywana jest najczęściej jako 0BT/0BH no ale jak widać TAH to też DQ500
Cytat: Frodo w 2021/05/13 12:25ale to zupełnie inne konstrukcje - zobacz na kształt, DL382 jest długa, a DQ381 gruba...
Kształt mają inny z oczywistych względów, DQ musi być krótka i dlatego jest grubsza :) , DL musi być długa i jak najcieńsza :) A czy to zupełnie inne konstrukcje tego nie wiem, nie zagłębiałem się w temat, wiem tylko że DL382 i DL501 to S-tronic (niby to samo co DSG) ale mają zupełnie inna budowę niż DQ500
DQ381 w stosunku do DQ500 to głównie zmiany związane z optymalizacją zużycia paliwa / emisjami CO2:
- łożyska zoptymalizowane pod kątem tarcia
- zoptymalizowane pod kątem tarcia uszczelnienia w kilku miejscach
- inny ATF o mniejszej lepkości (tu trzeba pilnować, żeby był wlany właściwy!) - mniej oporów
- hydraulika potrzebuje mniejszą objętość pompy głównej
- dwie pompy ATF (jedna elektryczna)
Elektryczna pompka pomaga ze start-stop, chłodzeniem sprzęgieł, trybem coast (ATF w obiegu hydrauliki zmiany biegów), smarowaniem biegów i wałów. Generalnie pomaga w wypadku wzrostu zapotrzebowania na olej, kiedy główna pompa nie jest temu w stanie sprostać.
Cytat: omen w 2021/05/13 14:47
Szkoda że w necie DQ500 opisywana jest najczęściej jako 0BT/0BH no ale jak widać TAH to też DQ500
Jest tych skrótów więcej, np. 0DL. Moja DQ500 to G1D(numer PR - rodzina GSP) a kod GKB to RPP.
To ja się pochwalę swoim oznaczeniem :)
U mnie na tabliczce znamionowej jest kod TFQ - skrzynia DQ500 w połączeniu z 4Motion i silnikiem o kodzie DGVA
TUTAJ (https://ifinterface.com/) można dokładnie sprawdzić jaki model skrzyni (i nie tylko) mamy w swoich autach.
Po uruchomieniu wybieramy Free services -> CarProg2, następnie odnajdujemy nasz model auta, rocznik, później na końcu wybieramy sekcję nr 3 (Skrzynia biegów) i szukamy kodu naszej skrzyni.
Jak widać w załączniku - kodów jest znacznie więcej dla danego modelu.
A jakie parametry konkretnie powinien mieć olej do skrzyni DQ 381 ? U mnie we wklejce ma ona oznaczeni SUL, pozdrawiam.
Też mam SUL i powiedziano mi w serwisie 120 tys wymiana oleju, zastanawiam się czy robić przy 60 tys czy olać ? W silniku robie co 15 tys.
Czy DQ381 ma dwa obiegi oleju jak DL382, czyli odrębny dla sprzęgieł i odrębny dla mechatroniki czy jeden obieg jak w DQ? DL382 i 501 mają właśnie dwa obiegi i dwa różne ATF, gdzie co 120 tys km wymienia się w zespole napędowym a w mechatronice się nie wymienia.
Cytat: rk w 2021/05/13 19:21
DQ381 w stosunku do DQ500 to głównie
- łożyska zoptymalizowane pod kątem tarcia
- zoptymalizowane pod kątem tarcia uszczelnienia w kilku miejscach
- inny ATF o mniejszej lepkości (tu trzeba pilnować, żeby był wlany właściwy!) - mniej oporów
- hydraulika potrzebuje mniejszą objętość pompy głównej
- dwie pompy ATF (jedna elektryczna)
To przy każdej generacji czy to skrzyń, czy to aut czy innych podzespołów zawsze pięknie i buńczucznie brzmi a ta optymalizacja to głównie kończy się optymalizacją pod kątem cięcia kosztów a nie podwyższania jakości, jakość to równia pochyła od 20 lat więc mam spore wątpliwości co do rzeczywistej optymalizacji czegokolwiek w stosunku do poprzednika
Chodzą słuchy, że ostatnio ciekną te skrzynie w grupie VAG, sam mam mokre jak zdejmę osłonę. Nie cieknie nie ma śladów nawet jak stoi długo ale jest mokre. Zmieniałem sam olej przy 15 to zauważyłem ale zapomniałem im powiedziałem przy 30 tys jak był na gwarancji. Sami też nic nie wspomnieli. Teraz robiłem na 45 znowu sam olej to zaglądałem jest mokre, skrzynia w sumie chodzi bez zarzutów. Wiecie może gdzie sprawdzić poziom ? minęły już 2 lata nie wiem czy coś mówić teraz czy nie bo będe w serwisie ?
Cytat: Charls w 2021/06/01 19:31
To przy każdej generacji czy to skrzyń, czy to aut czy innych podzespołów zawsze pięknie i buńczucznie brzmi a ta optymalizacja to głównie kończy się optymalizacją pod kątem cięcia kosztów a nie podwyższania jakości, jakość to równia pochyła od 20 lat więc mam spore wątpliwości co do rzeczywistej optymalizacji czegokolwiek w stosunku do poprzednika
Optymalizcja nie oznacza poprawy w każdej dziedzinie, zwykle oznacza poprawę w jednej kosztem innej. Myślę, że tu chodzi głównie o zmniejszenie konieczności wymiany oleju oraz ograniczenie tarcia (moda na eko). Więc jest dodatkowe ryzyko, że konstrukcja pod względem niezawodności się pogorszyła (jest bardziej skomplikowana). Tak jak piszesz jak się uda, to i koszt się obetnie (co zwykle, ale nie zawsze pogarsza niezawodność).
Cytat: Charls w 2021/05/30 20:03
Czy DQ381 ma dwa obiegi oleju jak DL382, czyli odrębny dla sprzęgieł i odrębny dla mechatroniki czy jeden obieg jak w DQ? DL382 i 501 mają właśnie dwa obiegi i dwa różne ATF, gdzie co 120 tys km wymienia się w zespole napędowym a w mechatronice się nie wymienia.
Obiegi w DQ381 są dwa ale olej jest ten sam. W moim DL382-7A w Q5 FY olej wymienia się co 60000 km, mimo dwóch różnych olejów.
U mnie w 2.0 TSI 190KM z 2020 r jest oznaczenie UAM czyli wychodzi na to że to DQ381
Tutaj ciekawy opis
https://www.karoq-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=823 (https://www.karoq-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=823)
...u mnie 1.5 TSI ACT 150 KM FWD - oznaczenie URZ czyli też DQ 381
Cytat: Mave w 2021/06/14 20:35
...u mnie 1.5 TSI ACT 150 KM FWD - oznaczenie URZ czyli też DQ 381
A;e raczej ze słabszymi sprzęgłami bądź "zoptymalizowanym" 8) czymś jeszcze innym, bo nie sądzę aby w 2.0 TSI 4x4 była taka sama.
DQ381 w 1.5? Dziwne, bo DQ380 jest pod FWD, a DQ381 pod 4x4
...takie oznaczenia mam na tabliczce informacyjnej URZ a z interfejsu który kolega wcześniej wkleił wynika że to DQ 381, no chyba że coś źle odczytuje...
Cytat: Mave w 2021/06/14 20:35
...u mnie 1.5 TSI ACT 150 KM FWD - oznaczenie URZ czyli też DQ 381
Cytat: Charls w 2021/06/15 09:50A;e raczej ze słabszymi sprzęgłami bądź "zoptymalizowanym" 8) czymś jeszcze innym...
...czyli według Ciebie jest kilka rodzajów skrzyni DQ 381? możesz podać źródło tych informacji chętnie się z nimi zapoznam, czy raczej to Twoja teoria 8) ...
Cytat: Charls w 2021/06/15 09:50...bo nie sądzę aby w 2.0 TSI 4x4 była taka sama.
....nie sądzisz - to mało precyzyjne określenie ;)
Nie wiem, jest to moja własna teoria i czysto teoretycznie gdybam ale znając skłonność producentów do "optymalizacji" i cięcia kosztów jest to prawdopodobne. Kody skrzyń są inne więc zawsze są różnice, choćby to, że nie ma wałka przekazującego napęd na tylną oś. Czy sprzęgła i mechatronika są takie same w chwili wolnej można sprawdzić w ETKA. Skoro jednak skrzynia DQ381 jest w 1.5 TSI FWD to może wskazywać na to, że ta optymalizacja to odchudzenie, okrojenie etc...,
Edit: Wg tego artykułu w 2017 wprowadzono nową DQ381 do FWD i AWD, więc możliwe że masz DQ381. W artykule jest też potwierdzenie moich słów, że DQ380/DQ381 to słabsze i odchudzone wersję DQ500 https://tvsengineering.com/en/dsg-gearbox/dq380-dq381/ (https://tvsengineering.com/en/dsg-gearbox/dq380-dq381/)
Jest nawet KIT do ich konwersji do mocniejszej DQ500 https://tvsengineering.com/en/product/tvs-dq381-dq500-conversion-kit/ (https://tvsengineering.com/en/product/tvs-dq381-dq500-conversion-kit/)
Z pewnością są różnice w przeniesieniu napędu pomiędzy FWD a AWD w skrzyni DQ381 ale gdyby zastosowali inne sprzęgła to musiał by być inny moment podany, a co za tym idzie tu już by była inna skrzynia (np. DQ380) albo jeszcze inny symbol...
To wiadomo że DQ381 to "odchudzona" DQ500 ale mnie głównie chodziło o to co napisałeś odnośnie DQ381 ...
Cytat: Charls w 2021/06/15 09:50[/size]Cytat: Mave w 2021/06/14 20:35...u mnie 1.5 TSI ACT 150 KM FWD - oznaczenie URZ czyli też DQ 381
A;e raczej ze słabszymi sprzęgłami bądź "zoptymalizowanym" 8) czymś jeszcze innym, bo nie sądzę aby w 2.0 TSI 4x4 była taka sama.
Jak już pisałem, to tylko dywagacje, które może mają potwierdzenie a może i nie.
Różnica w DQ381 jest pomiędzy wersją 7F (FWD) i 7A (AWD).Poza tym ewidentnie różnice w oprogramowaniu, a to już bardzo dużo, bo inaczej np. TDI mógłby mieć problem z obrotami dla TSI... ;) Je jechałem 2 Tigami RM2019 z identycznym silnikiem i miałem wrażenie, że to *zupełnie* inna skrzynia. Pierwszy był ospały przy ruszaniu (na co narzekali też dziennikarze), później było dobrze, tylko ten problem strasznie mnie wkurzał. W pół roku młodszym ten problem zupełnie nie występował (skrzynia nie jest idealna, ale akurat ten problem zupełnie nie występuje - wiem bo mam w garażu...). To wymagało co najmniej zmiany oprogramowania.
Po wprowadzeniu WLTP też wiele osób narzekało na DSG....
Nie wiem czy przełożenia inne co najmniej dla TDI i TSI czy im się nie chciało...Pamiętam też jak jakiś magazyn motoryzacyjny znalazł kawałek metalu w rozkręconej DSG i otrzymali informację od VW, że problem został naprawiony w skrzyniach od określonej daty produkcji. Ale nie był to nowy nr DQ...Są też różne akcje serwisowe, można mieć nadzieję, że nowych nie produkują z tym samym błędem, ale przecież od razu nie zmieniają nr DQ...Tak że różnice ewidentnie są i to duże w ramach jednego modelu DQ (tak jak w przypadku silników, nawet o identycznych parametrach na papierze), ale nie koniecznie na zasadzie do 1.5 papierowe, a do 2.0 pancerne... choć co najmniej w długim okresie zapewne jest tendencja by tak oszczędzać bo mocniejsza skrzynia więcej kosztuje... zobacz dq200 już od dawna montowana masowo w innych modelach z 1.5 TSI
Kody skrzyni to różne wersje, nawet co roku coś się zmienia tam, czasem kosmetyka, czasem optymalizacja, ulepszenie. Nie wszystkim się chwalą. Stąd wynikają różnice w różnych kodach. Ale to raczej zmiana in plus jak do 1,5 wrzucają DQ381, bo miłośnicy chiptunningu będą zadowoleni :)
Cytat: Frodo w 2021/06/16 11:08
Różnica w DQ381 jest pomiędzy wersją 7F (FWD) i 7A (AWD)...
...ale w samej budowie skrzyni (np. sprzęgła itp.) czy tylko w elemencie przenoszącym napęd (inna przekładnia + dodatkowe wyjście na tył)? ...bo to o czym dalej piszesz to rzecz oczywista że dla każdego silnika jest inne oprogramowanie, inna przekładnia ...
Gdyby sprzęgła w 1.5 TSI i 2.0 TSI były takie same to raczej miałyby takie same zestawy naprawcze a jednak jest inna numeracja. Znając "zamiłowanie" księgowych do "optymalizacji" stawiam, że sprzęgła są inne. Tak samo jest w manualnych skrzyniach dla 1.5 i i 2.0, tarcze sprzęgłowe są inne. Z racji znacznie większego momentu obrotowego dizle zawsze miały inne sprzęgła, mocniejsze. Najlepiej jest to widoczne w manualnych skrzyniach.
...pytam o sprzęgła zastosowane w DSG DQ381 ( i sprzęgła w kąpieli olejowej ) ... sprzegło w manualnej skrzynie to całkiem inna budowa.
p.s - w 1.5 TSI i 2.0 TSI o których piszesz jest DQ381 i jest inna numeracja sprzęgieł ? ...to co już by wyjaśniało ;)
Cytat: Mave w 2021/06/17 06:17pytam o sprzęgła zastosowane w DSG DQ381 ( i sprzęgła w kąpieli olejowej ) ... sprzegło w manualnej skrzynie to całkiem inna budowa.
Wiem o co pytasz, nie ważne że w kąpieli olejowej, stwierdzam tylko a jako przykład podaję manualne skrzynie, że producent zawsze oszczędza w budowie przeniesienia napędu przy słabszych silnikach i (tylko) przypuszczam, że w URZ jest podobnie
Cytat: Charls w 2021/06/17 08:28
Cytat: Mave w 2021/06/17 06:17pytam o sprzęgła zastosowane w DSG DQ381 ( i sprzęgła w kąpieli olejowej ) ... sprzegło w manualnej skrzynie to całkiem inna budowa.
Wiem o co pytasz, nie ważne że w kąpieli olejowej, stwierdzam tylko a jako przykład podaję manualne skrzynie, że producent zawsze oszczędza w budowie przeniesienia napędu przy słabszych silnikach i (tylko) przypuszczam, że w URZ jest podobnie
...czyli skrzynia DQ 381 ale sprzęgła już niekoniecznie - tak przypuszczasz ? Ciekaw jestem jak to jest rzeczywiście :)
P.S - Najważniejsze aby była bezawaryjna ;) czego wszystkim i sobie życzę. ;D
Panowie zbliża się 60 tyś przy tej DQ 381 oznaczenie SUL, przędni napęd czytam i głupieje. Robić zmianę oleju na 60 tyś czy na spokojnie 120 tys tak jak zalecają wystarczy ?
Jak długo zamierzasz jeździć tym samochodem?
Liczę że 5 lat napewno 120-150 tyś, chociaż idą ciężkie czasy dla przedsiębiorców ;)
Jak masz klasyczny leasing to zrób, bo raczej na dłużej zostanie z Tobą bo 5 lat amortyzacja po wykupie dopiero będzie zwalniać z zaliczenia wartości sprzedaży jako przychodu (PIT+VAT) :P
A jeszcze takie pytanie - czy lepiej robić wymianę systemem statycznym czy jednak dynamicznym? W serwisach jak robią? Pozdrawiam.
W DSG nie ma potrzeby wymiany dynamicznej ponieważ cały olej ścieka podczas spuszczania jak w skrzyni manualnej W serwisach też przeprowadzają statyczną wymianę.
Znalazłem statyczną w Warszawie za 580 brutto, oryginalne oleje i filtr, także nie będę oszczędzał :) Po co tak te dynamiczne reklamują ?
Panowie, Panie, mam pytanie odnośnie DSG.
Ostatnio podczas uruchamiania auta, wyskakuje mi komunikat pomarańczowym aby ustawić lewarek w pozycji P - natomiast on jest cały czas w pozycji P - nie wiem dokładnie co jest napisane bo ten napis pojawia się dosłownie na 2-3 sekundy i tylko po dłuższym postoju auta(np. po nocy)
Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Podepnę dziś obd i zobaczę czy jakiś tam błąd jest.
Skrzynia działa normalnie bez żadnych problemów.
Cytat: kabum w 2021/08/26 09:41aby ustawić lewarek w pozycji P - natomiast on jest cały czas w pozycji P - nie wiem dokładnie co jest napisane
Wszystko wskazuje na czujnik położenia wybieraka tzw. pozycjoner
Cytat: thomasindaclub w 2021/08/21 15:17Po co tak te dynamiczne reklamują ?
Jakbyś kupił profesjonalną maszynę do wymiany dynamicznej za 20-25 tys zł (Liqui moly czy Magnetti Marelli) to również byś wszystkim mówił, że wyłącznie wymiana dynamiczna. Dynamiczna wymiana wskazana jest w tych skrzyniach, gdzie korkiem spustowym nie ścieka całość oleju np. w Tiptronicu ZF albo w Asisin AM6.
Cytat: Charls w 2021/08/26 11:50
Cytat: kabum w 2021/08/26 09:41aby ustawić lewarek w pozycji P - natomiast on jest cały czas w pozycji P - nie wiem dokładnie co jest napisane
Wszystko wskazuje na czujnik położenia wybieraka tzw. pozycjoner
dzięki za podpowiedź ;)
błąd ustrzelony, auto w ASO. Będzie naprawa - wymiana microswitcha - oczywiście ze względu na to że komputer nie pokazywał stałego błędu musiało iść zapytanie do centrali...
(https://images90.fotosik.pl/535/8aba7e6471ab5d06med.jpg) (https://www.fotosik.pl/zdjecie/8aba7e6471ab5d06)
Witam mam problem Tiguan 1,5TSI EVO DSG 2020r Skrzynia UBC przy ruszaniu z AUTO HOLD na ciepłym oleju stukanie w skrzyni i szarpnięcie, takie samo stukanie w skrzyni występuje przejzdzajac powoli przez niewielki prog, torowisko itp obydwoma kołami jednocześnie, jakby zbyt duży luz na przekładni, stuk występuje w momencie jak obydwa kola ciągną i zjezdzajac z progu jednoczesnie hamuja. Występuje to na rownej powierzchni gdy auto ma lekkie opory toczenia, ruszajac na stromym wzniesieniu pod obciązeniem nie stuka przy ruszaniu. Serwis nie ma zielonego pojęcia na ten temat i twierdza ze to normalne działanie skrzyni dsg. Śmiech. W ramach naprawy wymienili klocki i tarcze z tyłu a auto ma przejechane 9tys zero zużycia bo stwierdzili ze klocki mogą zbyt blokowac na AUTO HOLDZIE. Miał ktoś podobne objawy....? Jak załatwić w serwisie wymianę skrzyni na nową?
@Zbysz szarpnięcie przy ruszaniu z autoholda wynika ze zbyt mocnego wciśnięcia pedału gazu przy ruszaniu, szczególnie w sytuacji gdy korzystasz również z Auto Startu. Były już rozmowy na ten temat na forum. Stuki ze skrzyni zawsze jakieś się wydobywają i dopóki trwa 4 lub 5 letnia gwarancja (mam nadzieję, że wykupiłeś) to bym się tym nie przejmował 🙂 zacząłbym się martwić pod koniec gwarancji jakby pojawiły się inne dźwięki, albo te które występują się nasiliły.
Ja nie znam sposobu żeby ,,załatwić" wymianę skrzyni na nową i raczej serwis będzie od tego daleki ze względu na bardzo duże koszty, które musiałby ponieść gdyby się pomylił.
Cytat: Rocko w 2021/09/11 08:31szarpnięcie przy ruszaniu z autoholda wynika ze zbyt mocnego wciśnięcia pedału gazu przy ruszaniu, szczególnie w sytuacji gdy korzystasz również z Auto Startu.
Zgadza się, ja zawsze wpierw delikatnie "kliknąłem" w pedał gazu a jak zwolnił się AH i auto zaczęło pełzać wciskałem gaz
To puka i to nie lekko przy delikatnym ruszaniu wcale nie trzeba dużo gazu i tak samo wali jak pomału się przejezdza przez krótką poprzeczną nierówność typu próg, krawężnik, troche podniesione torowisko i nawet stuka jak tylne koła pokonują tą nierówność poprostu jak skrzynia zaczyna ciągnąć i za chwilkę ma nadbieg bo przy zjezdzie auto popycha skrzynię i jest to ewidentny zbyt duży luz w skrzyni i dlatego stuka. Też stuka jak szybko dasz gazu i puscisz. Tylko nikt się do tego nie chce przyznać więc rzuciłem juz temat do głownej siedziby VW i poczekamy kto się bedzie z tego tłumaczył.
Może to poduszka skrzyni ???
Poduszki są ok, po prostu puka w skrzyni serwis to nazywa luz międzyzębny w skrzyni. Ale skoro nie ma tutaj 100 użytkowników co też tak mają to jest to ewidentny dowód na to ze nie jest to normalne i jest to usterka, podlegająca naprawie.
Ja myślę, że każdy to ma, tylko nie każdy zwraca na to uwagę.
Cytat: arekp w 2021/09/15 09:43Ja myślę, że każdy to ma
A zwłaszcza DSG
Cześć. Mileliście może taki przypadek? Od dłuższego czasu zdarza się, że przy jeździe z aktywnym tempomatem po autostradzie DSG szarpie prz zmianie biegu z 6 na 7. Bez tempomatu to się nie zdarza.
[size=78%]230TSI 4MOTION [/size]
Cytat: MarM w 2021/10/22 21:45Heh ... Klawisz hamulca postojowego albo był trefny albo ja go za mocno do góry podnosiłem. Po prostu obłamał się sam język klawisza a mechanizm był ok.Wymiana na używany z Allegro i chodzi już ze dwa lata i nic się nie dzieje. Ja go używam jak najbardziej parkując auto bo nie używam opcji AutoHold - wqrwia mnie jej działanie.
Chyba że masz manualną skrzynię, to nie pomyślałem. Bo w DSG ręczny chyba zaciąga się niejako z automatu po wrzuceniu P, ale może się mylę.
Cytat: Ekhangel w 2021/10/23 10:16Bo w DSG ręczny chyba zaciąga się niejako z automatu po wrzuceniu P, ale może się mylę.
Park to tryb pracy skrzyni, a nie "ręczny". W trybie Park skrzynia jest niejako odłączana i usypiana, dlatego nie zaleca się przełączania w tryb P na krótkie postoje typu "czerwone światło".
Cytat: arekp w 2021/10/23 13:09
Cytat: Ekhangel w 2021/10/23 10:16Bo w DSG ręczny chyba zaciąga się niejako z automatu po wrzuceniu P, ale może się mylę.
Park to tryb pracy skrzyni, a nie "ręczny". W trybie Park skrzynia jest niejako odłączana i usypiana, dlatego nie zaleca się przełączania w tryb P na krótkie postoje typu "czerwone światło".
... w położeniu P skrzynia nie jest odłączana tylko blokowana na stałe, ale tak jak pisze Arekp nie należy tej pozycji traktować jako "hamulec ręczy" a już szczególnie na wzniesieniu nie należy tak zostawiać autka, potem trudniej przełączyć dźwignię w inną pozycję.
Codziennie parkuje na wzniesieniu pod domem i nigdy nie doświadczyłem problemu ze zmiana na P czy z P, żona równiez ;)
Cytat: Mave w 2021/10/23 16:05a już szczególnie na wzniesieniu nie należy tak zostawiać autka, potem trudniej przełączyć dźwignię w inną pozycję.
Faktycznie bywa to problematyczne przy nieprawidłowym zatrzymaniu.
Wystarczy prosta procedura:
- zatrzymujesz się, nie wyłączasz pojazdu i trzymasz nogą wciśnięty hamulec
- przełączasz na Park, nadal trzymając hamulec
- wyłączasz pojazd i puszczasz hamulec
Procedura jest prosta - nie zostawiamy samochodu na wzniesieniu bez zaciagnietego hamulca recznego. W przypadku DSG bez zaciągniętego ręcznego całe naprężenia są przenoszone na skrzynię co nie wpływa korzystnie na jej żywotność. Ja stosuję jeszcze dodatkowo taką kolejność przy parkowaniu na wzniesieniu - zatrzymuję się na D, najpierw hamulec nożny potem ręczny, skrzynia na N i puszczam nożny (auto nawet na zaciągniętym ręcznym zawsze delikatnie cię cofnie) skrzynia w P i gaszę silnik.
Cytat: arekp w 2021/10/23 17:42
Cytat: Mave w 2021/10/23 16:05a już szczególnie na wzniesieniu nie należy tak zostawiać autka, potem trudniej przełączyć dźwignię w inną pozycję.
Faktycznie bywa to problematyczne przy nieprawidłowym zatrzymaniu.
Wystarczy prosta procedura:
- zatrzymujesz się, nie wyłączasz pojazdu i trzymasz nogą wciśnięty hamulec
- przełączasz na Park, nadal trzymając hamulec
- wyłączasz pojazd i puszczasz hamulec
....zdecydowanie prościej i właściwie jest używać "ręcznego" stosuje taką procedurę 😁 od dawna i nie mam problemu no może czasami jak zapomnę o "ręcznym"
p.s - W Superbie mam możliwość załączenia automatycznego ręczne , uruchamia się przy każdym zatrzymaniu, niby fajnie ale jakoś ten automat mi nie pasuje więc nie używam ☹️
Cytat: mms1994 w 2021/10/23 16:50
Codziennie parkuje na wzniesieniu pod domem i nigdy nie doświadczyłem problemu ze zmiana na P czy z P, żona równiez ;)
Zatrzymaj autko na wzniesieniu przełącz na P ( silnik uruchomiony, bez zaciągniętego ręcznego) zwolnij hamulec nożny ( autko się trochę przetoczy ) i potem spróbuj jak ciężko jest z tego położenia P przyłączyć dźwignie.
Cytat: Mave w 2021/10/23 20:17Zatrzymaj autko na wzniesieniu przełącz na P ( silnik uruchomiony, bez zaciągniętego ręcznego) zwolnij hamulec nożny ( autko się trochę przetoczy )
nie wolno
Cytat: tiguan220 w 2021/10/23 20:27
Cytat: Mave w 2021/10/23 20:17Zatrzymaj autko na wzniesieniu przełącz na P ( silnik uruchomiony, bez zaciągniętego ręcznego) zwolnij hamulec nożny ( autko się trochę przetoczy )
nie wolno
to szybko 😁
dlatego piszę o używaniu "ręcznego"
Cytat: Mave w 2021/10/23 20:17
Zatrzymaj autko na wzniesieniu przełącz na P ( silnik uruchomiony, bez zaciągniętego ręcznego) zwolnij hamulec nożny ( autko się trochę przetoczy ) i potem spróbuj jak ciężko jest z tego położenia P przyłączyć dźwignie.
Jak sie zatrzymuje wlacza sie auto hold automatycznie (zeilona lampka na desce). Jakbym puscil nozny, to samochod nie ruszy sie nawet centymetr. Zmieniam na P, wylaczam zaplon, ikonka zmienia sie na czerwona - reczny sie zaciagnal. Nigdy jeszcze recznego recznie nie wlaczylem
Cytat: Ad w 2021/10/23 22:04Jak sie zatrzymuje wlacza sie auto hold automatycznie (zeilona lampka na desce).
Nie zawsze tak jest zakodowane, poza tym sposób działania AH można zmienić
No właśnie ja mam automat i nie używam auto hold. Dlatego ręcznie aktywuje hamulec postojowy. Tak mi wygodnie i po prostu mam większe zaufanie do siebie niż AH.
A ja mam trochę ogólne pytanie do osób mających problemy z DSG, tak z ręką na sercu - w przypadku posiadania tiga od nowości - do jakiego przebiegu docieraliście samochód ? 1 tyś ? 2 tyś ? 5 tyś ? Tak że w tym okresie nie istniało bez awaryjnej potrzeby wciskanie pedału do 'dechy'?
Cytat: Ad w 2021/10/23 22:04
Cytat: Mave w 2021/10/23 20:17
Zatrzymaj autko na wzniesieniu przełącz na P ( silnik uruchomiony, bez zaciągniętego ręcznego) zwolnij hamulec nożny ( autko się trochę przetoczy ) i potem spróbuj jak ciężko jest z tego położenia P przyłączyć dźwignie.
Jak sie zatrzymuje wlacza sie auto hold automatycznie (zeilona lampka na desce). Jakbym puscil nozny, to samochod nie ruszy sie nawet centymetr. Zmieniam na P, wylaczam zaplon, ikonka zmienia sie na czerwona - reczny sie zaciagnal. Nigdy jeszcze recznego recznie nie wlaczylem
...auto hold to automatyczny hamulec ręczny, więc go używasz a my piszemy o ... pozycji skrzyni biegów P zamiast ręcznego jak to niektórzy używają.
Cytat: arekp w 2021/10/23 17:42
Faktycznie bywa to problematyczne przy nieprawidłowym zatrzymaniu.
Wystarczy prosta procedura:
- zatrzymujesz się, nie wyłączasz pojazdu i trzymasz nogą wciśnięty hamulec
- przełączasz na Park, nadal trzymając hamulec
- wyłączasz pojazd i puszczasz hamulec
Niemożliwe że wg tego twojego algorytmu zatrzymania na wzniesieniu, auto się nie ruszy. Tylko na płaskim (i to nie zawsze) może być skuteczny.
Podczas okresowego przeglądu serwisowego mój mechanik w ASO stwierdził zapocenie uszczelki pod pokrywą mechatroniki automatycznej skrzyni biegów.
Skrzynia to DQ 381-7A typ UAM.
Ku mojemu zaskoczeniu serwis zdecydował się na natychmiastową naprawę w ramach gwarancji, gdyż wszystko mieli akurat na miejscu. Co nie ukrywam że mnie trochę zaskoczyło.
Po skończeniu czynności serwisowych i naprawczych pytam doradcę czy przy naprawie skrzyni biegów (co wiadomo że wiązało się z wymianą oleju) wymieniony został również zewnętrzny filtr oleju skrzyni biegów. A doradca, że nie przewiduje tego procedura naprawcza (to akurat prawda), a filtr jest bezobsługowy :o
No to ja do niego czemu mi nie zaproponowali odpłatnej wymiany tego filtra? No nie przyszło mu to do głowy >:(
Wg mnie to jaskrawy przykład braku kultury technicznej ASO i doprowadzania aut swoich klientów do potencjalnych uszkodzeń, które mogą wystąpić raczej już po ustaniu gwarancji producenta >:(
Jak na razie skrzynia jeździ bez uwag.
Jednak zastanawiam się czy:
- wymienić filtr i uzupełnić tylko ten świeży olej o ubytki w trakcie wymiany i niezbędnych procedur adaptacyjnych,
- wymienić filtr i dokonać pełnej wymiany oleju (tym razem za moją kasę).
Chciałbym poznać ewentualne merytoryczne sugestię Forumowiczów obeznanych w temacie?
Ciekawe czy znajdziesz kogoś kto będzie chciał się bawić w łapanie starego oleju żeby go później wlać z powrotem 😜
Cytat: Mave w 2021/10/24 12:01...auto hold to automatyczny hamulec ręczny, więc go używasz
Auto hold, a hamulec ręczny, to są dwie osobne funkcje - realizowane innymi mechanizmami.
@shark vw nawet nie ma w sprzedaży takowego filtra.
Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk
Filtr jest dostępny w ASO (112zł) i podlega normalnej wymianie jak każdy inny filtr w DSG.
(https://i.imgur.com/2vuhanC.jpg)
[mod: usunięto zbędny cytat]
Nie w każdej skrzyni dsg zmienisz filtr. Wcześniej jak aso nie przeprowadzało wymiany filtra bo uważają ze nie trzeba to go nie dostałeś. Tak jak w przypadku haldex . Aż jestem ciekaw czy jest możliwość zakupu filtra do sprzęgła Haldex w aso.
Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk
Oczywiście że jest możliwość zakupu wraz z wszystkimi gumowymi uszczelkami na pompę Haldex. Tylko musisz im to zlecić i za to i robocizne zapłacić sam.
Procedura wymiany oleju w Haldex nie przewiduje wymiany ani nawet czyszczenia (tu akurat można to zrobić) filtra.
Cytat: Rocko w 2023/02/09 07:14
Ciekawe czy znajdziesz kogoś kto będzie chciał się bawić w łapanie starego oleju żeby go później wlać z powrotem 😜
Chyba prościej uzupełnić braki świeżym olejem. W końcu ubytek podczas wymiany samego filtra i niezbędnych procedur raczej nie przekroczy 2 litrów 😜
Cytat: shark w 2023/02/11 21:32
Oczywiście że jest możliwość zakupu wraz z wszystkimi gumowymi uszczelkami na pompę Haldex. Tylko musisz im to zlecić i za to i robocizne zapłacić sam.
Procedura wymiany oleju w Haldex nie przewiduje wymiany ani nawet czyszczenia (tu akurat można to zrobić) filtra.
Uszczelki na pompę haldex są razem ze śrubami w komplecie . To wiem że można kupić bo kupuje bezpośrednio w aso. Ale filtra do haldexa 4 generacji ani sitka filtrującego do haldexa 5 generacji nie kupisz w aso. Nawet nie wymienią bo według vw jest to niepotrzebne.
Gesendet von meinem SM-S908B mit Tapatalk
DQ381 - błąd P17600 - brak biegów parzystych i wstecznego. Wyskoczył podczas zwykłej jazdy. W pamięci sterownika już wcześniej podobno był ten błąd, ale na desce mi się nie wyświetlił(albo mignął na chwile). teraz błąd sam zniknął przed przyjazdem assistance, więc nie zabrali auta do serwisu bo według konsultanta z VW auto jest sprawne - i tak i nie, ale to już inna kwestia.
Ktoś już przerabiał ten temat? z tego co wstępnie znalazłem to chyba mechatronika....
@kabum szwagier też miał tylko co drugi bieg. Diagnoza: wymiana mechatroniki
Cytat: kabum w 2023/11/07 10:37
DQ381 - błąd P17600 - brak biegów parzystych i wstecznego. Wyskoczył podczas zwykłej jazdy. W pamięci sterownika już wcześniej podobno był ten błąd, ale na desce mi się nie wyświetlił(albo mignął na chwile). teraz błąd sam zniknął przed przyjazdem assistance, więc nie zabrali auta do serwisu bo według konsultanta z VW auto jest sprawne - i tak i nie, ale to już inna kwestia.
Ktoś już przerabiał ten temat? z tego co wstępnie znalazłem to chyba mechatronika....
Płytka mechatroniki do wymiany. Serwis ma opracowane TPI na tę usterkę i przy dobrych wiatrach pokrywają koszta bądź ich część z tzw. dobrej woli producenta.
Dokładnie tak - trzeba trochę powalczyć w VW Polska - moje koszty: diagnoza i robocizna (420 netto), reszta VW Polska. Samochód grudzień 2018, więc już mocno po gwarancji. Nie wiem, może pierwsze pojawienie się usterki było na gwarancji i się gdzieś zapisało - normalnie jeżdżę po mieście na bardzo krótkich dystansach, a ten awaryjny tryb DSG pojawiał się po dłuższej jeździe - początkowo po 200 km nieprzerywanej jazdy, potem ten dystans ulegał skróceniu do 100, a ostatnio nie udawało się przejechać bez trybu awaryjnego 30-tu km. Wstępna wycena naprawy była ok 3000 zł, więc powalczyłem z VW Polska. Po diagnozie w ASO sterownik został zamówiony (podobno jest robiony dokładnie pod mój nr vin) , przyszedł po ok. 2 tygodniach, 4-5 godz. montażu, musiały być oba kluczyki. Wszystko działa, tak więc warto było powalczyć. Wygląda, że decydujące było to, że wszystkie przeglądy miałem w ASO (pakiet serwisowy przy zakupie auta).
Po jakim przebiegu pojawia sie ta usterka?
ja dostałem odmowe dobrej woli. Indywidualnej woli też nie chcą napisać do importera, mimo iż mają taką możliwość. Auto 2018r, serwisowane w ASO. po prostu nie i jak chcesz to płać. 5,5k(wymiana, olej, robocizna) z częścią regenerowaną przez VW... aso C-Z z grochowskiej - już pomijam fakt że przez prawie cały jeden dzień ani ASO ani VW assistance nie wiedzieli gdzie jest odholowany mój samochód. Musiałem przyjść sam, żeby w cudowny sposób się znalazł...
Cytat: Corso w 2023/11/15 11:37
Po jakim przebiegu pojawia sie ta usterka?
Po 55 tysiącach przebiegu i 4,5 roku od zarejestrowania - wyłapałem usterkę w trasie - 99 % przebiegu mam na bardzo krótkich odcinkach po mieście - usterka się przy takiej jeździe nie ujawnia - w maju 2023 przy starcie z Warszawy pod Łodzią wskoczył tryb awaryjny i już regularnie wskakiwał, początkowo po ok. 100 km, a we wrześniu/październiku ten dystans skrócił się do 30 km.
[mod: korekta techniczna]
Witam wszyskich serdecznie pierwszy raz na tym i nie innym forum Tiguan 2 .Pierwszy raz DSG DQ500
Po wymianie oleju I aktualizacji sterownika skrzyni zauważyłem że gdy zrzuca biegi z 4 na 3 jest odczuwalne szarpnięcie na innych czyli 3 na 2 to samo czy to normalne ?
Rozumiem, że piszesz o wymianie oleju w skrzyni biegów.
Jeżeli tak, to wygląda na niewykonanie adaptacji skrzyni.
I wg mnie to jest najwłaściwsza procedura
Cytat: tiguan220 w 2021/10/23 18:31Ja stosuję jeszcze dodatkowo taką kolejność przy parkowaniu na wzniesieniu - zatrzymuję się na D, najpierw hamulec nożny potem ręczny, skrzynia na N i puszczam nożny (auto nawet na zaciągniętym ręcznym zawsze delikatnie cię cofnie) skrzynia w P i gaszę silnik.
Jeżeli Wam na ręcznym samochód się cofa, tzn. że macie niesprawne hamulce. Mój na wzniesieniu nie zmienia pozycji nawet o centymetr.
Dokładnie to samo chciałem napisać po przeczytaniu tego wyżej.
@Rocko Przypuszczam, że koledze nie chodzi o jakieś konkretne obracanie koła na zaciągniętym ręcznym a tylko o takie "odprężenie" całej konstrukcji. Zawsze są jakieś tam choćby i najdrobniejsze luzy i elastyczność materiałów. Procedura ma na celu przeniesienie naprężeń ze skrzyni na klocki i tarcze.
Ja też oną stosuję, tylko upraszczam do: hamulec (stop) -> N -> zał. ręczny -> noga z hamulca (odprężenie) -> P.
Ale przecież to "odprężenie" nie ma żadnego przełożenia na skrzynię biegów. U mnie jak wrzucę P bez hamulca ręcznego to można samochód o kilka cm przesunąć i dopiero wtedy jest opór ze skrzyni.
No właśnie. Jak auto stoi na wzniesieniu albo jakiejś nierówności to grawitacja za ciebie pcha nieustannie wytwarzając naprężenie na skrzyni. A konkretnie na elemencie blokującym skrzynię powodując zwiększenie ryzyka jego nadmiernego zużycia/niszczenia.
Nie. Każdy czuje i umie ocenić na ile samochód się stacza, a na ile nie. Robicie voodoo albo macie niesprawne hamulce. Tylko jedna z tych dwóch opcji wchodzi w grę.
Cóż, skoro tak twierdzisz...
Masz prawo wierzyć w co chcesz.
Ja np. wierzę w fizykę.
Mi w salonie powiedzieli od razu przy odbiorze nowiutkiego auta, że to zjawisko jest normalne, a nie sądzę, by świeżo wyprodukowany Tiguan miał niesprawne hamulce :D Co ciekawe, efekt ten całkowicie znika kiedy używam auto-hold, ale dopóki się do auto-holdu nie przekonałem to właśnie takie efekt miałem zawsze przy parkowaniu (nawet na płaskim w garażu auto delikatnie "dojeżdżało" o ten cm, czy 2).
Cytat: van_daal w 2023/12/15 12:52
Ja np. wierzę w fizykę.
Fizyka jest taka, że jak hamulec ręczny zaciągnie to samochód nie ma prawa się ruszyć nawet o 1 cm. Trzymając nogę na hamulcu zaciągam ręczny i wtedy pedał hamulca robi się miękki. Mam pewność, że ręczny zadziałał i samochód nie ruszy się nawet o 1 cm, bo skoro zacisnęły się szczęki to dlaczego miałyby popuścić i zaraz jeszcze raz zaciągnąć?
A siły grawitacyjne działają na hamulec ręczny. Żeby zadziałały na skrzynię to hamulec ręczny musiałby puścić.
...po zaciągnięciu hamulca "ręcznego" pomocniczego, na płaskim czy na wzniesieniu pojazd nie ma prawa się przetoczyć ani milimetra a to "odprężenie" występujące podczas parkowania na wzniesieniu o którym tu niektórzy piszą to dotyczy zawieszenia a nie hamulca, może poruszyć się samo nadwozie ale koła się nie przetoczą, ( wynika to z tego że hamulec zasadniczy działa na 4 koła a pomocniczy na 2 kola) W naszych samochodach hamulec "ręczny" pomocniczy jest realizowany za pomocą tego samego układu, klocków, tarcz co hamulec " nożny" tył, wciskając pedał dociskamy klocki do tarcz za pomocą cylinderka (hydraulicznie), zaciągamy "ręczny" silniczki elektryczne blokują klocki w takim położeniu, zwalniamy pedał hamulca i tyle, układ klocki tarcze się w tym czasie nie zmienia więc nie może nastąpić obrót koła.
Tyle, że hamulec ręczny jest tylko na osi tylnej a skrzynia (napęd) na przedniej co oznacza, że pomiędzy nimi jest mnóstwo elementów ze swoimi luzami i elastycznością.
Każdy robi jak uważa. Ja wolę na zimne dmuchać. Nic mnie nie kosztuje.
...pisałem że jest tylko na tył ... ale nie widzę w tym związku ... skoro hamulec "ręczny" jest " zaciągnięty" - załączony, przy wciśniętym hamulcu "nożnym" zasadniczym, to jakie luzy i elementy ...? no chyba że piszesz o hamulcu taśmowym na wale napędowym ale to nie w obecnych pojazdach.
p.s - przyjęte jest że "ręczny" zaciągamy/ załączamy przy wciśniętym pedale nożnego hamulca, czyli zatrzymujemy się używając hamulca zasadniczego i zaciągamy ręczny i przełączamy skrzynie na P czy najpierw przełączamy skrzynie na P a potem zaciągamy ręczny nie jest istotne pod warunkiem że po zatrzymaniu nie zwalniamy hamulca "nożnego" do momentu zadziałania hamulca " ręcznego" - cała filozofia
Niestety równo po 6 latach od zakupu (co do dnia :-\ ) i niecały 98k przebiegu padła mi mechatronika w skrzyni. Mimo ponad 5 lat serwisów w ASO, VW nie zgodził się na tzw. "dobrą wolę" - wg ASO odpowiedź przyszła z systemu tego samego dnia, obstawiam że automat odrzucił bo ostatni serwis był zrobiony w 6 miesięcy temu poza ASO bo wymieniałem też klocki i tarcze przód i tył w zaufanym zakładzie.
Słaba ta jakość skoro przy takim przebiegu pada tak istotny element układu napędowego. Ponoć do wymiany jest też obudowa mechatroniki - tutaj nie wiem czemu, czy to się wymienia z automatu?
Koszt 5k zł z diagnostyką i wymianą na nowy element, który ponoć jest produkowany na zamówienie pod konkretny VIN - ktoś może to potwierdzić?
To nie jest słaba jakość, to jest żenada po całości.Z tego co kojarzę padają jakieś zaworki i dobry magik może je wymienić znacznie taniej niż aso.
miałem to samo DQ381, przebieg lekko ponad 80k, odmowa z automatu, a samo ASO nie chciało prosić o wsparcie od Importera pomimo tego, że auto było serwisowane na bieżąco, a ostatni przegląd miało chyba 3/4msc przed awarią.
Ja się dowiedziałem, że ta część pod "VIN" to część regenerowana. Normalnie naprawa wynosi na nowej mechatronice w ASO ok 8k.(przynajmniej takie dostałem info z innego ASO gdy chciałem porównać ceny)
Skończyło się na tym, że zleciłem naprawę w nieautoryzowanym punkcie za 3k z wymianą oleju i filtra.
Ale tak jakość to żenada i na to powinna być akcja serwisowa. Na jednej z grup na FB nie ma tygodnia żeby ktoś nie pytał o tą usterkę.
Cytat: foxter11 w 2024/04/25 09:35
Niestety równo po 6 latach od zakupu (co do dnia :-\ ) i niecały 98k przebiegu padła mi mechatronika w skrzyni. Mimo ponad 5 lat serwisów w ASO, VW nie zgodził się na tzw. "dobrą wolę" - wg ASO odpowiedź przyszła z systemu tego samego dnia, obstawiam że automat odrzucił bo ostatni serwis był zrobiony w 6 miesięcy temu poza ASO bo wymieniałem też klocki i tarcze przód i tył w zaufanym zakładzie.
Słaba ta jakość skoro przy takim przebiegu pada tak istotny element układu napędowego. Ponoć do wymiany jest też obudowa mechatroniki - tutaj nie wiem czemu, czy to się wymienia z automatu?
Koszt 5k zł z diagnostyką i wymianą na nowy element, który ponoć jest produkowany na zamówienie pod konkretny VIN - ktoś może to potwierdzić?
...spróbuj może tu dopytać Auto Serwis Krupa Tronic 513 022 800
p.s - możesz opisać objawy tej usterki ?
Cytat: foxter11 w 2024/04/25 09:35
Niestety równo po 6 latach od zakupu (co do dnia :-\ ) i niecały 98k przebiegu padła mi mechatronika w skrzyni. Mimo ponad 5 lat serwisów w ASO, VW nie zgodził się na tzw. "dobrą wolę" - wg ASO odpowiedź przyszła z systemu tego samego dnia, obstawiam że automat odrzucił bo ostatni serwis był zrobiony w 6 miesięcy temu poza ASO bo wymieniałem też klocki i tarcze przód i tył w zaufanym zakładzie.
Słaba ta jakość skoro przy takim przebiegu pada tak istotny element układu napędowego. Ponoć do wymiany jest też obudowa mechatroniki - tutaj nie wiem czemu, czy to się wymienia z automatu?
Koszt 5k zł z diagnostyką i wymianą na nowy element, który ponoć jest produkowany na zamówienie pod konkretny VIN - ktoś może to potwierdzić?
Podobna usterka i udało się załapać na naprawę z dobrej woli, nowa płytka mechatroniki, śruby, adaptacja, olej 6litrów wraz z filtrem, 2 lata gwarancji bez limitu kilometrów. Auto dawno po gwarancji, serwis od początku ASO.
W sumie, dobry temat dla kanału Motodziennik i cyklu ze skrzyniami w Krupa Tronic, jakoś na dniach ma być materiał o DQ200. Jeśli to tak regularnie pada to sprawa powinna trafić do jakiegoś rzecznika praw konsumenta. Ja rozumiem wyższe przebiegi, ale przy stosunkowo niskich nalotach?
...DQ 200 to nie w Tiguanie ... ale warto zobaczyć
Objawów wcześniejszych nie było, stało się to z dnia na dzień. Pojechałem w trasę, po 50km wyskoczył "tryb awaryjny skrzyni biegow, możliwa dalsza jazda" i działały tylko biegi parzyste. W drodze powrotnej stało się to samo, również po ok 50km. Samochód 2 dni postał i chciałem ruszyć do serwisu i po 1km znow trybie awaryjny i tym razem działał tylko 2. bieg i wsteczny >:(
Wiem, że w Gdańsku skrzynie robi Sosnowski ale liczyłem na dobrą wolę, poza tym ceny regeneracji poza ASO są już zbliżone do ASO, no i nikt za bardzo nie miał terminów.
...a skrzynie masz DQ 381 ...
https://naprawczesc.pl/naprawa-dsg-dq381 (https://naprawczesc.pl/naprawa-dsg-dq381) ...piszą że sama naprawa sterownika 1700 zł do tego trzeba doliczyć jego demontaż, olej ...
Demontaż to tam chyba dość łatwy jest o ile dobrze pamiętam ? Najgorsze jest to, że nie ma wcześniej żadnych objawów, jedziesz w trasę i...wracasz lawetą. W sumie to jest nawet niebezpieczne jesli wypadnie np. w momencie wyprzedzania a z przeciwka jedzie inne auto.
...łatwy, jeśli masz podnośnik/kanał i wiesz co i jak ;) są nawet filmiki.
...masz biegi parzyste lub nieparzyste to objawy - możliwa dalsza jazda ;) to nie jest tak że auto nagle przestaje jechać podczas wyprzedzania ...
...bardzo dużo jest rożnych awarii które nie daja wcześniej objawów a wracasz lawetą, i są bardziej niebezpieczne bo samochód naprawdę przestaje jechać ... ale nie o tym :)
Cytat: foxter11 w 2024/04/27 08:39Wiem, że w Gdańsku skrzynie robi Sosnowski
VAGPerformance Pomorze myślę są bardziej polecani do skrzyń DSG
https://g.co/kgs/TL7xfrm (https://g.co/kgs/TL7xfrm)
Skrzynia naprawiona. Spojrzałem w rachunek i koszt "sterownika" był 2300 brutto. Reszta to diagnoza (1000 - w tym demontaż i montaż mechatroniki), wymiana oleju - 1000zł i jakaś drobnica typu obudowy, oringi, itp.
W sumie 4900zł.
Co ciekawe "starego" sterownika nie dostałem bo ponoć to trzeba zgłaszać przed naprawą bo inaczej "utylizują". No ciekawe...
Cytat: foxter11 w 2024/05/09 11:04bo inaczej "utylizują"
Wymienia jakieś zaworki i pójdzie do następnego. ;)
Cytat: foxter11 w 2024/05/09 11:04
Skrzynia naprawiona. Spojrzałem w rachunek i koszt "sterownika" był 2300
...możesz doprecyzować ... nowego, po regeneracji/naprawie, z odzysku ??
Tak naprawdę to nie wiem, przez telefon mówiono o "zamówieniu nowego sterownika pod VIN w fabryce" - ile w tym prawdy to nie wiem, bo starego nie dostałem do ręki.
...2300 zł to jak za nowy to tanio, skoro naprawa sterownika to koszt 1700 zł.
@foxter11 gdzie ostatecznie robiłeś? U Sosnowskiego?
ASO Stadion, miałem z nimi dobre doświadczenia z poprzednich lat.
A z innej beczki - to tydzień po odbiorze z ASO pękła mi sprężyna amora przy przebiegu <100k i raczej nie jeździłem po dziurawych drogach. Słaba jest niestety jakość obecnych samochodów.
Cytat: foxter11 w 2024/06/20 19:17
A z innej beczki - to tydzień po odbiorze z ASO pękła mi sprężyna amora przy przebiegu <100k i raczej nie jeździłem po dziurawych drogach. Słaba jest niestety jakość obecnych samochodów.
Też miałem akcję ze sprężyną z tyłu <50k. :)
Były jakies objawy, stuki ?
Mi pękł lewy przód, który teoretycznie najmniej jeździ po dziurach przy krawędzi jezdni. Żadnych objawów - wsiadłem do samochodu, zacząłem słyszeć stuki jakby coś tam latało i testowo wjechałem szybciej na próg i wtedy sprężyna wypadła za samochodem ;D
Ale musiała być już wcześniej pęknięta bo miejsce pęknięcia zdążyło skorodować. Po pęknięciu tak naprawdę po prostu skróciła się o 5cm bo wypadł tylko ostatni krążek, więc na jakiejś polnej drodze można by tego nawet nie zauważyć i jeździć dalej.
Witam,
Od około dwóch miesięcy jestem posiadaczem Tiguana Allspace 4x4 2019r. Mam skrzynię DQ381 o oznaczeniu UAJ.
Czy ktoś jest w stanie polecić do niej dobry olej oraz filtr.
Jestem świeży w temacie i nie chciałbym popełnić błędu.
Pozdrawiam