DQ381 w stosunku do DQ500 to głównie zmiany związane z optymalizacją zużycia paliwa / emisjami CO2:
- łożyska zoptymalizowane pod kątem tarcia
- zoptymalizowane pod kątem tarcia uszczelnienia w kilku miejscach
- inny ATF o mniejszej lepkości (tu trzeba pilnować, żeby był wlany właściwy!) - mniej oporów
- hydraulika potrzebuje mniejszą objętość pompy głównej
- dwie pompy ATF (jedna elektryczna)
Elektryczna pompka pomaga ze start-stop, chłodzeniem sprzęgieł, trybem coast (ATF w obiegu hydrauliki zmiany biegów), smarowaniem biegów i wałów. Generalnie pomaga w wypadku wzrostu zapotrzebowania na olej, kiedy główna pompa nie jest temu w stanie sprostać.
Szkoda że w necie DQ500 opisywana jest najczęściej jako 0BT/0BH no ale jak widać TAH to też DQ500
Jest tych skrótów więcej, np. 0DL. Moja DQ500 to G1D(numer PR - rodzina GSP) a kod GKB to RPP.