Autor Wątek: DSG  (Przeczytany 9987 razy)

Mave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 237
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: DSG
« Odpowiedź #30 dnia: 2021/06/15 12:11 »
Advertisement
...takie oznaczenia mam na tabliczce informacyjnej URZ a z interfejsu który kolega wcześniej wkleił wynika że to DQ 381, no chyba że coś źle odczytuje...
« Ostatnia zmiana: 2021/06/15 12:40 wysłana przez Mave »
 

Mave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 237
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: DSG
« Odpowiedź #31 dnia: 2021/06/15 22:24 »
...u mnie 1.5 TSI ACT 150 KM FWD - oznaczenie URZ czyli też DQ 381
A;e raczej ze słabszymi sprzęgłami bądź "zoptymalizowanym"  8) czymś jeszcze innym...
...czyli według Ciebie jest kilka rodzajów skrzyni DQ 381?  możesz podać źródło tych informacji chętnie się z nimi zapoznam,  czy raczej to Twoja teoria 8) ...   
...bo nie sądzę aby w 2.0 TSI 4x4 była taka sama.
....nie sądzisz - to mało precyzyjne określenie  ;) 
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1030
  • Thanked: 53 times
  • Model: VW Golf 7
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI SCR
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: DSG
« Odpowiedź #32 dnia: 2021/06/16 00:50 »
Nie wiem, jest to moja własna teoria i czysto teoretycznie gdybam ale znając skłonność producentów do "optymalizacji" i cięcia kosztów jest to prawdopodobne. Kody skrzyń są inne więc zawsze są różnice, choćby to, że nie ma wałka przekazującego napęd na tylną oś. Czy sprzęgła i mechatronika są takie same w chwili wolnej można sprawdzić w ETKA. Skoro jednak skrzynia DQ381 jest w 1.5 TSI FWD to może wskazywać na to, że  ta optymalizacja to odchudzenie, okrojenie etc...,

Edit: Wg tego artykułu w 2017 wprowadzono nową DQ381 do FWD i AWD, więc możliwe że masz DQ381. W artykule jest też potwierdzenie moich słów, że DQ380/DQ381 to słabsze i odchudzone wersję DQ500 https://tvsengineering.com/en/dsg-gearbox/dq380-dq381/


Jest nawet KIT do ich konwersji do mocniejszej DQ500 https://tvsengineering.com/en/product/tvs-dq381-dq500-conversion-kit/
« Ostatnia zmiana: 2021/06/16 01:37 wysłana przez Charls »
 

Mave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 237
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: DSG
« Odpowiedź #33 dnia: 2021/06/16 09:02 »
Z pewnością są różnice w przeniesieniu napędu pomiędzy FWD a AWD w skrzyni DQ381 ale gdyby zastosowali inne sprzęgła to musiał by być inny moment podany, a co za tym idzie tu już by była inna skrzynia (np. DQ380) albo jeszcze inny symbol...   


To wiadomo że DQ381 to "odchudzona"  DQ500 ale mnie głównie chodziło o to co napisałeś odnośnie DQ381 ...


[/size]
...u mnie 1.5 TSI ACT 150 KM FWD - oznaczenie URZ czyli też DQ 381
A;e raczej ze słabszymi sprzęgłami bądź "zoptymalizowanym"  8)  czymś jeszcze innym, bo nie sądzę aby w 2.0 TSI 4x4 była taka sama.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1030
  • Thanked: 53 times
  • Model: VW Golf 7
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI SCR
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: DSG
« Odpowiedź #34 dnia: 2021/06/16 10:03 »
Jak już pisałem, to tylko dywagacje, które może mają potwierdzenie a może i nie.
 

Frodo

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 167
  • Thanked: 16 times
  • Model: VW Tiguan II
  • Wersja: R
  • Silnik: 2.0 TSI 230
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KR
Odp: DSG
« Odpowiedź #35 dnia: 2021/06/16 11:08 »
Różnica w DQ381 jest pomiędzy wersją 7F (FWD) i 7A (AWD).Poza tym ewidentnie różnice w oprogramowaniu, a to już bardzo dużo, bo inaczej np. TDI mógłby mieć problem z obrotami dla TSI...  ;) Je jechałem 2 Tigami RM2019 z identycznym silnikiem i miałem wrażenie, że to *zupełnie* inna skrzynia. Pierwszy był ospały przy ruszaniu (na co narzekali też dziennikarze), później było dobrze, tylko ten problem strasznie mnie wkurzał. W pół roku młodszym ten problem zupełnie nie występował (skrzynia nie jest idealna, ale akurat ten problem zupełnie nie występuje - wiem bo mam w garażu...). To wymagało co najmniej zmiany oprogramowania.
Po wprowadzeniu WLTP też wiele osób narzekało na DSG....
Nie wiem czy przełożenia inne co najmniej dla TDI i TSI czy im się nie chciało...Pamiętam też jak jakiś magazyn motoryzacyjny znalazł kawałek metalu w rozkręconej DSG i otrzymali informację od VW, że problem został naprawiony w skrzyniach od określonej daty produkcji. Ale nie był to nowy nr DQ...Są też różne akcje serwisowe, można mieć nadzieję, że nowych nie produkują z tym samym błędem, ale przecież od razu nie zmieniają nr DQ...Tak że różnice ewidentnie są i to duże w ramach jednego modelu DQ (tak jak w przypadku silników, nawet o identycznych parametrach na papierze), ale nie koniecznie na zasadzie do 1.5 papierowe, a do 2.0 pancerne... choć co najmniej w długim okresie zapewne jest tendencja by tak oszczędzać bo mocniejsza skrzynia więcej kosztuje... zobacz dq200 już od dawna montowana masowo w innych modelach z 1.5 TSI
 

mms1994

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 858
  • Thanked: 69 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: DSG
« Odpowiedź #36 dnia: 2021/06/16 11:38 »
Kody skrzyni to różne wersje, nawet co roku coś się zmienia tam, czasem kosmetyka, czasem optymalizacja, ulepszenie. Nie wszystkim się chwalą. Stąd wynikają różnice w różnych kodach. Ale to raczej zmiana in plus jak do 1,5 wrzucają DQ381, bo miłośnicy chiptunningu będą zadowoleni :)
 

Mave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 237
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: DSG
« Odpowiedź #37 dnia: 2021/06/16 14:29 »


Różnica w DQ381 jest pomiędzy wersją 7F (FWD) i 7A (AWD)...
...ale w samej budowie skrzyni (np. sprzęgła itp.)  czy tylko w elemencie przenoszącym napęd (inna przekładnia + dodatkowe wyjście na tył)? ...bo to o czym dalej piszesz to rzecz oczywista że dla każdego silnika jest inne oprogramowanie, inna przekładnia ...
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1030
  • Thanked: 53 times
  • Model: VW Golf 7
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI SCR
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: DSG
« Odpowiedź #38 dnia: 2021/06/16 23:49 »
Gdyby sprzęgła w 1.5 TSI i 2.0 TSI były takie same to raczej miałyby takie same zestawy naprawcze a jednak jest inna numeracja. Znając "zamiłowanie" księgowych do "optymalizacji" stawiam, że sprzęgła są inne. Tak samo jest w manualnych skrzyniach dla 1.5 i i 2.0, tarcze sprzęgłowe są inne.  Z racji znacznie większego momentu obrotowego dizle zawsze miały inne sprzęgła, mocniejsze. Najlepiej jest to widoczne w manualnych skrzyniach.
 
The following users thanked this post: Frodo

Mave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 237
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: DSG
« Odpowiedź #39 dnia: 2021/06/17 06:17 »
...pytam o sprzęgła zastosowane w DSG DQ381 ( i sprzęgła w kąpieli olejowej ) ... sprzegło w manualnej skrzynie to całkiem inna budowa.


p.s - w 1.5 TSI i 2.0 TSI o których piszesz jest DQ381 i jest inna numeracja sprzęgieł ? ...to co już by wyjaśniało  ;)
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1030
  • Thanked: 53 times
  • Model: VW Golf 7
  • Wersja: GTD
  • Silnik: 2.0 TDI SCR
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: DSG
« Odpowiedź #40 dnia: 2021/06/17 08:28 »
pytam o sprzęgła zastosowane w DSG DQ381 ( i sprzęgła w kąpieli olejowej ) ... sprzegło w manualnej skrzynie to całkiem inna budowa.
Wiem o co pytasz, nie ważne że w kąpieli olejowej, stwierdzam tylko a jako przykład podaję manualne skrzynie, że producent zawsze oszczędza w budowie przeniesienia napędu przy słabszych silnikach i (tylko) przypuszczam, że w URZ jest podobnie
 

Mave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 237
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: DSG
« Odpowiedź #41 dnia: 2021/06/17 09:46 »
pytam o sprzęgła zastosowane w DSG DQ381 ( i sprzęgła w kąpieli olejowej ) ... sprzegło w manualnej skrzynie to całkiem inna budowa.
Wiem o co pytasz, nie ważne że w kąpieli olejowej, stwierdzam tylko a jako przykład podaję manualne skrzynie, że producent zawsze oszczędza w budowie przeniesienia napędu przy słabszych silnikach i (tylko) przypuszczam, że w URZ jest podobnie


...czyli skrzynia DQ 381 ale sprzęgła już niekoniecznie - tak przypuszczasz ? Ciekaw jestem jak to jest rzeczywiście  :)
P.S - Najważniejsze aby była bezawaryjna ;)  czego wszystkim i sobie życzę. ;D
« Ostatnia zmiana: 2021/06/17 10:05 wysłana przez Mave »
 

thomasindaclub

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 45
  • Thanked: 2 times
  • Model: Allspace
  • Wersja: Higline R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WT
Odp: DSG
« Odpowiedź #42 dnia: 2021/08/13 08:24 »
Panowie zbliża się 60 tyś przy tej DQ 381 oznaczenie SUL, przędni napęd czytam i głupieje. Robić zmianę oleju na 60 tyś czy na spokojnie 120 tys tak jak zalecają wystarczy ?
 

mms1994

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 858
  • Thanked: 69 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: DSG
« Odpowiedź #43 dnia: 2021/08/13 10:01 »
Jak długo zamierzasz jeździć tym samochodem?
 

thomasindaclub

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 45
  • Thanked: 2 times
  • Model: Allspace
  • Wersja: Higline R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WT
Odp: DSG
« Odpowiedź #44 dnia: 2021/08/13 10:32 »
Liczę że 5 lat napewno 120-150 tyś, chociaż idą ciężkie czasy dla przedsiębiorców ;)