Autor Wątek: DSG  (Przeczytany 66709 razy)

mms1994

Odp: DSG
« Odpowiedź #45 dnia: 2021/08/13 12:36 »
Advertisement
Jak masz klasyczny leasing to zrób, bo raczej na dłużej zostanie z Tobą bo 5 lat amortyzacja po wykupie dopiero będzie zwalniać z zaliczenia wartości sprzedaży jako przychodu (PIT+VAT) :P
 

Ryszardo

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 27
  • Thanked: 2 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI/150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: FWS
Odp: DSG
« Odpowiedź #46 dnia: 2021/08/13 16:36 »
A jeszcze takie pytanie - czy lepiej robić wymianę systemem statycznym czy jednak dynamicznym? W serwisach jak robią? Pozdrawiam.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1121
  • Thanked: 70 times
  • Model: Cupra
  • Silnik: TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: DSG
« Odpowiedź #47 dnia: 2021/08/17 16:51 »
W DSG nie ma potrzeby wymiany dynamicznej  ponieważ cały olej ścieka podczas spuszczania jak w skrzyni manualnej W serwisach też przeprowadzają statyczną wymianę.
 
The following users thanked this post: Rocko, thomasindaclub

thomasindaclub

Odp: DSG
« Odpowiedź #48 dnia: 2021/08/21 15:17 »
Znalazłem statyczną w Warszawie za 580 brutto, oryginalne oleje i filtr, także nie będę oszczędzał :) Po co tak te dynamiczne reklamują ?
 

kabum

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 160
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Join
  • Silnik: 2.0 TDI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WH
Odp: DSG
« Odpowiedź #49 dnia: 2021/08/26 09:41 »
Panowie, Panie, mam pytanie odnośnie DSG.
Ostatnio podczas uruchamiania auta, wyskakuje mi komunikat pomarańczowym aby ustawić lewarek w pozycji P - natomiast on jest cały czas w pozycji P - nie wiem dokładnie co jest napisane bo ten napis pojawia się dosłownie na 2-3 sekundy i tylko po dłuższym postoju auta(np. po nocy)
Czy ktoś się z czymś takim spotkał? Podepnę dziś obd i zobaczę czy jakiś tam błąd jest.
Skrzynia działa normalnie bez żadnych problemów.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1121
  • Thanked: 70 times
  • Model: Cupra
  • Silnik: TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: DSG
« Odpowiedź #50 dnia: 2021/08/26 11:50 »
aby ustawić lewarek w pozycji P - natomiast on jest cały czas w pozycji P - nie wiem dokładnie co jest napisane

Wszystko wskazuje na czujnik położenia wybieraka tzw. pozycjoner
 
The following users thanked this post: kabum

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1121
  • Thanked: 70 times
  • Model: Cupra
  • Silnik: TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: DSG
« Odpowiedź #51 dnia: 2021/08/26 11:51 »
Po co tak te dynamiczne reklamują ?
Jakbyś kupił profesjonalną maszynę do wymiany dynamicznej za 20-25 tys zł (Liqui moly czy Magnetti Marelli) to również byś wszystkim mówił, że wyłącznie wymiana dynamiczna. Dynamiczna wymiana wskazana jest w tych skrzyniach, gdzie korkiem spustowym nie ścieka całość oleju np. w Tiptronicu ZF albo w Asisin AM6.
 
The following users thanked this post: thomasindaclub

kabum

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 160
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Join
  • Silnik: 2.0 TDI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WH
Odp: DSG
« Odpowiedź #52 dnia: 2021/08/26 15:45 »
aby ustawić lewarek w pozycji P - natomiast on jest cały czas w pozycji P - nie wiem dokładnie co jest napisane

Wszystko wskazuje na czujnik położenia wybieraka tzw. pozycjoner

dzięki za podpowiedź ;)
 

kabum

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 160
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Join
  • Silnik: 2.0 TDI 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WH
Odp: DSG
« Odpowiedź #53 dnia: 2021/09/08 20:48 »
błąd ustrzelony, auto w ASO. Będzie naprawa - wymiana microswitcha - oczywiście ze względu na to że komputer nie pokazywał stałego błędu musiało iść zapytanie do centrali...
 
The following users thanked this post: Charls

Zbysz

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: VW Tiguan DSG 1,5TSI Evo
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1,5 TSI/150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Krotoszyn
Odp: DSG
« Odpowiedź #54 dnia: 2021/09/10 21:32 »
Witam mam problem Tiguan 1,5TSI EVO DSG 2020r Skrzynia UBC przy ruszaniu z AUTO HOLD na ciepłym oleju stukanie w skrzyni i szarpnięcie, takie samo stukanie w skrzyni występuje przejzdzajac powoli przez niewielki prog, torowisko itp obydwoma kołami jednocześnie, jakby zbyt duży luz na przekładni, stuk występuje w momencie jak obydwa kola ciągną i zjezdzajac z progu jednoczesnie hamuja. Występuje to na rownej powierzchni gdy auto ma lekkie opory toczenia, ruszajac na stromym wzniesieniu pod obciązeniem nie stuka przy ruszaniu. Serwis nie ma zielonego pojęcia na ten temat i twierdza ze to normalne działanie skrzyni dsg. Śmiech. W ramach naprawy wymienili klocki i tarcze z tyłu a auto ma przejechane 9tys zero zużycia bo stwierdzili ze klocki mogą zbyt blokowac na AUTO HOLDZIE. Miał ktoś podobne objawy....? Jak załatwić w serwisie wymianę skrzyni na nową?
 

Rocko

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 401
  • Thanked: 34 times
  • Model: Audi Q5
  • Wersja: Advanced
  • Silnik: 40 TDI
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GD
Odp: DSG
« Odpowiedź #55 dnia: 2021/09/11 08:31 »
@Zbysz szarpnięcie przy ruszaniu z autoholda wynika ze zbyt mocnego wciśnięcia pedału gazu przy ruszaniu, szczególnie w sytuacji gdy korzystasz również z Auto Startu. Były już rozmowy na ten temat na forum. Stuki ze skrzyni zawsze jakieś się wydobywają i dopóki trwa 4 lub 5 letnia gwarancja (mam nadzieję, że wykupiłeś) to bym się tym nie przejmował 🙂 zacząłbym się martwić pod koniec gwarancji jakby pojawiły się inne dźwięki, albo te które występują się nasiliły.
Ja nie znam sposobu żeby „załatwić” wymianę skrzyni na nową i raczej serwis będzie od tego daleki ze względu na bardzo duże koszty, które musiałby ponieść gdyby się pomylił.
 
The following users thanked this post: Charls

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1121
  • Thanked: 70 times
  • Model: Cupra
  • Silnik: TSI DSG
  • Napęd: FWD
  • Skąd: GDA
Odp: DSG
« Odpowiedź #56 dnia: 2021/09/11 20:13 »
szarpnięcie przy ruszaniu z autoholda wynika ze zbyt mocnego wciśnięcia pedału gazu przy ruszaniu, szczególnie w sytuacji gdy korzystasz również z Auto Startu.

Zgadza się, ja zawsze wpierw delikatnie "kliknąłem" w pedał gazu a jak zwolnił się AH i auto zaczęło pełzać wciskałem gaz
 

Zbysz

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: VW Tiguan DSG 1,5TSI Evo
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1,5 TSI/150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Krotoszyn
Odp: DSG
« Odpowiedź #57 dnia: 2021/09/13 19:48 »
To puka i to nie lekko przy delikatnym ruszaniu wcale nie trzeba dużo gazu i tak samo wali jak pomału się przejezdza przez krótką poprzeczną nierówność typu próg, krawężnik, troche podniesione torowisko i nawet stuka jak tylne koła pokonują tą nierówność poprostu jak skrzynia zaczyna ciągnąć i za chwilkę ma nadbieg bo przy zjezdzie auto popycha skrzynię i jest to ewidentny zbyt duży luz w skrzyni i dlatego stuka. Też stuka jak szybko dasz gazu i puscisz. Tylko nikt się do tego nie chce przyznać więc rzuciłem juz temat do głownej siedziby VW i poczekamy kto się bedzie z tego tłumaczył.
 

ratoschlaff

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 452
  • Thanked: 66 times
  • Model: Fiat
  • Wersja: 500
  • Napęd: FWD
  • Skąd: STA
Odp: DSG
« Odpowiedź #58 dnia: 2021/09/13 20:16 »
Może to poduszka skrzyni ???
 

Zbysz

  • Potrafi się przywitać ;-)
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Model: VW Tiguan DSG 1,5TSI Evo
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 1,5 TSI/150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: Krotoszyn
Odp: DSG
« Odpowiedź #59 dnia: 2021/09/14 20:00 »
Poduszki są ok, po prostu puka w skrzyni serwis to nazywa luz międzyzębny w skrzyni. Ale skoro nie ma tutaj 100 użytkowników co też tak mają to jest to ewidentny dowód na to ze nie jest to normalne i jest to usterka, podlegająca naprawie.