Autor Wątek: DSG  (Przeczytany 9128 razy)

mms1994

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 806
  • Thanked: 63 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: DSG
« Odpowiedź #15 dnia: 2021/05/13 13:09 »
Advertisement
DQ381 vs DQ382 to jedna jest do 4x4 druga do FWD, tak poza tym są identyczne
 
The following users thanked this post: Charls

omen

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 156
  • Thanked: 14 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI / 180 KM
  • Skąd: WT
Odp: DSG
« Odpowiedź #16 dnia: 2021/05/13 14:47 »
Skrzynia DQ500 o oznaczeniu TAH
Dziękuję bardzo.
no i wszystko jasne - czyli wymiana oleju po 60kkm.

Szkoda że w necie DQ500 opisywana jest najczęściej jako 0BT/0BH no ale jak widać TAH to też DQ500
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 949
  • Thanked: 44 times
  • Model: Touareg
  • Wersja: Business Line
  • Silnik: 3.0 TDI V6
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GDA
Odp: DSG
« Odpowiedź #17 dnia: 2021/05/13 14:48 »
ale to zupełnie inne konstrukcje - zobacz na kształt, DL382 jest długa, a DQ381 gruba...
Kształt mają inny z oczywistych względów, DQ musi być krótka i dlatego jest grubsza :) , DL musi być długa i jak najcieńsza :) A czy to zupełnie inne konstrukcje tego nie wiem, nie zagłębiałem się w temat, wiem tylko że DL382 i DL501 to S-tronic (niby to samo co DSG) ale mają zupełnie inna budowę niż DQ500
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1059
  • Thanked: 95 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: DSG
« Odpowiedź #18 dnia: 2021/05/13 19:21 »
DQ381 w stosunku do DQ500 to głównie zmiany związane z optymalizacją zużycia paliwa / emisjami CO2:
- łożyska zoptymalizowane pod kątem tarcia
- zoptymalizowane pod kątem tarcia uszczelnienia w kilku miejscach
- inny ATF o mniejszej lepkości (tu trzeba pilnować, żeby był wlany właściwy!) - mniej oporów
- hydraulika potrzebuje mniejszą objętość pompy głównej
- dwie pompy ATF (jedna elektryczna)

Elektryczna pompka pomaga ze start-stop, chłodzeniem sprzęgieł, trybem coast (ATF w obiegu hydrauliki zmiany biegów), smarowaniem biegów i wałów. Generalnie pomaga w wypadku wzrostu zapotrzebowania na olej, kiedy główna pompa nie jest temu w stanie sprostać.

Szkoda że w necie DQ500 opisywana jest najczęściej jako 0BT/0BH no ale jak widać TAH to też DQ500
Jest tych skrótów więcej, np. 0DL. Moja DQ500 to G1D(numer PR - rodzina GSP) a kod GKB to RPP.
« Ostatnia zmiana: 2021/06/03 22:19 wysłana przez rk »
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1543
  • Thanked: 120 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: DSG
« Odpowiedź #19 dnia: 2021/05/15 12:06 »
To ja się pochwalę swoim oznaczeniem :)
U mnie na tabliczce znamionowej jest kod TFQ - skrzynia DQ500 w połączeniu z 4Motion i silnikiem o kodzie DGVA

TUTAJ można dokładnie sprawdzić jaki model skrzyni (i nie tylko) mamy w swoich autach.
Po uruchomieniu wybieramy Free services -> CarProg2, następnie odnajdujemy nasz model auta, rocznik, później na końcu wybieramy sekcję nr 3 (Skrzynia biegów) i szukamy kodu naszej skrzyni.
Jak widać w załączniku - kodów jest znacznie więcej dla danego modelu.
 

Ryszardo

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 19
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Comfortline
  • Silnik: 2.0 TDI/150 KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: FWS
Odp: DSG
« Odpowiedź #20 dnia: 2021/05/15 19:00 »
A jakie parametry konkretnie powinien mieć olej do skrzyni DQ 381 ? U mnie we wklejce ma ona oznaczeni SUL, pozdrawiam.
 

thomasindaclub

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 45
  • Thanked: 2 times
  • Model: Allspace
  • Wersja: Higline R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WT
Odp: DSG
« Odpowiedź #21 dnia: 2021/05/30 11:31 »
Też mam SUL i powiedziano mi w serwisie 120 tys wymiana oleju, zastanawiam się czy robić przy 60 tys czy olać ? W silniku robie co 15 tys. 
 
The following users thanked this post: Frodo

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 949
  • Thanked: 44 times
  • Model: Touareg
  • Wersja: Business Line
  • Silnik: 3.0 TDI V6
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GDA
Odp: DSG
« Odpowiedź #22 dnia: 2021/05/30 20:03 »
Czy DQ381 ma dwa obiegi oleju jak DL382, czyli odrębny dla sprzęgieł i odrębny dla mechatroniki czy jeden obieg jak w DQ? DL382 i 501 mają właśnie dwa obiegi i dwa różne ATF, gdzie co 120 tys km wymienia się w zespole napędowym a w mechatronice się nie wymienia.
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 949
  • Thanked: 44 times
  • Model: Touareg
  • Wersja: Business Line
  • Silnik: 3.0 TDI V6
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GDA
Odp: DSG
« Odpowiedź #23 dnia: 2021/06/01 19:31 »
DQ381 w stosunku do DQ500 to głównie 
- łożyska zoptymalizowane pod kątem tarcia
- zoptymalizowane pod kątem tarcia uszczelnienia w kilku miejscach
- inny ATF o mniejszej lepkości (tu trzeba pilnować, żeby był wlany właściwy!) - mniej oporów
- hydraulika potrzebuje mniejszą objętość pompy głównej
- dwie pompy ATF (jedna elektryczna)


To przy każdej generacji czy to skrzyń, czy to aut czy innych podzespołów zawsze pięknie i buńczucznie brzmi a ta optymalizacja to głównie kończy się optymalizacją  pod kątem cięcia kosztów a nie podwyższania jakości, jakość to równia pochyła od 20 lat więc mam spore wątpliwości co do rzeczywistej optymalizacji czegokolwiek w stosunku do poprzednika
 

thomasindaclub

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 45
  • Thanked: 2 times
  • Model: Allspace
  • Wersja: Higline R-Line
  • Silnik: 2.0 TDI
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WT
Odp: DSG
« Odpowiedź #24 dnia: 2021/06/02 22:45 »
Chodzą słuchy, że ostatnio ciekną te skrzynie w grupie VAG, sam mam mokre jak zdejmę osłonę. Nie cieknie nie ma śladów nawet jak stoi długo ale jest mokre. Zmieniałem sam olej przy 15  to zauważyłem ale zapomniałem im powiedziałem przy 30 tys jak był na gwarancji. Sami też nic nie wspomnieli. Teraz robiłem na 45 znowu sam olej to zaglądałem jest mokre, skrzynia w sumie chodzi bez zarzutów. Wiecie może gdzie sprawdzić poziom ? minęły już 2 lata nie wiem czy coś mówić teraz czy nie bo będe w serwisie ?
 

rk

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1059
  • Thanked: 95 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL+R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI 220KM
  • Skąd: ZS
Odp: DSG
« Odpowiedź #25 dnia: 2021/06/03 22:10 »
To przy każdej generacji czy to skrzyń, czy to aut czy innych podzespołów zawsze pięknie i buńczucznie brzmi a ta optymalizacja to głównie kończy się optymalizacją  pod kątem cięcia kosztów a nie podwyższania jakości, jakość to równia pochyła od 20 lat więc mam spore wątpliwości co do rzeczywistej optymalizacji czegokolwiek w stosunku do poprzednika
Optymalizcja nie oznacza poprawy w każdej dziedzinie, zwykle oznacza poprawę w jednej kosztem innej. Myślę, że tu chodzi głównie o zmniejszenie konieczności wymiany oleju oraz ograniczenie tarcia (moda na eko). Więc jest dodatkowe ryzyko, że konstrukcja pod względem niezawodności się pogorszyła (jest bardziej skomplikowana). Tak jak piszesz jak się uda, to i koszt się obetnie (co zwykle, ale nie zawsze pogarsza niezawodność).

Czy DQ381 ma dwa obiegi oleju jak DL382, czyli odrębny dla sprzęgieł i odrębny dla mechatroniki czy jeden obieg jak w DQ? DL382 i 501 mają właśnie dwa obiegi i dwa różne ATF, gdzie co 120 tys km wymienia się w zespole napędowym a w mechatronice się nie wymienia.
Obiegi w DQ381 są dwa ale olej jest ten sam. W moim DL382-7A w Q5 FY olej wymienia się co 60000 km, mimo dwóch różnych olejów.
« Ostatnia zmiana: 2021/06/04 02:08 wysłana przez rk »
 

kris17009

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 187
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL / R-Line
  • Silnik: 2.0 TSI / 190KM
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: WA
Odp: DSG
« Odpowiedź #26 dnia: 2021/06/14 09:13 »
U mnie w 2.0 TSI 190KM z 2020 r jest oznaczenie  UAM czyli wychodzi na to że to DQ381

Tutaj ciekawy opis
https://www.karoq-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=823
 

Mave

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 178
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: DSG
« Odpowiedź #27 dnia: 2021/06/14 20:35 »
...u mnie 1.5 TSI ACT 150 KM FWD - oznaczenie URZ czyli też DQ 381
 

Charls

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 949
  • Thanked: 44 times
  • Model: Touareg
  • Wersja: Business Line
  • Silnik: 3.0 TDI V6
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: GDA
Odp: DSG
« Odpowiedź #28 dnia: 2021/06/15 09:50 »
...u mnie 1.5 TSI ACT 150 KM FWD - oznaczenie URZ czyli też DQ 381


A;e raczej ze słabszymi sprzęgłami bądź "zoptymalizowanym"  8) czymś jeszcze innym, bo nie sądzę aby w 2.0 TSI 4x4 była taka sama.
 

mms1994

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 806
  • Thanked: 63 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 190
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: KWI
Odp: DSG
« Odpowiedź #29 dnia: 2021/06/15 11:55 »
DQ381 w 1.5? Dziwne, bo DQ380 jest pod FWD, a DQ381 pod 4x4