Czy wiesz, że...

Zaczęty przez Tomus, 2019/03/28 19:44

Poprzedni wątek - Następny wątek

omen

Śrubę mocującą koło zapasowe można zdemontować.
Po wyjęciu koła zapasowego zostaje stercząca po środku bagażnika śruba. Wystarczy dopchnąć ją do dołu - na dole jest piankowa podkładka ciągnąca śrubę do góry i przekręcić całość o 90 stopni.
Przemyślana konstrukcja. Małe a cieszy. Przynajmniej mnie :)

MrBlacker

Czy wiesz, że opcja Leaving Home (włączenie świateł mijania po wybrania przycisku otwarcia na kluczyku) zadziała tylko 3-krotnie? Przy czwartej próbie aktywacji światła mijania już nie włączą się.

MrBlacker

Czy wiesz, że używanie świateł awaryjnych w celu podziękowania lub przeproszenia jest niezgodne z przepisami i można za to dostać mandat?

W naszym kraju (i chyba tylko w naszym) jest to powszechnie stosowane, ale światła awaryjne służą wyłącznie do ostrzeżenia innych kierowców przed niebezpieczeństwem.
W celu podziękowania lub przeproszenia innego kierowcę można wykonać gest machnięcia otwartą dłonią. Natomiast jeśli nie pozwalają na to warunki na drodze, można skorzystać z kierunkowskazów (nie świateł awaryjnych). Używamy wtedy na zmianę kierunkowskazu lewego i prawego, takie rozwiązanie jest stosowane jako gest podziękowania w wielu krajach Europy.

Kabe

Cytat: MrBlacker w 2019/05/08 12:25można skorzystać z kierunkowskazów (nie świateł awaryjnych). Używamy wtedy na zmianę kierunkowskazu lewego i prawego, takie rozwiązanie jest stosowane jako gest podziękowania w wielu krajach Europy.
A jak to niby zrobić w naszych autach, by nie było 3 mrugnieć z automatu w jednym kierunku? 
Ja nie potrafię

MrBlacker

Albo robisz delikatnie góra-dół albo jedziesz dźwignią w górę z blokadą tak jak przy skręcie (nie zmianie pasa ruch), a później od razu w dół. Robię tak od wielu lat, to tylko kwestia przyzwyczajenia. ;)
Poza tym jest to bezpieczniejsze, bo dźwignia kierunkowskazów jest pod ręką i nie trzeba nigdzie sięgać.

apodlesny

Cytat: Kabe w 2019/05/08 13:13
Cytat: MrBlacker w 2019/05/08 12:25można skorzystać z kierunkowskazów (nie świateł awaryjnych). Używamy wtedy na zmianę kierunkowskazu lewego i prawego, takie rozwiązanie jest stosowane jako gest podziękowania w wielu krajach Europy.
A jak to niby zrobić w naszych autach, by nie było 3 mrugnieć z automatu w jednym kierunku? 
Ja nie potrafię
No właśnie sam się temu dziwię ale to działa, tj. jeżeli nacisnę w jedną bądź w drugą stronę to komfort działa a jeżeli naprzemiennie to nie - zależy to od czasu który chyba można sobie ustawić.

Snooper

Cytat: Kabe w 2019/05/08 13:13A jak to niby zrobić w naszych autach, by nie było 3 mrugnieć z automatu w jednym kierunku? 

Pierwsza rzecz ktora mnie zirytowala ze byla w Oplu a brak jej w VW. W Oplu moglem mrugnac raz przez podwójne uderzenie w dzwignie lub jej odpowiednio szybkie przytrzymanie/puszczenie.

W tigu jest tylko opcja kilku mrugniec - do zakodowania o czym pisal @MrBlacker, moze ma to zwiazek z Side Assist


Edit: @apodlesny mi sie nie udalo widze ze musze pocwiczyc

MrBlacker

Cytat: Snooper w 2019/05/08 14:16W tigu jest tylko opcja kilku mrugniec - do zakodowania o czym pisal @MrBlacker, moze ma to zwiazek z Side Assist

Przypominam, że kierunkowskazy komfortowe można wyłączyć w ustawieniach i wtedy przy lekkim pchnięciu będzie tylko jedno mrugnięcie.

Charls

Cytat: MrBlacker w 2019/05/08 14:20
Cytat: Snooper w 2019/05/08 14:16W tigu jest tylko opcja kilku mrugniec - do zakodowania o czym pisal @MrBlacker, moze ma to zwiazek z Side Assist

Przypominam, że kierunkowskazy komfortowe można wyłączyć w ustawieniach i wtedy przy lekkim pchnięciu będzie tylko jedno mrugnięcie.


jednak optymalne są 3 mrugnięcia, miałem przez kilka dni 5 mrygnięć ale to się nie sprawdza bynajmniej moim zdaniem

Kabe

Cytat: Charls w 2019/05/09 16:52jednak optymalne są 3 mrugnięcia, miałem przez kilka dni 5 mrygnięć ale to się nie sprawdza bynajmniej moim zdaniem
Też tak uważam, że 5 za długo trwa, aż 3 są optymalne

Charls

Cytat: Snooper w 2019/05/08 14:16
. W Oplu moglem mrugnac raz przez podwójne uderzenie w dzwignie lub jej odpowiednio szybkie przytrzymanie/puszczenie.


tylko zastanawiam się jaki to ma sens i po co komu 1 mrugnięcie? Osobiście irytują mnie kierowcy, którzy zmianę pasa, manewr wyprzedzania itp... sygnalizują tylko 1 mrugnięciem

Tomus

Cytat: Charls w 2019/05/09 16:59
Cytat: Snooper w 2019/05/08 14:16
. W Oplu moglem mrugnac raz przez podwójne uderzenie w dzwignie lub jej odpowiednio szybkie przytrzymanie/puszczenie.


tylko zastanawiam się jaki to ma sens i po co komu 1 mrugnięcie? Osobiście irytują mnie kierowcy, którzy zmianę pasa, manewr wyprzedzania itp... sygnalizują tylko 1 mrugnięciem


Ja tak robie. Komforty mam wylaczone bo zdarza sie ze wprowadzaja w blad.


T

Charls

#42
Cytat: Tomus w 2019/05/09 17:07

Ja tak robie. Komforty mam wylaczone bo zdarza sie ze wprowadzaja w blad.



nie bardzo rozumiem jak mogą wprowadzać w błąd, poza tym nawet PORD a nawet sama logika  mówi iż manewry należy wyraźnie zaznaczać kierunkowskazem, 1 mrygnięcie nie ma z tym nic wspólnego ale skoro tak wolisz, twój wybór. Poza tym jedno mrugnięcie   jest pewnie niedostrzegalne dla 90%  użytkowników dróg

Rocko

Cytat: Charls w 2019/05/09 17:09

jedno mrugnięcie w 90% jest pewnie niedostrzegalne dla innych użytkowników dróg


👍🏽

Charls

Cytat: Rocko w 2019/05/09 20:39
Cytat: Charls w 2019/05/09 17:09

jedno mrugnięcie w 90% jest pewnie niedostrzegalne dla innych użytkowników dróg


👍🏽


niezrozumiale napisałem?  ;D  poprawiłem  ;)