kamera cofania wylacza sie przy predkosci okolo 20km/h. Komputer decyduje wtedy ze zakonczyles manewrowanie i kamera nie jest juz potrzebna. Ale czy wiesz ze kamera wylacza sie przy tej samej predkosci jadac na wstecznym ?!?
Pewnie, zaraz pojawia sie glosy ze to dla bezpieczenstwa bo tak szybko nie wolno na wstecznym bla bla bla... dla mnie to kolejna niedorobka.
T
O i jeszcze jedno.
Czy wiesz ze monety wpadaja pomiedzy rynienke a obicie w drzwiach i wtedy basy wyzwalaja dodatkowy efekt dzwonienia pieniedzy? Na bogato....
T
Teraz bedzie cos milego: czy wiesz ze na kamerce jest spryskiwacz zmywajacy ,,oczko" podczas czyszczenia tylnej szyby? Ja dopiero nie dawno to zauwazylem. Rewelacja!
T
Cytat: Tomus w 2019/03/28 20:02
Teraz bedzie cos milego: czy wiesz ze na kamerce jest spryskiwacz zmywajacy ,,oczko" podczas czyszczenia tylnej szyby? Ja dopiero nie dawno to zauwazylem. Rewelacja!
T
Tak, o tym akurat było pisane i komunikowane
Cytat: Tomus w 2019/03/28 19:44
kamera cofania wylacza sie przy predkosci okolo 20km/h. Komputer decyduje wtedy ze zakonczyles manewrowanie i kamera nie jest juz potrzebna. Ale czy wiesz ze kamera wylacza sie przy tej samej predkosci jadac na wstecznym ?!?
Pewnie, zaraz pojawia sie glosy ze to dla bezpieczenstwa bo tak szybko nie wolno na wstecznym bla bla bla... dla mnie to kolejna niedorobka.
Zwróć uwagę, że kamera nie przetwarza obrazu w czasie rzeczywistym i jest wyczuwalne opóźnienie. Zdecydowanie nie jest to lusterko;) Jest to widoczne zwłaszcza przy ruchu poprzecznym i niskich prędkościach cofania. Nie wiem czy to był czynnik wpływający na wyłączenie kamery przy pewnej prędkości, ale coś jest na rzeczy. Na marginesie przednia kamera też się wyłącza jak przekroczysz tą prędkość.
Czy wiesz ze jezdzac z przyczepa komputer jest w stanie wskazac ktora zarowka w przyczepce jest przepalona???
T
To bedzie niezle..
Czy wiesz, ze jak w trakcie jazdy wlaczasz ogrzewanie lusterek i w trakcie krecenia galka przytrzymasz odrobine za dlugo pozycje zloz lusterka to one sie zloza, do samego konca, chwile poczekaja i dopiero sie rozloza???
T
Cytat: rk w 2019/03/30 13:01
Cytat: Tomus w 2019/03/28 19:44
kamera cofania wylacza sie przy predkosci okolo 20km/h. Komputer decyduje wtedy ze zakonczyles manewrowanie i kamera nie jest juz potrzebna. Ale czy wiesz ze kamera wylacza sie przy tej samej predkosci jadac na wstecznym ?!?
Pewnie, zaraz pojawia sie glosy ze to dla bezpieczenstwa bo tak szybko nie wolno na wstecznym bla bla bla... dla mnie to kolejna niedorobka.
Zwróć uwagę, że kamera nie przetwarza obrazu w czasie rzeczywistym i jest wyczuwalne opóźnienie. Zdecydowanie nie jest to lusterko;) Jest to widoczne zwłaszcza przy ruchu poprzecznym i niskich prędkościach cofania. Nie wiem czy to był czynnik wpływający na wyłączenie kamery przy pewnej prędkości, ale coś jest na rzeczy. Na marginesie przednia kamera też się wyłącza jak przekroczysz tą prędkość.
True, z tym ze jak patrze w trakcie cofania w kamere a ona sie nagle wylaczy to jest to troche bardziej szkodliwe niz lekki lag. :))
Cytat: Tomus w 2019/04/02 20:46a ona sie nagle wylaczy
Tyle, że ona się nie wyłącza nagle, tylko po przekroczeniu określonej prędkości ;-)
Cytat: arekp w 2019/04/02 22:34
Cytat: Tomus w 2019/04/02 20:46a ona sie nagle wylaczy
Tyle, że ona się nie wyłącza nagle, tylko po przekroczeniu określonej prędkości ;-)
No dobra, to powiedz z pamieci jakiej i jak to kontrolowac kiedy patrzysz w kamere a nie na licznik ;-))
T
Nowe doswiadczenie z dzisiejszego poranka.
Czy wiesz, ze jak jestes podpiety kabelkiem do iphona i robisz na nim zrzut ekranu, to zrzuca sie razem z nim screen z wyswietlacza samochodu??
Niestety tylko opcje carplay, wiec nie da sie zrobic screenshota np spalania.
T
Cytat: Tomus w 2019/04/02 20:46
True, z tym ze jak patrze w trakcie cofania w kamere a ona sie nagle wylaczy to jest to troche bardziej szkodliwe niz lekki lag. :))
Potencjalnie szkodliwe to jest to, że w ogóle tak robisz.
Cytat: Tomus w 2019/04/02 20:45
To bedzie niezle..
Czy wiesz, ze jak w trakcie jazdy wlaczasz ogrzewanie lusterek i w trakcie krecenia galka przytrzymasz odrobine za dlugo pozycje zloz lusterka to one sie zloza, do samego konca, chwile poczekaja i dopiero sie rozloza???
Tak, wydaje mi się, że to ma miejsce tylko przy niektórych zakresach prędkości (jest możliwe przy prędkościach miejskich).
Cytat: Tomus w 2019/04/02 23:23No dobra, to powiedz z pamieci jakiej i jak to kontrolowac kiedy patrzysz w kamere a nie na licznik
Kamery wyłączają się po przekroczeniu prędkości 15 km/h. Nie wiem jak innym użytkownikom, ale osobiście przy cofaniu jeszcze mi się nie zdarzyło tego doświadczyć...
Mi również.
Czy wiesz, że prawe lusterko opuszcza się na biegu wstecznym?
Ale tylko wtedy jak pokrętło lusterek ustawione jest na R. ;)
Cytat: MrBlacker w 2019/04/05 17:33
Czy wiesz, że prawe lusterko opuszcza się na biegu wstecznym?
Ale tylko wtedy jak pokrętło lusterek ustawione jest na R. ;)
Nie mogłem tego rozgryźć,bo w koncu jak doszedlem dlaczego nie moge zapamietać ustawienia fotela i lusterek to przestalo mi sie to opuszczac... Jeszcze raz doczytam instrukcje czy jest to tam tak jasno napiane...
Czy wiesz, ze mozesz ,,zlecic" uzbrojenie alarmu? Jak dzieciaki sie gramola, to mozesz zamknac swoje drzwi, wlaczyc alarm a po zamknieciu ostatnich drzwi alarm sam sie uzbroi.
Ok, z tylnymi drzwiami to malo praktyczne bo fajnie wiedziec czy zostawiasz zamkniety samochod wiec i tak musisz zaczekac, ale to przydaje sie przy zabieraniu zakupow z bagaznika.
Wysiadasz, otwierasz bagaznik, z pilota ryglujesz drzwi/uzbrajasz alarm, naciskasz na klapie guzik autozamykania, zabierasz zakupy i drepczesz do domu. Klapa sama sie zamyka jak sie oddalisz od auta a alarm sam sie uzbroi.
T
Cytat: rk w 2019/04/03 12:41
Cytat: Tomus w 2019/04/02 20:46
True, z tym ze jak patrze w trakcie cofania w kamere a ona sie nagle wylaczy to jest to troche bardziej szkodliwe niz lekki lag.
Potencjalnie szkodliwe to jest to, że w ogóle tak robisz.
A pisalem przeciez: Pewnie, zaraz pojawia sie glosy ze to dla bezpieczenstwa bo tak szybko nie wolno na wstecznym bla bla bla... dla mnie to kolejna niedorobka. ;-)
Czy wiesz, że przy włączonym zapłonie dłuższe przytrzymanie przycisku 0.0 (tego przed zegarami) poza ustawieniem godziny pozwala na sprawdzenie terminu przeglądu okresowego i wymiany oleju?
Przy wyłączonym zapłonie możemy ustawić tylko godzinę. ;)
Cytat: Tomus w 2019/03/30 13:59
Czy wiesz ze jezdzac z przyczepa komputer jest w stanie wskazac ktora zarowka w przyczepce jest przepalona???
T
Czy wiesz, że ... 15 lat temu w golfie V tak było
Cytat: Tomus w 2019/03/28 19:44
kamera cofania wylacza sie przy predkosci okolo 20km/h. Komputer decyduje wtedy ze zakonczyles manewrowanie i kamera nie jest juz potrzebna. Ale czy wiesz ze kamera wylacza sie przy tej samej predkosci jadac na wstecznym ?!?
Czy wiesz że ... można zmienić próg prędkości wadaptacjach a na pewno w eeprom
Czy wiesz, że spryskiwacze reflektorów działają dopiero po włączeniu świateł mijania?
Przy włączonych tylko światłach dziennych reflektory nie są spryskiwane.
Czy wiesz że 2.0TSI 220km po wciśnięciu gazu "do dechy" strzela z wydechu przy zmianie biegów?
Czy wiesz, że komfortowe domykanie okien działa nie tylko z pilota, ale też przy dłuższym dotknięciu zewnętrznego czujnika na klamce?
Czy wiesz, ze tzw ,,masaz plecow" w fotelach przednich to zwykla regulacja odcinka ledzwiowego jezdzaca w gore i w dol przez 10min?
Cytat: Tomus w 2019/04/10 12:09
Czy wiesz, ze tzw ,,masaz plecow" w fotelach przednich to zwykla regulacja odcinka ledzwiowego jezdzaca w gore i w dol przez 10min?
Spodziewałem się, że tak to rozwiązali, ale dlaczego nie dali tego w skórze? Wystarczyłby jeden przycisk i zakodowanie funkcji.
Też mnie zdziwiło że fotele w skórze maja mniej opcji regulacji niż ergoactive - brak masażu i brak wysuwanej częsci pod uda. Zwłaszcza że elektryka w fotelu jest a i koszt niemały.
Niemniej jednak masaż to fajny dodatek i ja podczas dluższych tras używam. Zawsze to jakis ruch na plecach. Denerwujące jest tylko to że czasem ma się wrażenie że plecy są niepodparte (jak poduszka ucieknie za bardzo w dół) i jak zgra sie to np z przyspieszaniem to można się poczuć dziwnie.
Pełna elektryka plus masaż to już fotel Ergo Comfort, a w końcu Passat musiał mieć coś lepszego :)
Wałek może nie jest najbardziej finezyjnym rozwiązaniem, ale i tak to miłe urozmaicenie w dłuższej jeździe.
Gdy nadawane są radiowe informacje o ruchu drogowym (TP), przyciski na kierownicy zmieniające utwory anulują jednorazowo te komunikaty.
... jak chcesz w trakcie postoju zerknac przez kamerke rear view, to wystarczy ze naciśniesz przycisk wlaczenia czujnikow parkowania. Nie trzeba przelaczac biegu na R.
T
Śrubę mocującą koło zapasowe można zdemontować.
Po wyjęciu koła zapasowego zostaje stercząca po środku bagażnika śruba. Wystarczy dopchnąć ją do dołu - na dole jest piankowa podkładka ciągnąca śrubę do góry i przekręcić całość o 90 stopni.
Przemyślana konstrukcja. Małe a cieszy. Przynajmniej mnie :)
Czy wiesz, że opcja Leaving Home (włączenie świateł mijania po wybrania przycisku otwarcia na kluczyku) zadziała tylko 3-krotnie? Przy czwartej próbie aktywacji światła mijania już nie włączą się.
Czy wiesz, że używanie świateł awaryjnych w celu podziękowania lub przeproszenia jest niezgodne z przepisami i można za to dostać mandat?
W naszym kraju (i chyba tylko w naszym) jest to powszechnie stosowane, ale światła awaryjne służą wyłącznie do ostrzeżenia innych kierowców przed niebezpieczeństwem.
W celu podziękowania lub przeproszenia innego kierowcę można wykonać gest machnięcia otwartą dłonią. Natomiast jeśli nie pozwalają na to warunki na drodze, można skorzystać z kierunkowskazów (nie świateł awaryjnych). Używamy wtedy na zmianę kierunkowskazu lewego i prawego, takie rozwiązanie jest stosowane jako gest podziękowania w wielu krajach Europy.
Cytat: MrBlacker w 2019/05/08 12:25można skorzystać z kierunkowskazów (nie świateł awaryjnych). Używamy wtedy na zmianę kierunkowskazu lewego i prawego, takie rozwiązanie jest stosowane jako gest podziękowania w wielu krajach Europy.
A jak to niby zrobić w naszych autach, by nie było 3 mrugnieć z automatu w jednym kierunku?
Ja nie potrafię
Albo robisz delikatnie góra-dół albo jedziesz dźwignią w górę z blokadą tak jak przy skręcie (nie zmianie pasa ruch), a później od razu w dół. Robię tak od wielu lat, to tylko kwestia przyzwyczajenia. ;)
Poza tym jest to bezpieczniejsze, bo dźwignia kierunkowskazów jest pod ręką i nie trzeba nigdzie sięgać.
Cytat: Kabe w 2019/05/08 13:13
Cytat: MrBlacker w 2019/05/08 12:25można skorzystać z kierunkowskazów (nie świateł awaryjnych). Używamy wtedy na zmianę kierunkowskazu lewego i prawego, takie rozwiązanie jest stosowane jako gest podziękowania w wielu krajach Europy.
A jak to niby zrobić w naszych autach, by nie było 3 mrugnieć z automatu w jednym kierunku?
Ja nie potrafię
No właśnie sam się temu dziwię ale to działa, tj. jeżeli nacisnę w jedną bądź w drugą stronę to komfort działa a jeżeli naprzemiennie to nie - zależy to od czasu który chyba można sobie ustawić.
Cytat: Kabe w 2019/05/08 13:13A jak to niby zrobić w naszych autach, by nie było 3 mrugnieć z automatu w jednym kierunku?
Pierwsza rzecz ktora mnie zirytowala ze byla w Oplu a brak jej w VW. W Oplu moglem mrugnac raz przez podwójne uderzenie w dzwignie lub jej odpowiednio szybkie przytrzymanie/puszczenie.
W tigu jest tylko opcja kilku mrugniec - do zakodowania o czym pisal
@MrBlacker, moze ma to zwiazek z Side Assist
Edit:
@apodlesny mi sie nie udalo widze ze musze pocwiczyc
Cytat: Snooper w 2019/05/08 14:16W tigu jest tylko opcja kilku mrugniec - do zakodowania o czym pisal @MrBlacker, moze ma to zwiazek z Side Assist
Przypominam, że kierunkowskazy komfortowe można wyłączyć w ustawieniach i wtedy przy lekkim pchnięciu będzie tylko jedno mrugnięcie.
Cytat: MrBlacker w 2019/05/08 14:20
Cytat: Snooper w 2019/05/08 14:16W tigu jest tylko opcja kilku mrugniec - do zakodowania o czym pisal @MrBlacker, moze ma to zwiazek z Side Assist
Przypominam, że kierunkowskazy komfortowe można wyłączyć w ustawieniach i wtedy przy lekkim pchnięciu będzie tylko jedno mrugnięcie.
jednak optymalne są 3 mrugnięcia, miałem przez kilka dni 5 mrygnięć ale to się nie sprawdza bynajmniej moim zdaniem
Cytat: Charls w 2019/05/09 16:52jednak optymalne są 3 mrugnięcia, miałem przez kilka dni 5 mrygnięć ale to się nie sprawdza bynajmniej moim zdaniem
Też tak uważam, że 5 za długo trwa, aż 3 są optymalne
Cytat: Snooper w 2019/05/08 14:16
. W Oplu moglem mrugnac raz przez podwójne uderzenie w dzwignie lub jej odpowiednio szybkie przytrzymanie/puszczenie.
tylko zastanawiam się jaki to ma sens i po co komu 1 mrugnięcie? Osobiście irytują mnie kierowcy, którzy zmianę pasa, manewr wyprzedzania itp... sygnalizują tylko 1 mrugnięciem
Cytat: Charls w 2019/05/09 16:59
Cytat: Snooper w 2019/05/08 14:16
. W Oplu moglem mrugnac raz przez podwójne uderzenie w dzwignie lub jej odpowiednio szybkie przytrzymanie/puszczenie.
tylko zastanawiam się jaki to ma sens i po co komu 1 mrugnięcie? Osobiście irytują mnie kierowcy, którzy zmianę pasa, manewr wyprzedzania itp... sygnalizują tylko 1 mrugnięciem
Ja tak robie. Komforty mam wylaczone bo zdarza sie ze wprowadzaja w blad.
T
Cytat: Tomus w 2019/05/09 17:07
Ja tak robie. Komforty mam wylaczone bo zdarza sie ze wprowadzaja w blad.
nie bardzo rozumiem jak mogą wprowadzać w błąd, poza tym nawet PORD a nawet sama logika mówi iż manewry należy wyraźnie zaznaczać kierunkowskazem, 1 mrygnięcie nie ma z tym nic wspólnego ale skoro tak wolisz, twój wybór. Poza tym jedno mrugnięcie jest pewnie niedostrzegalne dla 90% użytkowników dróg
Cytat: Charls w 2019/05/09 17:09
jedno mrugnięcie w 90% jest pewnie niedostrzegalne dla innych użytkowników dróg
👍🏽
Cytat: Rocko w 2019/05/09 20:39
Cytat: Charls w 2019/05/09 17:09
jedno mrugnięcie w 90% jest pewnie niedostrzegalne dla innych użytkowników dróg
👍🏽
niezrozumiale napisałem? ;D poprawiłem ;)
Napisałeś prawidłowo. Dałem kciuka w górę, ponieważ się z tym w pełni zgadzam 🙂
Cytat: Rocko w 2019/05/10 06:40
Napisałeś prawidłowo. Dałem kciuka w górę, ponieważ się z tym w pełni zgadzam 🙂
nie widać kciuka (http://[url=https://www.vwgolfv.pl/images/smilies/icon_thumbup.gif%5Dhttps://www.vwgolfv.pl/images/smilies/icon_thumbup.gif%5B/url%5D) :D
(http://[font=verdana][size=78%][url=https://www.vwgolfv.pl/images/smilies/icon_thumbup.gif%5Dhttps://www.vwgolfv.pl/images/smilies/icon_thumbup.gif%5B/url%5D%5B/font%5D%5B/size%5D)
W sumie to nie wiem a chce zapytac. Czy po zmianach WLTP nadal diesle maja wydech po jednej stronie (w allspace atrapy wydechu po obu) i tylko benzyna 230km ma wydech po obu stronach? Z tego co kojarze to diesel 240 tez ma wydech po jednej stronie?
2.0 TDI 190 km - wydech masz po lewej stronie patrząc od tyłu auta, rury skierowane ku dołowi. Jeśli bardzo chcesz to mogę zrobić foto :) W mojej R-ce schowany jest za tylny dyfuzor.
Pewnie wielu posiadaczy Allspace 7 os. to wie, ale ja odkryłem to dopiero po 1.5 roku :)
Siedzenia w trzecim rzędzie mają teleskopy i da się je unieść pod kątem ok 30-40° aby np wyjąć koło zapasowe (którego oryginalnie tam nie ma :P ).
Cytat: tiguan220 w 2019/06/26 23:04
W sumie to nie wiem a chce zapytac. Czy po zmianach WLTP nadal diesle maja wydech po jednej stronie (w allspace atrapy wydechu po obu) i tylko benzyna 230km ma wydech po obu stronach? Z tego co kojarze to diesel 240 tez ma wydech po jednej stronie?
Allspace benzyna 2.0 TSI 180 KM w zderzaku atrapy, ale wydech jest po obu stronach.
Na pewno to wiecie.... ale jest to tak irytujące, że muszę to gdzieś napisać:
Czy wiesz, że przy wyłączonym zapłonie nie działa sterowanie radia z kolumny kierownicy.............
wiem wiem. ale na pocieszenie powiem, że to tak działa w każdym VW/Skoda/Seat
... chcąc podziękować (np kierowcy którego wyprzedzaliśmy) mimo że mamy włączone kierunkowskazy komforowe (3 mignięcia) jeśli poruszymy lekko dzwignią kierunowskazów prawo lewo prawo (lub lewo prawo lewo jak kto woli) to każde z mrugnięć będzie pojedyńcze - również to ostatnie!
Tak samo dwa w prawo lub lewo i jedno w prawo lub lewo = suma 3
Dokładnie.
Napisałem bo w starym polo można było pomigać prawo/lewo ale ostatnie zawsze generowało i tak 3 mignięcia. Dziwnie to wyglądało: prawo lewo prawo prawo prawo. Skłaniało raczej do dziękowania awaryjnymi.
P.S w tigu można mignąć chyba i 4 i 5 i też ostatnie będzie pojedyńcze - ale to do sprawdzenia
Jak blokuję tiguana z aplikacji We connect, to nie składają się lusterka. Dziwne :)
U mnie niestety blokowanie/odblokowanie z aplikacji nie działa :(
A pakiet masz wykupiony?
Mam S&S i G&I.
No to musi działać :) Rekalmuj. Sama apka działa w kratkę. Widać, że programowanie nie jest domeną VW. Ale jak apka odpali, to funkcje działają prawidłowo.
... jasność podświetlenia klamek wew steruje się wcale nie podświetleniem ambiente na drzwiach tylko podświetleniem deski rozdzielczej???
T
Ciekawe czy ktoś z Was wiedział przed zakupem auta, że nazwa Tiguan pochodzi z połączenia dwóch słów: Tiger oraz Iguana? :)
Ja akurat słyszałem o tym jeszcze przy wprowadzaniu poprzedniego Tiguana na rynek
Czy wiesz, że można zatrzasnąć kluczyk w samochodzie wrzucając je np. z saszetką do bagażnika, gdy otwierasz tylko sam bagażnik zamkniętego wcześniej samochodu? Po opuszczeniu klapy samochód automatycznie zamyka bagażnik i bye bye. Ponad to, gdy ktoś dostarczy Ci już kluczyk zapasowy, to może się okazać, że był tak dawno nie używany, że wyczerpała się w nim bateria. Ponad to okazuje się , że te cienkie baterie 2025 są mało popularne i ciężko je kupić ot tak. Całe szczęście, że popularniejsze 2032 wystarczą do otwarcia samochodu ale pilota się nie domknie, bo są za grube.
To słabo ??? W moim poprzednim passacie, jeżeli tylko kluczyk był gdziekolwiek w środku do nie można było go zamknąć za pomocą dotyku, a o zamknięciu klapy bagażnika nie wspominając. To niejeden z właścicieli tiga się kiedyś zdziwi.
Wydaje mi się, że miałem taką sytuację i klapa się nie zamknie gdy kluczyk jest w bagażniku. Klapa startuje ale zatrzymuje się w pozycji częściowo przymkniętej.
Automatycznie zamykana klapa być może tak działa, ja niestety mam manualną. Jak wielu kupujących Tiguana zrobiłem się w jajo, myśląc że opcja otwierania/zamykania klapy nogą to dodatek do zamykania z guzika.
Oczywiście samochód sam się nie zamyka gdy kluczyk jest w środku a drzwi są odblokowane. Tu opisuję sytuację gdy wcześniej samochód był już zamknięty, podchodzę tylko aby otworzyć klapę bagażnika i wrzucam kluczyk do środka. Drzwi są wciąż zamknięte, odblokowuje się tylko zamek bagażnika a potem po ręcznym opuszczeniu klapy zamek bagażnika się blokuje. Radzę uważać, bo będąc gdzieś z dala od domu na jakimś zadupiu może to spowodować duuuuży problem.
Cytat: Preszus w 2020/09/13 11:35Ponad to, gdy ktoś dostarczy Ci już kluczyk zapasowy, to może się okazać, że był tak dawno nie używany, że wyczerpała się w nim bateria.
prościej otworzyć auto normalnym zamkiem po zdjęciu osłony w klamce...
Nie koniecznie prościej, nie chciałem haratać plastiku osłony i lakieru. Próbowałem ale lekko to nie zejdzie. To jest ostateczność. Wiem jak wygląda klamka po zdejmowaniu tej osłonki w moim drugim aucie.
Cytat: kris17009 w 2020/09/14 08:39Cytat: Preszus w Wczoraj o 11:35
Ponad to, gdy ktoś dostarczy Ci już kluczyk zapasowy, to może się okazać, że był tak dawno nie używany, że wyczerpała się w nim bateria.
prościej otworzyć auto normalnym zamkiem po zdjęciu osłony w klamce...
Najprościej zadzwonić po assistance ^^
A czy wiecie, że (przynajmniej u mnie) przy wyłączonym zapłonie jeśli szyby w tylnych drzwiach są opuszczone od połowy i próbujesz je podnieść z drzwi kierowcy automatem to one zjeżdżają w dół? Przy zapłonie zachowują się normalnie.
Bug or feature, oto jest pytanie...
Dziś zauważyłem pierwszy raz że jak jest włączone grzanie kierownicy to pokazuje się ikona na radiu w prawym górnym rogu (zamiast temperatury).
Sprytnie pomyślane.
(https://uploads.tapatalk-cdn.com/20201202/380f97e9795b605e0e63b1437ac88c1e.jpg)
@kris17009 Discover media czy pro?
widać gałeczkę to DM
DM dokładnie.
Jak dodałeś znaczki od stacji, kontroli(?)?
Normalnie w ustawieniach które POi mają się wyświetlać. A te dodatkowe wgrałem paczkę pobraną z linków dostępnych na forum.
Cytat: kris17009 w 2020/12/03 08:35A te dodatkowe wgrałem paczkę pobraną z linków dostępnych na forum
Wszystko jasne :)
Cytat: kris17009 w 2020/12/02 16:05
Dziś zauważyłem pierwszy raz że jak jest włączone grzanie kierownicy to pokazuje się ikona na radiu w prawym górnym rogu (zamiast temperatury).
Sprytnie pomyślane.
Ikona ogrzewania przedniej szyby w tym samym miejscu się pojawia. ;)
Po dłuższej trasie, kiedy auto jest zaparkowane na parkingu, wyłączone i zamknięte, a temperatura na zewnątrz zacznie gwałtownie spadać, to włączy się wentylator na układzie chłodzenia silnika i będzie próbował nadążyć z chłodzeniem za spadającą temperaturą.
Obecnie w chłodne dni zauważyłem że prawdopodobnie tylko przy aktywnym start stop jak zatrzymasz samochód i wrzucisz P silnik oczywiście się wyłączy ale po kilkunastu sekundach wyłączy się całkowicie zapłon. Na AID pojawia się komunikat że zapłon został wyłączony aby oszczędzać akumulator.
Z tego co pamiętam to nie jest zależne od temperatury. ;)
Możliwe. Wcześniej tego nie zauważyłem. Ale może dlatego że na ogół jeżdżę z wyłączonym start stop
Czy wiesz, że jeśli podjeżdżając pod dystrybutor nie wiesz z której strony masz wlew, spójrz na poniższą ikonkę (jeśli takowa występuje). Trójkącik po prawej oznacza że masz wlew po prawej a trójkącik po lewej wskazuje, iż masz wlew po lewej stronie auta :)
(https://i.imgur.com/aeAfCVN.jpg)
(https://i.imgur.com/goARZF5.jpg)
(https://i.imgur.com/slztHd8.jpg)
(https://i.imgur.com/xejUYwV.jpg)
(https://i.imgur.com/T1cz7RS.jpg)
Cytat: Charls w 2022/03/20 21:24Trójkącik po prawej oznacza że masz wlew po prawej a trójkącik po lewej wskazuje, iż masz wlew po lewej stronie auta
Tyle lat za kółkiem i nigdy nie zwróciło to mojej uwagi ;-) Dzięki
@Charls, niezły tip!
Ja to akurat znałem, ale np w jakimś służbowym renault nie było niestety tej strzałki ...
Nie wiem czy powszechnie znane, lub w ogóle pożądane, ale jeśli ktoś tak jak ja nie znosi żeglowania i oczekuje normalnego hamowania silnikiem, to gdy skrzynia jest w trybie żeglowania wystarczy pociągnąć manetkę - (minus) i załączy się bieg.