Autor Wątek: Czy wiesz, że...  (Przeczytany 5181 razy)

omen

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 120
  • Thanked: 11 times
  • Model: Tiguan II
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI / 180 KM
  • Skąd: WT
Odp: Czy wiesz, że...
« Odpowiedź #30 dnia: 2019/05/01 19:14 »
Advertisement
Śrubę mocującą koło zapasowe można zdemontować.
Po wyjęciu koła zapasowego zostaje stercząca po środku bagażnika śruba. Wystarczy dopchnąć ją do dołu - na dole jest piankowa podkładka ciągnąca śrubę do góry i przekręcić całość o 90 stopni.
Przemyślana konstrukcja. Małe a cieszy. Przynajmniej mnie :)
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1230
  • Thanked: 79 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Czy wiesz, że...
« Odpowiedź #31 dnia: 2019/05/04 23:42 »
Czy wiesz, że opcja Leaving Home (włączenie świateł mijania po wybrania przycisku otwarcia na kluczyku) zadziała tylko 3-krotnie? Przy czwartej próbie aktywacji światła mijania już nie włączą się.
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1230
  • Thanked: 79 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Czy wiesz, że...
« Odpowiedź #32 dnia: 2019/05/08 12:25 »
Czy wiesz, że używanie świateł awaryjnych w celu podziękowania lub przeproszenia jest niezgodne z przepisami i można za to dostać mandat?

W naszym kraju (i chyba tylko w naszym) jest to powszechnie stosowane, ale światła awaryjne służą wyłącznie do ostrzeżenia innych kierowców przed niebezpieczeństwem.
W celu podziękowania lub przeproszenia innego kierowcę można wykonać gest machnięcia otwartą dłonią. Natomiast jeśli nie pozwalają na to warunki na drodze, można skorzystać z kierunkowskazów (nie świateł awaryjnych). Używamy wtedy na zmianę kierunkowskazu lewego i prawego, takie rozwiązanie jest stosowane jako gest podziękowania w wielu krajach Europy.
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 554
  • Thanked: 44 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Czy wiesz, że...
« Odpowiedź #33 dnia: 2019/05/08 13:13 »
można skorzystać z kierunkowskazów (nie świateł awaryjnych). Używamy wtedy na zmianę kierunkowskazu lewego i prawego, takie rozwiązanie jest stosowane jako gest podziękowania w wielu krajach Europy.
A jak to niby zrobić w naszych autach, by nie było 3 mrugnieć z automatu w jednym kierunku? 
Ja nie potrafię
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1230
  • Thanked: 79 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Czy wiesz, że...
« Odpowiedź #34 dnia: 2019/05/08 13:44 »
Albo robisz delikatnie góra-dół albo jedziesz dźwignią w górę z blokadą tak jak przy skręcie (nie zmianie pasa ruch), a później od razu w dół. Robię tak od wielu lat, to tylko kwestia przyzwyczajenia. ;)
Poza tym jest to bezpieczniejsze, bo dźwignia kierunkowskazów jest pod ręką i nie trzeba nigdzie sięgać.
 

apodlesny

  • Jr. Member
  • **
  • Wiadomości: 26
  • Thanked: 4 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: H-line
  • Silnik: 2.0 TFSI 220
  • Skąd: WL
Odp: Czy wiesz, że...
« Odpowiedź #35 dnia: 2019/05/08 13:45 »
można skorzystać z kierunkowskazów (nie świateł awaryjnych). Używamy wtedy na zmianę kierunkowskazu lewego i prawego, takie rozwiązanie jest stosowane jako gest podziękowania w wielu krajach Europy.
A jak to niby zrobić w naszych autach, by nie było 3 mrugnieć z automatu w jednym kierunku? 
Ja nie potrafię
No właśnie sam się temu dziwię ale to działa, tj. jeżeli nacisnę w jedną bądź w drugą stronę to komfort działa a jeżeli naprzemiennie to nie - zależy to od czasu który chyba można sobie ustawić.
 

Snooper

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 408
  • Thanked: 20 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + R-line (zew)
  • Silnik: 2.0 TDI 190 km
Odp: Czy wiesz, że...
« Odpowiedź #36 dnia: 2019/05/08 14:16 »
A jak to niby zrobić w naszych autach, by nie było 3 mrugnieć z automatu w jednym kierunku? 

Pierwsza rzecz ktora mnie zirytowala ze byla w Oplu a brak jej w VW. W Oplu moglem mrugnac raz przez podwójne uderzenie w dzwignie lub jej odpowiednio szybkie przytrzymanie/puszczenie.

W tigu jest tylko opcja kilku mrugniec - do zakodowania o czym pisal @MrBlacker, moze ma to zwiazek z Side Assist


Edit: @apodlesny mi sie nie udalo widze ze musze pocwiczyc
 

MrBlacker

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 1230
  • Thanked: 79 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: Highline + Offroad
  • Silnik: 2.0 TSI 180KM
  • Napęd: 4x4
Odp: Czy wiesz, że...
« Odpowiedź #37 dnia: 2019/05/08 14:20 »
W tigu jest tylko opcja kilku mrugniec - do zakodowania o czym pisal @MrBlacker, moze ma to zwiazek z Side Assist

Przypominam, że kierunkowskazy komfortowe można wyłączyć w ustawieniach i wtedy przy lekkim pchnięciu będzie tylko jedno mrugnięcie.
 
The following users thanked this post: Charls

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 394
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Silnik: TDI
  • Napęd: 4x4
Odp: Czy wiesz, że...
« Odpowiedź #38 dnia: 2019/05/09 16:52 »
W tigu jest tylko opcja kilku mrugniec - do zakodowania o czym pisal @MrBlacker, moze ma to zwiazek z Side Assist

Przypominam, że kierunkowskazy komfortowe można wyłączyć w ustawieniach i wtedy przy lekkim pchnięciu będzie tylko jedno mrugnięcie.


jednak optymalne są 3 mrugnięcia, miałem przez kilka dni 5 mrygnięć ale to się nie sprawdza bynajmniej moim zdaniem
 

Kabe

  • Hero Member
  • *****
  • Wiadomości: 554
  • Thanked: 44 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1,4 TSI 150KM ACT
  • Napęd: FWD
  • Skąd: WE
Odp: Czy wiesz, że...
« Odpowiedź #39 dnia: 2019/05/09 16:55 »
jednak optymalne są 3 mrugnięcia, miałem przez kilka dni 5 mrygnięć ale to się nie sprawdza bynajmniej moim zdaniem
Też tak uważam, że 5 za długo trwa, aż 3 są optymalne
 
The following users thanked this post: Charls

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 394
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Silnik: TDI
  • Napęd: 4x4
Odp: Czy wiesz, że...
« Odpowiedź #40 dnia: 2019/05/09 16:59 »
. W Oplu moglem mrugnac raz przez podwójne uderzenie w dzwignie lub jej odpowiednio szybkie przytrzymanie/puszczenie.


tylko zastanawiam się jaki to ma sens i po co komu 1 mrugnięcie? Osobiście irytują mnie kierowcy, którzy zmianę pasa, manewr wyprzedzania itp... sygnalizują tylko 1 mrugnięciem
 

Tomus

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 123
  • Thanked: 3 times
  • Model: Tiguan II Allspace
  • Wersja: HL
  • Silnik: 2.0 TDI 150
  • Skąd: WZ
Odp: Czy wiesz, że...
« Odpowiedź #41 dnia: 2019/05/09 17:07 »
. W Oplu moglem mrugnac raz przez podwójne uderzenie w dzwignie lub jej odpowiednio szybkie przytrzymanie/puszczenie.


tylko zastanawiam się jaki to ma sens i po co komu 1 mrugnięcie? Osobiście irytują mnie kierowcy, którzy zmianę pasa, manewr wyprzedzania itp... sygnalizują tylko 1 mrugnięciem


Ja tak robie. Komforty mam wylaczone bo zdarza sie ze wprowadzaja w blad.


T
 

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 394
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Silnik: TDI
  • Napęd: 4x4
Odp: Czy wiesz, że...
« Odpowiedź #42 dnia: 2019/05/09 17:09 »

Ja tak robie. Komforty mam wylaczone bo zdarza sie ze wprowadzaja w blad.
 


nie bardzo rozumiem jak mogą wprowadzać w błąd, poza tym nawet PORD a nawet sama logika  mówi iż manewry należy wyraźnie zaznaczać kierunkowskazem, 1 mrygnięcie nie ma z tym nic wspólnego ale skoro tak wolisz, twój wybór. Poza tym jedno mrugnięcie   jest pewnie niedostrzegalne dla 90%  użytkowników dróg
« Ostatnia zmiana: 2019/05/09 22:04 wysłana przez Charls »
 

Rocko

  • Full Member
  • ***
  • Wiadomości: 162
  • Thanked: 6 times
  • Model: Tiguan II
  • Silnik: 1.4 TSI / 150 KM / DSG
  • Napęd: FWD
Odp: Czy wiesz, że...
« Odpowiedź #43 dnia: 2019/05/09 20:39 »

jedno mrugnięcie w 90% jest pewnie niedostrzegalne dla innych użytkowników dróg


👍🏽
 

Charls

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 394
  • Thanked: 15 times
  • Model: Tiguan I FL
  • Silnik: TDI
  • Napęd: 4x4
Odp: Czy wiesz, że...
« Odpowiedź #44 dnia: 2019/05/09 22:04 »

jedno mrugnięcie w 90% jest pewnie niedostrzegalne dla innych użytkowników dróg


👍🏽


niezrozumiale napisałem?  ;D  poprawiłem  ;)