Autor Wątek: Cubic Telecom - dziwne zachowanie i komunikaty błędów  (Przeczytany 375 razy)

radamanthyspl

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Model: Tiguan
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Warszawa
Advertisement
Szanowni,


nie pytajcie czemu w dobie nieprzejedzonych paczek danych w telefonach komórkowych, ale postanowilem potestowac darmowy pakiet 1GB danych od Cubic'a w nowym Tiguanie i zderzyłem sie z dwom dziwnymi objawami:


1) paczka została zużyta w ciągu 2 tygodni bez mojego udziału
2) po jej zniknięciu za każdym uruchomieniem samochodu wywalało błąd wyczerpania danych (a po odpięciu VIN'u od konta na Cubic zastąpił go komunikat o niemożliwym streamingu), których to wcześniej nie było. Drobiazg, ale irytujący.


I na razie ani support Cubic ani VW nie jest w stanie powiedzieć, jaka usługa w tle pożera dane (używam wyłącznie CarPlay z telefonu, zadnego streamingu z poziomu menu w samochodzie; a billing na stronie Cubica jest bezużyteczny) ani jak usunąć komunikaty na dobre, a przecież przed podpięciem paczki danych ich nie było.


Usunąłem konto użytkownika w samochodzie, inicjowałem na nowo - błąd pozostał. Zakupiłem więc testowo małą paczkę danych - błąd zniknął, ale w ciągu 30 min przejazdu samochodem wciągnęło 50mb (słuchałem muzyki z telefonu).


Czy ktoś z większym doświadczeniem w rozkminianiu samochdów z grupy VAG ma jakiś pomysł, co się dzieje?


Pozdrowienia!
 

Mave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 407
  • Thanked: 46 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Cubic Telecom - dziwne zachowanie i komunikaty błędów
« Odpowiedź #1 dnia: 2022/04/08 20:59 »
...co pobiera dane w tle to trudno stwierdzić  :(
...co do komunikatu wyczerpania danych to przełącz w ustawieniach aby system korzystał z WiFi, dodatkowo możesz podłączyć przez hotspot-a (np. z telefonu) i zobaczysz czy dane również będą pobierane mimo iż nie będziesz korzystać z usługi streaming-u
 

radamanthyspl

  • Newbie
  • *
  • Wiadomości: 2
  • Model: Tiguan
  • Napęd: 4x4
  • Skąd: Warszawa
Odp: Cubic Telecom - dziwne zachowanie i komunikaty błędów
« Odpowiedź #2 dnia: 2022/04/09 19:28 »
Dzieki za sugestie! W ramach aktualizacji - krotki prosty test odpowiedzial dziś przynajmniej na pytanie, co żre dane - otóż najprawdopobniej to telefon, a dokładniej apple music oraz mapy google za posrednictwem bezprzewodowego carplay korzystają z paczki w samochodzie.


Jest to dziwne, a jednoczesnie dosyc logiczne, gdyz jak rozumiem bezprzewodowy carply to tak naprawde lacznosc po wifi, wiec telefon priorytetowo bedzie probowal po tym interfejsie brac dane, a nie z sieci komorkowej.


W dalszej kolejnosci potestuje co sie dzieje po kablu. Natomiast kwestia komunikatow na razie niewyjasniona.


Co do wifi, sprawdze, ale jako rozwiazanie dlugofalowe i bezobslugowe, wydaje mi sie, ze nie da sie chyba zestawic hotspota w telefonie na stale z system multimedialnym?
 

Mave

  • Sr. Member
  • ****
  • Wiadomości: 407
  • Thanked: 46 times
  • Model: Tiguan II FL
  • Wersja: Elegance
  • Silnik: 1.5 TSI ACT 150KM
  • Napęd: FWD
  • Skąd: SanYntonio
Odp: Cubic Telecom - dziwne zachowanie i komunikaty błędów
« Odpowiedź #3 dnia: 2022/04/09 22:39 »
W systemie jest możliwość korzystania przez wifi do 7 urządzeń więc jeśli masz tak ustawione usługi,  a ustawienia w telefonie na korzystanie z wifi to pakiet danych mógł tak zniknąć.
Korzystam z hotspota w telefonie od ponad roku w zestawieniem z systemem multimedialnym w samochodzie, bezobsługowo ale nie wiem czy - ponad rok - to długofalowo  ;)