Nie chcę zakładać nowego wątku, a temat po części dotyczy aku.
- Kilkakrotnie stwierdziłem, że przyjeżdżając do domu, po zatrzymaniu, system start/stop gasi silnik i jeżeli nie wyłączę zapłonu to po ok. 1-3min pojawia się info. że w celu oszczędzania aku. (czy jakoś tak) zapłon zostanie wyłączony i się wyłącza. Takie coś zdarza mi się tylko pod domem, czyżby skubany wiedział, że jest w domu i "czas na odpoczynek"
Cytat: asta w 2018/06/23 17:26jeżeli nie wyłączę zapłonu to po ok. 1-3min pojawia się info. że w celu oszczędzania aku. (czy jakoś tak) zapłon zostanie wyłączony i się wyłącza. Takie coś zdarza mi się tylko pod domem, czyżby skubany wiedział, że jest w domu i "czas na odpoczynek"
Zawsze tak mam przy każdym dłuższym postoju niż kilka minut, po minucie napewno u mnie nie gasi zapłonu
Cytat: Kabe w 2018/06/23 18:02po minucie napewno u mnie nie gasi zapłonu
u mnie pod domem jest to chwila, na pewno krócej niż postój na światłach gdzie nie wyłącza zapłonu, przy okazji zmierzę czas.
Cytat: Kabe w 2018/06/23 18:02po minucie napewno u mnie nie gasi zapłonu
sprawdziłem kilka razy.
ok. 1min15s po zgaszeniu silnika pod domem przez start stop zapłon sam się wyłącza z info, że oszczędza aku, i że światła wyłączą się za 30 min
Że niby auto wie, że to stała trasa i faktycznie już dojechałeś do celu? Ciekawe.
A do domu wracasz za pomocą prowadzenia do celu czy bez?
Jeśli byłoby to powiązane to teoretycznie w przypadku prowadzenia do celu też powinno tak samo się zachowywać. Cel osiągnięty więc oszczędzam aku.
To nie jest powiązane. Wyłączenie zapłonu (ale pozostawienie części świateł) ma miejsce niezależnie od lokalizacji i u mnie dzieje się dość szybko.
Cytat: rk w 2018/09/10 11:51To nie jest powiązane. Wyłączenie zapłonu (ale pozostawienie części świateł) ma miejsce niezależnie od lokalizacji i u mnie dzieje się dość szybko.
tzn na czerwonym (skrzyżowaniu ze światłami) też Ci wyłącza zapłon?
bo mi nie
Zapłon nie wyłącza jak silnik był uruchomiony wcześniej (ani w D ani w P). To dla pewności przetestowałem wczoraj, ale poza miejscem garażowania.
Wydaje mi się, że zapłon jest wyłączany tylko wtedy gdy zapłon był włączony ale silnik nie został uruchomiony.
Z drugiej strony chyba wszystkie takie wyłączenia jakie pamiętam rzeczywiście nastąpiły w garażu. Może masz rację. Z drugiej strony w garażu często włączam sam zapłon, żeby np. sprawdzić czy równo stoję na AreaView po wyłączeniu silnika. Jak nie zapomnę spróbuję to przetestować z dala od domu.
mam manuala i tak jak piszę po przyjechaniu do domu po chwili do zgaszenia silnika przez sys. start stop następuje wyłączenie zapłonu. Jak do tej pory zaobserwowałem to tylko na swoim podwórku.
Masz ustawiony adres domowy?
Jeśli tak to usuń lub zmień do na inny i wtedy sprawdź.
Jeśli bazuje na adresie domowym to w domu Ci nie wyłączy zapłonu, a jeśli będziesz miał zdefiniowane inne miejsce i tam wyłączy zapłon to wszystko będzie jasne. :)
Cytat: MrBlacker w 2018/09/11 12:04Masz ustawiony adres domowy?
nie mam
Przetestowałem to dzisiaj i jest to powtarzalne przy spełnieniu pewnych warunków.
Nie ma też znaczenia, gdzie zatrzymamy auto, czyli nie jest to powiązane z adresem domowym.
Przede wszystkim musi być włączona funkcja Start-Stop, aby praca silnika została automatycznie wyłączona.
Jeśli po zatrzymaniu auta silnik zostanie wyłączony wystarczy, gdy kierowca odepnie bas bezpieczeństwa to po 30 sekundach zapłon zostanie wyłączony.
Gdy kierowca nie odepnie pasu bezpieczeństwa zapłon nie zostanie wyłączony, a po jakim czasie funkcja Start-Stop uruchomi ponownie silnik. Dlatego na czerwonym zapłon nie zostanie wyłączony.
Nie sprawdzałem jeszcze jak to jest na postoju, gdy nie odpalamy silnika, a tylko włączymy sam zapłon.
o pasie nie pomyślałem,a już myślałem, że to sztuczna inteligencja :-[
Mi dzisiaj wyszło to samo. Wystarczy, że auto start-stop wyłączy silnik (niezależnie czy auto jest w D czy P) i odepniemy pas, zapłon jest wyłączany niezależnie od lokalizacji. Później spojrzałem w instrukcję, wspomina ona również o konieczności otwarcia drzwi ale w testach wystarczały dwa pierwsze warunki.
Samo włączenie zapłonu przy zapiętych pasach nie powoduje wyłączenia. Wersję z włączonym zapłonem i odpiętymi pasami trzeba jeszcze przetestować.
@asta, już prawie mnie przekonałeś, że Tiguan AI nas śledzi;)
takie czasy, człowiek się gubi w dzisiejszej rzeczywistości. No ale po to sa takie miejsca jak to żeby sobie pewne rzeczy wyjaśnić. Co dwie, trzy głowy to nie jedna.
Ten system jest trochę irytujący. Jak mam zaparkować w garażu, to po powrocie do auta i ponownym otwarciu drzwi wyłącza się zapłon i za każdym razem muszę uruchamiać ponownie. Dobrze że do garażu można teraz wjechać bez zapiania pasów.
Zauważyłem inną zależność. Tak się dzieje tylko gdy podjeżdżam pod dom i na kilka ostatnich metrów daje luz i puszczam sprzęgło (mam z górki). A więc te kilka ostatnich metrów jadę sobie na luzie i tylko hamuje. Po całkowitym zatrzymaniu system start stop wylacza silnik i jak otwieram drzwi jest ostrzezenie. Jeżeli natomiast podjeżdżam na biegu aż do samej bramy i po zatrzymaniu dopiero daje luz to nic takiego się nie dzieje. Normalnie otwieram drzwi bez żadnego ostrzezenia.